طراحي وب سايت
طراحي وب سايت و اپليكيشن موبايل

ما در 7 مرحله و بدون استفاده از هيچگونه دانش و مهارت خاصي به شما آموزش مي دهيم كه بتوانيد وب سايت فروشگاه اينترنتي مورد نظر خود را به آساني طراحي كنيد. گام هاي مشخص شده عبارتند از:

  • انتخاب يك دامنه مناسب براي وب سايت فروشگاه اينترنتي
  • انتخاب يك پلتفرم مناسب
  • طراحي فروشگاه اينترنتي
  • تنظيمات پرداخت ها
  • اضافه كردن محصولات
  • تست و بررسي سبد خريد
  • بررسي و تجزيه و تحليل سئو

ما كار هاي ساده اي انجام داده ايم كه بتوانيم علاوه بر طراحي سايت فروشگاهي، آن را به يك ماشين فروش مناسب تبديل كنيم. براي اين امر بايد از مراحل زير پيروي نماييد:

انتخاب يك دامنه مناسب براي وب سايت فروشگاه اينترنتي

آيا وب سايت فروشگاه اينترنتي شما به يك نام دامنه اختصاصي احتياج دارد؟ اگر شما قصد فروش محصولات متعدد و ساخت يك نام تجاري را داريد، لازم است كه يك دامنه سفارشي تهيه كنيد. در غير اين صورت مي توانيد از زيردامنه هاي وب سايت هاي ارائه دهنده خدمات فروشگاه اينترنتي استفاده نماييد. يك دامنه سفارشي مزاياي زير را براي كسب و كار شما دارد:

  • نام تجاري قابل تشخيص كه متعلق به شما است.
  • استفاده از يك آدرس ايميل حرفه اي مرتبط با دامنه خود كه مردم مي توانند با شما تماس بگيرند.
  • مزاياي سئو و بهينه سازي موتورهاي جستجو

دامنه سايت 

انتخاب يك پلتفرم مناسب

قطعا شما به دنبال يك فروشگاه اينترنتي هستيد كه انعطاف پذير باشد و بتوان به راحتي از آن استفاده نمود. اغلب كارفرمايان و صاحبان كسب و كار هاي اينترنتي نياز به يك پلت فرم دارند كه به آساني با سايت آن ها ادغام شود. در پليتفرم انتخابي، مي توانيد به راحتي دكمه هاي خريد، ويدجت ها يا فروشگاه ساده را به هر صفحه اي در سايت خود اضافه كنيد. همچنين مي توانيد با استفاده از ابزار وردپرس براي وب سايت خود يك فروشگاه اينترنتي راه اندازي كنيد.

طراحي فروشگاه اينترنتي

حال وقت آن رسيده است تا فروشگاه خود را طراحي كنيد. يك پلتفرم فروشگاه ساز مناسب به شما اين امكان را مي دهد تا صفحات، محصولات، پست هاي وبلاگ، تصاوير، متن، فيلم ها و موارد ديگر را به فروشگاه آنلاين خود اضافه كنيد تا مشتريان شما احساس راحتي داشته باشند. اطمينان حاصل كنيد كه موضوعي را كه انتخاب مي كنيد، نشان تجاري شما را نشان مي دهد و به شما امكان مي دهد كه محصولات خود را در بهترين شرايط ممكن نمايش دهيد.

تنظيمات پرداخت ها

دو جنبه كليدي پرداخت براي وب سايت فروشگاه اينترنتي شما وجود دارد: چگونه مشتريان به شما پرداخت مي كنند و چگونه مي خواهيد اين پرداخت ها را به حساب بانكي خود انتقال دهيد. معمولا فروشگاه شما بايد امكانات زير را براي پرداخت ها داشته باشد:

  • پردازش پرداخت امن
  • استفاده از SSL
  • قبول پرداخت از همه جا
  • پرداخت از طريق PayPal يا به حساب بانكي خود
  • ادغام با فروشگاه اينترنتي وردپرس

اضافه كردن محصولات

در مرحله بعدي شما بايد محصولات مورد نظر خود را به فروشگاه اينترنتي اضافه كنيد. براي منظور ابتدا بايستي نوع محصول (فيزيكي، ديجيتال يا خدماتي) را انتخاب كنيد. سپس نام محصول و توضيحات آنرا اضافه كنيد. قيمت و مقادير موجود براي فروش را تنظيم كنيد. همچنين شما بايد يك پيش نمايش از محصول خود ايجاد كنيد.

تست و بررسي سبد خريد

استفاده نكردن از سبد خريد يكي از بزرگ ترين مشكلاتي است بايد هنگام طراحي فروشگاه اينترنتي خود از آن اجتناب كنيد. اطمينان حاصل كنيد كه وب سايت فروشگاهي شما از جمله صفحه سبد خريدتان در انواع تلفن هاي همراه به خوبي نمايش داده مي شود. به مردم اجازه دهيد كه بتوانند چندين آيتم را به صورت يكجا از فروشگاه اينترنتي شما خريداري كنند و اگر ميتوانيد خدمات ارسال كالا به صورت رايگان و يا با تخفيف ارائه دهيد. امروزه يكي از گزينه هاي رايج پرداخت PayPal است كه در بيشتر فروشگاه هاي اينترنتي بزرگ دنيا مورد استفاده قرار ميگيرد.

بررسي و تجزيه و تحليل سئو

يكي از مهم ترين نكاتي كه در طراحي فروشگاه اينترنتي بايد به آن توجه ويژه داشت، سئو و بهينه سازي است. شما بايد عملكرد فروشگاه اينترنتي خود را به خوبي تجزيه و تحليل كنيد تا بتوانيد درك بهتري از بازاريابي محصولات خود داشته باشيد. اين به شما كمك خواهد كرد صفحات سايت و محصولات را نظارت كنيد تا بتوانيد آنها را براي فروش، دسترسي و كارآيي بيشتر بهبود دهيد.

سئو وب سايت 

كتاب آموزش طراحي وب سايت فروشگاه اينترنتي 

با توجه به اهميت طراحي وب سايت و فروشگاه اينترنتي براي كسب و كار هاي امروزي، در اين قسمت يك راهنماي ساده براي طراحي وب سايت فروشگاه اينترنتي قرار داده ايم كه مي توانيد آن را دانلود كرده و استفاده نماييد. اين كتاب به زبان انگليسي بوده و مي تواند يك راهنماي مناسب براي شروع كسب و كار اينترنتي شما باشد.

دانلود كتاب: creating-ecommerce-website.pdf [2.57 MB]

طراحي فروشگاه اينترنتي

 

امتیاز:
بازدید: 15
برچسب:
:
[ 1397/2/7  ] [ ۰۶ ] [ web24 ] [ ]

آزار دادن مشتريان سايت هاي فروشگاهي يكي از سريع ترين مسير هاي از دست دادن شهرت برند كسب و كار مي باشد. اگر شما سريعا با اين مشكلات برخورد نكنيد امكان رشد كسب و كار وب سايت شما بسيار سخت خواهد شد. در ادامه قصد داريم اين مدل مشكلات كه مي توانند سبب نابودي سايت فروشگاه اينترنتي و كسب و كار آنلاين شما شوند را بررسي كنيم.

روش هاي حمل كالا

حمل و نقل كالا 

اغلب مشتريان سايت هاي فروشگاهي هرگز متوجه نمي شوند كه سفارش دادن يك محصولات از كشور ها و مناطق دور دست چقدر پيچيده خواهد بود. آن ها فقط از بسته بندي و نحوه حمل محصول با خبر هستند. اما شما بايد اطلاعات كاملي از قوانين حمل و نقل محصولات بين المللي داشته باشيد. زيرا هر كشوري قوانين و مقررات منحصر به فرد خود را دارد. هزينه هاي ماليات و گمرك از جمله موارد مهمي است كه بايد در نظر گرفته شود.

زمان ديگر عامل با اهميت است. اغلب خريداران كالا هاي اينترنتي توقع اين را ندارند كه محصول خود در عرض مدت زماني كوتاه دريافت نمايند، اما شما بايد يك برنامه زماني مناسب از ارسال و تحويل كالا به آن ها ارائه دهيد. 

مشكلات غير منتظره ديگر عاملي است كه مي تواند به اعتبار سايت فروشگاه اينترنتي شما صدمه وارد كند. هميشه در وب سايت خود درباره اين اتفاقات غير منتظره سلب مسئوليت كنيد و مشتريان را مطلع نماييد. مثلا ممكن است در زمان ارسال كالا كشور شما ارتباطات خود را با كشوري كه محصول براي آن ارسال شده است، قطع نمايد و با ممنوعيت حمل كالا به آن كشور مواجه شويد. سعي كنيد هميشه براي اين مدل مشكلات برنامه ريزي هاي مناسبي را انجام دهيد.

گم شدن كد پيگيري كالا يا كد پيگيري اشتباه

كد هاي پيگيري كالا شايد كوچك به نظر برسند اما براي مشتريان فروشگاه اينترنتي شما يك تفاوت بزرگ محسوب مي شوند. امروزه اغلب خريداران محصولات اينترنتي دوست دارند اعلان هايي را درباره وضعيت حمل كالا و محصول مورد نظرشان دريافت كنند. مردم كد هاي پيگيري را دوست دارند و اين مورد سبب افزايش اعتماد آن ها به سايت فروشگاهي شما مي شود. 

يكي ديگر از مشكلات رايج در كد هاي پيگيري استفاده از كد هاي پيگيري اشتباه مي باشد. اگر كد پيگيري محصول مورد نظر اشتباه باشد، مشتري شما بيشتر از هر زمان ديگري نگران و خشمگين خواهد شد و احتمال زياد آن مشتري را از دست خواهيد داد. به همين جهت از نحوه كار سيستم فروشگاه اطمينان پيدا كنيد و به دقت آن را آناليز نماييد.

صدمه ديدن كالا

صدمه ديدن كالا همان گونه كه در عكس بالا مشاهده مي كنيد مشتري يك محصول را سفارش داده و در اين بين از تمام مراحل ارسال باخبر بوده است، اما كالا دريافتي آسيب ديده است. مشتري چه كسي را مقصر مي داند؟ شما نمي توانيد به مشتري ثابت كنيد كه كالا سفارش داده شده توسط او در طي مراحل حمل و نقل دچار آسيب شده است. در نتيجه اين مشتري را از دست خواهيد داد مگر اين كه يك كار فوق العاده براي او انجام دهيد.

چگونه در اين شرايط رضايت مشتري را به دست آوريم؟ 

محصول را به سريعا جايگزين كنيد، هزينه هاي حمل آن را متحمل شويد، تخفيفاتي براي سفارش هاي آينده ارائه دهيد و حتي عذر خواهي كنيد. به دست آوردن رضايت مشتري در صورت صدمه ديدن محصول او سخت و پر هزينه خواهد بود. استفاده از بسته بندي مناسب و مستحكم براي كالا ها و همچنين آموزش دادن به كاركنان براي حمل آن ها از جمله مواردي است كه مي تواند درصد آسيب ديدن محصولا فروشگاه اينترنتي شما را كاهش دهد. 

فراموشي سئو و بهينه سازي سايت فروشگاه اينترنتي

سئو 

خريداران و بازديد كنندگان از وب سايت فروشگاهي شما انتظار دارند كه محصولات را به خوبي به آن ها نشان دهد و توضيحات درست و دقيقي از كالا ها ارائه شود. همين توضيحات در موتور هاي جستجو مانند گوگل براي رتبه بندي وب سايت شما مورد استفاده قرار مي گيرند. ايجاد محتواي مناسب به رتبه بندي وب سايت شما در مورتور هاي جستجو كمك خواهد كرد. سئو مي تواند مهم ترين مهره بازاريابي اينترنتي براي محصولات فروشگاه اينترنتي شما باشد پس به همين جهت شما بايد براي سئو و بهينه سازي وب سايت خود در مورتور هاي جستجو از بهترين منابع و ابزار ها استفاده كنيد تا به استراتژي درست دست يابيد.

امتیاز:
بازدید: 27
برچسب:
:
[ 1397/1/26  ] [ ۰۶ ] [ web24 ] [ ]

  مزاياي فروشگاه اينترنتي چيست؟


سؤالي كه ممكن است براي خيلي از شما پيش بيايد اين است: چرا بايد شركت سُنتي خودم را به شركت اينترنتي تبديل كنم؟ ابتدا، اجازه دهيد مطلبي را روشن كنيم. در اين مقاله، منظور ما از «شركت سنتي»، شركتي است كه در مكاني فيزيكي واقع شده و فروشش يا از طريق حضور مشتريان صورت مي‌گيرد يا از طريق ايميل و تلفن. در كل، منظور ما شركتي است كه فروش اينترنتي ندارد. البته، روز‌به‌روز از تعداد اين شركت‌ها كاسته شده و به شركت‌هاي اينترنتي اضافه مي‌شود. اگر شما هم صاحب كسب‌و‌كاري هستيد، حتما خيلي درباره‌ي مزاياي تبديل كسب‌و‌كار خود به كسب‌و‌كار الكترونيكي شنيده‌ايد. شايد اين كار به نظر خيلي از افراد خطرناك يا پيچيده باشد. اما فوايد زيادي در فروش يا فعاليت تجاري آنلاين وجود دارد. در ادامه‌ي مقاله به ۹ مورد از مهم‌ترين مزاياي فروشگاه اينترنتي اشاره خواهيم كرد.

۱. حضور در اينترنت، تصوير بهتري از شركت‌تان ارائه مي‌دهد
فقط همين دليل مي‌تواند براي راه‌اندازي يك وب‌سايت جديد و شروع فروش اينترنتي كافي باشد. بدون داشتن وب‌سايت، وبلاگ يا هر نوع حضور اينترنتي، مشتريان نمي‌توانند متوجه شوند شما چقدر در كارتان جدي هستيد. امروزه، شركت‌هاي كوچك و بزرگ در هر صنعتي كه باشند، سعي مي‌كنند حضور پُررنگي در اينترنت داشته باشند.

۲. دسترسي به خدمات شركت شما ۲۴ ساعته مي‌شود
با اينكه خيلي از فروشگاه‌ ها، پمپ‌بنزين‌ها و بيمارستان‌ها خدمات ۲۴ ساعته ارائه مي‌دهند، اما اين كار براي خيلي از كسب‌و‌كارها غيرممكن است. البته، بهتر است بگوييم اين كار بدون اينترنت غيرممكن است. يكي از مهم‌ترين مزايايفروشگاه اينترنتي اين است كه اين امكان را براي مشتريان فراهم مي‌آورد كه هر زماني از شبانه‌روز و در هر مكاني، سفارش‌هاي خود را ثبت كنند. تصور كنيد اين امر چقدر مي‌تواند براي كسب‌و‌كار شما سوددهي داشته باشد.
 
۳. مي‌توانيد خدمات بهتري به مشتريان ارائه دهيد
اينترنت به شما اين امكان را مي‌دهد تا به سؤالات مشتريان پاسخ دهيد، وبينارهايي براي فروش يا تبليغات برگزار كرده و به مشكلات مشتريان رسيدگي كنيد. همه‌ي اين كارها بدون اتلاف وقت انجام مي‌شوند. فقط كافي است يك بار ويدئويي يا ليستي از سؤالات رايج تهيه كنيد و سال‌ها مشتريان‌تان را براي دريافت پاسخ‌شان به صفحه‌ي مربوط به آنها ارجاع دهيد. با اين كار، نه تنها در وقت خود صرفه‌جويي مي‌كنيد بلكه خدمات بهتري نيز به مشتريان ارائه مي‌دهيد. مشتريان معمولا دنبال اطلاعات خاصي مي‌گردند. معمولا اطلاعاتي كه براي آنها مهم است به دو دسته تقسيم مي‌شود:

- اطلاعاتي براي تصميم‌گيري قبل از خريد
- حل مشكلي كه در هنگام فرايند خريد بروز مي‌كند

شما مي‌توانيد با ايجاد وب‌سايت، تمامي اطلاعاتي را كه مشتريان به آن نياز دارند، درست موقعي كه به آن نياز دارند در اختيارشان بگذاريد. اين يعني تماس‌هاي تلفني براي حل مشكلات كمتر مي‌شوند و فروش افزايش پيدا مي‌كند.

۴. براي راه‌اندازي استارتاپ، هزينه‌ي كمتري لازم داريد
يكي از مزاياي فروشگاه اينترنتي، كم بودن هزينه‌‌ي راه‌اندازي كسب‌و‌كار اينترنتي است. نيازي به خريد ملك، خودرو و لوازم اداري نيست و فقط به تعداد محدودي كارمند احتياج داريد. فقط كافي است سايت‌تان را آماده كرده و كسب‌و‌كارتان را راه‌اندازي كنيد. اگر قبلا شركتي سنتي داشته‌ايد، اين تغيير مي‌تواند خيلي راحت‌تر انجام شود. شما به فروش همان محصولات قبلي كه به اندازه‌ي كافي هم از آن در اختيار داريد، ادامه مي‌دهيد و اينترنتي شدن فقط باعثِ افزايش تعداد مشتريان‌تان مي‌شود.

شما مي‌توانيد با هزينه‌ي خيلي كمي وب‌سايتي طراحي و راه‌اندازي كنيد. سكوهاي آماده‌اي مانند وردپرس (self-hosted WordPress blog) در اينترنت وجود دارند كه اين امكان را به شما مي‌دهند خودتان سايت‌تان را طراحي كنيد.

۵. تمام فاصله‌ها از بين مي‌روند
يكي ديگر از مزاياي فروشگاه اينترنتي اين است كه فاصله‌‌ها را از ميان برمي‌دارد. فاصله‌ي مشتريان تا فروشگاه شما فقط به اندازه‌ي يك كليك است. از طريق اينترنت شما مي‌توانيد با مشتريان در تماس باشيد، به سؤالات آنها پاسخ دهيد و مشكلات‌شان را حل كنيد. از همه مهم‌تر اينكه، مي‌توانيد سفارش‌ها و پرداخت‌ها را مستقيما دريافت كنيد.
 
۶. مي‌توانيد در هر مكاني كه دوست داريد، كار كنيد
دوست نداريد زمستان در هواي سرد يا به خاطر آلودگي هوا از خانه خارج شويد؟ آيا از گرما و رطوبت در شهر خود كلافه شده‌ايد؟ كسب‌و‌كار اينترنتي شما را از قيد‌و‌بند مكان آزاد مي‌كند و اين امكان را براي‌‌تان فراهم مي‌آورد كه هر جا راحت هستيد كار كنيد. تا زماني كه ارتباط اينترنتيِ خوبي داريد، مي‌توانيد هر جايي از دنيا كه دوست داريد زندگي كرده و كسب‌و‌كارتان را مديريت كنيد. خيلي از مردم در يك قاره زندگي مي‌كنند ولي انبار كالاهايشان در قاره‌ي ديگري است. يكي از مهمترين مزاياي فروشگاه اينترنتي اين است كه به شما اجازه مي‌دهد كسب‌و‌كارتان را با سبكِ زندگي‌تان هماهنگ كنيد و نه برعكس. البته استثناهايي هم وجود دارند. بعضي از افراد مانند جراحان، معمارها و نقاش‌ها حتما براي انجام شغل‌شان به مكان خاصي نياز دارند.

۷. هزينه‌هاي عملياتي شركت‌تان كاهش مي‌يابد
فقط انجام يك كار ساده مي‌تواند هزينه‌ها را به شدت كاهش دهد. به‌عنوان مثال، ثبت آنلاين سفارشات باعث مي‌شود ديگر نيازي به كاركنان بخش خدمات مشتريان نداشته باشيد. فروش آنلاين اين امكان را فراهم مي‌آورد كه هم سفارش‌ها و هم پرداخت‌ها را اينترنتي انجام دهيد. با اين كار از تعداد كاركنان و در نتيجه هزينه‌هاي اداري و دفتري كاسته مي‌شود.

به جز ثبت سفارش‌ها و پرداخت‌ها، بقيه‌ي فعاليت‌هاي تجاري‌تان را نيز مي‌‌توانيد به صورت اينترنتي مديريت كنيد. از اين فعاليت‌‌ها مي‌توان به پرداخت صورت‌حساب‌ها و قبوض، رديابيِ سفارشات و فرستادن كالاها نام برد. از ديگر كاربردهاي اينترنت، پاسخ‌دهي سريع و آسان به سؤالات و مشكلات مشتريان از طريق سؤالات رايج و انجمن‌هاي آنلاين است.
 
۸. مي‌توانيد بازار جهاني را هدف بگيريد
شركت‌ها و فروشگاه‌هاي سنتي فقط مي‌توانند پذيراي تعداد محدودي مشتري در زمان‌هاي خاصي باشند، بگذريم از اينكه خيلي از افراد اصلا خيلي از اين شركت‌ها را نمي‌شناسند و از وجودشان بي‌اطلاع هستند. با داشتن يك وب‌سايت خوب، در هر لحظه صدها و حتي هزاران نفر مي‌توانند از فروشگاه اينترنتي شما بازديد كنند. تصور كنيد اگر بتوانيد كالاها و خدمات خود را به تعداد نامحدودي از افراد مشتاق معرفي كنيد، تجارت شما مي‌تواند چقدر رونق بگيرد!

البته توانايي برخوردار بودن از هزاران بازديدكننده تفاوت زيادي با داشتن هزاران بازديد كننده دارد. براي برخوردار شدن از مزاياي فروشگاه اينترنتي بايد همان كارهايي را انجام دهيد كه شركت‌هاي سنتي انجام مي‌‌دهند: بازاريابي و تبليغات. بايد بياموزيد چطور مي‌توانيد ترافيك وب‌ سايت فروشگاه اينترنتي خود را افزايش دهيد. يكي از روش‌هاي مؤثر و كم‌هزينه در اين راه، استفاده از رسانه‌هاي اجتماعي براي معرفي و تبليغ وب‌سايت‌تان است.

۹. سرعت پاسخ‌دهي شركت افزايش مي‌يابد
يكي از مزاياي فروشگاه اينترنتي اين است كه به شما اجازه مي‌دهد به سفارش‌هاي خريد، پيشنهادات و ديگر نيازهاي مشتريان به سرعت و در لحظه پاسخ دهيد. فروشگاه‌هاي اينترنتي سفارش‌هاي مشتريان را ثبت و تأييد مي‌كنند. در فروشگاه‌ها يا شركت‌هاي سنتي، ثبت سفارش‌ها معمولا از طريق تماس تلفني انجام مي‌گيرد و روند ثبت و پيگيري آن توسط كارمندان انجام مي‌شود. بسته به ميزان كارهاي روزانه‌ي كاركنان، رسيدگي به سفارش ممكن است روزها طول بكشد. اما فروشگاه‌هاي اينترنتي با داشتن يك اپليكيشن مناسب به شما اين امكان را مي‌دهند كه نه تنها سفارش‌‌ها، بلكه موجودي انبار، تعداد فروش روزانه و هر چيز ديگري را كه لازم داريد، به سرعت چك كنيد. پاسخ‌دهي سريع به نيازهاي مشتريان، براي آنها رضايت به همراه دارد و براي شما كار اداري كمتر.
مطالب برگرفته از سايت فردا نيوز

 

امتیاز:
بازدید: 27
برچسب:
:
[ 1397/1/21  ] [ ۰۸ ] [ web24 ] [ ]
[ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 5013
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب