طراحي وب سايت
طراحي وب سايت و اپليكيشن موبايل

با افزايش گزينه هاي جذاب  طراحي وب سايت جديد، ما ميليون ها برنامه و وب سايت را مشاهده مي كنيم.  در اين برنامه  بسياري از گزينه هاي طراحي ضعيف را مي بينيم كه مانع از توسعه آن ها مي شود. از جمله محتواي ضعيف، ناوبري ناچيز و خطا هاي نا شناخته، جنبه هاي زيادي از طراحي وجود دارد كه مي تواند بهبود يابد.

اجتناب از اشتباهات رايج در طراحي برنامه هاي كاربردي

در اين مقاله قصد داريم از  ۱۰ اشتباه رايج در طراحي برنامه هاي كاربردي توسط راه حل هاي ارائه شده پرهيز كنيم.

۱ –  استفاده از طراحي پاسخگو را فراموش نكنيد

بيش از ۴۰ درصد از جستجوها در موبايل انجام مي شود، داشتن يك وب سايت كه مي تواند به درستي روي آن دستگاه نمايش داده شود براي هر كسب و كار اهميت دارد. بسياري از وب سايت هاي اين روزها با طراحي وب پاسخگو ايجاد شده اند. گوگل يك به روز رساني جستجو را معرفي كرد كه وب سايت هاي غير پاسخگو را در جستجوهاي تلفن همراه جريمه مي كند، اگر ما روي اين نكته تمركز نكنيم، مشكل بزرگي به وجود خواهد آمد.

۲ – اختلال در طراحي محتوا

محتوا در برنامه چيزي است كه مشتري توسط آن هدايت مي شود. ساختار محتوا مي تواند باعث يك موفقيت يا شكست باشد. كاربران وقت ندارند كل صفحه را بخوانند ، آنها فقط نقاط ضروري مانند عنوان ها، زير شاخه ها، گلوله ها، كلمات كليدي و غيره را اسكن مي كنند. ما بايد محتواي مهم و لينك هايي را كه كاربران هنگام كليك كردن از طريق صفحه، كليك مي كنند را برجسته كنيم.

  • محتواي غير ضروري كه صفحه را پر مي كند، در صفحه قرار ندهيد.
  • با استفاده از حاشيه ها، فاصله بين متن و تصاوير خود وب سايت را به اندازه كافي خوانا كنيد.

به روز رساني و هماهنگي : هدف از به روز رساني اين است كه محتواي جديد و يا ويژگي هاي جديد را اضافه كنيد و اشتباهات گذشته را تصحيح كنيد.

۱۰ اشتباه رايج در طراحي برنامه هاي كاربردي

۱۰ اشتباه رايج در طراحي برنامه هاي كاربردي

۳ – عناصر طراحي واقعي را فراموش نكنيد

عناصر طراحي سازگار را از طريق نرم افزار داشته باشيد.

عناصر طراحي پلت فرم (Android / iOS) را در نظر بگيريد و بر اساس آن برنامه را ايجاد كنيد. اطمينان حاصل كنيد كه عكس ها، فيلم ها و آگهي ها از محتوا پشتيباني مي كنند و طرح را متعادل مي كنند.

آيكن ها و تصاوير پشتيباني از متن به كاربر كمك مي كند به راحتي از طريق اسكن محتوا با استفاده از اين تصاوير زيبا، تجربه خوبي داشته باشند. اطمينان حاصل كنيد كه آيكون ها و تصاوير به كار رفته، از محتوا پشتيباني مي كند و مطابق با محتوا باشد.

۴ – زمان بارگيري را كنترل كنيد

در حالي كه خوب است كه انيميشن جاوا اسكريپت زيبا داشته باشيم تا توجه مشتريان را جلب كنيم اما اگر اين كار كارايي را تحت تأثير قرار دهد خوب نيست.

يك صفحه با نيمي از تصاوير با آيكون هاي مختلف و عدم وجود سلسله مراتب محتوا منجر به طراحي بد مي شود. و زمان بارگيري را كند مي كند.

هدف از طراحي خوب، ارائه راهنمايي، تمركز و يك سلسله مراتب محتوا است. با كنترل و تنظيم محتوا مي توانيد زمان بارگيري را بهبود بخشيد.

۵ – اندازه صحفه نمايش

به عنوان طراحان خوب، ما بايد يك سايت را كه متناسب با تمام اندازه صفحه نمايش است، ايجاد كنيم. ۱۰۲۴x768 پيكسل طرح بندي بهينه شده براي وب سايت ها است.

ما مي توانيم در مورد قطعنامه هاي معمولي استفاده شده از سايت هاي زير اطلاعاتي بدست آوريم:

  • گوگل آناليز:اطلاعاتي را در مورد سيستم عامل هايي كه بيشتر شامل مشتريان شما هستند و به وضوح بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرند را مي دهد. اين تاريخ بسيار زياد در تجديد نظر در وب سايت كمك مي كند. به عنوان مثال Minttra فرصتي را در اختيار مشتريان تلفن همراه قرار داده و برنامه وب را رها كرده است و اين موضوع كمك مي كند تا ميليون ها بار دانلود شوند. اما در اواخر امسال آنها با برنامه وب پشت سر مي گذارند.
  • W3 Schools Browser Stats: شما مي توانيد يك ليست از مرورگر محبوب استفاده شده توسط netizens پيدا كنيد و آنها را با توجه به محبوبيت مرتب كنيد.

 

۱۰ اشتباه رايج در طراحي برنامه هاي كاربردي

۱۰ اشتباه رايج در طراحي برنامه هاي كاربردي

۶ – نحوه ارتباط با مشتري

براي برخي از مشتريان سوالاتي پيش مي آيد كه براي پاسخ دادن به آن ها راهي بايد در پيش گذاشت. اما نمي شود كه شماره تلفن تان را روي نرم افزار قرار دهيد تا آن ها براي كوچك ترين سوال به شما زنگ بزنند بلكه بايد در يك قسمت سوالات رايج را قرار دهيم تا به سوالات مشتريان پاسخ داده شود.

۷ –   توجه به مخاطبان هدف

اين بسيار مهم است طراحي اپليكيشن بايد به گونه اي باشد كه با مخاطبان هدف سازگار باشد و نحوه استفاده از رنگ ها و طرح ها بايد مطابق با سليقه مخاطبان باشد تا آن ها از اپليكيشن لذت كامل ببرند. و فروش شما بالا برود.

۸ –  قرار دادن تبليغات در جاي اشتباه

تبليغات هسته اي براي هر نام تجاري براي توليد درآمد است، اما اگر آن را در برنامه و پر تحرك و  ناراحت كننده براي كاربران، نشان دهيد، تبليغات شما نادرست است و شما بايد استراتژي خود را از قرار دادن تبليغات تغيير دهيد.

  • تبليغات تمام صفحه را در نظر نگيريد و دكمه بستن نامرئي نباشد.
  • هرگز مطالب را با قرار دادن آگهي ها پوشش ندهيد، كه اين كار، هدف برنامه را از بين مي برد.

۹ –  فرم ثبت نام / ثبت نام پيچيده.

از اطلاعات كاربران براي ثبت نام كدام موارد را لازم داريد؟  اگر شما نياز به اطلاعات زيادي داريد، در مراحل مختلف برنامه، آن را جمع آوري كنيد، به طوري كه كاربر نگران مشاهده فرم هاي مختلف ثبت نام نباشد.

۱۰ –  ترويج مشاركت اجتماعي

شخصا با مشتريان خود ارتباط برقرار كنيد، كه هويت نام تجاري را تقويت مي كند و رابطه را تقويت مي كند.

  • پست كردن وبلاگ ها در رسانه هاي اجتماعي مي تواند رتبه هاي بالاتر در گوگل را به دست آورد.
  • Freebies كه مشتري را به استفاده از برنامه تشويق مي كند.

ترجمه از medium.com

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۳۵:۰۹ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 5013
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب