طراحي وب سايت
طراحي وب سايت و اپليكيشن موبايل

ما در 7 مرحله و بدون استفاده از هيچگونه دانش و مهارت خاصي به شما آموزش مي دهيم كه بتوانيد وب سايت فروشگاه اينترنتي مورد نظر خود را به آساني طراحي كنيد. گام هاي مشخص شده عبارتند از:

  • انتخاب يك دامنه مناسب براي وب سايت فروشگاه اينترنتي
  • انتخاب يك پلتفرم مناسب
  • طراحي فروشگاه اينترنتي
  • تنظيمات پرداخت ها
  • اضافه كردن محصولات
  • تست و بررسي سبد خريد
  • بررسي و تجزيه و تحليل سئو

ما كار هاي ساده اي انجام داده ايم كه بتوانيم علاوه بر طراحي سايت فروشگاهي، آن را به يك ماشين فروش مناسب تبديل كنيم. براي اين امر بايد از مراحل زير پيروي نماييد:

انتخاب يك دامنه مناسب براي وب سايت فروشگاه اينترنتي

آيا وب سايت فروشگاه اينترنتي شما به يك نام دامنه اختصاصي احتياج دارد؟ اگر شما قصد فروش محصولات متعدد و ساخت يك نام تجاري را داريد، لازم است كه يك دامنه سفارشي تهيه كنيد. در غير اين صورت مي توانيد از زيردامنه هاي وب سايت هاي ارائه دهنده خدمات فروشگاه اينترنتي استفاده نماييد. يك دامنه سفارشي مزاياي زير را براي كسب و كار شما دارد:

  • نام تجاري قابل تشخيص كه متعلق به شما است.
  • استفاده از يك آدرس ايميل حرفه اي مرتبط با دامنه خود كه مردم مي توانند با شما تماس بگيرند.
  • مزاياي سئو و بهينه سازي موتورهاي جستجو

دامنه سايت 

انتخاب يك پلتفرم مناسب

قطعا شما به دنبال يك فروشگاه اينترنتي هستيد كه انعطاف پذير باشد و بتوان به راحتي از آن استفاده نمود. اغلب كارفرمايان و صاحبان كسب و كار هاي اينترنتي نياز به يك پلت فرم دارند كه به آساني با سايت آن ها ادغام شود. در پليتفرم انتخابي، مي توانيد به راحتي دكمه هاي خريد، ويدجت ها يا فروشگاه ساده را به هر صفحه اي در سايت خود اضافه كنيد. همچنين مي توانيد با استفاده از ابزار وردپرس براي وب سايت خود يك فروشگاه اينترنتي راه اندازي كنيد.

طراحي فروشگاه اينترنتي

حال وقت آن رسيده است تا فروشگاه خود را طراحي كنيد. يك پلتفرم فروشگاه ساز مناسب به شما اين امكان را مي دهد تا صفحات، محصولات، پست هاي وبلاگ، تصاوير، متن، فيلم ها و موارد ديگر را به فروشگاه آنلاين خود اضافه كنيد تا مشتريان شما احساس راحتي داشته باشند. اطمينان حاصل كنيد كه موضوعي را كه انتخاب مي كنيد، نشان تجاري شما را نشان مي دهد و به شما امكان مي دهد كه محصولات خود را در بهترين شرايط ممكن نمايش دهيد.

تنظيمات پرداخت ها

دو جنبه كليدي پرداخت براي وب سايت فروشگاه اينترنتي شما وجود دارد: چگونه مشتريان به شما پرداخت مي كنند و چگونه مي خواهيد اين پرداخت ها را به حساب بانكي خود انتقال دهيد. معمولا فروشگاه شما بايد امكانات زير را براي پرداخت ها داشته باشد:

  • پردازش پرداخت امن
  • استفاده از SSL
  • قبول پرداخت از همه جا
  • پرداخت از طريق PayPal يا به حساب بانكي خود
  • ادغام با فروشگاه اينترنتي وردپرس

اضافه كردن محصولات

در مرحله بعدي شما بايد محصولات مورد نظر خود را به فروشگاه اينترنتي اضافه كنيد. براي منظور ابتدا بايستي نوع محصول (فيزيكي، ديجيتال يا خدماتي) را انتخاب كنيد. سپس نام محصول و توضيحات آنرا اضافه كنيد. قيمت و مقادير موجود براي فروش را تنظيم كنيد. همچنين شما بايد يك پيش نمايش از محصول خود ايجاد كنيد.

تست و بررسي سبد خريد

استفاده نكردن از سبد خريد يكي از بزرگ ترين مشكلاتي است بايد هنگام طراحي فروشگاه اينترنتي خود از آن اجتناب كنيد. اطمينان حاصل كنيد كه وب سايت فروشگاهي شما از جمله صفحه سبد خريدتان در انواع تلفن هاي همراه به خوبي نمايش داده مي شود. به مردم اجازه دهيد كه بتوانند چندين آيتم را به صورت يكجا از فروشگاه اينترنتي شما خريداري كنند و اگر ميتوانيد خدمات ارسال كالا به صورت رايگان و يا با تخفيف ارائه دهيد. امروزه يكي از گزينه هاي رايج پرداخت PayPal است كه در بيشتر فروشگاه هاي اينترنتي بزرگ دنيا مورد استفاده قرار ميگيرد.

بررسي و تجزيه و تحليل سئو

يكي از مهم ترين نكاتي كه در طراحي فروشگاه اينترنتي بايد به آن توجه ويژه داشت، سئو و بهينه سازي است. شما بايد عملكرد فروشگاه اينترنتي خود را به خوبي تجزيه و تحليل كنيد تا بتوانيد درك بهتري از بازاريابي محصولات خود داشته باشيد. اين به شما كمك خواهد كرد صفحات سايت و محصولات را نظارت كنيد تا بتوانيد آنها را براي فروش، دسترسي و كارآيي بيشتر بهبود دهيد.

سئو وب سايت 

كتاب آموزش طراحي وب سايت فروشگاه اينترنتي 

با توجه به اهميت طراحي وب سايت و فروشگاه اينترنتي براي كسب و كار هاي امروزي، در اين قسمت يك راهنماي ساده براي طراحي وب سايت فروشگاه اينترنتي قرار داده ايم كه مي توانيد آن را دانلود كرده و استفاده نماييد. اين كتاب به زبان انگليسي بوده و مي تواند يك راهنماي مناسب براي شروع كسب و كار اينترنتي شما باشد.

دانلود كتاب: creating-ecommerce-website.pdf [2.57 MB]

طراحي فروشگاه اينترنتي

 

امتیاز:
بازدید: 0
برچسب:
:
[ 1397/2/7  ] [ ۰۶ ] [ web24 ] [ ]

اگر چه دنياي اينترنت به يك مكان عمومي براي خريد و فروش كالا ها در فروشگاه هاي اينترنتي تبديل شده است اما همچنان عدم تعامل شخصي بين مصرف كنندگان و شركت ها وجود دارد. در بسياري از موارد پاسخ ندادن اوپراتور هاي فروشگاه اينترنتي به مشتريان سبب سرخوردگي و نگراني مشتريان خواهد شد. زمان پاسخگويي به مشتريان از اهميت بالايي برخوردار است. تحقيقات اخير نشان داده است كه از هر 5 مشتري فروشگاه هاي اينترنتي 3 نفر به خاطر پاسخگويي نامناسب و با تاخير خريد خود را كامل نكرده اند. در حالي كه براي جذب همين مقدار مشتري جديد شما بايد هفت برابر مشتريان فعلي خود هزينه كنيد تا مشتريان جديد جايگزين شوند. ارائه خدمات عالي به مشتريان نه تنها باعث افزايش فروش و سود مي شود، بلكه به شركت ها كمك مي كند تا در بازار جايگاه و موقعيت فروشگاه اينترنتي خود را تثبيت نمايند. در زير به بررسي موارد ويژه اي مي پردازيم كه از آن ها به عنوان كليد رشد فروشگاه اينترنتي ياد مي شود.

سياست هاي بازگشت محصول

بازگشت محصول فروشگاه 

يكي از مهم ترين مواردي كه مشتريان يك فروشگاه اينترنتي با آن مواجه هستند، بازگشت محصول است. معمولا 15 تا 30 درصد از كالاهايي كه به صورت آنلاين خريداري مي شوند، بازگشت داده مي شوند. بنابراين يك سياست ساده و آسان براي بازگشت محصول در نظر بگيريد. سياست هاي بازگشت محصول و مراحل مورد نياز آن، بايد در صفحات متعدد سايت شما و ايميل خريد نشان داده شود. استفاده از يك فرآيند شفاف و دقيق اعتماد به نفس مشتريان را براي خريد از فروشگاه اينترنتي شما افزايش خواهد داد. به گفته دكتر توماس لمبو، صاحب Samurai Insoles "اگر شما خط مشي بازگشت آسان را ارائه دهيد، مشتريان بيشتري از شما خريد خواهند كرد".

شخصي سازي فروشگاه اينترنتي

شخصي سازي فروشگاه اينترنتي مي تواند نام تجاري يا همان برند كسب و كار شما را از دنياي رقابت جدا كند. در واقع، آمار نشان مي دهد كه بيش از 70 درصد از مصرف كنندگان آمريكايي بر شخصي سازي فروشگاه اينترنتي تاكيد دارند. اين شخصي سازي مي تواند شامل داشتن حساب كاربري، اطلاعات پرداخت مانند آدرس ارسال كالا و انتخاب اقلام و كالا هاي مختلف باشد. دريافت ايميل هاي شخصي كاربران در پنل كاربري يك راه عالي براي ايجاد ارتباط با مشتريان است. 

بسياري از فروشگاه هاي اينترنتي خدمات منحصر به فردي را بر اساس مشخصات مشتري ارائه مي دهند(مثلا طراحي يك لباس سفارشي بر اساس مشخصات مشتري)، كه از اين مورد نيز مي توانيد براي قرار گرفتن در بالاي سر رقباي خود استفاده نماييد.

دريافت انتقادات و پيشنهادات مشتريان فروشگاه اينترنتي

اغلب مشتريان و كاربران سايت ها نظر و پيشنهاد خود ارائه نمي دهند، مگر اين كه از آن ها بخواهيد. شما مي توانيد يك ايميل پيگيري ارسال كنيد و از آنها بخواهيد تا تجربه خود را از فروشگاه اينترنتي شما توصيف كنند. بررسي انتقادات و پيشنهادات مشتريان براي فروشگاه هاي اينترنتي ضروري است زيرا باعث مي شود صاحبان فروشگاه اينترنتي متوجه شوند كه چه چيزي به درستي كار مي كند و چه چيزي خوب كار نمي كند! پي بردن به اشتباهات هميشه بد نيست و باعث مي شوند شما آن ها را اصلاح كنيد و كاركرد فروشگاه اينترنتي خود را افزايش دهيد.

چت زنده با مشتريان

چت زنده 

براي مشتريان امروز فروشگاه اينترنتي زمان اهميت زيادي دارد. اين به اين معني است كه اگر آن ها يك سوال داشته باشند، يك پاسخ را مي خواهند. اگر شما نتوانيد به درستي آن ها را راهنمايي كنيد، تنها با يك كليك وب سايت شما را ترك خواهد كرد و به سراغ فروشگاه ديگري مي روند. با توجه به اينكه 83 درصد از خريداران آنلاين نيازمند كمك براي تكميل سفارش هستند، چت زنده (با افراد واقعي و نه ربات ها) ضروري است. استفاده از چت زنده مي تواند نگراني هاي شما را حل كند، يك تجربه عالي ارائه دهد و در نتيجه يك فروش براي فروشگاه شما به دست آورد.

ارائه خدمات از طريق رسانه هاي اجتماعي

رسانه هاي اجتماعي 

رسانه هاي اجتماعي جايي هستند كه مردم از آن براي اشتراك گذاري و تبادل اطلاعات خود استفاده مي نمايند. پس مي توانيد از اين رسانه ها نيز براي پاسخ گويي به سوالات و تماس با مشتريان استفاده نماييد.  تحقيقات موسسه Bain & Company نشان مي دهد كه شركت هايي كه با مصرف كنندگان ارتباط برقرار مي كنند و به درخواست هاي خدمات مشتريان در رسانه هاي اجتماعي پاسخ مي دهند، 20 تا 40 درصد فروش بيشتري كسب مي كنند.

فروش به خدمات وابسته است

ارائه خدمات مناسب به مشتريان و ايجاد تجربه كاربري مناسب گامي مهم براي سبقت گرفتن از ساير رقباي فروشگاه اينترنتي شما مي باشد. بهتر اس يك بار به چشم يك خريدار به وب سايت خود نگاه كنيد و بررسي كنيد كه آيا وب سايت فروشگاهي شما دوستانه، راحت و كاربرپسند هست يا خير؟

امتیاز:
بازدید: 1
برچسب:
:
[ 1397/2/2  ] [ ۰۵ ] [ web24 ] [ ]

آزار دادن مشتريان سايت هاي فروشگاهي يكي از سريع ترين مسير هاي از دست دادن شهرت برند كسب و كار مي باشد. اگر شما سريعا با اين مشكلات برخورد نكنيد امكان رشد كسب و كار وب سايت شما بسيار سخت خواهد شد. در ادامه قصد داريم اين مدل مشكلات كه مي توانند سبب نابودي سايت فروشگاه اينترنتي و كسب و كار آنلاين شما شوند را بررسي كنيم.

روش هاي حمل كالا

حمل و نقل كالا 

اغلب مشتريان سايت هاي فروشگاهي هرگز متوجه نمي شوند كه سفارش دادن يك محصولات از كشور ها و مناطق دور دست چقدر پيچيده خواهد بود. آن ها فقط از بسته بندي و نحوه حمل محصول با خبر هستند. اما شما بايد اطلاعات كاملي از قوانين حمل و نقل محصولات بين المللي داشته باشيد. زيرا هر كشوري قوانين و مقررات منحصر به فرد خود را دارد. هزينه هاي ماليات و گمرك از جمله موارد مهمي است كه بايد در نظر گرفته شود.

زمان ديگر عامل با اهميت است. اغلب خريداران كالا هاي اينترنتي توقع اين را ندارند كه محصول خود در عرض مدت زماني كوتاه دريافت نمايند، اما شما بايد يك برنامه زماني مناسب از ارسال و تحويل كالا به آن ها ارائه دهيد. 

مشكلات غير منتظره ديگر عاملي است كه مي تواند به اعتبار سايت فروشگاه اينترنتي شما صدمه وارد كند. هميشه در وب سايت خود درباره اين اتفاقات غير منتظره سلب مسئوليت كنيد و مشتريان را مطلع نماييد. مثلا ممكن است در زمان ارسال كالا كشور شما ارتباطات خود را با كشوري كه محصول براي آن ارسال شده است، قطع نمايد و با ممنوعيت حمل كالا به آن كشور مواجه شويد. سعي كنيد هميشه براي اين مدل مشكلات برنامه ريزي هاي مناسبي را انجام دهيد.

گم شدن كد پيگيري كالا يا كد پيگيري اشتباه

كد هاي پيگيري كالا شايد كوچك به نظر برسند اما براي مشتريان فروشگاه اينترنتي شما يك تفاوت بزرگ محسوب مي شوند. امروزه اغلب خريداران محصولات اينترنتي دوست دارند اعلان هايي را درباره وضعيت حمل كالا و محصول مورد نظرشان دريافت كنند. مردم كد هاي پيگيري را دوست دارند و اين مورد سبب افزايش اعتماد آن ها به سايت فروشگاهي شما مي شود. 

يكي ديگر از مشكلات رايج در كد هاي پيگيري استفاده از كد هاي پيگيري اشتباه مي باشد. اگر كد پيگيري محصول مورد نظر اشتباه باشد، مشتري شما بيشتر از هر زمان ديگري نگران و خشمگين خواهد شد و احتمال زياد آن مشتري را از دست خواهيد داد. به همين جهت از نحوه كار سيستم فروشگاه اطمينان پيدا كنيد و به دقت آن را آناليز نماييد.

صدمه ديدن كالا

صدمه ديدن كالا همان گونه كه در عكس بالا مشاهده مي كنيد مشتري يك محصول را سفارش داده و در اين بين از تمام مراحل ارسال باخبر بوده است، اما كالا دريافتي آسيب ديده است. مشتري چه كسي را مقصر مي داند؟ شما نمي توانيد به مشتري ثابت كنيد كه كالا سفارش داده شده توسط او در طي مراحل حمل و نقل دچار آسيب شده است. در نتيجه اين مشتري را از دست خواهيد داد مگر اين كه يك كار فوق العاده براي او انجام دهيد.

چگونه در اين شرايط رضايت مشتري را به دست آوريم؟ 

محصول را به سريعا جايگزين كنيد، هزينه هاي حمل آن را متحمل شويد، تخفيفاتي براي سفارش هاي آينده ارائه دهيد و حتي عذر خواهي كنيد. به دست آوردن رضايت مشتري در صورت صدمه ديدن محصول او سخت و پر هزينه خواهد بود. استفاده از بسته بندي مناسب و مستحكم براي كالا ها و همچنين آموزش دادن به كاركنان براي حمل آن ها از جمله مواردي است كه مي تواند درصد آسيب ديدن محصولا فروشگاه اينترنتي شما را كاهش دهد. 

فراموشي سئو و بهينه سازي سايت فروشگاه اينترنتي

سئو 

خريداران و بازديد كنندگان از وب سايت فروشگاهي شما انتظار دارند كه محصولات را به خوبي به آن ها نشان دهد و توضيحات درست و دقيقي از كالا ها ارائه شود. همين توضيحات در موتور هاي جستجو مانند گوگل براي رتبه بندي وب سايت شما مورد استفاده قرار مي گيرند. ايجاد محتواي مناسب به رتبه بندي وب سايت شما در مورتور هاي جستجو كمك خواهد كرد. سئو مي تواند مهم ترين مهره بازاريابي اينترنتي براي محصولات فروشگاه اينترنتي شما باشد پس به همين جهت شما بايد براي سئو و بهينه سازي وب سايت خود در مورتور هاي جستجو از بهترين منابع و ابزار ها استفاده كنيد تا به استراتژي درست دست يابيد.

امتیاز:
بازدید: 6
برچسب:
:
[ 1397/1/26  ] [ ۰۶ ] [ web24 ] [ ]

  مزاياي فروشگاه اينترنتي چيست؟


سؤالي كه ممكن است براي خيلي از شما پيش بيايد اين است: چرا بايد شركت سُنتي خودم را به شركت اينترنتي تبديل كنم؟ ابتدا، اجازه دهيد مطلبي را روشن كنيم. در اين مقاله، منظور ما از «شركت سنتي»، شركتي است كه در مكاني فيزيكي واقع شده و فروشش يا از طريق حضور مشتريان صورت مي‌گيرد يا از طريق ايميل و تلفن. در كل، منظور ما شركتي است كه فروش اينترنتي ندارد. البته، روز‌به‌روز از تعداد اين شركت‌ها كاسته شده و به شركت‌هاي اينترنتي اضافه مي‌شود. اگر شما هم صاحب كسب‌و‌كاري هستيد، حتما خيلي درباره‌ي مزاياي تبديل كسب‌و‌كار خود به كسب‌و‌كار الكترونيكي شنيده‌ايد. شايد اين كار به نظر خيلي از افراد خطرناك يا پيچيده باشد. اما فوايد زيادي در فروش يا فعاليت تجاري آنلاين وجود دارد. در ادامه‌ي مقاله به ۹ مورد از مهم‌ترين مزاياي فروشگاه اينترنتي اشاره خواهيم كرد.

۱. حضور در اينترنت، تصوير بهتري از شركت‌تان ارائه مي‌دهد
فقط همين دليل مي‌تواند براي راه‌اندازي يك وب‌سايت جديد و شروع فروش اينترنتي كافي باشد. بدون داشتن وب‌سايت، وبلاگ يا هر نوع حضور اينترنتي، مشتريان نمي‌توانند متوجه شوند شما چقدر در كارتان جدي هستيد. امروزه، شركت‌هاي كوچك و بزرگ در هر صنعتي كه باشند، سعي مي‌كنند حضور پُررنگي در اينترنت داشته باشند.

۲. دسترسي به خدمات شركت شما ۲۴ ساعته مي‌شود
با اينكه خيلي از فروشگاه‌ ها، پمپ‌بنزين‌ها و بيمارستان‌ها خدمات ۲۴ ساعته ارائه مي‌دهند، اما اين كار براي خيلي از كسب‌و‌كارها غيرممكن است. البته، بهتر است بگوييم اين كار بدون اينترنت غيرممكن است. يكي از مهم‌ترين مزايايفروشگاه اينترنتي اين است كه اين امكان را براي مشتريان فراهم مي‌آورد كه هر زماني از شبانه‌روز و در هر مكاني، سفارش‌هاي خود را ثبت كنند. تصور كنيد اين امر چقدر مي‌تواند براي كسب‌و‌كار شما سوددهي داشته باشد.
 
۳. مي‌توانيد خدمات بهتري به مشتريان ارائه دهيد
اينترنت به شما اين امكان را مي‌دهد تا به سؤالات مشتريان پاسخ دهيد، وبينارهايي براي فروش يا تبليغات برگزار كرده و به مشكلات مشتريان رسيدگي كنيد. همه‌ي اين كارها بدون اتلاف وقت انجام مي‌شوند. فقط كافي است يك بار ويدئويي يا ليستي از سؤالات رايج تهيه كنيد و سال‌ها مشتريان‌تان را براي دريافت پاسخ‌شان به صفحه‌ي مربوط به آنها ارجاع دهيد. با اين كار، نه تنها در وقت خود صرفه‌جويي مي‌كنيد بلكه خدمات بهتري نيز به مشتريان ارائه مي‌دهيد. مشتريان معمولا دنبال اطلاعات خاصي مي‌گردند. معمولا اطلاعاتي كه براي آنها مهم است به دو دسته تقسيم مي‌شود:

- اطلاعاتي براي تصميم‌گيري قبل از خريد
- حل مشكلي كه در هنگام فرايند خريد بروز مي‌كند

شما مي‌توانيد با ايجاد وب‌سايت، تمامي اطلاعاتي را كه مشتريان به آن نياز دارند، درست موقعي كه به آن نياز دارند در اختيارشان بگذاريد. اين يعني تماس‌هاي تلفني براي حل مشكلات كمتر مي‌شوند و فروش افزايش پيدا مي‌كند.

۴. براي راه‌اندازي استارتاپ، هزينه‌ي كمتري لازم داريد
يكي از مزاياي فروشگاه اينترنتي، كم بودن هزينه‌‌ي راه‌اندازي كسب‌و‌كار اينترنتي است. نيازي به خريد ملك، خودرو و لوازم اداري نيست و فقط به تعداد محدودي كارمند احتياج داريد. فقط كافي است سايت‌تان را آماده كرده و كسب‌و‌كارتان را راه‌اندازي كنيد. اگر قبلا شركتي سنتي داشته‌ايد، اين تغيير مي‌تواند خيلي راحت‌تر انجام شود. شما به فروش همان محصولات قبلي كه به اندازه‌ي كافي هم از آن در اختيار داريد، ادامه مي‌دهيد و اينترنتي شدن فقط باعثِ افزايش تعداد مشتريان‌تان مي‌شود.

شما مي‌توانيد با هزينه‌ي خيلي كمي وب‌سايتي طراحي و راه‌اندازي كنيد. سكوهاي آماده‌اي مانند وردپرس (self-hosted WordPress blog) در اينترنت وجود دارند كه اين امكان را به شما مي‌دهند خودتان سايت‌تان را طراحي كنيد.

۵. تمام فاصله‌ها از بين مي‌روند
يكي ديگر از مزاياي فروشگاه اينترنتي اين است كه فاصله‌‌ها را از ميان برمي‌دارد. فاصله‌ي مشتريان تا فروشگاه شما فقط به اندازه‌ي يك كليك است. از طريق اينترنت شما مي‌توانيد با مشتريان در تماس باشيد، به سؤالات آنها پاسخ دهيد و مشكلات‌شان را حل كنيد. از همه مهم‌تر اينكه، مي‌توانيد سفارش‌ها و پرداخت‌ها را مستقيما دريافت كنيد.
 
۶. مي‌توانيد در هر مكاني كه دوست داريد، كار كنيد
دوست نداريد زمستان در هواي سرد يا به خاطر آلودگي هوا از خانه خارج شويد؟ آيا از گرما و رطوبت در شهر خود كلافه شده‌ايد؟ كسب‌و‌كار اينترنتي شما را از قيد‌و‌بند مكان آزاد مي‌كند و اين امكان را براي‌‌تان فراهم مي‌آورد كه هر جا راحت هستيد كار كنيد. تا زماني كه ارتباط اينترنتيِ خوبي داريد، مي‌توانيد هر جايي از دنيا كه دوست داريد زندگي كرده و كسب‌و‌كارتان را مديريت كنيد. خيلي از مردم در يك قاره زندگي مي‌كنند ولي انبار كالاهايشان در قاره‌ي ديگري است. يكي از مهمترين مزاياي فروشگاه اينترنتي اين است كه به شما اجازه مي‌دهد كسب‌و‌كارتان را با سبكِ زندگي‌تان هماهنگ كنيد و نه برعكس. البته استثناهايي هم وجود دارند. بعضي از افراد مانند جراحان، معمارها و نقاش‌ها حتما براي انجام شغل‌شان به مكان خاصي نياز دارند.

۷. هزينه‌هاي عملياتي شركت‌تان كاهش مي‌يابد
فقط انجام يك كار ساده مي‌تواند هزينه‌ها را به شدت كاهش دهد. به‌عنوان مثال، ثبت آنلاين سفارشات باعث مي‌شود ديگر نيازي به كاركنان بخش خدمات مشتريان نداشته باشيد. فروش آنلاين اين امكان را فراهم مي‌آورد كه هم سفارش‌ها و هم پرداخت‌ها را اينترنتي انجام دهيد. با اين كار از تعداد كاركنان و در نتيجه هزينه‌هاي اداري و دفتري كاسته مي‌شود.

به جز ثبت سفارش‌ها و پرداخت‌ها، بقيه‌ي فعاليت‌هاي تجاري‌تان را نيز مي‌‌توانيد به صورت اينترنتي مديريت كنيد. از اين فعاليت‌‌ها مي‌توان به پرداخت صورت‌حساب‌ها و قبوض، رديابيِ سفارشات و فرستادن كالاها نام برد. از ديگر كاربردهاي اينترنت، پاسخ‌دهي سريع و آسان به سؤالات و مشكلات مشتريان از طريق سؤالات رايج و انجمن‌هاي آنلاين است.
 
۸. مي‌توانيد بازار جهاني را هدف بگيريد
شركت‌ها و فروشگاه‌هاي سنتي فقط مي‌توانند پذيراي تعداد محدودي مشتري در زمان‌هاي خاصي باشند، بگذريم از اينكه خيلي از افراد اصلا خيلي از اين شركت‌ها را نمي‌شناسند و از وجودشان بي‌اطلاع هستند. با داشتن يك وب‌سايت خوب، در هر لحظه صدها و حتي هزاران نفر مي‌توانند از فروشگاه اينترنتي شما بازديد كنند. تصور كنيد اگر بتوانيد كالاها و خدمات خود را به تعداد نامحدودي از افراد مشتاق معرفي كنيد، تجارت شما مي‌تواند چقدر رونق بگيرد!

البته توانايي برخوردار بودن از هزاران بازديدكننده تفاوت زيادي با داشتن هزاران بازديد كننده دارد. براي برخوردار شدن از مزاياي فروشگاه اينترنتي بايد همان كارهايي را انجام دهيد كه شركت‌هاي سنتي انجام مي‌‌دهند: بازاريابي و تبليغات. بايد بياموزيد چطور مي‌توانيد ترافيك وب‌ سايت فروشگاه اينترنتي خود را افزايش دهيد. يكي از روش‌هاي مؤثر و كم‌هزينه در اين راه، استفاده از رسانه‌هاي اجتماعي براي معرفي و تبليغ وب‌سايت‌تان است.

۹. سرعت پاسخ‌دهي شركت افزايش مي‌يابد
يكي از مزاياي فروشگاه اينترنتي اين است كه به شما اجازه مي‌دهد به سفارش‌هاي خريد، پيشنهادات و ديگر نيازهاي مشتريان به سرعت و در لحظه پاسخ دهيد. فروشگاه‌هاي اينترنتي سفارش‌هاي مشتريان را ثبت و تأييد مي‌كنند. در فروشگاه‌ها يا شركت‌هاي سنتي، ثبت سفارش‌ها معمولا از طريق تماس تلفني انجام مي‌گيرد و روند ثبت و پيگيري آن توسط كارمندان انجام مي‌شود. بسته به ميزان كارهاي روزانه‌ي كاركنان، رسيدگي به سفارش ممكن است روزها طول بكشد. اما فروشگاه‌هاي اينترنتي با داشتن يك اپليكيشن مناسب به شما اين امكان را مي‌دهند كه نه تنها سفارش‌‌ها، بلكه موجودي انبار، تعداد فروش روزانه و هر چيز ديگري را كه لازم داريد، به سرعت چك كنيد. پاسخ‌دهي سريع به نيازهاي مشتريان، براي آنها رضايت به همراه دارد و براي شما كار اداري كمتر.
مطالب برگرفته از سايت فردا نيوز

 

امتیاز:
بازدید: 7
برچسب:
:
[ 1397/1/21  ] [ ۰۸ ] [ web24 ] [ ]

از جمله مهم ترين عوامل هنگام طراحي فروشگاه اينترنتي حرفه اي، بدون شك تجربه كاربري است. امروزه بسياري از شركت ها براي رقابت با ساير رقباي خود در اين زمينه سرمايه گذاري مي كنند كه اين خود دليلي بر اهميت تجربه كاربري يا همان (UX) مي باشد. 

دسترسي مناسب

سريع ترين و آسان ترين راه براي دريافت بازخورد از كاربران، بر عهده تيم پشتيباني مشتريان شما است. اعضاي تيم اغلب وقت خود را در صحبت كردن با مشتريان صرف مي كنند و معمولا مي دانند كه مشتريان چه چيزي مي خواهند و آن ها بايد چه چيزي را بهبود دهند. آيا مي خواهيد بدانيد كه رابط كاربري سايت و فروشگاه اينترنتي شما گيج كننده است يا نه!؟ مي توانيد از اين موضوع با پرسيدن سوالاتي از كاربراني كه از اپليكيشن يا سايت شما استفاده مي كنند آگاه شويد. به اين ترتيب، بازخورد فوري دريافت مي كنيد و آن را به فهرست اولويت هايتان اضافه كنيد. صرف نظر از خاص بودن مشكل مورد نظر مشتري، صحبت كردن با مشتريان باعث مي شود شما متوجه شويد كه آن ها چطور انتظار دارند كه مشكلاتشان را حل كنيد.

طراحي فروشگاه اينترنتي 

جذب مشتريان فروشگاه اينترنتي

اگر مي خواهيد طراحي فروشگاه اينترنتي شما موفقيت آميز باشد و مشتريان بيشتري را جذب نماييد، ابتدا بايد بدانيد كه مشتريان شما به چه چيزي فكر مي كنند و موفقيت خود را در چه مي دانند؟ بايد بدانيد كه آن ها اميدوارند پس از خريد از وب سايت يا فروشگاه اينترنتي شما چه چيزي را به دست مي آورند!؟

هر كاربر جديدي كه از فروشگاه اينترنتي شما استفاده مي كند، براي شما تعريف موفقيت را پي خواهد داشت. اما كاري كه شما بايد انجام دهيد اين است كه اطمينان حاصل كنيد كه آنها فكر مي كنند در مسير موفقيت قرار دارند. در اين جا نكاتي قرار دارند كه مي توانند براي انجام اين كار به شما كمك كنند:

  • درك نقش طراحي سايت فروشگاهي شما و اين كه بيشتر در چه مواردي مورد استفاده قرار مي گيرد؟
  • درك اين كه چگونه هر يك از اين نقش ها مي توانند به موفقيت برسند.
  • به كاربران آموزش دهيد، چگونه مي توانند به خدمات بيشتر سايت شما دسترسي داشته باشند.
  • با كاربران صحبت كنيد و به آنها كمك نماييد.

تجربه كاربري مانند معدن طلا بسيار ازرشمند است

هر زمان كه يك مشتري در مورد يك مشكل با شما تماس برقرار مي كند، اين يك مشكل نيست، بلكه فرصتي است كه مي توانيد بپذيريد. اطلاعات خام هميشه مفيد نيست و با استفاده از آن ها هميشه راه حل هاي جديدي را براي هر مكالمه ارائه نخواهيد داد، اما اين كه در چه موقعيت زماني از اين اطلاعات استفاده كنيد ارزش زيادي دارد. يك فروشگاه اينترنتي خوب بايد با نيازهاي كاربران و نحوه عملكرد رقباي خود سازگار باشد. شما بايد اين واقعيت را قبول كنيد كه اگر مي خواهيد رشد كنيد نوآوري مهم است. 

موفقيت در يك فرآيند چيزي نيست كه شما بتوانيد آن را يك شبه به دست آوريد، بلكه زمان لازم است. با اين حال بسيار مهم است كه تجربه كاربري (UX) فروشگاه اينترنتي خود را ارزيابي كنيد و به طور مداوم براي بهبود آن كار كنيد. شما بايد هر چند وقت يك بار به آخرين نسخه خود نگاه كنيد و چند سوال را از خودتان بپرسيد.

امتیاز:
بازدید: 19
برچسب:
:
[ 1397/1/6  ] [ ۱۶ ] [ web24 ] [ ]

يك طرح كسب و كار اينترنتي عوامل مختلفي را شامل مي شود كه به طراحي فروشگاه اينترنتي و رشد مداوم آن مي انجامد. مانند همه برنامه هاي تجاري، برآورد هزينه ها و پيش بيني هاي بودجه بخشي از معادله است، اما براي برخي از كسب و كارهاي اينترنتي، مديريت بودجه راه اندازي، نقش شگفت انگيزي در برنامه كلي دارد. حتي بسياري از كسب و كار هاي اينترنتي وجود دارند كه شما مي توانيد بدون هيچ هزينه اوليه آن ها را راه اندازي نماييد. شما براي راه اندازي و رشد يك فروشگاه اينترنتي نيازمند نوع ديگري از نقشه راه هستيد.

طرح كسب و كار فروشگاه اينترنتي  

عناصر يك طرح كسب و كار اينترنتي

در هنگام ساختن طرح كسب و كار اينترنتي شش عامل مهم وجود دارند. براي آغاز كار، سوالاتي وجود دارند كه به شما كمك مي كند نوع كسب و كار اينترنتي خود را تعريف كنيد. توجه داشته باشيد كه پاسخ هاي شما پايه و اساس طرح شما خواهد بود.

مدل كسب و كار شما: كدام مدل كسب و كار اينترنتي براي شما مناسب تر است؟

تجارت اينترنتي براي فروش اقلام و محصولات، درست است؟ بله، امروزه گزينه هاي فروش زيادي در تجارت الكترونيك وجود دارد. كالا هاي ذخيره شده در فروشگاه اينترنتي از طريق آيتم هاي مختلف انتخاب محصولات و سفارش و دريافت آن ها، به دست مشتريان مي رسند. توجه داشته باشيد كه تصميم گيري براي فروش، اولين گام در تعريف كسب و كار شما و ساختن طرح كسب و كار اينترنتي است.

عمليات شما: چگونه محصولات خود را به مشتريان خود تحويل خواهيد داد؟

نوع محصولاتي كه شما مي فروشيد نشان دهنده نحوه تحويل دادن آن ها به مشتريان است، اما در اين جا نيز گزينه هاي مختلفي هستند. اگر كالا هاي فيزيكي مي فروشيد، مي توانيد خودتان به فروش و تحويل كالا بپردازيد يا اين كار را به يك شركت بسپاريد. البته فروشندگان محصولات ديجيتال اين نگراني ها را ندارند. اين تصميم گيري ها در مرحله بعدي در برنامه شما تاثير مي گذارد.

كانال هاي فروش شما: چگونه محصولات خود را به صورت اينترنتي به فروش مي رسانيد؟

هنگامي كه تصميم گرفتيد چه محصولي را بفروشيد و چگونه آن را به مشتريان تحويل دهيد، وقت آن مي رسد كه روش هاي مختلف فروش محصولات اينترنتي را جستجو كنيد. فروشگاه هاي اينترنتي، وبلاگ هاي فعال در تجارت الكترونيك، بازار فروش، مزايده هاي آنلاين و رسانه هاي اجتماعي، همگي كانال هاي فروشي هستند كه بايستي در اين مرحله از طرح كسب و كار خود در نظر بگيريد.

بازاريابي شما: چگونه كسب و كار اينترنتي خود را ارتقا دهيد؟

اين مرحله يك چالش هميشگي براي كسب و كار هاي كوچك و بزرگ است. با استفاده از تكنولوژي هاي روز دنيا پياده سازي مراحل قبل آسان شده است، بنابراين تمام كسب و كار هاي اينترنتي مي توانند به سرعت آنلاين شوند و شروع به فروش محصولات خود كنند. اما اين سهولت ورود يك بازار اشباع را ايجاد مي كند و اين بازارياب هاي موفق هستند كه بالاتر از بقيه قرار مي گيرند. بنابراين بازاريابي بايد به عنوان بخشي جدايي ناپذير از برنامه تجارت الكترونيك شما باشد.

درآمد شما: آيا مي توانيد محصول خود را با سودآوري قيمت گذاري كنيد؟

براي سرمايه گذاري در يك تجارت الكترونيك سود آور، شما بايد هزينه هاي محصول، عمليات و بازاريابي را به طرح كسب و كار خود اضافه كنيد تا بتوانيد استراتژي قيمت گذاري سودمند براي محصولات خود را تعيين كنيد.

برنامه ريزي شما: چگونه هر عنصر را بسازيد و فروشگاه خود را راه اندازي نماييد؟

حال زمان آن رسيده است كه يك تصوير كلي از تجارت الكترونيك خود و استراتژي هاي قيمت گذاري سود آور در ذهن خود بسازيد. در اين جا گام هايي براي انجام يك برنامه ريزي مناسب وجود دارند:

  • محصولات: ايجاد، ساخت و يا خريد محصولات خود، يا جمع آوري مجموعه اي از كالا هابر حسب نياز مشتريان.
  • عمليات: روش هاي مختلف توزيع محصولات فروشگاه اينترنتي را تست كنيد و عمليات خود را تكميل نماييد.
  • فروش كانال ها: پلتفرم تجارت الكترونيك خود را انتخاب و راه اندازي كنيد، از محصولات خود عكس بگيريد و صفحات محصول را ايجاد كنيد.
  • بازاريابي: 2 الي 3 روش بازاريابي مانند تبليغات گوگل، تبليغات فيس بوك و ايميل را انتخاب كنيد و طرح بازاريابي 3 تا 6 ماهه را طراحي كنيد.
  • راه اندازي كسب و كار شما: عناصر فروشگاه اينترنتي و بازاريابي خود را راه اندازي كنيد، سفارشات و درآمد خود را دنبال نماييد، بازاريابي را تست كنيد و اميدوارم بتوانيد به درستي خود را در مسير رشد قرار دهيد.

نتيجه گيري

تجارت الكترونيك يك اصطلاح كليدي است كه تمام انواع كسب و كارهاي آنلاين را پوشش مي دهد. امروزه، بسياري از فروشگاه هاي اينترنتي موفق، محصولات فيزيكي را هم به فروش مي رسانند، اما نه همه آن ها. فروشگاه هاي اينترنتي، كالا هاي ديجيتالي را از طريق دانلود يا دسترسي به اينترنت، در اختيار مشتريان خود قرار مي دهند. البته بسياري از افراد ديگر هستند كه از روش هاي مختلف ديگر اقدام به كسب درآمد اينترنتي مي كنند.

برخي از برنامه هاي تجارت الكترونيك شامل هزينه هاي راه اندازي و توزيع بودجه مي شوند. در برنامه هاي ديگر مانند فروشندگان محصولات ديجيتال، با حداقل هزينه هاي عملياتي بيشتر روي كانال فروش و بازاريابي تمركز مي كنند. كسب و كار شما در هر مسيري كه باشد به يك برنامه صحيح و اساسي نيازمند است. آيا شما تا به حال يك كسب و كار اينترنتي با برنامه يا بدون برنامه راه اندازي كرده ايد؟ ما دوست داريم با افكار و نظرات شما در اين زمينه آگاه شويم.
طرح كسب و كار

 

امتیاز:
بازدید: 23
برچسب:
:
[ 1396/12/19  ] [ ۱۴ ] [ web24 ] [ ]

براي فروش موفق تنها طراحي فروشگاه اينترنتي كافي نخواهد بود و مي بايست موارد زيادي را در نظر گرفت. اولين قدم، طراحي سايتي خواهد بود كه امكاناتي كامل در زمينه فعاليت شما را داشته باشد. شايد داشتن تمامي امكاناتي كه يك شركت طراحي به شما معرفي مي كند مناسب براي كسب و كار شما نباشد اما بايد هرآنچه براي مخاطب شما مورد نياز است را شناسايي و در فروشگاه خود داشته باشيد.

گام دوم، رعايت اصول استاندارد طراحي فروشگاه اينترنتي مي باشد. اين اصول ابتدا براي هرچه كاربردي تر بودن و سهولت استفاده تمام اقشار از سايت و در درجه بعد براي استاندارد سازي براي موتورهاي جستجو گر بايد انجام پذيرد. زيرا بعد از طراحي فروشگاه اينترنتي حتما نياز به رتبه خوب در صفحات جستجو نسبت به ساير رقبا را پيدا خواهيد كرد. اگر شما يك فروشگاه حرفه اي با تمام امكانات لازم هم داشته باشيد ولي نتوانيد اين امكانات را به مخاطبين معرفي كنيد مسلما موفق نخواهيد بود.

گام آخر و مهم تر از يك طراحي فروشگاه اينترنتي، استراتژي براي معرفي مزاياي فروشگاه اينترنتي طراحي شده و شناساندن آن به كاربران مي باشد. اين راه از طريق بازاريابي اينترنتي (ديجيتال ماركتينگ) قابل انجام خواهد بود. براي بازاريابي اينترنتي حتما برنامه ريزي داشته باشيد و از تجربه و دانش متخصصين در اين زمينه بهره مند شويد.

طراحي فروشگاه اينترنتي

 

در ادامه قصد داريم به نكاتي كه لازم است در طراحي سايت فروشگاه اينترنتي رعايت شوند، اشاره نماييم.

1-دسته بندي مناسب محصولات

سعي كنيد روال سايت كاربر پسند باشد و كاربران با تعداد كمي كليك (حداكثر 4 كليك) به محصولات مورد نظر دست يابند. در صفحه محصولات مي توانيد از فيلترهاي مناسب انتخاب محصول بر اساس رنگ، سايز، نوع محصول و غيره استفاده نماييد تا از كليك هاي اضافه و طولاني جلوگيري شود.

2- كاربري راحت سايت

يكي از نكاتي كه در ابتداي طراحي فروشگاه اينترنتي بايد مد نظر قرار دهيد دسته بندي مناسب محصولات ميباشد. يك فروشگاه اينترنتي با توجه به حجم بسيار زياد اطلاعات كه دارد، بايد ساختار قابل فهمي براي بازديد كنندگان و در نهايت مشتريان وب سايت شما داشته باشد. هر چقدر اين بخش پيچيده تر به نظر بيايد كاربران به راحتي وب سايت شما را رها نموده و وب سايت فروشگاهي ديگر را براي انتخاب كالا و خريد آن در نظر خواهد گرفت.

3- انتخاب تصاوير مناسب براي محصولات

در طراحي فروشگاه اينترنتي بايستي تصاوير مناسب و با كيفيت از محصول و رنگبندي آن نمايش داده شود. در صورتيكه قصد داريد فروش و درآمد خوبي از سايت داشته باشيد حتما از يك عكاس حرفه اي استفاده نماييد.

4- نمايش پاپ-آپ به موقع

فرض كنيد كاربران به محض ورود به سايت با تعدادي پاپ-آپ روبرو شوند چه اتفاقي مي افتد؟ قطعا بيشتر كاربران از سايت شما خارج خواهند شد. پس سعي كنيد از پاپ آپ در جاي مناسب استفاده نماييد.

5- در نظر گرفتن تخفيف جهت خريد محصول

پيشنهاد مي شود براي كساني كه عضو خبرنامه طراحي فروشگاه اينترنتي شما مي شوند درصد تخفيفي در نظر بگيريد اما توجه داشته باشيد كه اين درصد تخفيف وقتي براي كاربر مورد استفاده قرار مي گيرد كه كاربر كاملا با سايت شما آشنا شده و از چگونگي دريافت تخفيف مطلع شده باشد. در اين صورت كاربر به سايت علاقه مند شده و براي خريد بعدي به سايت شما باز مي گردد كه به اين روش ريماركت مي گويند. وقتي در وب سايت فروشگاه اينترنتي تخفيفي براي خريد كاربر در نظر مي گيريد بهترين راه اين است كه اين تخفيف در سبد خريد آن به كاربر نمايش داده شود كه سبب ترغيب در خريد خواهد شد.

6- ايجاد امنيت خريد براي مشتري

مجوز نماد اعتماد الكترونيك باعث امنيت خريد براي مشتريان مي شود، نماد اعتماد از سوي مركز توسعه تجارت الكترونيك كه زير نظر وزارت صنعت و معدن است اعطا مي گردد. در حال حاضر در كشور ما نهادهاي امنيتي، بسيار قوي عمل كرده و اطمينان خاطر كاربران را جهت خريد آنلاين از فروشگاه هاي اينترنتي فراهم نموده اند. در حال حاضر كليه وب سايت هاي فروشگاهي جهت فعاليت خود مي بايست نماد اعتماد الكترونيك را دريافت نمايند.

منبع : سايت kaspid

 

امتیاز:
بازدید: 24
برچسب:
:
[ 1396/12/12  ] [ ۱۰ ] [ web24 ] [ ]

فروشگاه اينترنتي به وب سايتي گفته مي شود كه تعدادي كالا يا خدمات از هر نوعي را در ويترين خود عرضه مي كند. مشتريان براي استفاده از آن خدمات يا كالاها مي توانند به فروشگاه سفارش بدهند؛ و حتي هزينه خدمات يا كالا را به صورت آنلاين پرداخت نمايند. براي دريافت سفارش از مشتري معمولا سيستمي به نام سبد مجازي خريد وجود دارد كه مي توان شفارشات را در آن ثبت نمود. 


فروشگاه اينترنتي به وب سايتي گفته مي شود كه تعدادي كالا يا خدمات از هر نوعي را در ويترين خود عرضه مي كند. مشتريان براي استفاده از آن خدمات يا كالا ها مي توانند به فروشگاه سفارش بدهند؛ و حتي هزينه خدمات يا كالا را به صورت آنلاين پرداخت نمايند .

براي دريافت سفارش از مشتري معمولا سيستمي به نام سبد مجازي خريد وجود دارد كه مي توان سفارشات را در آن ثبت نمود . سايت هاي پيشرفته حتي سبد خريد مشتري خود را تا مراجعه بعدي به سايت محفوظ نگه مي دارند.

بنابراين مشتري در طي چند روز مي تواند يك سبد خريد را تكميل نمايد و سپس هزينه ي آن را پرداخت كرده و خدمات و كالاي خود را دريافت نمايد . ارائه خدمات در فروشگاه هاي اينترنتي مي تواند به صورت فيزيكي يا غير حضوري ( مجازي ) باشند . از خدمات فيزيكي مي توان خريد كتاب، مايحتاج زندگي، موبايل و . . .را برشمرد؛ و از خدمات مجازي مي توان به فروش فيلم، موسيقي و . . .  اشاره نمود.مهمترين مزيت فروشگاه هاي اينترنتي در دسترس بودن آنهاست؛ خريدار در هر مكان و موقعيتي فقط با دسترسي به اينترنت مي تواند خريد خود را انجام دهد . اين روش يك نوع تغيير مدل در شيوه ي تجارت محسوب مي شود؛ و براي فروشنده و مشتري سودمند مي باشد . اما شروع اين تجارت هم نياز به يك سري عوامل دارد كه عدم رعايت آنها مي تواند ضررهايي را در پي داشته باشد.  

در ذيل به برخي از اين عوامل و نكات اشاره مي شود:

 

 

♦     يك فروشگاه اينترنتي از نظر سرمايه گذاري و مديريت، هيچ فرقي با يك فروشگاه فيزيكي ندارد. همان طور كه شما براي راه اندازي يك مغازه در يك مركز خريد بايد هزينه صرف كنيد اگر براي طراحي سايت خود هزينه ي كافي انجام ندهيد، هيچ سودي عايد شما نخواهد شد.

  

♦       امنيت فروشگاه اينترنتي بسيار حائز اهميت است.

 

      همان طور كه افراد به فكر امنيت مغازه ي خود هستند، بايد خيلي بيشتر امنيت فروشگاه اينترنتي را

 

  در نظر بگيرند؛ زيرا سارقان اينترنتي خيلي ماهرتر از سارقان فيزيكي عمل مي كنند.

 

♦        فروشگاه اينترنتي هم نياز به تبليغات كارآمد دارد .

 

همان گونه كه افراد براي رونق مشاغل خود از تبليغات استفاده مي نمايند؛ يك فروشگاه اينترنتي هم براي اينكه مطرح شود بايد در وهله اول فروشگاه خود را در بين مردم مطرح كند و لازمه ي اين كار انجام تبليغات گسترده است . 

با وجود اين كه اينترنت يك رسانه جديد محسوب مي شود؛ ولي قوانين اصلي كسب و كار به قوت خود باقي و در اين رسانه نيز كاربرد دارد .   

امتیاز:
بازدید: 27
برچسب:
:
[ 1396/11/28  ] [ ۰۶ ] [ web24 ] [ ]

راه اندازي و طراحي فروشگاه اينترنتي يكي از راه هاي ايجاد كسب و كار اينترنتي و به اشتراك گذاشتن اطلاعات است. هر وب سايتي كه به درگاه پرداخت بانك متصل باشد و بتواند به نوعي محصول يا خدماتي را مورد معامله قرار بدهد در رده فروشگاه هاي اينترنتي و آنلاين قرار مي گيرد. بصورت كلي مي توان گفت كه براي طراحي فروشگاه اينترنتي موفق بايد از اصول زير پيروي نمايد:

  • ايجاد حس اعتماد در كاربران از طريق دادن اطلاعات

انتقال احساس امنيت از طريق دادن اطلاعات كافي از مديران و صاحبان فروشگاه اينترنتي

  • طراحي وب سايت با كارايي آسان و كاربر پسند, در دسترس قرار گرفتن صفحات مختلف فروشگاه با يك كليك

يكي از مهم ترين موضوعات براي راه اندازي و طراحي فروشگاه اينترنتي موفق داشتن طراحي مناسب و منحصر به فرد با در نظر گرفتن تجربيات كاربران و اصل راحتي آنهاست. در طراحي وب سايت علاوه بر زيبايي بايد به راحتي كاربران براي دسترسي به سرويس هاي مورد نظرش نيز توجه نمود. يكي از موضوعات جالب و بسيار مهم در اين زمينه, توجه به قسمت هايي از صفحه است كه بازديد كننده وب سايت شما در زمان ورود به وب سايت خواهد ديد. با دقت به اين مسائل و سعي در هماهنگي آنها با سليقه كاربر مي توان آمار بازديد وب سايت را افزايش داد. در وب سايت هاي  فارسي زبان قسمت وسط سمت راست و وسط صفحه اولين قسمتي هستند كه نگاه كاربران به آنجا معطوف مي شود پس با يك نوآوري خاص و منحصر به فرد در اين قسمت ها مي توان مسير نگاه كاربر را مديريت كرده و توجه او را به سمت محتوا و مطلبي كه هدف خود ماست جلب كنيم.

  • استفاده از عكس, فيلم و محتواي قوي و كارآمد براي تهيه اطلاعات

ويدئو يكي از مديا هاي بسيار مناسب و مفيد براي تهيه اطلاعات با جزئيات در مورد محصول است و معمولاً كاربران شوق بيشتري براي مطالعه اينگونه اطلاعات دارند.

  • استفاده از تصاوير بزرگ و باكيفيت در صفحه اصلي هنگامطراحي فروشگاه اينترنتي

اين گرايش يكي از محبوبترين و مطلوبترين گرايشات موجود در وب سايت هاي فروشگاهي است.

  • ايجاد امنيت و حفظ حريم شخصي كاربران

حفظ اطلاعات شخصي و بانكي كاربراني كه در وب سايت فروشگاه اينترنتي ثبت نام كرده اند در زمينه تامين اهميت و جلب اعتماد كاربران اهميت ويژه اي دارد.

  • توليد خبرنامه فروشگاه

ارسال خبرنامه بصورت ايميل و يا پيامك  براي اطلاع رساني به مشتريان فروشگاه اينترنتي در زمان هاي خاص

  • مديريت مشتري

يكي از فاكتورهاي مهم و اساسي در طراحي فروشگاه اينترنتي مديريت مشتري است, در اين مبحث بايد مطالبات كاربران و مشتريان فروشگاه اينترنتي خود را تامين نموده و سازمان دهي خاصي را در اين زمينه در فروشگاه اينترنتي خود اعمال كنيد. تحليل رفتار كاربران كمك زيادي در راستاي جلب تعداد بيشتري كاربر و بازديد كننده به سمت فروشگاه شما خواهد كرد.

سايت منبع

امتیاز:
بازدید: 26
برچسب:
:
[ 1396/11/27  ] [ ۱۸ ] [ web24 ] [ ]

ديجي كالا چطور بازار الكترونيك را تسخير كرد؟

سال ۱۳۹۰ درست زماني كه بسياري ازافراد اطلاع زيادي از اينترنت نداشتند و نهايت استفاده اي كه از اينترنت مي شد جستجوي تصاوير، مشاهده سايت هاي خبري و چت روم هاي ياهو بود دو برادر فروشگاه اينترنتي راه اندازي كردند كه در نظر بسياري از اهالي بازار و تجارت كه به اصطلاح خاك بازار را خورده بودند  يك طرح شكست خورده به شمار مي آمد.

طرح آن ها بر مبناي توليد و ارائه محتواي ويدئويي آموزشي و تخصصي در زمينه معرفي و نقد و بررسي جديدترين كالاهاي ديجيتال و فن‏‌آوري‏ هاي اين حوزه بود.

اين سرويس ديجي كالا كاملا رايگان ارائه مي شود اما با جلب اعتماد خريداران به ويژه قشر جوان توانست به زودي جاي خود را در بازار باز كند. ديجي كالابه عنوان نخستين دريافت كننده نماد اعتماد الكترونيك جايگاه ويژه اي در بين مخاطبان دارد و بسياري از اهالي بازار سنتي را اگر از رده خارج نكرده باشد به تحسين وا داشته است.

ديجي كالا چطور جايگاه خود در بازار را بدست آورد؟

ارائه كالاهاي برندهاي معتبر در كنار قيمت رقابتي و خدمات پس از فروش مناسب رمز موفقيت ديجي كالا بود. آن ها در فضايي كه خريد اينترنتي در نهايت به كارت شارژ تلفن همراه و بليط الكترونيك قطار و هواپيما بود، فرهنگ خريد اينترنتي را در بين اقشار مختلف مردم نهادينه كرده و توانستند سهم خوبي از بازار را بدست آورند.

درحال حاضر مردم با خريد اينترنتي آشنا شده اند و ورود به اين عرصه در مقايسه با ۶ سال قبل بسيار آسان تر شده است. اما آيا به راحتي مي توان با طراحي فروشگاه اينترنتي مشابه ديجي كالا ، ديجي كالاي دوم شد؟

تب راه اندازي فروشگاه اينترنتي و چند باور غلط

پس از موفقيت چشم گير ديجي كالا تب طراحي فروشگاه اينترنتي مشابه ديجي كالا در بين جوانان متخصص و اهل ذوق بسيار داغ شد و فروشگاه هاي اينترنتي متعددي راه اندازي شدند كه در اين بين تنها برخي از آن ها موفق بودند. راه اندازي فروشگاه آنلاين در آغاز چندان پيچيده به نظر نمي رسد تنها به راه اندازي يك سايت،ارائه تعدادي كالا يا خدمت و يك يا چند روش پرداخت نياز داريم.

اما حقيقت اين است كه راه اندازي فروشگاه آنلاين بسيار پيچيده و نيازمند تخصص بالا در طراحي ، پياده سازي و اجراست.

برخي شركت ها يا حتي افراد حقيقي مدعي هستند مي توانند با دريافت هزينه اندك براي شما فروشگاه راه اندازي كنند اما آيا چنين فروشگاهي از امنيت كافي برخوردار است؟ آيا يك فروشگاه ارزان توانايي رقابت در بازار پيچيده امروز را براي شما فراهم مي كند؟ مردم به هر فروشگاهي اعتماد مي كنند و از شما خريد مي كنند؟

واضح است كه راه اندازي فروشگاه آنلايني كه به موفقيت دست يابد و بتواند اعتماد مردم را جلب كرده و سهم بزرگي از بازار را بدست آورد كار چندان ساده اي نيست و با بودجه بسيار اندك امكان شكست بسيار بالايي خواهد داشت.

برخي بر اين باورند كه ما يك سايت ارزان راه اندازي مي كنيم و به مرور و با فروش بيشتر آن را بهينه مي كنيم غافل از اينكه با اين باور غلط به استقبال شكست مي روند.

ديجي كالا

پشت پرده ديجي كالا چه مي گذرد؟

ديجي كالا يك تيم قوي فني، بازاريابي و فروش دارد كه مي دانند لحظه اي غافل شدن در شرايط رقابتي كنوني به معني ورود به چرخه شكست است.

تكنيك هاي بهينه سازي سايت ديجي كالا براي موتورهاي جستجو از بسياري سايت هاي داخلي چندين سال جلو تر است.

طراحي سايت و رابط كاربري آن بسيار حساب شده و منطبق بر اصول روانشناسي و وفادار سازي مشتريان است، شركاي ديجي كالا دائم اين مجموعه را از نظر فناوري و دانش روز شارژ مي كنند و رقابت با آن تنها از افراد هوشمند و متخصص بر مي آيد.

آيا بايد با ديجي كالا رقابت كنم؟

اگر به فكر طراحي فروشگاه اينترنتي مشابه ديجي كالا هستيد بايد بدانيد راه سختي پيش رو داريد و براي موفقيت در اين مسير به بهترين ها نياز داريد.اما اين به آن معني نيست كه لزوما بايد به فكر رقابت با ديجي كالا و يا نابودي آن باشيد.

شما بايد در قدم نخست بازار هدف خود را به درستي انتخاب كنيد. ورود به حوزه هايي كه حاشيه امن خوبي دارد و ديجي كالا به آن وارد نشده يا كمتر روي آن تمركز دارد مي تواند انتخاب خوبي باشد.

محتوا پادشاه است پس سعي كنيد اطلاعاتي كه مخاطب هنگام خريد به آن نياز دارد به بهترين شكل در اختيارش قراردهيد تا به شما اعتماد كند.

در نهايت به يك تيم فني و كارشناسي بسيار هدفمند و متخصص نياز داريد. بهترين ها را انتخاب كنيد و سعي كنيد هوشمندانه هزينه كنيد، اين را هم در نظر بگيريد وارد مسيري شده ايد كه پيش از شما خيلي ها رفته اند اما موفق نبوده اند بنابر اين سعي كنيد ضمن استفاده از تجارب ديگران هوشمندانه عمل كنيد.

آيا با قيمت ارزان مي توان ديجي كالا را شكست داد؟

برخي بر اين باورند كه با طراحي فروشگاه اينترنتي مشابه ديجي كالا اما ارزان و ارائه محصولات با قيمت پايين مي توان به راحتي بر ديجي كالا غلبه كرد اما اين تفكر سرابي بيش نيست.

مردم از خريد كالاهايي كه بي دليل ارزان باشند واهمه دارند از ديگر سوي ورود به چنين عرصه اي شما را در مسير جنگ مستقيم با ديجي كالا قرار خواهد داد كه احتمال اينكه شما شكست بخوريد .

بنابراين اگر قصد طراحي فروشگاه اينترنتي مشابه ديجي كالا را داريد بايد بدانيد كه سياست ديجي كالا كه سبب موفقيت آن و برند شدن آن در فضاي مجازي شده است، ارائه اطلاعات به روز و محصولات با كيفيت بوده است. بنابراين بدون برنامه ريزي صحيح و كسب اطلاعات در اين حوزه نمي توانيد به موفقيت برسيد. براي رسيدن به بهترين ها بايد صبور باشيد و تمامي مراحل طراحي فروشگاه اينترنتي حرفه اي را قدم به قدم طي كنيد. فكر شروع ضعيف را از سر خود بيرون كنيد ، همين قدم هاي اول شما است كه آينده بردنتان را مشخص مي كند.

سايت منبع

امتیاز:
بازدید: 30
برچسب:
:
[ 1396/11/23  ] [ ۰۶ ] [ web24 ] [ ]
[ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 17
دیروز : 6
افراد آنلاین : 1
همه : 1778
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب