طراحي وب سايت
طراحي وب سايت و اپليكيشن موبايل

پيشينه شكوفايي تهران به سال ۱۷۸۸ ميلادي بر مي گردد. زماني كه آقامحمدخان قاجار آن را به عنوان پايتخت انتخاب كرد. در زمان رضاشاه پهلوي سريع تر گسترش يافت و افراد زيادي را از استان‌هاي  اطرافش به خود جذب كرد. ساكنان اصلي تهران، گروه‌هاي فارسي‌زبان بودند، اكنون اقوام مختلفي در اين شهر ساكن اند. اكثر مردم در اين شهر، زبان فارسي با لهجه تهراني دارند. ديگر گروه‌هاي ساكن در تهران عبارتند از كرد، لر، آذربايجاني، گيلك،  مازندراني، ارمني و عرب. تراكم جمعيت در تهران بين ده‌ هزار و هفتصد تا بيش از يازده هزار نفر در هر كيلومتر مربع مي باشد. كه بر اساس آمار، بيستمين شهر پرتراكم جهان است. شهر تهران در شمال ايران، در كوهپايه‌هاي جنوبي رشته‌كوه البرز در حد فاصل طول جغرافيايي ۵۱ درجه و ۲ دقيقهٔ شرقي تا ۵۱ درجه و ۳۶ دقيقهٔ شرقي، به طول تقريبي ۵۰ كيلومتر و عرض جغرافيايي ۳۵ درجه و ۳۴ دقيقهٔ شمالي تا ۳۵ درجه و ۵۰ دقيقهٔ شمالي به عرض تقريبي ۳۰ كيلومتر گسترده شده‌است. ارتفاع شهر در بلندترين نقاط شمال به حدود ۲۰۰۰ متر و در جنوبي‌ترين نقاط به ۱۰۵۰ متر از سطح دريا مي‌رسد. تهران از شمال به نواحي كوهستاني، و از جنوب به نواحي كويري منتهي شده، در نتيجه در جنوب و شمال داراي آب و هوايي متفاوت است. نواحي شمالي آب و هواي سرد و خشك و نواحي جنوبي آب و هواي گرم و خشك دارند.

وضعيت اقتصادي استان تهران

تهران به عنوان مهم ترين شهر اقتصادي كشور محسوب مي شود. قيمت زمين ها در برخي مناطق اين استان بسيار بالا بوده و جزء گران قيمت ترين زمين هاي دنيا نيز به حساب مي آيد. تهران به دليل اين كه پايتخت ايران است زودتر از شهر هاي ديگر با معماري مدرن جهان آشنا گرديد و از اين نظر نيز پيشرفت زيادي داشته است. در اين استان كاخ هاي متعددي وجود دارند كه اغلب آن ها در زمان قاجار و ناصرالدين شاه ساخته شده اند. در استان تهران شركت هاي بزرگي در زمينه هاي مختلف در حال فعاليت هستند و زمينه كاري براي شاغلان در رشته هاي مختلف از جمله IT در اين شهر بسيار مناسب مي باشد.

اهميت طراحي سايت استان تهران

با توجه به اينكه تهران پايتخت كشور ايران است، داراي جمعيت زيادي مي باشد. مردم اين شهر در زمينه هاي مختلفي مشغول كسب و كار هستند كه استفاده از نرم افزار هاي فروشگاه اينترنتي و وب سايت اينترنتي مي تواند به آن ها كمك بسياري نمايد. همچنين استفاده از اصول سئو و بهينه سازي از صرف كردن بسياري از هزينه هاي سنگين تبليغاتي براي شركت ها جلوگيري خواهد كرد.
بسياري از مردم قبل از مسافرت كردن به تهران قصد دارند از مراكز توريستي و تفريحي و مراكز خريد شهر تهران اطلاعاتي كسب كنند و يا مي خواهند براي سكونت خود هتل يا سوئت رزرو كنند و يا قصد سفارش آنلاين غذا دارند؛ بنابراين طراحي وب سايت مناسب مي تواند به آن ها كمك زيادي نمايد. بسياري از افراد با استفاده از وب سايت براي كسب و كار خود توانسته اند كار خود را گسترش دهند. هتل ها، مراكز اقامتي، مراكز آموزشي، مراكز توريستي و گردشگري و مراكز فروش از جمله مهم ترين مراكزي هستند كه مي توانند براي افزايش مشتريان خود از يك وب سايت اختصاصي بهره گيرند. اين نكته را به خاطر داشته باشيد كه موفقيت وب سايت شما در گرو استفاده از تيمي متخصص و تلاش خواهد بود.

چرا طراحي سايت واكنش گرا؟

امروزه چيزي كه كاملا مشخص است، استفاده بسيار بالاي مردم از تلفن هاي هوشمند و تبلت ها مي باشد. نتايج تحقيقات اخير مشخص نموده است كه اغلب مردم تمايل به استفاده از تلفن هاي همراه به جاي كامپيوتر ها براي وب گردي و انجام كار هاي اينترنتي خود دارند. حال تصور كنيد شما يك وب سايتي طراحي كرده ايد كه واكنش گرا نيست. چه روي خواهد داد؟ 

طبق بررسي هاي اخير متخصصان مشخص شده است كه سايت هايي كه ريسپانسيو يا واكنش گرا نيستند و از رابط كاربري خوبي در اين زمينه برخوردار نيستند در حدود نيمي از بازديد كنندگان خود را از دست داده اند كه اين موضوع به خوبي اهميت بالاي طراحي سايت هاي واكنش گرا را نشان مي دهد.

شركت طراحي سايت در استان تهران

شهر تهران به واسطه اين كه پايتخت كشور محسوب مي شود و اغلب سرمايه داران بزرگ كشور در اين شهر در حال رفت و وامد هستند و همچنين از نظر تكنولوژي نيز نسبت به استان هاي ديگر پيشرفت بيشتري داشته، در آن زمينه سرمايه گزاري و كار براي بسياري از شركت هاي طراحي سايت و فروشگاه هاي اينترنتي فرآهم آمده است. توجه به سوابق كاري شركت و بهره گيري از متخصصان در زمينه طراحي سايت از جمله موارد مهمي است كه مشتريان بايستي به آن توجه داشته باشند. شركت طراحي سايت نوپرداز با بهره بردن از كادري مجرب و حرفه اي آماده  ارائه خدمات ويژه و تخصصي در زمينه هاي طراحي وب سايت ، طراحي فروشگاه هاي اينترنتي، طراحي اپليكيشن هاي موبايلي و سئو و بهينه سازي وب سايت توسط موتور هاي جستجو آماده ارائه خدمات به مشتريان عزيز در استان تهران مي باشد.

تهران منبع: طراحي سايت تهران


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۷ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۳۶:۲۰ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

به بيان خلاصه تر، طراحي وب سايت جزء موضوعاتي است كه سليقه كاربران و طراحان كاملا بر آن تأثيرگذار است و به دليل تنوع سليقه هاي موجود، تأكيد بر استاندارد و روشي مشخص در اين زمينه چندان كارآمدي ندارد،  با اين وجود، ميتوان نكاتي را كه اغلب متخصصين اين فن و نيز كاربران معمولي يا حرفه اي اينترنت بر روي آنها اتفاق نظر دارند به عنوان اصول طراحي اوليه وب سايت برشمرد. اين نكات در پنج سرفصل طراحي، مخاطب محوري، ساختار اطلاعات، محتوا و پشتيباني قابل دسته بندي هستند.

تكنيك هاي تاثير گذار طراحي وب سايت

طراحي

    • وب سايت بايد به گونه اي طراحي شود كه در مرورگرهاي مطرح دنيا به صورت كامل و صحيح نمايش داده شود.
    • چنان چه وب سايت براي كاربران فارسي زبان ايجاد شده است، متون فارسي در همه سيستم عامل ها با هر نوع تنظيم زبان قابل خواندن باشند.
    • در صورت چند زبانه بودن وب سايت، روش واضح و سريعي براي انتقال به صفحات داراي زبان مورد نظر پيش بيني شود.
    • طراحي گرافيكي صفحات و رنگ بندي آنها، منطبق بر اصول و قواعد دائش گرافيك باشد.
    • طراحي سايت و به خصوص صفحه اول آن داراي جذابيت باشد تا كاربراني را كه به صورت اتفاقي از وب سايت بازديد مي كنند به خود جلب كند.
    • وضوح تصوير در (رزلوشن) صفحات وب سايت به گونه اي انتخاب شود كه متناسب با تنظيمات اغلب كاربران باشد و ترجيحا بهترين وضوح براي نمايش صفحات در انتهاي صفحه اول قيد گردد.
    • براي افزايش جذابيت وب سايت از تصاوير، صداها و انيميشن هاي گيرا استفاده شود و تصاوير و شكل هاي استفاده شده در صفحات از وضوح و تركيب رنگ مناسب برخوردار باشند.
    • امكان صرف نظر كردن از نمايش فايل هاي چندرسانه اي وجود داشته باشد. به عنوان نمونه چنان چه در صفحه اول وب سايت يك انيميشن ورود (Intro) قرار داده شود، دكمه صرف نظر (Skip) در آن پيش بيني شود. و رنگ نوشته ها، رنگ و قالب صفحه، تصاوير و ساير اجزاء صفحه با يكديگر هماهنگي داشته باشند و متناسب با زمينه فعاليت. أهداف كلي وب سايت و طيف مخاطبان آن باشند.

مخاطب محوري سايت

    • هدف از ايجاد وب سايت كاملا مشخص باشد و اين هدف به صورت كامل در محتوا و مطالب موجود در وب سايت لحاظ گردد.
    • مطالب وب سايت متناسب با زمينه فعاليت و معلومات و نيازهاي عامه مخاطبان باشد.
    • از به كار گيري حجم انبوهي از تبليغات به ويژه تبليغات تصويري و متحرك كه باعث دل زدگي مخاطب و تحت الشعاع قرار گرفتن نقش مخاطب مي گردد پرهيز شود.
    • امكاني براي ارسال نظرات، پيشنهادها و انتقادات كاربران در مورد محتواي كلي وب سايت يا موضوعي خاص در نظر گرفته شود.
    • نظرات ارسال شده كاربران براي هريك از مطالب، پس از بررسي محتواي آنها در صفحه مربوط به آن مطلب نشان داده شود.
    • امكان ارسال يك صفحه جهت معرفي به دوستان به نشانيهاي پست الكترونيك توسط كاربران وجود داشته باشد.
    • در صورت بروز خطا در بارگذاري وب سايت يا نمايش صفحات، پيغامهاي مناسبي به كاربر داده شود.
    • طرح صفحات، رنگبندي آنها، نوع و اندازه فونت و تصاوير استفاده شده، متناسب با سليقه غالب كاربران وب سايت و موقعيت سني، شغلي و جايگاه اجتماعي آنها باشد.

ساختار اطلاعات وب سايت

      • از آن جا كه ممكن است برخي كاربران از طريق پيوندهاي موجود در ساير وب سايت ها يا موتورهاي جستجو به صفحه اي غير از صفحه اول مراجعه كنند، لذا در همه صفحات پيوندي براي رجوع به صفحه اصلي وب سايت وجود داشته باشد.
      • براي صفحاتي كه حاوي مطالب طولاني با دسته بندي شده هستند، تيتر مطالب در ابتداي صفحه قرار گيرد تا كاربر با كليك روي آنها به سراغ مطلب مورد نظر برود. همچنين براي برگشت به اين دسته بندي، در انتهاي هر بخش پيوند برگشت به ابتداي صفحه (Top) قرار داده شود.
      • بخشي براي «پرسشهاي متداول» كه حاوي پرسشها و پاسخهاي پر تكرار كاربران در مورد محتواي وب سايت است در نظر گرفته شود.
      • نقشه وب سايت براي رجوع سريع كاربران به بخش موردنظر در دسترس باشد. و امكان جستجوي آسان در مطالب وب سايت به ويژه بخش بايگاني وجود داشته باشد.
      • منوي اصلي وب سايت از همه صفحات قابل دسترسي باشد. و براي پيمايش در سايت و مرور مطالب و صفحات مختلف آن امكاناتي كاربر پسند تعبيه شود. و كاربر در صفحه اول به آساني با نحوه سازمان دهي اطلاعات و ساختار وب سايت آشنا گردد.
      • ساختار اطلاعات به گونهاي طرح ريزي شود كه دسترسي به هر يك از صفحات و مطالب به آساني امكان پذير باشد، نياز به كليكهاي زياد براي رسيدن به يك مطلب نشانهاي از ضعيف بودن ساختار وب سايت است.

محتوا وب سايت

  • هدف از راه اندازي وب سايت و مطالبي كه ارايه مي كند مشخص باشد و حتي امكان به صورت توضيحي كوتاه در صفحه اول درج شود.
  • مطالب درج شده، در حوزه اي كه مرتبط با هدف راه اندازي وب سايت است جامع باشد و پيوندهاي مربوط به منابع و مراجع در انتهاي مطالب درج گردد.
  • محتواي موجود در وب سايت جديد باشد و در بازههاي زماني مناسب، به روز رساني گردد.
  • اطلاعات قديمي از طريق بخش بايگاني (آرشيو) قابل دسترسي و استفاده باشد.
  • مشخصات نويسندگان مطالب با منبعي كه از روي آنها ترجمه با اقتباس صورت گرفته درج شود.
  • اشتباهات تايپي يا نگارشي و به ويژه محتوايي در مطالب وجود نداشته باشد و پيوندها، به صورت كامل با محتواي پيوند تطابق داشته باشند.
  • مشخصات ايجاد كننده وب سايت و زمان تأسيس آن درج شود.
  • زمان و تاريخ به روز رساني وب سايت و درج هر يك از مطالب قيد شود.
  • در صورت نياز كاربران به نرم افزار يا افزونهاي خاص براي مشاهده برخي صفحات، قابليت دسترسي به آن در وب سايت پيش بيني شود.

 

پشتيباني سايت

  • نام و دامنه مناسب و حتي الامكان كوتاهي براي وب سايت انتخاب شود و با محتواي سايت تناسب داشته باشد.
  • وب سايت به موتورهاي جستجوي مطرح معرفي شود تا كاربران از طريق جستجو بتوانند به صفحات آن دست پيدا كنند.
  • فضاي در نظر گرفته شده براي وب سايت و نيز سرعت تبادل اطلاعات در حد قابل قبولي باشد.
  • حتي الامكان حجم صفحات پايين باشد تا كاربراني كه با خطوط كم سرعت مشغول گشت و گذار در اينترنت هستند هم بتوانند صفحات وب سايت را مرور كنند.
  • صندوق پست الكترونيك مدير سايت به صورت منظم بررسي گردد و پاسخ هاي مناسب در كمترين زمان ممكن براي ارسال كنندگان پيغام فرستاده شود.
  • امكاني براي گزارش خرابي پيوند ها يا بروز خطا در كاركرد هر يك از بخش هاي وب سايت تعبيه شود تا كاربران به سادگي بتوانند اين خطاها را گزارش نمايند.
  • در صورت ذخيره سازي اطلاعات شخصي كاربران در وب سايت، تمهيدات امنيتي كافي براي حفاظت از آنها در نظر گرفته شود.
  • به صورت منظم از محتواي وب سايت نسخه پشتيبان تهيه و در محل امني نگهداري شود.
  • آزمون هاي فني موردنياز براي بررسي صحت ارتباط ميان صفحات و معتبر بودن پيوندها انجام گيرد.

چگونه يك وب سايت حرفه اي طراحي كنيم؟

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: نكات مهم طراحي وب سايت،
موضوع:
[ ۳ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۴۸:۳۶ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

امروزه افراد زيادي هستند كه جهت پيدا كردن مطالب پزشكي تازه و به روز دنيا به دنبال آن ها در سايت هاي پزشكي جستجو مي كنند. طراحي سايت پزشكي با قابليت هاي مختلف مي تواند به پزشكان براي انتشار مطالب پزشكي و آگاه نمودن جامعه از بيماري هاي مختلف كمك نمايد. با گسترش وب سايت هاي پزشكي در سراسر كشوره ها به نظر مي رسد فضاي اينترنت يك بستر مناسبي براي پزشكان مي باشد تا از طريق آن به نشر اطلاعات پزشكي تخصصي خود بپردازند. از جمله ديگر امكانات سايت هاي پزشكي امكان ويزيت و تعيين زمان ملاقات بيماران مي باشد كه بيماران مي توانند از اين طريق نسبت به تعيين زمان ملاقات خود اقدام نمايند. همچنين امكان ارائه نمودن مشاوره هاي اينترنتي رايگان نيز از ديگر خدماتي مي باشد كه در سايت هاي پزشكي مي تواند مورد استفاده قرار بگيرد.در نهايت توجه به سيستم هاي آنلاين پزشكي حال حاظر در دنيا، طراحي سايت هاي پزشكي از اهميت بسياري برخوردار است.

مزاياي استفاده از سيستم هاي پزشكي چيست؟

  • ارائه دقيق، به روز و كامل اطلاعات در مورد بيماران
  • دسترسي به اطلاعات پرونده هاي پزشكي بيماران و ثبت اطلاعات به صورت آنلاين
  • معرفي پزشكان و خدمات ارائه شده توسط مراكز پزشكي
  • دسترسي سريع به سوابق بيمار براي مراقبت كارآمدتر
  • اشتراك گذاري اطلاعات الكترونيكي با بيماران و ساير پزشكان به صورتي مطمئن
  • بهبود تعامل و ارتباطات بيمار و ارائه دهندگان خدمات درماني و همچنين راحتي خدمات درماني
  • تجويز ها قابل اطمينان تر و ايمن تر انجام مي شود
  • كاهش بسياري از خطا هاي انساني و ناخودآگاه
  • تعيين زمان ملاقات حضوري بيماران با پزشكان
  • افزايش امنيت اطلاعات و حريم خصوصي بيمار
  • ارائه دهندگان خدمات بهداشتي را قادر مي سازد تا كارايي و اهداف كسب و كار خود را بهبود بخشند
  • كاهش هزينه هاي پزشكي و درماني

ضرورت طراحي سايت پزشكي

امروزه در تمامي كشور هاي پيشرفته دنيا توجه به مباحث پزشكي از راه دور از طريق اينترنت اهميت زيادي پيدا كرده است. در اغلب كشور هاي بزرگ دنيا مانند آمريكا سرمايه داران زيادي هستند كه در اين زمينه هزينه هاي بسياري را صرف كرده اند. طبيعي است كه انجام بسياري از خدمات پزشكي مانند تعيين وقت و مشاوره از طريق اينترنت و از راه دور بسيار كار را براي بيماران و پزشكان راحت تر خواهد كرد. در كشور ما نيز به مرور شاهد ايجاد ابزار هاي مختلفي خواهيم بود كه از طريق اينترنت بسياري از خدمات پزشكي را براي مشتريان ارائه خواهند داد. يكي ديگر از ضرورت هاي طراحي سايت هاي پزشكي اين است كه مردم مي توانند با تخصص هاي پزشكان مختلف و سوابق كاري آن ها آشنايي پيدا كنند.

سيستم هاي نوبت دهي از ديگر مشخصات مهم وب سايت هاي پزشكي است كه سبب راحتي كار براي بيماران و پزشكان خواهد شد. استفاده از سيستم هاي نوبت دهي آنلاين همچنين از بروز ناهماهنگي ها و بروز خطا هاي انساني جلوگيري خواهد نمود و سبب صرفه جويي در وقت افراد مي گردد.

ابزار هاي تخصصي پنل هاي سايت پزشكي 

استفاده از محيط سي پنل در وب سايت هاي پزشكي مي تواند اين امكان را در اختيار پزشكان قرار بدهد تا بتوانند به راحتي پست هاي خود را اضافه تغيير يا حذف كنند. يك محيط سي پنل حرفه اي با محيط كاربري مناسب از ضروري ترين امكاناتي است كه در وب سايت هاي پزشكي استفاده از آن ها لازم است. شايد روش هاي مختلف تبليغاتي براي بيشتر شدن مشتريان شما يا بازديد كنندگان از وب سايت شما تاثيرات خوبي به همراه داشته باشد اما اين نكته را ياد آوري مي نمايم كه سرمايه گذاري در زمينه سئو و بهينه سازي وب سايت پزشكي شما توسط موتور هاي جستجو عاملي است كه مي تواند يك تبليغ دائمي و شگفت آور را براي شما به همراه داشته باشد. با توجه به قيمت هاي بسيار بالاي تبليغات، قطعا هزينه كردن روي مبحث سئو و بهينه سازي سايت يك سرمايه گذاري با ارزش براي كسب و كار شما خواهد بود.

ويژگي صفحات سايت پزشكي

  • طراحي صفحه تعيين زمان ويزيت و ملاقات پزشك با بيمار
  • طراحي صفحه آناليز اختصاصي بر مبناي الگوريتم هاي هوش مصنوعي
  • طراحي صفحه مشاوره رايگان پزشكي
  • طراحي صفحه نوبت گيري و نوبت دهي پزشكي 
  • طراحي صفحه درگاه پرداخت الكترونيكي آنلاين
  • طراحي صفحه اخبار و مقالات پزشكي
  • طراحي صفحه ثبت نام كاربران جديد در وب سايت
  • طراحي صفحه جديد ترين اخبار پزشكي روز دنيا
  • طراحي صفحه خبرنامه و ارتباط با مشتريان
  • افزايش بازديد كنندگان وب سايت شما 
  • استفاده از سي پنل اختصاصي براي تعيين قرار ملاقات ها
  • ايجاد وبلاگ اختصاصي براي پزشكان مختلف
  • امكان ايجاد وبلاگ براي پزشكان مختلف با توجه به حيطه تخصصي آن ها
  • طراحي صفحه تماس با مراكز پزشكي و درماني

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي سايت پزشكي،
موضوع:
[ ۱ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۰۴:۱۳:۳۱ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

به مشكلي در برنامه‌اي برخورده‌ايد؟ كتابخانه‌اي كار نمي‌كند؟ خطايي را دريافت كرده‌ايد؟ برنامه كامپايل نمي‌شود؟ برنامه آنطور كه مدنظر شما است رفتار نمي‌كند؟ براي طرح اين مسايل، صرف عنوان كردن «برنامه كار نمي‌كنه» يا «خطا مي‌ده» منزلت خودتان را تا حد يك كاربر عادي تازه كار تنزل داده‌ايد. در ادامه ساختار يك گزارش خطاي خوب را بررسي خواهيم كرد، تا شما را سريعتر به مقصودتان برساند و همچنين كار پيگيري برنامه نويس يا برنامه نويس‌هاي مسئول را نيز مقداري ساده‌تر كند.

كارهاي لازم پيش از طرح سؤال

    سعي كنيد انجمن‌هاي مرتبط را يكبار بررسي و جستجو كنيد.
    عين خطاي دريافتي را در گوگل جستجو كنيد. اگر از برنامه‌ها يا كتابخانه‌هاي معروف و متداول استفاده مي‌كنيد، يكي از مزيت‌هاي مهم كار با آن‌ها، «تنها نبودن» است! يقين داشته باشيد خطايي را كه دريافت كرده‌ايد پيشتر توسط ده‌ها نفر ديگر در سايت‌هاي مختلف مطرح شده‌اند و بالاخره با بررسي آن‌ها مي‌توان به پاسخ رسيد.
    شايد راهنماي برنامه در اين مورد خاص مطلبي را عنوان كرده است.

و ... به صورت خلاصه بايد بتوانيد به اين سؤال پاسخ دهيد: «خودت چكار كردي؟». حداقل نشان دهيد كه فرد حاضر و آماده طلبي نيستيد و پيشتر يك حداقل تقلايي را انجام داده‌ايد.

كجا بايد سؤال پرسيد؟

    اگر به انجمني براي طرح سؤال خود مراجعه كرده‌ايد، حتما زير شاخه صحيحي را انتخاب كنيد تا سؤال شما بسته نشود يا كلا حذف نگردد. براي مثال سؤال ASP.NET را در بخش سي‌شارپ نپرسيد يا برعكس يا اگر سايتي مقاله‌اي را منتشر كرده، ذيل آن در مورد نحوه بك آپ گرفتن از اكانت توئيتر خود سؤال نپرسيد!
    اگر پاسخي را دريافت كرديد، ادامه بحث را ذيل همان مطلب پيگيري كنيد و مجددا مطلب جديدي را ايجاد نكنيد.
    اگر تا نيم ساعت بعد جوابي را دريافت نكرديد، كل بخش‌هاي يك سايت را با ارسال پيام خود اسپم نكنيد. يكبار ارسال يك سؤال كافي است. اكثر اين سايت‌ها حالت يك «چت آفلاين» را دارند. به اين معنا كه ابتدا پيغام خود را مي‌گذاريد، اگر مدتي بعد (ممكن است چند ساعت بعد) شخصي آن‌را مشاهده كرد و قادر به پاسخ دهي بود، به شما كمك خواهد كرد. بنابراين اگر سريعا به جواب نرسيديد، نه كل سايت را اسپم كنيد و نه ... شروع به رفتارهاي ناشايست كنيد. اينكار با فرياد كشيدن وسط يك جمع تفاوتي ندارد. اشخاص مرتبط همواره آنلاين نيستند؛ ضمنا ممكن است واقعا پاسخي براي يك سؤال نداشته باشند. منصف باشيد.
    از ايميل‌هاي خصوصي افراد يا قسمت پيام‌هاي خصوصي سايت‌ها براي ارسال سؤالات شخصي استفاده نكنيد. ايميل خصوصي، مخصوص كارهاي شخصي است. قسمت پيام‌هاي خصوصي يك سايت عموما مخصوص رسيدگي به مشكلات كاربري است. اين تصور را نداشته باشيد كه اشخاص مشاور شخصي رايگان پروژه‌هاي تجاري شما هستند.
    بهترين محل براي پرسيدن سؤالات مرتبط با يك پروژه خاص، mailing list يا انجمن گفتگو و يا issue tracker آن پروژه است. وقت خودتان را با ارسال خطاهاي يك پروژه خاص، در يك انجمن عمومي و همه منظوره تلف نكنيد. كمي جستجو كنيد كه سايت اصلي پروژه كجا است. بعد دقت كنيد آيا جايي براي پرسش و پاسخ دارد يا خير. اكثر پروژه‌هاي خوب، مكاني را جهت جمع آوري بازخوردهاي پروژه خود، اختصاص مي‌دهند.

چطور بايد سؤال پرسيد؟

سؤال فني خوب پرسيدن هم يك هنر است؛ كه تعدادي از مشخصه‌هاي مهم آن‌را در ذيل مرور خواهيم كرد:

    عنوان مناسبي را براي سؤال خود انتخاب كنيد. «لطفا كمك كنيد» يا «من مشكل دارم» يا «مشكل در پروژه»، عموما واكنش‌هاي تندي را به همراه دارند؛ و تا حد ارسال اسپم در يك سايت بي‌كيفيت تلقي مي‌شوند. ضمن اينكه انتخاب عنوان‌هاي مناسب، جستجوهاي بعدي را در سايت ساده مي‌كنند و كمك بزرگي خواهند بود به افراد بعدي.
    محيطي را كه خطا در آن رخ داده است، توضيح دهيد. ذكر IIS تنها كافي نيست. كدام نگارش آن؟ در كدام ويندوز؟ براي مثال شماره نگارش كتابخانه يا نرم افزار مورد استفاده را ذكر كنيد. شايد خطايي كه گرفته‌ايد در نگارش بعدي آن برطرف شده است. ذكر شماره نگارش VS.NET يا شماره نگارش دات نت مورد استفاده، سيستم عامل و كلا توصيف محيط بروز خطا، عموما بسيار مفيد هستند.
    حتما كل خطاي دريافت شده را ارسال كنيد. اگر در يك برنامه C خطايي حاصل شود، احتمالا شكلي مانند Error 0xABCD را دارد. اما استثناءهاي دات نت به همراه stack trace و حتي شماره سطر خطاي حاصل نيز هستند. همين مساله مي‌تواند به خطايابي نهايي بسيار كمك كند.
    سؤال خود را طوري مطرح كنيد كه شخص مقابل بتواند آن‌را در كمترين زمان ممكن «باز توليد» كند. براي مثال ذكر خطاي دريافتي بسيار خوب است. اگر داده‌اي كه سبب بروز اين خطا شده است را هم ارسال كنيد، مفيد‌تر خواهد بود؛ يا اگر دستور پاور شل خاصي در كنسول نيوگت خطا مي‌دهد، صرفا عنوان نكنيد كه جواب نگرفته‌ايد. چه دستوري را اجرا كرده‌ايد؟ چه خطايي را دريافت كرده‌ايد؟ ساختار پروژه شما چيست؟ آيا شخص مقابل مي‌تواند بر اساس اطلاعاتي كه ارائه داديد يك آزمايش شخصي را تدارك ببيند؟ آيا مي‌تواند آن‌را با توضيحات شما مجددا توليد كند؟

زمان باز توليد خطا را هم مدنظر داشته باشيد. براي مثال اگر بتوانيد قطعه كدي را ارائه دهيد كه در كمترين زمان ممكن، صرفا با كپي و پيست آن در VS.NET قابل كامپايل باشد، بسياري علاقمند به پاسخگويي به شما خواهند شد. در غيراينصورت آنچنان انتظار نداشته باشيد كه شخص پاسخ دهنده وقت زيادي را براي رسيدگي به جزئيات سؤال شما صرف كند؛ يا مدتي مشغول به تهيه يك مثال جديد بر مبناي توضيحات شما شود.

حجم كدهاي ارسالي شما نيز در اينجا مهم هستند. كل پروژه خود را ارسال نكنيد! سعي كنيد يك مثال كوچك را كه بتواند سريعا خطاي مدنظر شما را بازتوليد كند، ارسال كنيد و نه بيشتر. همچنين كدهايي كه براي اجرا نياز به GUI نداشته باشند نيز در اين حالت اولويت دارند.

و به صورت خلاصه، خودتان را بجاي پاسخ دهنده قرار دهيد. آيا با چند جمله‌اي كه ارائه داده‌ايد، مي‌توان انتظار پاسخي را داشت يا خير.

    ايميل شخصي خود را در انتهاي پيام ارسال نكنيد. كسي اهميتي نمي‌دهد! اگر سؤال شما پاسخي داشته باشد، همانجا دريافت خواهيد كرد و نه در ميل باكس شخصي.
    املاء و انشاي متني را كه ارسال مي‌كنيد، يكبار بررسي كنيد. اگر براي شما اهميتي ندارد كه چه كلمات و جمله بندي را بايد بكار برد، براي شخص مقابل هم آنچنان اهميتي نخواهد داشت كه زياد وقت صرف كند.
    از بكار بردن smileyهاي بيش از حد يا قرار دادن تعداد علامت تعجب‌هاي بيش از حد خودداري كنيد. اين موارد عموما به مسخره كردن شخص مقابل تفسير مي‌شوند.
    در بدو امر فرياد نكشيد كه «باگ» پيدا كرده‌ايد؛ خصوصا اگر به mailing list اختصاصي يك پروژه پيامي را ارسال مي‌كنيد. چون اگر مشكل شما واقعا باگ نباشد، بيشتر يك توهين تلقي خواهد شد و در دفعات بعدي پاسخ دادن به شما به صورت ضمني مؤثر خواهند بود؛ يا جواب نمي‌گيريد و يا جدي گرفته نخواهيد شد.
    هدف از كاري را كه مشغول به انجام آن بود‌ه‌ايد را نيز ذكر كنيد. ذكر خطاي دريافتي بسيار مفيد است اما اگر بتوانيد يك ديد كلي را نسبت به كاري كه مشغول به آن بوده‌ايد، ايجاد كنيد، شايد پاسخ بهتري را دريافت كنيد. براي مثال جهت رسيدن به هدف و مقصود شما بهتر است از روش ديگري استفاده كنيد.
    پس از اينكه پيامي را دريافت كرديد، يك حداقل واكنشي را ارسال كنيد. مثلا خوب بود؛ كمك كرد و يا مفيد نبود. همين واكنش‌ها در آينده به كمك نتايج جستجوهاي انجام شده خواهند آمد و اشخاص بعدي حداقل خواهند دانست كه پاسخ داده شده صحيح بوده است يا خير.

منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۰۳:۵۹ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

فروشگاه اينترنتي به وب سايتي گفته مي شود كه تعدادي كالا يا خدمات از هر نوعي را در ويترين خود عرضه مي كند. مشتريان براي استفاده از آن خدمات يا كالاها مي توانند به فروشگاه سفارش بدهند؛ و حتي هزينه خدمات يا كالا را به صورت آنلاين پرداخت نمايند. براي دريافت سفارش از مشتري معمولا سيستمي به نام سبد مجازي خريد وجود دارد كه مي توان شفارشات را در آن ثبت نمود. 


فروشگاه اينترنتي به وب سايتي گفته مي شود كه تعدادي كالا يا خدمات از هر نوعي را در ويترين خود عرضه مي كند. مشتريان براي استفاده از آن خدمات يا كالا ها مي توانند به فروشگاه سفارش بدهند؛ و حتي هزينه خدمات يا كالا را به صورت آنلاين پرداخت نمايند .

براي دريافت سفارش از مشتري معمولا سيستمي به نام سبد مجازي خريد وجود دارد كه مي توان سفارشات را در آن ثبت نمود . سايت هاي پيشرفته حتي سبد خريد مشتري خود را تا مراجعه بعدي به سايت محفوظ نگه مي دارند.

بنابراين مشتري در طي چند روز مي تواند يك سبد خريد را تكميل نمايد و سپس هزينه ي آن را پرداخت كرده و خدمات و كالاي خود را دريافت نمايد . ارائه خدمات در فروشگاه هاي اينترنتي مي تواند به صورت فيزيكي يا غير حضوري ( مجازي ) باشند . از خدمات فيزيكي مي توان خريد كتاب، مايحتاج زندگي، موبايل و . . .را برشمرد؛ و از خدمات مجازي مي توان به فروش فيلم، موسيقي و . . .  اشاره نمود.مهمترين مزيت فروشگاه هاي اينترنتي در دسترس بودن آنهاست؛ خريدار در هر مكان و موقعيتي فقط با دسترسي به اينترنت مي تواند خريد خود را انجام دهد . اين روش يك نوع تغيير مدل در شيوه ي تجارت محسوب مي شود؛ و براي فروشنده و مشتري سودمند مي باشد . اما شروع اين تجارت هم نياز به يك سري عوامل دارد كه عدم رعايت آنها مي تواند ضررهايي را در پي داشته باشد.  

در ذيل به برخي از اين عوامل و نكات اشاره مي شود:

 

 

♦     يك فروشگاه اينترنتي از نظر سرمايه گذاري و مديريت، هيچ فرقي با يك فروشگاه فيزيكي ندارد. همان طور كه شما براي راه اندازي يك مغازه در يك مركز خريد بايد هزينه صرف كنيد اگر براي طراحي سايت خود هزينه ي كافي انجام ندهيد، هيچ سودي عايد شما نخواهد شد.

  

♦       امنيت فروشگاه اينترنتي بسيار حائز اهميت است.

 

      همان طور كه افراد به فكر امنيت مغازه ي خود هستند، بايد خيلي بيشتر امنيت فروشگاه اينترنتي را

 

  در نظر بگيرند؛ زيرا سارقان اينترنتي خيلي ماهرتر از سارقان فيزيكي عمل مي كنند.

 

♦        فروشگاه اينترنتي هم نياز به تبليغات كارآمد دارد .

 

همان گونه كه افراد براي رونق مشاغل خود از تبليغات استفاده مي نمايند؛ يك فروشگاه اينترنتي هم براي اينكه مطرح شود بايد در وهله اول فروشگاه خود را در بين مردم مطرح كند و لازمه ي اين كار انجام تبليغات گسترده است . 

با وجود اين كه اينترنت يك رسانه جديد محسوب مي شود؛ ولي قوانين اصلي كسب و كار به قوت خود باقي و در اين رسانه نيز كاربرد دارد .   


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: معرفي فروشگاه اينترنتي،
موضوع:
[ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۳۴:۵۱ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

راه اندازي و طراحي فروشگاه اينترنتي يكي از راه هاي ايجاد كسب و كار اينترنتي و به اشتراك گذاشتن اطلاعات است. هر وب سايتي كه به درگاه پرداخت بانك متصل باشد و بتواند به نوعي محصول يا خدماتي را مورد معامله قرار بدهد در رده فروشگاه هاي اينترنتي و آنلاين قرار مي گيرد. بصورت كلي مي توان گفت كه براي طراحي فروشگاه اينترنتي موفق بايد از اصول زير پيروي نمايد:

  • ايجاد حس اعتماد در كاربران از طريق دادن اطلاعات

انتقال احساس امنيت از طريق دادن اطلاعات كافي از مديران و صاحبان فروشگاه اينترنتي

  • طراحي وب سايت با كارايي آسان و كاربر پسند, در دسترس قرار گرفتن صفحات مختلف فروشگاه با يك كليك

يكي از مهم ترين موضوعات براي راه اندازي و طراحي فروشگاه اينترنتي موفق داشتن طراحي مناسب و منحصر به فرد با در نظر گرفتن تجربيات كاربران و اصل راحتي آنهاست. در طراحي وب سايت علاوه بر زيبايي بايد به راحتي كاربران براي دسترسي به سرويس هاي مورد نظرش نيز توجه نمود. يكي از موضوعات جالب و بسيار مهم در اين زمينه, توجه به قسمت هايي از صفحه است كه بازديد كننده وب سايت شما در زمان ورود به وب سايت خواهد ديد. با دقت به اين مسائل و سعي در هماهنگي آنها با سليقه كاربر مي توان آمار بازديد وب سايت را افزايش داد. در وب سايت هاي  فارسي زبان قسمت وسط سمت راست و وسط صفحه اولين قسمتي هستند كه نگاه كاربران به آنجا معطوف مي شود پس با يك نوآوري خاص و منحصر به فرد در اين قسمت ها مي توان مسير نگاه كاربر را مديريت كرده و توجه او را به سمت محتوا و مطلبي كه هدف خود ماست جلب كنيم.

  • استفاده از عكس, فيلم و محتواي قوي و كارآمد براي تهيه اطلاعات

ويدئو يكي از مديا هاي بسيار مناسب و مفيد براي تهيه اطلاعات با جزئيات در مورد محصول است و معمولاً كاربران شوق بيشتري براي مطالعه اينگونه اطلاعات دارند.

  • استفاده از تصاوير بزرگ و باكيفيت در صفحه اصلي هنگامطراحي فروشگاه اينترنتي

اين گرايش يكي از محبوبترين و مطلوبترين گرايشات موجود در وب سايت هاي فروشگاهي است.

  • ايجاد امنيت و حفظ حريم شخصي كاربران

حفظ اطلاعات شخصي و بانكي كاربراني كه در وب سايت فروشگاه اينترنتي ثبت نام كرده اند در زمينه تامين اهميت و جلب اعتماد كاربران اهميت ويژه اي دارد.

  • توليد خبرنامه فروشگاه

ارسال خبرنامه بصورت ايميل و يا پيامك  براي اطلاع رساني به مشتريان فروشگاه اينترنتي در زمان هاي خاص

  • مديريت مشتري

يكي از فاكتورهاي مهم و اساسي در طراحي فروشگاه اينترنتي مديريت مشتري است, در اين مبحث بايد مطالبات كاربران و مشتريان فروشگاه اينترنتي خود را تامين نموده و سازمان دهي خاصي را در اين زمينه در فروشگاه اينترنتي خود اعمال كنيد. تحليل رفتار كاربران كمك زيادي در راستاي جلب تعداد بيشتري كاربر و بازديد كننده به سمت فروشگاه شما خواهد كرد.

سايت منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۲۹:۰۳ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

بدون شك براي يك طراحي سايت موفق كه در نوع خود بديع و تازه بوده و براي كاربران ارزشمند تلقي مي شود، بايد بدانيد كه وب سايت شما قرار است تا در چه زمينه اي تمركز داشته باشد.براي تعيين اين زمينه كاري و فعاليت مهمتر از بازار و اقتضاي روز بايد علاقه خود را در نظر بگيريد، چون مسير كسب پيروزي بسيار طولاني بوده و با فراز و نشيب‌هاي زيادي همراه است و درختي است كه ميوه‌هاي آن دير به بار مي آيند.اين دو رابطه تنگاتنگ و همچنين ثابتي با يكديگر دارند، بدين معني كه حتي اگر پس از گذر زمان و كسب موفقيت علاقه شما از زمينه كاريتان كم شود، با تاثير گذاري بر روي فعاليت‌هايتان از ارزش و اعتبار آن نيز خواهد كاست.

انتخاب زمينه فعاليت طراحي سايت

مطمئنا با ديدن تب و تاب افتاده در اقشار مختلف جامعه براي حضور در دنياي اينترنت و گسترش دامنه فعاليت ها، شما نيز بدين امر مشتاق شده ايد، اما اين سوال كه كدام نوع از طراحي سايت برايتان مناسب است ، مانع اصلي هرگونه اقدامي شده است.
بازاريابي اينترنتي چيست؟

كدام نوع از طراحي سايت براي ما مناسب است؟
به منظور مشخص كردن چهارچوب كاريتان در دنياي مجازي براي حصول بهترين نتيجه از طراحي سايت بهتر است تا به موارد زير دقت نماييد.

زمينه كاري و علايق شخصي

بهترين انتخاب براي شما مي تواند طراحي وب سايت در زمينه‌اي باشد كه به آن علاقمند بوده و در آن متخصص هستيد.علاقه به پشتكار و خستگي ناپذيري در طول مسير طولاني موفقيت كمك خواهد كرد.همچنين متخصص بودن در زمينه فعاليت شما را از هرگونه مشاور در اين زمينه بي نياز كرده و با طراحي سايت حرفه اي كه توليد محتوايي قدرتمند در يك زمينه خاص دارد، شما را رفته رفته به يك مرجع قدرتمند در آن فيلد كاري تبديل خواهد كرد.
چرا CSS براي طراحي سايت و سئو شما مفيد است؟

اگركه هيچ تخصصي نداريد چه؟

شايد با خواندن اين مطلب نااميد شده و فضا را براي شخصي مانند خود، كه به عنوان نمونه تنها در بازي كردن وقت خود را سپري مي كند تنگ مي‌بينيد.چند لحظه صب كنيد! اگر به عنوان نمونه فقط بر روي انجام بازي هاي كامپيوتري زمان صرف مي كنيد احتمالا اطلاعات زيادي در اينباره داشته و در آن خلاق عمل مي كنيد، پس يك وب سايت در اين زمينه طراحي كنيد! درست همانند هرگونه فعاليتي ديگر در دنياي واقعي علاقه به پشتكار شما كمك كرده و انرژي مسير را چند برابر خواهد كرد.

ask-the-expert
تنها به اين فكر كنيد كه بيشتر وقت خود را بر روي چه چيزي ميگذرانيد؟ در زمان داشتن حق انتخاب ميان چندچيز كدام مورد را براي صرف وقت برمي‌گزينيد؟ هرشخصي بنابر شخصيتش به يك يا چند زمينه، از ورزشي و هنري گرفته تا مهندسي يا… علاقمند است.آن ها را پيدا كرده و در دنياي طراحي سايت وارد كنيد.

اگركه تحت هيچ شرايطي موضوعي پيدا نشد!

اگر در بدترين حالت هيچ استعداد، علاقه و يا تخصصي در درون خود پيدا نكرديد، بهترين گزينه براي شروع فعاليت در دنياي مجازي ايجاد يك وبلاگ شخصي است.نوشتن خاطرات و اتفاقات پيش آمده در روز و يا افكار و عقايد خود در يك حوزه، تحليل مسابقه فينال فوتبال از نگاه خود و… همه مي توانند موضوع مورد بحث در درون چنين وبلاگي باشند.شايد به ظاهر اينكار جز شلوغ كردن دنياي وب با مطالب بدون كاربرد حاصل ديگري نداشته باشد، اما پس از فعاليت مستمر براي مدتي كوتاه، با يك برانداز كلي ممكن است يك موضوع را بيش از بقيه در وبلاگ مشاهده كنيد كه بدين معني است كه علاقه خود در موضوعي خاص كه تا پيشتر از آن مطلع نبوده ايد را يافت كرده ايد.

منبع: اينتنت


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي سايت مناسب،
موضوع:
[ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۰۴:۳۶ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

طبق گفته كارشناسان بين المللي در سال هاي آتي شاهد تغييراتي عمده اي در زمينه سئو و بهينه سازي سايت ها توسط موتور هاي جستجو خواهيم بود. بسياري از كارشناسان پيش بيني هايي درباره سئو و بهينه سازي سايت ها در سال 2018 داشته اند. در اين مقاله به بررسي اين موارد پرداخته ايم. 

پيش بيني رتبه بندي سايت ها در سال 2017

  1. در طول 12 ماه جستجو هاي صوتي بيش از 25 درصد از كل جستجو هاي انجام شده توسط گوگل در آمريكا خواهند بود. آمار دقيق را مي توانيد در تصوير زير مشاهده نماييد:سئو 
  2. گوگل همچنان در رتبه اول پر ترافيك ترين سايت ها قرار خواهد داشت و هيچ سايت ديگري مثل فيس بوك نمي تواند آن را تهديد كند. 
  3. تكنولوژي هاي به كار رفته براي بازاريابي و ماركتينگ از ثبات زيادي برخوردار نخواهند بود.
  4. گوگل تبليغات پولي در موتور هاي جستجو را ارائه خواهد داد.
  5. سايت فروشگاهي آمازون در انتهاي سال 4 درصد يا بيشتر از حجم جستجو هاي گوگل را شامل مي شود.
  6. توييتر مستقل باقي خواهد ماند و همچنان با ارزش ترين و محبوب ترين شبكه اجتماعي براي ناشران است.
  7. 10 برنامه برتر تلفن هاي همراه براي سال آينده نيز باقي خواهند ماند و شاهد تغييرات زيادي در اين زمينه نخواهيم بود.
  8. گوگل اعلام خواهد كرد كه از داده هاي تعاملي در سيستم رتبه بندي خود استفاده خواهد كرد.

پيش بيني رتبه بندي سايت ها در سال 2018

  1. تعداد كل كليك هاي ارگانيك گوگل در سال آتي 5 درصد كاهش خواهد يافت: بر اساس برآورد كارشناسان اقداماتي كه گوگل در زمينه ابزار ها و پايگاه هاي دانش و پاسخ هاي بهتر و فوري در SERPs انجام داد منجر به تبليغات تهاجمي و كاهش رشد جستجو ها خواد شد. البته من فكر نمي كنم اين روند در بلند مدت ادامه سرعت بيشتري پيدا كند و به معناي پايان كار براي سئو نخواهد بود. (فقط رقابت سئو كاران براي به دست آوردن كليك هاي كمتري نسبت به سال هاي قبل خواهد بود.)سئو سايت 
  2. توييتر و لينكد اين هر دو در زمينه كاهش ترافيك ارجاعي كه به ساير سايت ها مي دهند گام موثري خواهند برداشت. 
  3. توليد شدن نرم افزار هاي سئو و به دنبال آن افزايش فشار گوگل و رقابت سنگين تر در پيش روي خواهد بود. كنسول سرچ گوگل، به آرامي تغيير مي كند، اما مطمئنا، بهتر مي شود. گوگل در مورد رتبه بندي سايت ها بسيار سخت تر تصميم خواهد گرفت.
  4. الكسا شروع به كسب بازار بيشتر از طريق گوگل خواهد كرد، به ويژه از طريق دستگاه هايي كه صفحه نمايشي مانند Echo دارند. دستگاه هاي صوتي مفيد هستند اما تا حد زيادي در صفحه نمايش ها قابل استفاده نيستند و محدود مي شوند. Echo اولين بار در حل اين مسئله به كار برده شد و من فكر مي كنم در سال 2018 شاهد حضور دستگاه هاي بيشتر و بهتري در اين زمينه باشيم.
  5. يكي از غول هاي فناوري جديد شروع به كار خواهد كرد كه يكي از رقيبان اصلي YouTube خواهد بود.
  6. تبليغات فيس بوك در وب بايد بيشتر از چيزي كه در حال حاظر هست، باشد. شبكه مخاطبان فيس بوك ( كه اجازه مي دهد ناشران تبليغات فيس بوك را در سايت هاي خود انجام دهند) سرمايه مورد نياز خود را پيدا خواهد كرد و بيشتر گسترش مي يابد.
  7. برنامه هاي موبايل براي برند ها، سازمان ها و استارت آپ ها محو مي شوند و وب سايت هاي تلفن همراه جاي آن ها را خواهند گرفت.
  8. وردپرس به سلطه خود بر ساير CMS هاي ديگر ادامه خواهد داد و استفاده از آن 25 تا 35 درصد افزايش خواهد داشت.
  9. ارائه اينترنت آزاد در كشور هاي جهان با محدوديت هايي روبه رو خواهد شد و ممكن است مردم كشور هاي پيشرفته سرعت پايين اينترنت را هم تجربه كنند. حدس من اين است كه برخي از سازندگان ISP ها تلاش مي كنند كه معادله، تجارت يا استفاده از رمزنگاري معكوس را بعنوان يك گام ابتدايي متوقف كنند.

 

حالا زمان دريافت بازخورد از شماست! نظر شما چيست!؟
احتمال وقوع كدام يك از اين پيش بيني ها بيشتر است؟
شما پيشنهاد شگفت انگيزي داريد؟


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: پيش بيني سئو سايت، سئو سايت،
موضوع:
[ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۲۲:۲۲ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

با افزايش محبوبيت و پيشرفت تكنولوژي، طراحي وب سايت كاربردي و جذاب براي هر كسب و كاري ضروري به نظر مي رسد. فرآيندي كه از آن طريق يك وب سايت مناسب، اپليكيشن هاي موبايل يا سيستم هاي مشابه ايجاد مي شوند، به عنوان توسعه وب سايت شناخته مي شوند. يكي از جنبه هاي كامل تر توسعه وب سايت، برنامه نويسي وب است كه به كمك زبان هاي برنامه نويسي به دست مي آيد. زبان هاي توسعه وب سايت، پلتفرم هايي هستند كه دستور العمل ها و اقدامات براي ارتباط با يك ماشين را ايجاد مي كنند. در اين مقاله ما بيشتر به 1) توسعه وب و زبان هاي برنامه نويسي و همچنين 2) بررسي محبوب ترين زبان هاي برنامه نويسي در دنيا خواهيم پرداخت. 

طراحي وب سايت 

توسعه وب سايت: مقدمه

توسعه وب يك اصطلاح است كه براي اشاره به روند طراحي يك وب سايت مورد استفاده قرار مي گيرد، چه يك صفحه وب سايت ساده باشد و چه يك سامانه شامل صفحاتي پيچيده باشد. توسعه وب سايت برخي اقدامات مانند طراحي وب، ايجاد محتوا، برنامه نويسي، وظايف امنيتي شبكه و همچنين اسكريپت سمت سرور و غيره را شامل مي شود. به منظور دنبال كردن طراحي سايت به عنوان يك حرفه، يكي از مهم ترين چيزهايي كه بايد در نظر بگيريد، داشتن مهارت در زبان هاي برنامه نويسي است.

زبان برنامه نويسي چيست؟
يك زبان برنامه نويسي براي كنترل عمل كردهاي يك ماشين استفاده مي شود. يك زبان برنامه نويسي به گونه اي طراحي شده است كه از طريق دستورالعمل هاي آن بتوان با يك سيستم كامپيوتري ارتباط برقرار نمود. از زمان اختراع كامپيوترها، هزاران زبان برنامه نويسي ايجاد شده است و هر ساله نيز بر تعداد آن ها افزوده مي گردد.

يك زبان برنامه نويسي به طور كلي به دو جزء تقسيم مي شود كه شامل معنا شناسي و نحو است. نحو يا همان سينتكس (syntax) به معني نگارش و قرار گيري كلمات به صورت درست در نوشته ها مي باشد. Sematics يا معنا شناسي در واقع مفهومي است كه به ساختار هاي نحوي زبان مي دهيم. مثلا جمله "علي به مدرسه رفت" از نظر نگارشي درست است و قواعد هم به درستي رعايت شده است ولي جمله "علي رفت به مدرسه" اشكال نحوي يا Syntax دارد چون در زبان فارسي محل قرار گرفتن فعل در آخر جمله است.

ويژگي هاي يك زبان برنامه نويسي

در زير سه ويژگي اصلي زبان هاي برنامه نويسي كه شما بايد بدانيد توضيح داده ايم:

  • انتزاع (Abstractions): اكثر زبان هاي برنامه نويسي داراي قوانين خاصي هستند كه به ما كمك مي كنند ساختار داده ها را تعريف يا علامت گذاري كنيم و همچنين نحوه اجراي دستورات را كنترل كنيم. اين قوانين به صورت انتزاعي به كار رفته است. اصل انتزاع در بعضي موارد به عنوان توصيه هايي است كه به يك برنامه نويس وب داده شده، تا بتواند به درستي از انتزاع ها استفاده نمايد.
  • تابع و هدف (Function and target): هنگام استفاده از يك زبان برنامه نويسي، علاوه بر انجام كد نويسي خود شما به ابزار هايي نياز داريد كه از طريق آن ها سيستم كامپيوتري بتواند الگوريتم ها را كنترل كند و محاسبات را انجام دهد. كامپيوتر همچنين كنترل دستگاه هاي خارجي مرتبط با آن مانند چاپگر، روبات و غيره را در اختيار دارد. بنابراين تعريف كامل زبان برنامه نويسي شامل يك توضيح يا يك دستگاه يا پردازنده اي است كه براي آن زبان ايده آل شده است. اين يكي از دلايلي است كه چرا زبان هاي برنامه نويسي با زبان هاي انساني تعامل متفاوت هستند!
  • قدرت بيان (Expressive power): زبان هاي برنامه نويسي اغلب بر اساس محاسباتي كه توانايي انجام آن ها را دارند دسته بندي مي شوند. اين قدرت بيان يكي ديگر از ويژگي هاي زبان هاي برنامه نويسي است كه از اهميت بالايي برخوردار است.

عواملي كه در انتخاب يك زبان برنامه نويسي بايد به آن ها توجه كرد

از آن جايي كه انواع مختلفي از زبان هاي برنامه نويسي وجود دارند، انتخاب يك زبان مناسب و يا ترك كردن يك زبان ديگر براي توسعه دهندگان كار آساني نخواهد بود. در زير فاكتور هاي خاصي را براي تصميم گيري در اين زمينه شرح داده ايم:

  • پلتفرم هدف: اولين چيزي كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه برنامه شما در كجا اجرا خواهد شد. زبان هاي برنامه نويسي قادر نيستند كه در هر سيستم عاملي اجرا شوند. مثلا يك برنامه نوشته شده توسط زبان C براي اجرا بر روي ويندوز و سيستم هاي مبتني بر لينوكس به كامپايلر  نياز خواهد داشت. 
  • كارايي: كامپايلرهايي كه با زبان مورد نظرتان مناسب هستند، بايد كارآمد باشند، تا زبان سريع اجرا شود.
  • انعطاف پذيري و عملكرد: زبان انتخابي شما بايد به اندازه كافي انعطاف پذير باشد تا بتوانيد برنامه ها يا ويژگي هاي بيشتري را در آن اضافه كنيد. همچنين عملكرد كلي آن بايد به تناسب و ميل شما باشد.
  • دسترسي به كتابخانه ها: بايد يك كتابخانه اي وجود داشته باشد كه قادر به حل مشكلات برنامه نويسي شما باشد.
  • اندازه پروژه: دو نوع برنامه نويسي وجود دارد: بزرگ و كوچك. شما بايد يك زبان را انتخاب كنيد كه مي توان پروژه را با آن پياده سازي نمود و براي اندازه پروژه مناسب باشد.
  • بيان و زمان توليد:  اطمينان حاصل كنيد كه زبان بسيار خوانا و واضحي را انتخاب مي كنيد و زمان توليد برنامه ها و يا كد ها براي شما خيلي نامناسب نباشد.
  • پشتيباني از ابزار: سعي كنيد از زباني استفاده كنيد كه ابزار ها و روش هاي مختلفي را براي كنترل و پياده سازي پروژه ارائه مي دهند.

محبوب ترين زبان هاي برنامه نويسي

زبان برنامه نويسي 

جهان زبان هاي برنامه نويسي بسيار گسترده و شناخته شده است ولي يادگيري هر يك از اين زبان هاي برنامه نويسي نه عملي است و نه امكان پذير خواهد بود. اگر شما يك توسعه دهنده هستيد كه علاقمند به يادگيري مفاهيم مفيد و محبوب هستيد، ابتدا بايد بدانيد كه اين هزاران زبان براي يادگيري كدام اند؟ فهرست 15 زبان برنامه نويسي برتر در سال جاري به ترتيب در زير آورده شده است و مشخص است كه جاوا اسكريپت محبوب ترين آن ها مي باشد:

  1. jаvascript
  2. Java
  3. Python
  4. CSS
  5. PHP
  6. Ruby
  7. C++
  8. C
  9. Shell
  10. C#
  11. Objective C
  12. R
  13. VimL
  14. Go
  15. Perl

حال به بررسي جزئيات بيشتري درباره برترين زبان هاي برنامه نويسي مي پردازيم:

جاوا اسكريپت

جاوا اسكريپت يكي از محبوب ترين و پويا ترين زبان هاي برنامه نويسي براي طراحي وب سايت است. اين زبان قادر به دستيابي به چندين چيز است، از جمله كنترل مرورگر، ويرايش محتوا در يك سند نمايش داده شده، اجازه دادن به اسكريپت هاي سمت سرويس گيرنده براي برقراري ارتباط با كاربران و همچنين ارتباطات غير همزمان. جاوا اسكريپت به طور گسترده و موثر در ايجاد برنامه هاي كاربردي دسكتاپ و همچنين براي توسعه بازي ها استفاده مي شود. 

يكي از بهترين چيزهايي كه در مورد جاوا اسكريپت براي شما به عنوان يك توسعه دهنده يا صاحب وب سايت وجود دارد، اين است كه جاوا اسكريپت يكي از چند زبان برنامه نويسي است كه توسط همه مرورگرهاي بزرگ بدون نياز به كامپايلرها يا افزونه ها پذيرفته شده و پشتيباني مي شود. همچنين مي تواند در سيستم عامل هايي كه مبتني بر وب نيستند، مانند ويدجت دسكتاپ كار كند. همچنين جاوا اسكريپت از سبك هاي برنامه نويسي تابعي (functional) و شي گرا (object-oriented) پشتيباني مي كند.

جاوا

جاوا يكي ديگر از زبان هاي برنامه نويسي بسيار محبوب و گسترده است كه مي توانيد از آن براي توسعه وب سايت ها استفاده نماييد. اين زبان شي گرا، مبتني بر كلاس ها و سنكرون است كه توسط Sun Microsystems در دهه 1990 توسعه داده شد. از آن به بعد، زبان جاوا بيشترين زبان مورد استفاده است كه همچنين به عنوان يك پلتفرم استاندارد براي شركت ها و چندين توسعه دهنده موبايل و بازي در سراسر جهان كار مي كند. برنامه طراحي شدهتوسط جاوا در سراسر انواع مختلف سيستم عامل ها كار مي كند. اين بدان معني است كه اگر يك برنامه در سيستم عامل Mac نوشته شده باشد، مي تواند بر روي سيستم عامل هاي مبتني بر ويندوز نيز اجرا شود.

هر زبان با مأموريت و هدف مشخصي ايجاد مي شود. در زير پنج اصل عمده يا اهداف ذكر شده در هنگام ايجاد زبان جاوا در نظر گرفته شده است:

  • اين زبان بايد يك زبان برنامه نويسي امن و قوي باشد
  • اين زبان بايد يك زبان شي گرا و ساده باشد.
  • اين زبان بايد قادر به اجرا با كارايي بالا باشد.
  • اين زبان بايد به صورت چند نخي، پويا و تفسير شده باشد.
  • اين بايد قابل انتقال و معماري بي طرف (architecture-neutral) باشد. (جاوا براي پشتيباني از برنامه هاي كاربردي در شبكه طراحي شده است. به طور كلي، شبكه ها از انواع مختلفي از سيستم هاي مختلف با معماري CPU و سيستم عامل تشكيل مي شوند. براي فعال كردن يك برنامه جاوا براي اجرا در هر نقطه از شبكه، كامپايلر يك قالب پرونده شئ معماري را توليد مي كند، كد كامپايل شده در بسياري از پردازنده ها قابل اجرا است. توليد نرم افزاري كه روي تمام سيستم عامل ها اجرا مي شود تقريبا غيرممكن است. با جاوا، همان نسخه از برنامه در تمام سيستم عامل ها و پلتفرم ها اجرا مي شود.)

پايتون

پايتون يك زبان برنامه نويسي بسيار كاربردي و جامع است كه در طبيعت پويا است. پويايي در طبيعت به اين معني است كه شما به عنوان يك توسعه دهنده مي توانيد بدون نياز به يك كامپايلر كدهاي خود را بنويسيد و آن را اجرا كنيد. طراحي اين زبان به گونه اي است كه از خوانايي كد پشتيباني مي كند، به اين معني كه نحو يا سينتكس آن به گونه اي است كه تنها چند خط كد براي بيان يك نكته يا يك مفهوم لازم است. اين سطح خوانايي كد در مورد جاوا و ++C و غيره نيز امكان پذير است. هدف از توسعه دهندگان اين زبان آن بود كه از آن لذت ببريم!

پايتون يك زبان سطح بالا و پيشرفته است كه يادگيري و درك آن براي مبتديان آسان خواهد بود. برخي از برنامه هايي كه توسط پايتون طراحي شده اند Rdio، Instagram و Pinterest هستند. علاوه بر اين، برخي از پلتفرم هاي ديگر كه توسط پايتون پشتيباني مي شوند، جانگو، گوگل، ناسا و ياهو و غيره هستند. برخي از ويژگي هاي ديگر اين زبان عبارتند از: مديريت خودكار حافظه، كتابخانه بزرگ، سيستم پويا و حمايت از بسياري از پارادايم ها.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۰۰:۰۸ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

ديجي كالا چطور بازار الكترونيك را تسخير كرد؟

سال ۱۳۹۰ درست زماني كه بسياري ازافراد اطلاع زيادي از اينترنت نداشتند و نهايت استفاده اي كه از اينترنت مي شد جستجوي تصاوير، مشاهده سايت هاي خبري و چت روم هاي ياهو بود دو برادر فروشگاه اينترنتي راه اندازي كردند كه در نظر بسياري از اهالي بازار و تجارت كه به اصطلاح خاك بازار را خورده بودند  يك طرح شكست خورده به شمار مي آمد.

طرح آن ها بر مبناي توليد و ارائه محتواي ويدئويي آموزشي و تخصصي در زمينه معرفي و نقد و بررسي جديدترين كالاهاي ديجيتال و فن‏‌آوري‏ هاي اين حوزه بود.

اين سرويس ديجي كالا كاملا رايگان ارائه مي شود اما با جلب اعتماد خريداران به ويژه قشر جوان توانست به زودي جاي خود را در بازار باز كند. ديجي كالابه عنوان نخستين دريافت كننده نماد اعتماد الكترونيك جايگاه ويژه اي در بين مخاطبان دارد و بسياري از اهالي بازار سنتي را اگر از رده خارج نكرده باشد به تحسين وا داشته است.

ديجي كالا چطور جايگاه خود در بازار را بدست آورد؟

ارائه كالاهاي برندهاي معتبر در كنار قيمت رقابتي و خدمات پس از فروش مناسب رمز موفقيت ديجي كالا بود. آن ها در فضايي كه خريد اينترنتي در نهايت به كارت شارژ تلفن همراه و بليط الكترونيك قطار و هواپيما بود، فرهنگ خريد اينترنتي را در بين اقشار مختلف مردم نهادينه كرده و توانستند سهم خوبي از بازار را بدست آورند.

درحال حاضر مردم با خريد اينترنتي آشنا شده اند و ورود به اين عرصه در مقايسه با ۶ سال قبل بسيار آسان تر شده است. اما آيا به راحتي مي توان با طراحي فروشگاه اينترنتي مشابه ديجي كالا ، ديجي كالاي دوم شد؟

تب راه اندازي فروشگاه اينترنتي و چند باور غلط

پس از موفقيت چشم گير ديجي كالا تب طراحي فروشگاه اينترنتي مشابه ديجي كالا در بين جوانان متخصص و اهل ذوق بسيار داغ شد و فروشگاه هاي اينترنتي متعددي راه اندازي شدند كه در اين بين تنها برخي از آن ها موفق بودند. راه اندازي فروشگاه آنلاين در آغاز چندان پيچيده به نظر نمي رسد تنها به راه اندازي يك سايت،ارائه تعدادي كالا يا خدمت و يك يا چند روش پرداخت نياز داريم.

اما حقيقت اين است كه راه اندازي فروشگاه آنلاين بسيار پيچيده و نيازمند تخصص بالا در طراحي ، پياده سازي و اجراست.

برخي شركت ها يا حتي افراد حقيقي مدعي هستند مي توانند با دريافت هزينه اندك براي شما فروشگاه راه اندازي كنند اما آيا چنين فروشگاهي از امنيت كافي برخوردار است؟ آيا يك فروشگاه ارزان توانايي رقابت در بازار پيچيده امروز را براي شما فراهم مي كند؟ مردم به هر فروشگاهي اعتماد مي كنند و از شما خريد مي كنند؟

واضح است كه راه اندازي فروشگاه آنلايني كه به موفقيت دست يابد و بتواند اعتماد مردم را جلب كرده و سهم بزرگي از بازار را بدست آورد كار چندان ساده اي نيست و با بودجه بسيار اندك امكان شكست بسيار بالايي خواهد داشت.

برخي بر اين باورند كه ما يك سايت ارزان راه اندازي مي كنيم و به مرور و با فروش بيشتر آن را بهينه مي كنيم غافل از اينكه با اين باور غلط به استقبال شكست مي روند.

ديجي كالا

پشت پرده ديجي كالا چه مي گذرد؟

ديجي كالا يك تيم قوي فني، بازاريابي و فروش دارد كه مي دانند لحظه اي غافل شدن در شرايط رقابتي كنوني به معني ورود به چرخه شكست است.

تكنيك هاي بهينه سازي سايت ديجي كالا براي موتورهاي جستجو از بسياري سايت هاي داخلي چندين سال جلو تر است.

طراحي سايت و رابط كاربري آن بسيار حساب شده و منطبق بر اصول روانشناسي و وفادار سازي مشتريان است، شركاي ديجي كالا دائم اين مجموعه را از نظر فناوري و دانش روز شارژ مي كنند و رقابت با آن تنها از افراد هوشمند و متخصص بر مي آيد.

آيا بايد با ديجي كالا رقابت كنم؟

اگر به فكر طراحي فروشگاه اينترنتي مشابه ديجي كالا هستيد بايد بدانيد راه سختي پيش رو داريد و براي موفقيت در اين مسير به بهترين ها نياز داريد.اما اين به آن معني نيست كه لزوما بايد به فكر رقابت با ديجي كالا و يا نابودي آن باشيد.

شما بايد در قدم نخست بازار هدف خود را به درستي انتخاب كنيد. ورود به حوزه هايي كه حاشيه امن خوبي دارد و ديجي كالا به آن وارد نشده يا كمتر روي آن تمركز دارد مي تواند انتخاب خوبي باشد.

محتوا پادشاه است پس سعي كنيد اطلاعاتي كه مخاطب هنگام خريد به آن نياز دارد به بهترين شكل در اختيارش قراردهيد تا به شما اعتماد كند.

در نهايت به يك تيم فني و كارشناسي بسيار هدفمند و متخصص نياز داريد. بهترين ها را انتخاب كنيد و سعي كنيد هوشمندانه هزينه كنيد، اين را هم در نظر بگيريد وارد مسيري شده ايد كه پيش از شما خيلي ها رفته اند اما موفق نبوده اند بنابر اين سعي كنيد ضمن استفاده از تجارب ديگران هوشمندانه عمل كنيد.

آيا با قيمت ارزان مي توان ديجي كالا را شكست داد؟

برخي بر اين باورند كه با طراحي فروشگاه اينترنتي مشابه ديجي كالا اما ارزان و ارائه محصولات با قيمت پايين مي توان به راحتي بر ديجي كالا غلبه كرد اما اين تفكر سرابي بيش نيست.

مردم از خريد كالاهايي كه بي دليل ارزان باشند واهمه دارند از ديگر سوي ورود به چنين عرصه اي شما را در مسير جنگ مستقيم با ديجي كالا قرار خواهد داد كه احتمال اينكه شما شكست بخوريد .

بنابراين اگر قصد طراحي فروشگاه اينترنتي مشابه ديجي كالا را داريد بايد بدانيد كه سياست ديجي كالا كه سبب موفقيت آن و برند شدن آن در فضاي مجازي شده است، ارائه اطلاعات به روز و محصولات با كيفيت بوده است. بنابراين بدون برنامه ريزي صحيح و كسب اطلاعات در اين حوزه نمي توانيد به موفقيت برسيد. براي رسيدن به بهترين ها بايد صبور باشيد و تمامي مراحل طراحي فروشگاه اينترنتي حرفه اي را قدم به قدم طي كنيد. فكر شروع ضعيف را از سر خود بيرون كنيد ، همين قدم هاي اول شما است كه آينده بردنتان را مشخص مي كند.

سايت منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۲۵:۳۲ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 5013
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب