طراحي وب سايت
طراحي وب سايت و اپليكيشن موبايل

طراحي سايت فروشگاهي : همانطور كه مي دانيد امروزه بهترين بستر براي تبليغ و گسترش كسب و كار استفاده و بهره برداري از فضاي وب است . يكي از راه هاي موثر براي بهره برداري از اين بستر مناسب براي رونق بخشي به كسب  و كار ، تجارت الكترونيك مي باشد . براي داشتن تجارت الكترونيك موفق در وب نيز به عنوان اولين گام مي بايست هويت مجازي كسب و كار خود را ايجاد كنيد . داشتن يك وب سايت فروشگاهي بهترين راه براي ايجاد هويت مجازي كسب و كار خود در فضاي وب مي باشد 

درباره طراحي وب سايت فروشگاهي

يك وب سايت فروشگاهي در واقع پل ارتباطي است بين صاحب كسب و كار و مشتريان او . فروشگاه آنلاين مي تواند در افزايش اعتبار و محبوبيت فروشگاه شما در ميان مشتريانتان بسيار تاثير گذار باشد ، چرا كه :

  • باعث سهولت دسترسي مشتريان شما به فروشگاهتان مي شود .
  • با وجود فروشگاه اينترنتي ديگر فقط به محدوده فيزيكي محدود نخواهيد بود ، بلكه به طور گسترده و سراسري تمام مردم مي توانند از شما خريد كنند .

به طور كلي هر چه دسترسي و تسريع در خريد و كيفيت دريافت خدمات از جانب يك فروشگاه براي مشتريان بهتر باشد ، در نتيجه اعتبار و محبوبيت آن فروشگاه افزايش مي يابد .

انواع فروشگاه اينترنتي

در طراحي وب سايت فروشگاهي متد ها و روش هاي متععدي وجود دارد كه بسته به هدف آن فروشگاه ، روش مناسب مورد استفاده قرار مي گيرد . بعضي از اين روش ها عبارتند از :

طراحي وب سايت فروشگاهي به روش B2B

همانطور كه در بازارهاي فيزيكي فروشگاه هايي هستند كه به عنوان عمده فروش شناخته شده اند و به مشتريان عادي خدماتي ارائه نمي كنند ، در طراحي فروشگاه اينترنتي نيز براي اينكه يك فروشگاه مخصوص امر عمده فروشي طراحي كنيم از متدي به نام B2B استفاده مي كنيم . در اينگونه فروشگاه هاي اينترنتي تنها بازرگانان و صاحبان كسب و كار با يكديگر تعامل و رابطه برقرار مي كنند و با هم به تجارت الكترونيك مي پردازند .

طراحي فروشگاه آنلاين با متد B2C

اين متد طراحي فروشگاه آنلاين رايج ترين روش بوده و در واقع همان فروشگاه عادي ، يعني ارائه خدمات صاحب كسب و كار به مشتريان عادي مي باشد .

طراحي فروشگاهي اينترنتي به سبك C2C

همانطور كه در سال هاي اخير ديده ايد ، وب سايت هايي هستند كه همه افراد ، افراد عادي و يا صاحبان كسب و كار (فرقي نمي كند) ، را ترغيب به عضو شدن در خود مي كنند و خدمات آن ها به اينگونه است كه اعضاي سايت خود اجناس و خدمات خود را براي ارائه و فروش بر روي سايت قرار مي دهند و به فعاليت تجاري مي پردازند . براي مثال معروف ترين وب سايت هاي داخلي كه از متد C2C استفاده مي كنند ، سايت هاي ” ديوار ” و ” شيپور ” هستند .

طراحي وب سايت فروشگاهي به روش G2B

گاهي نيز دولت ها مي بايست تعاملاتي با دارندگان كسب و كار و تاجران انجام دهند ، از جمله امور مربوط به تعاملات حقوقي مانند ماليات و … . هر چند وب سايت هايي كه با متد G2B طراحي مي شوند يك فروشگاه اينترنتي محسوب نمي شوند ، اما به هر در دسته بندي تجارت الكترونيك قرار مي گيرند . يكي از مثال هايي كه براي اينگونه از وب سايت ها ذكر كرد ، سايت سازمان ماليات مي باشد .

طراحي وب سايت به روش G2C

اين دسته از وب سايت ها نيز با اينكه در دسته بندي سايت هاي مربوط به تجارت الكترونيك قرار دارند ، اما فروشگاهي در نظر گرفته نمي شوند . گاهي نيز دولت مستقيما خدماتي به مردم عادي ارائه مي كند كه براي سهولت در ارائه آن ها ، دولت از فضاي وب و سايت استفاده مي كند . مثلا وب سايت بيمه يا سايت مربوط به ثبت نام دريافت يارانه را مي توان به عنوان نمونه هايي از سايت هاي G2C ذكر كرد .

اهداف طراحي وب سايت فروشگاهي چيست و چه ويژگي هايي بايد داشته باشد ؟

در دسته بندي كلي ، يكي از زير شاخه هاي اصلي ايجاد كسب و كار الكترونيك ، فروشگاه هاي آنلاين و اينترنتي هستند . اهدافي كه مي توان براي طراحي وب سايت فروشگاهي ذكر كرد مواردي هستند از قبيل برقراري ارتباط نزديك تر و راحت تر بين فروشنده و مشتري ، ايجاد هويت و اعتبار براي كسب و كار خود در فضاي جهاني وب ، ارائه بهتر و راحت تر و سريع تر هر گونه خدمات از جانب صاحب كسب و كار به مردم و مشتريان ، … . وب سايت فروشگاهي با برخورداري از طرحي زيبا و جذاب براي بازديد كنندگانش ، مي تواند به خوبي هر چه تمام تر براي كسب و كار شما برندسازي كرده و روز به روز مشتريان بيشتري براي شما به ارمغان داشته باشد .

همانند طراحي وب سايت به هر منظوري ، براي طراحي وب سايت فروشگاهي نيز ويژگي هاي خاصي بايد در نظر گرفته شود كه بعضي از آن ها را در ادامه اين مقاله ذكر خواهم كرد .

طراحي ريسپانسيو وب سايت فروشگاهي

همانطور كه شاهد افزايش روزافزون كاربران موبايل وب هستيم ، روي آوردن طراحان وب به اين سبك طراحي وب سايت ، يعني طراحي ريسپانسيو ، نيز بيشتر شده است . امروزه به دليل راحتي در دسترسي به وب توسط دستگاه هاي غير دسكتاپ ، مانند تبلت ها و موبايل ها ، كاربران وب بيشتر از طريق اين دسته از دستگاه ها وارد فضاي وب مي شوند به بازديد از وب سايت هاي مختلف مي پردازند . بنابراين به تناسب اين روند چشمگير ، طراح وب بايد سايت را به گونه اي براي كاربران موبايل وب بهينه سازي كند كه آن ها نيز در هنگام بازديد از وب سايت دچار مشكل نباشند . به اين كار اصطلاحا طراحي mobile-friendly نيز گفته مي شود . همچنين ، علاوه بر اينكه طراحي ريسپانسيو به شدت تاثير مثبت بر روي تجربه كاربري وب سايت مي گذارد ، با توجه به بروز رساني هاي الگوريتم هاي موتور جست و جوي گوگل ، mobile-friendly بودن وب سايت بسيار در امتياز مثبت گرفتن آن و افزايش رتبه اش موثر واقع مي شود .

رعايت اصول سئو و بهينه سازي وب سايت در طراحي فروشگاه اينترنتي

پس از ذكر نكات فني در طراحي وب و مورد توجه قرار دادن آن ها ، حال بحث بهينه سازي وب سايت يا سئو مطرح مي شود . اگر در طراحي وب سايت فروشگاهي نيز تكنيك ها و اصول سئو رعايت شود ، منافع زيادي شامل وب سايت و فروشگاه آنلاين شما مي شود كه برخي از آن ها عبارتند از :

  • يافتن سريع تر محتواي وب سايت توسط موتور جست و جو كه باعث ديده شدن بهتر فروشگاهتان توسط كاربران مي شود .
  • افزايش رتبه صفحات وب سايت به دليل برخورداري از بهينه بودن و ترفندهاي سئو .
  • افزايش سرعت بارگذاري محتواي وب شما براي كاربران و دسترسي آن ها به صفحات سايتتان در حداقل زمان ممكن .
  • مورد توجه قرار دادن معيارهاي استاندارد موتور جست وجو هنگام طراحي وب سايت فروشگاهي
  • نبود مانع براي بررسي صفحات وب سايت توسط ربات هاي موتور جست و جو و ضميمه سازي محتوا .

در نهايت اين نكته لازم به ذكر است كه اگر قبل و هنگام طراحي وب سايت ، طراح اصول سئو را رعايت كرده باشد ، در آينده اگر تصميم به بهينه سازي وب سايت گرفته شود اين امر در كمترين زمان و با كمترين هزينه انجام پذير خواهد بود .

تاثير بعد گرافيكي طراحي وب سايت فروشگاهي در به موفقيت رسيدن آن

بر اساس مطالعاتي كه بر روي كاربران وب صورت گرفته است ، اين نتيجه به دست آمده كه در بدو ورود كاربر به يك سايت ، پيش از هر چيزي جلوه سايت و گرافيك آن است توجه كاربر را به خود جلب كرده و مي تواند موجب ماندگاري او در صفحات وب سايت شود و يا اينكه فورا سايت را ترك كند .

يكي از چيزهايي كه سطح كيفي گرافيك و ظاهر وب سايت را ارتقا مي دهد ، تصاوير با كيفيت و جذاب و متناسب با موضوع سايت هستند . اما همانطور كه گفتيم سايت بايد با اصول سئو همخواني داشته باشد ، پس نبايد حجم منابع دريافتي از سمت وب سرور بر روي دستگاه كاربر را بسيار زياد قرار دهيم و در به كار گيري تصاوير نيز بايد تعادل و حجم منابع را در نظر بگيريم . از طرفي بر اساس اصول گرافيكي ، رنگ ها تاثير اعجاب آميزي بر چشم بيننده و در نهايت جذب او مي گذارند ؛ بنابراين ايجاد يك تايپوگرافي ايده آل با تصاوير باكيفيت و مرتبط و برقراري يك هارموني در رنگ بندي وب سايت مي تواند به شدت در جذب كاربر موثر باشد .

با توجه به مطلب فوق ، اگر فروشگاه اينترنتي ما پر محصول باشد و مجبور باشيم تصاوير زيادي از محصولات بر روي صفحات آن قرار دهيم ، آنوقت بايد چه كرد ؟ در پاسخ به اين سوال بايد بگم كه به هيچ وجه نگران ابعاد فني پروژه خود نباشيد ، چرا كه تيم طراحي وب سايت جوپرس تمام مشكلات فني را براي شما برطرف مي سازد .

طراحي وب سايت فروشگاهي پر محصول

اولين نكته اي كه در طراحي چنين سايت هايي بايد مورد توجه قرار داد اولويت بندي محصولات است . اگر قصد داريد محصولي را در بين ساير محصولات فروشگاه خود برجسته سازيد و آن را به عنوان برند فروشگاه خود معرفي كنيد ، پس مي بايست در صفحه اصلي سايت بخشي را در نظر بگيريد كه خلوت باشد و تنها به صورت برجسته و با طراحي جذاب و جالب توجه ، تصوير و توضيحات آن محصول را قرار دهيد تا توجه بازديدكنندگان را به آن جلب كنيد . دومين نكته كه بايد به آن توجه شود ، چيدمان محصولات است . درباره طراحي چيدمان محصولات نيز همانطور كه گفته شد مي بايست اولا اولويت بندي بر اساس ارزش اعتباري و كيفي صورت گيرد و سپس با مهارت طراحي سايت گرافيكي و تايپوگرافي مناسب و جذاب اين چيدمان صورت بگيرد .

مورد ديگري كه درباره فروشگاه هاي اينترنتي پر محصول مي توان اشاره كرد اين است كه اگر محصول يا محصولاتي در فروشگاه وجود دارد كه قصد داريد به طور ويژه و خاص تري به آن بپردازيد و تبليغات كنيد ، حتي مي توانيد در نويگيشن اصلي سايت آن را لينك كنيد و يا اينكه يه ساب دامين به آن بر روي سرور خود اختصاص دهيد و مطالب و تصاوير و توضيحات بيشتري براي آن در نظر بگيريد .

منبع: سايت سئو تك

امتیاز:
بازدید: 34
برچسب:
:
[ 1396/11/13  ] [ ۱۲ ] [ web24 ] [ ]
[ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 7
دیروز : 7
افراد آنلاین : 1
همه : 2134
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب