طراحي وب سايت
طراحي وب سايت و اپليكيشن موبايل

ديجي كالا چطور بازار الكترونيك را تسخير كرد؟

سال ۱۳۹۰ درست زماني كه بسياري ازافراد اطلاع زيادي از اينترنت نداشتند و نهايت استفاده اي كه از اينترنت مي شد جستجوي تصاوير، مشاهده سايت هاي خبري و چت روم هاي ياهو بود دو برادر فروشگاه اينترنتي راه اندازي كردند كه در نظر بسياري از اهالي بازار و تجارت كه به اصطلاح خاك بازار را خورده بودند  يك طرح شكست خورده به شمار مي آمد.

طرح آن ها بر مبناي توليد و ارائه محتواي ويدئويي آموزشي و تخصصي در زمينه معرفي و نقد و بررسي جديدترين كالاهاي ديجيتال و فن‏‌آوري‏ هاي اين حوزه بود.

اين سرويس ديجي كالا كاملا رايگان ارائه مي شود اما با جلب اعتماد خريداران به ويژه قشر جوان توانست به زودي جاي خود را در بازار باز كند. ديجي كالابه عنوان نخستين دريافت كننده نماد اعتماد الكترونيك جايگاه ويژه اي در بين مخاطبان دارد و بسياري از اهالي بازار سنتي را اگر از رده خارج نكرده باشد به تحسين وا داشته است.

ديجي كالا چطور جايگاه خود در بازار را بدست آورد؟

ارائه كالاهاي برندهاي معتبر در كنار قيمت رقابتي و خدمات پس از فروش مناسب رمز موفقيت ديجي كالا بود. آن ها در فضايي كه خريد اينترنتي در نهايت به كارت شارژ تلفن همراه و بليط الكترونيك قطار و هواپيما بود، فرهنگ خريد اينترنتي را در بين اقشار مختلف مردم نهادينه كرده و توانستند سهم خوبي از بازار را بدست آورند.

درحال حاضر مردم با خريد اينترنتي آشنا شده اند و ورود به اين عرصه در مقايسه با ۶ سال قبل بسيار آسان تر شده است. اما آيا به راحتي مي توان با طراحي فروشگاه اينترنتي مشابه ديجي كالا ، ديجي كالاي دوم شد؟

تب راه اندازي فروشگاه اينترنتي و چند باور غلط

پس از موفقيت چشم گير ديجي كالا تب طراحي فروشگاه اينترنتي مشابه ديجي كالا در بين جوانان متخصص و اهل ذوق بسيار داغ شد و فروشگاه هاي اينترنتي متعددي راه اندازي شدند كه در اين بين تنها برخي از آن ها موفق بودند. راه اندازي فروشگاه آنلاين در آغاز چندان پيچيده به نظر نمي رسد تنها به راه اندازي يك سايت،ارائه تعدادي كالا يا خدمت و يك يا چند روش پرداخت نياز داريم.

اما حقيقت اين است كه راه اندازي فروشگاه آنلاين بسيار پيچيده و نيازمند تخصص بالا در طراحي ، پياده سازي و اجراست.

برخي شركت ها يا حتي افراد حقيقي مدعي هستند مي توانند با دريافت هزينه اندك براي شما فروشگاه راه اندازي كنند اما آيا چنين فروشگاهي از امنيت كافي برخوردار است؟ آيا يك فروشگاه ارزان توانايي رقابت در بازار پيچيده امروز را براي شما فراهم مي كند؟ مردم به هر فروشگاهي اعتماد مي كنند و از شما خريد مي كنند؟

واضح است كه راه اندازي فروشگاه آنلايني كه به موفقيت دست يابد و بتواند اعتماد مردم را جلب كرده و سهم بزرگي از بازار را بدست آورد كار چندان ساده اي نيست و با بودجه بسيار اندك امكان شكست بسيار بالايي خواهد داشت.

برخي بر اين باورند كه ما يك سايت ارزان راه اندازي مي كنيم و به مرور و با فروش بيشتر آن را بهينه مي كنيم غافل از اينكه با اين باور غلط به استقبال شكست مي روند.

ديجي كالا

پشت پرده ديجي كالا چه مي گذرد؟

ديجي كالا يك تيم قوي فني، بازاريابي و فروش دارد كه مي دانند لحظه اي غافل شدن در شرايط رقابتي كنوني به معني ورود به چرخه شكست است.

تكنيك هاي بهينه سازي سايت ديجي كالا براي موتورهاي جستجو از بسياري سايت هاي داخلي چندين سال جلو تر است.

طراحي سايت و رابط كاربري آن بسيار حساب شده و منطبق بر اصول روانشناسي و وفادار سازي مشتريان است، شركاي ديجي كالا دائم اين مجموعه را از نظر فناوري و دانش روز شارژ مي كنند و رقابت با آن تنها از افراد هوشمند و متخصص بر مي آيد.

آيا بايد با ديجي كالا رقابت كنم؟

اگر به فكر طراحي فروشگاه اينترنتي مشابه ديجي كالا هستيد بايد بدانيد راه سختي پيش رو داريد و براي موفقيت در اين مسير به بهترين ها نياز داريد.اما اين به آن معني نيست كه لزوما بايد به فكر رقابت با ديجي كالا و يا نابودي آن باشيد.

شما بايد در قدم نخست بازار هدف خود را به درستي انتخاب كنيد. ورود به حوزه هايي كه حاشيه امن خوبي دارد و ديجي كالا به آن وارد نشده يا كمتر روي آن تمركز دارد مي تواند انتخاب خوبي باشد.

محتوا پادشاه است پس سعي كنيد اطلاعاتي كه مخاطب هنگام خريد به آن نياز دارد به بهترين شكل در اختيارش قراردهيد تا به شما اعتماد كند.

در نهايت به يك تيم فني و كارشناسي بسيار هدفمند و متخصص نياز داريد. بهترين ها را انتخاب كنيد و سعي كنيد هوشمندانه هزينه كنيد، اين را هم در نظر بگيريد وارد مسيري شده ايد كه پيش از شما خيلي ها رفته اند اما موفق نبوده اند بنابر اين سعي كنيد ضمن استفاده از تجارب ديگران هوشمندانه عمل كنيد.

آيا با قيمت ارزان مي توان ديجي كالا را شكست داد؟

برخي بر اين باورند كه با طراحي فروشگاه اينترنتي مشابه ديجي كالا اما ارزان و ارائه محصولات با قيمت پايين مي توان به راحتي بر ديجي كالا غلبه كرد اما اين تفكر سرابي بيش نيست.

مردم از خريد كالاهايي كه بي دليل ارزان باشند واهمه دارند از ديگر سوي ورود به چنين عرصه اي شما را در مسير جنگ مستقيم با ديجي كالا قرار خواهد داد كه احتمال اينكه شما شكست بخوريد .

بنابراين اگر قصد طراحي فروشگاه اينترنتي مشابه ديجي كالا را داريد بايد بدانيد كه سياست ديجي كالا كه سبب موفقيت آن و برند شدن آن در فضاي مجازي شده است، ارائه اطلاعات به روز و محصولات با كيفيت بوده است. بنابراين بدون برنامه ريزي صحيح و كسب اطلاعات در اين حوزه نمي توانيد به موفقيت برسيد. براي رسيدن به بهترين ها بايد صبور باشيد و تمامي مراحل طراحي فروشگاه اينترنتي حرفه اي را قدم به قدم طي كنيد. فكر شروع ضعيف را از سر خود بيرون كنيد ، همين قدم هاي اول شما است كه آينده بردنتان را مشخص مي كند.

سايت منبع

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۲۵:۳۲ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 60
دیروز : 6
افراد آنلاین : 1
همه : 1821
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب