طراحي وب سايت
طراحي وب سايت و اپليكيشن موبايل

در حقيقت امروزه كسب و كار هاي نو ظهور بدون بهره بردن از يك وب سايت آنلاين آينده خوبي نخواهند داشت. در گذشته بسياري از شركت هاي كوچك براي طراحي وب سايت مد نظرشان مجبور بودند هزينه هاي سنگيني را بپردازند اما امروزه بسياري از ارائه دهندگان بزرگ ميزباني وب از ابزارهاي آسان براي ارائه خدمات استفاده مي كنند كه سايت هاي حرفه اي را به صورت بصري ايجاد مي كند. در اينجا، ما نگاهي به ميزبان هايي مي اندازيم كه بهترين سازندگان وب سايت را در اين صنعت در سال 2018 ارائه مي دهند.

بهترين سرويس ميزباني و طراحي وب سايت مقدماتي

طراحي نقش بسيار مهمي در موفقيت كسب و كار آنلاين دارد. راز معروف شدن برند شما در دنياي وب اين است كه مخاطبان شما اقدامات خاصي را كه شما انتظار داريد انجام دهند، مانند خريداري يك محصول، اشتراك يك سرويس يا صرفا خواندن يك مقاله. با اين حال، مشكلات متني و گرافيكي مانند ظاهر شلوغ وب سايت، فونت هاي غير قابل خواندن و نبود اطلاعات، 35 درصد كاربران وب را از انجام اقدامات مد نظر شما دور مي كند.

خوشبختانه، Wix، برترين ميزبان مد نظر ما، براي كمك به مبتديان به سرعت سايت هاي خيره كننده اي با قابليت هاي گسترده اي مي تواند بسازد كه شامل امكانات زير است:

  • بدون مهارت برنامه نويسي مورد نياز و با استفاده از قابليت كشيدن و رها كردن وب سايت خود را ايجاد كنيد.
  • 100 عدد قالب با طرح هاي صنعتي خاص
  • اضافه كردن امكانات با استفاده از ماركت ها
  • به راحتي فروشگاه اينترنتي مورد نظر خود را بسازيد
  • سايت هاي كوچك و با توجه به بودجه خود ايجاد كنيد

طراحي سايت 

بهترين سرويس ميزباني و طراحي فروشگاه اينترنتي

حدود 95 درصد از خوانندگان صفحان وب سايت ها به اين نكته توجه دارند كه طراحي چگونه سبب نمايش يك نام تجاري مي شود. اگر مشتريان بالقوه شما درباره فروشگاه اينترنتي شما نظر منفي داشته باشند، احتمالا از آن خريد نخواهند كرد. 

امروزه شركت هاي بزرگ ارائه دهنده خدمات ميزباني فروشگاه هاي اينترنتي مانند Magento، Prestashop و OpenCart در حال فعاليت هستند. از نظر ما ميزبان با بالاترين رتبه براي طراحي فروشگاه اينترنتي، SiteGround.com است كه كارآفرينان را قادر مي سازد تا راه هاي ساده اي براي ساخت صفحه هاي قانوني با بهترين تجربه هاي كاربري را ايجاد نمايند. اگر شما فقط در زمينه فروشگاه هاي اينترنتي فعاليت داريد، پيشنهاد مي شود قبل از تصميم گيري براي انتخاب يك ميزبان، از ويژگي هاي آن مانند: سبدهاي خريد مطمئن، خدمات ثبت نام دامنه و پشتيباني مشتريان اطمينان حاصل كنيد.

طراحي وب سايت 

بهترين سرويس ميزباني و طراحي وب سايت شخصي

طراحي يك وب سايت شخصي براي قرار دادن رزومه كاري و صحبت هاي شما مي تواند راهي طولاني براي تحت تاثير قرار دادن كارفرمايان آينده نگر باشد. فقط 7 درصد از كل جمعيت جهان داراي سايت هاي شخصي هستند، بنابراين ايجاد يك وب سايت مي تواند شانس شما را براي قرار گرفتن در ليست كارفرمايان افزايش دهد.

اگر تجربه توسعه وب زيادي نداريد، نگران نباشيد. با استفاده از WIX مي توانيد وبسايت شخصي خود را بصري به صورت بصري طراحي نماييد. پس از انتخاب يك قالب مي توانيد با استفاده از ويرايشگر هاي بصري نسبت به سفارشي سازي وب سايت خود اقدام نماييد.

بهترين سرويس ميزباني و طراحي وبلاگ وردپرس

محبوبيت وردپرس از آن جايي است كه حدود 30 درصد از فضاي وب را در اختيار گرفته است. يعني صد ها ميليون وب سايت از اين ابزار طراحي سايت رايگان بهره مي برند. اگر شما بخشي از اين اكوسيستم وسيع هستيد، من خبر خوبي دارم: يك راه براي استفاده از وردپرس به صورت ساده تر هم هست. 

InMotion Hosting يك پلتفرمي را ساخته است كه در بالاي وردپرس كار مي كند و كاربران را قادر مي سازد بدون نياز به كدنويسي و به سرعت وبلاگ هاي مد نظر خود را بسازند. نرم افزار BoldGrid يك محيط ساده كشيدن و رها كردن را در پلتفرم وردپرس معرفي نموده است كه به صاحبان سايت ها اجازه مي دهد عناصر سايت را در محل مورد نظرشان قرار دهند. قالب هاي زيبا را مي توان سفارشي كرد تا متناسب با نام تجاري و پيام شما باشد. از آنجا كه BoldGrid به طور خاص براي وردپرس ساخته شده است، سايت هاي BoldGrid با تمام پلاگين هاي WordPress سازگار هستند.

طراحي وبلاگ 

بهترين سرويس ميزباني و طراحي وب سايت رايگان

قيمت گذاري بر روي درك مردم از محصولي كه خريداري كرده اند، تاثير مي گذارد. در برخي موارد، محصولات ارائه شده با نرخ تخفيف و قيمت پايين تري ارائه مي شوند. اما، در دنياي ميزباني و طراحي سايت، WIX اين جنبه اساسي روانشناسي انساني را تغيير مي دهد. ميزباني رايگان Wix شامل تمام ويژگي هاي لازم براي ايجاد سايت هاي قانع كننده بوده و تقريبا قابل تنظيم براي هر هدفي است. ويرايشگر كشيدن و رها كردن و قالب هاي حرفه اي توسعه يافته WIX، نقطه شروعي كامل براي فرآيند طراحي وب سايت شما خواهد بود.از ديگر امكانات آن مي توان به 500 مگابايت فضاي ذخيره سازي، يك زير دامنه Wix.com و محيط ميزباني امن و آسان اشاره نمود. اگر به دنبال قابليت هاي بيشتري براي وب سايت خود هستيد، طرح هاي پولي Wix از 5.00 دلار در هر ماه شروع مي شود و شامل مجموعه اي از ويژگي هاي اضافي است.

بهترين سرويس ميزباني و طراحي وب سايت موبايل

تعداد افرادي كه هر ساله معاملات خود را با استفاده از تلفن هاي همراه انجام مي دهند، حدود 2 ميليارد است. اين تعداد همچنين شامل تاجراني است كه سهمي از بازار را در اختيار دارند. براي ايجاد تجربه كاربري بهتر صاحبان وب سايت ها بايد صفحات وب سايت خود را به صورت واكنش گرا و قابل نمايش در تمامي دستگاه ها طراحي نمايند. Bluehost يكي از بهترين سازندگان وب سايت هاي موبايل را ارائه مي دهد كه شامل امكانات زير مي باشد:

  • نام دامنه رايگان
  • استفاده از سايت ساز حرفه اي
  • استفاده از CDN استاندارد در همه برنامه ها
  • كسب اعتبارات تبليغاتي رايگان
  • پشتيباني آنلاين مشتريان

طراحي سايت موبايل 

قطعا طراحي وب سايت به صورت اختصاصي تفاوت زيادي با استفاده از قالب هاي آماده دارد اما شما مي توانيد در يكي از اين برنامه هاي ميزباني ثبت نام كنيد تا مشتريان شما بتوانند شما را به صورت آنلاين پيدا كنند.

ترجمه از hostingadvice


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۰۹:۳۹ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

چنانچه شما مالك يكي از اين سالن هاي آرايشي زيبايي و يا آرايشگاه باشيد ، ممكن است با وجود اينكه همه ابزارهاي تازه كسب و كار خود را خيلي پررونق و همگام با تكنولوژي روز دنيا بدانيد. ابزار هايي از قبيل دفترچه مدل ها ، قيچي و شانه هاي منحصر به فرد ، شستشو ، كرم ها و ژل هاي سر و غيره با و جود همه اين محاسن باز هم مي توانيد ترقي كنيد و اين ترقي مي تواند چندين برابر در كسب و كار شما تاثير بگذارد. با همه اينها، شما مي توانيد با طراحي وب سايت زيبايي و ارايشي براي آرايشگاه و يا سالن زيبايي تان ، از ظرفيت هاي عظيم اين شبكه جهاني بيش از قبل سود ببريد.

هيچ انساني در دنيا نمي تواند به صورت مجازي اطلاح شود و خود را در سالن هاي شكيل تصور كند ولي شما به عنوان مالك يك سالن آرايش چه مردانه و چه زنانه مي توانيد با طراحي سايت زيبايي و ارايشي بصورت كاملا شيك، پيشرفته، جذاب و گيرا  خود و هنر خودتان را بهتر و تاثيرگذارتر به مخاطب هايتان معرفي كنيد.

همين طور مي توانيد سيستم تعيين و دادن زمان به صورت انلاين را طراحي و راه اندازي كنيد تا راحت تر بتوانيد با مشتري هاي خود ارتباط برقرار كنيد. به خاطر داشته باشيد كهكاربرهايتان به اساني با اينترنت سر و كار دارند و به اساني مي توانند فعاليت هاي ارايشي و زمان ملاقات خودشان را به وسيله تلفن موبايل خود مديريت كنند.

سالن هاي آرايشي آقايان با طراحي وب سايت زيبايي و ارايشي مي توانند از انواع مدل هاي داماد، همراه داماد و غيره توضيحات به همراه تصاوير مربوطه قرار دهند. تور مجازي در سالن هاي آرايشي آقايان كاربرد خيلي مهمي در جذب مشتري دارد. استفاده از چه نوع مواد آرايشي و زيبايي و توضيحات جامع در مورد سالن آرايش و سابقه كار مي تواند شما را در كارتان خبره نشان دهد ومشتري هاي زيادي به شما اعتماد كنند.

همين طور مي توانيد در طراحي وب سايت خودتان به اموزش مسائل آرايشي و مسائل مربوط به آن بپردازيد. خود اين قسمت به علت حجم انبوه مطالبي كه در آن وجود دارد مي تواند همبراي كاربرها وب سايت مهم و مفيد و جذاب باشد و نيز در موتور جستجوي Google رتبه بالاتري پيدا خواهيد كرد. چرا كه چنانچه چنين اتفاقي بيفتد بازديد كنندگان خيلي بيشتري به سمت وب سايت شما خواهند امد و در ميزان درامد شما اثر خيلي بيشتري خواهد گذاشت.

عموما در طراحي وب سايت زيبايي و ارايشي مي توانيم سرويس ها و خدمات زير را ارايه كنيم:

  • طراحي صفحه وب گروه بندي و معرفي خدمات سالن
  • طراحي صفحه وب معرفي خدمات عروس
  • طراحي صفحه وب ثبت نمونه كارها
  • طراحي صفحه وب نكات اموزشي و هشدارها
  • طراحي صفحه وب قسمت راهنماي عروس
  • طراحي صفحه وب معرفي گواهينامه ها و اسناد آرايشگاه و سالن زيبايي
  • منبع: سايت فارسي بيس

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۲۱:۴۷ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

از جمله مهم ترين عوامل هنگام طراحي فروشگاه اينترنتي حرفه اي، بدون شك تجربه كاربري است. امروزه بسياري از شركت ها براي رقابت با ساير رقباي خود در اين زمينه سرمايه گذاري مي كنند كه اين خود دليلي بر اهميت تجربه كاربري يا همان (UX) مي باشد. 

دسترسي مناسب

سريع ترين و آسان ترين راه براي دريافت بازخورد از كاربران، بر عهده تيم پشتيباني مشتريان شما است. اعضاي تيم اغلب وقت خود را در صحبت كردن با مشتريان صرف مي كنند و معمولا مي دانند كه مشتريان چه چيزي مي خواهند و آن ها بايد چه چيزي را بهبود دهند. آيا مي خواهيد بدانيد كه رابط كاربري سايت و فروشگاه اينترنتي شما گيج كننده است يا نه!؟ مي توانيد از اين موضوع با پرسيدن سوالاتي از كاربراني كه از اپليكيشن يا سايت شما استفاده مي كنند آگاه شويد. به اين ترتيب، بازخورد فوري دريافت مي كنيد و آن را به فهرست اولويت هايتان اضافه كنيد. صرف نظر از خاص بودن مشكل مورد نظر مشتري، صحبت كردن با مشتريان باعث مي شود شما متوجه شويد كه آن ها چطور انتظار دارند كه مشكلاتشان را حل كنيد.

طراحي فروشگاه اينترنتي 

جذب مشتريان فروشگاه اينترنتي

اگر مي خواهيد طراحي فروشگاه اينترنتي شما موفقيت آميز باشد و مشتريان بيشتري را جذب نماييد، ابتدا بايد بدانيد كه مشتريان شما به چه چيزي فكر مي كنند و موفقيت خود را در چه مي دانند؟ بايد بدانيد كه آن ها اميدوارند پس از خريد از وب سايت يا فروشگاه اينترنتي شما چه چيزي را به دست مي آورند!؟

هر كاربر جديدي كه از فروشگاه اينترنتي شما استفاده مي كند، براي شما تعريف موفقيت را پي خواهد داشت. اما كاري كه شما بايد انجام دهيد اين است كه اطمينان حاصل كنيد كه آنها فكر مي كنند در مسير موفقيت قرار دارند. در اين جا نكاتي قرار دارند كه مي توانند براي انجام اين كار به شما كمك كنند:

  • درك نقش طراحي سايت فروشگاهي شما و اين كه بيشتر در چه مواردي مورد استفاده قرار مي گيرد؟
  • درك اين كه چگونه هر يك از اين نقش ها مي توانند به موفقيت برسند.
  • به كاربران آموزش دهيد، چگونه مي توانند به خدمات بيشتر سايت شما دسترسي داشته باشند.
  • با كاربران صحبت كنيد و به آنها كمك نماييد.

تجربه كاربري مانند معدن طلا بسيار ازرشمند است

هر زمان كه يك مشتري در مورد يك مشكل با شما تماس برقرار مي كند، اين يك مشكل نيست، بلكه فرصتي است كه مي توانيد بپذيريد. اطلاعات خام هميشه مفيد نيست و با استفاده از آن ها هميشه راه حل هاي جديدي را براي هر مكالمه ارائه نخواهيد داد، اما اين كه در چه موقعيت زماني از اين اطلاعات استفاده كنيد ارزش زيادي دارد. يك فروشگاه اينترنتي خوب بايد با نيازهاي كاربران و نحوه عملكرد رقباي خود سازگار باشد. شما بايد اين واقعيت را قبول كنيد كه اگر مي خواهيد رشد كنيد نوآوري مهم است. 

موفقيت در يك فرآيند چيزي نيست كه شما بتوانيد آن را يك شبه به دست آوريد، بلكه زمان لازم است. با اين حال بسيار مهم است كه تجربه كاربري (UX) فروشگاه اينترنتي خود را ارزيابي كنيد و به طور مداوم براي بهبود آن كار كنيد. شما بايد هر چند وقت يك بار به آخرين نسخه خود نگاه كنيد و چند سوال را از خودتان بپرسيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۶ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۷:۳۶:۲۵ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

1 – سايت آموزشي مكتب خونه

مكتب خونه يكي از بزرگترين و بهترين سايت آموزشي ايرانه كه ميشه گفت از بقيه سايتهايي كه مي خوام معرفي كنم متفاوت تره. مكتب خونه زير نظر دانشگاه شهيد بهشتي و صنعتي شريف اداره ميشه و تقريبا در زمينه تمام رشته هاي دانشگاهي آموزش هايي رو قرار داده. چيزي كه اين سايت رو متفاوت ميكنه استفاده از جلسات تدريس شده در كلاس هاست. به همين خاطر كاملاً اصولي و حرفه اي از صفر تا صد يك رشته رو ميتوني با آموزش هاش ياد بگيري و كاملا حس بودن در كلاس درس دانشگاه رو تجربه كني.

2 – سايت آموزش فرانش

سايت آموزشي فرانش

فرانش هم يك سايت آموزشي خيلي خوبه كه در ابتدا آموزش هايي كه قرار مي گرفت در زمينه وب و طراحي سايت بود، كه به مرور برنامه نويسي ، بازي سازي، الكترونيك و ديگر رشته ها هم بهش اضافه شد. مدرسين سايت فرانش اغلب آموزش ها رو از داخل محل كار يا خونه ضبط مي كنن و براي دانلود قرار ميدن. بخشهايي از آموزشها رايگان ارائه ميشه و براي استفاده كامل بايد هزينه اش پرداخت بشه.

3 – سايت سون لرن

مركز آموزشي سون لرن

سون لرن هم در اوايل كار تمامي آموزش ها رو به صورت رايگان ارائه ميكرد. اما بعدها به دليل بازخورد مناسب كاربران تصميم به ارائه آموزش هاي ويدئويي با كيفيت بهتر و البته به صورت پولي گرفت. و انصافاً هم آموزش هاش خوبن. بيشترين تمركز در سون لرن بر روي وب و طراحي و برنامه نويسيه.

4 – سايت آموزشي دانشجويار

آموزش حرفه اي با دانشجويار

از بين بهترين سايت هاي آموزشي ايراني سايت دانشجويار هم در زمينه آموزش وب و برنامه نويسي سنگ تموم گذاشته و پس از برگزاري دوره هاي موفق به مرور رشته هاي دانشگاهي هم به مجموعه آموزشي اضافه شد.

5 – هميار وردپرس

چگونه لاغر شوم

آموزش وردپرس با هميار

پيدا كردن يك منبع آموزشي مناسب در زمينه كار با وردپرس با وجود سايت هميار وردپرس اصلا كار سختي نيست و نيازي نيست دنبال منبع ديگه اي بگردي. استفاده از مقالات و بسياري از افزونه ها و پوسته هاي وردپرس در هميار وردپرس كاملاً رايگانه ولي براي دريافت دوره هاي آموزشي حرفه اي طراحي وب بايد هزينه ها رو پرداخت كني.

6 – مدير سبز

كسب و كار با مدير سبز

اگه دنبال راه اندازي يك كسب و كار اينترنتي يا يادگيري راههاي مديريت به صورت حرفه اي هستي پيشنهاد من استفاده از سايت مدير سبزه. آقاي ژان بقوسيان از مديران موفق در زمينه كسب و كارهاي اينترنتي و بازاريابي بعنوان مديريت و مدرس در سايت مدير سبز نكات و آموزش هاي بسيار نادري رو در اختيارت ميزاره. همچنين ميتوني در دوره هاي آموزشي به صورت حضوري هم شركت كني.

7 – سيستم آموزشي وب ياد

سايت آموزشي وب ياد

سايت آموزشي وب ياد آموزش هاي بسياري عالي در زمينه بازاريابي و كسب و كارهاي اينترنتي زير نظر مدرسين مختلف و باتجربه اي ارائه ميده. با توجه به پيشنهادات كاربران دامنه آموزشها به رشته هاي دانشگاهي و طراحي و گرافيك هم گسترش داده شد و با توجه به آموزش هاي رايگان و آموزش هاي پولي اما قيمت مناسب، يكي از بهترين سايت هاي آموزشي ايرانه

8 – آموزش رانندگي با گيلان دي آر

آموزش آنلاين رانندگي

براي گرفتن گواهينامه اگه پيش زمينه قبلي نداشته باشي ممكنه سر كلاسها و امتحان هاي رانندگي به مشكل بخوري. براي رفع اين مشكل بهترين راهكار رو بهت پيشنهاد مي كنم. سايت گيلان دي آر آموزش عملي رانندگي رو به صورت آنلاين و البته رايگان ارائه ميده. آموزش هاي تئوري، تصويري، تست چند گزينه اي و نرم افزار آموزشي رو به صورت رايگان در اختيارت ميزاره.

9 – سايت هم آموز

هم آموز سايت آموزشي آنلاين

راه اندازي يك كسب و كار نياز به فراگيري مديريت صحيح و تخصص داره و سايت هم آموز ميتونه منبع خوبي براي يادگيري همه اين ها در كنار هم باشه. پيشنهاد مي كنم حتماً يه سري بهش بزني.

10 – پايگاه آموزشي خودياد

منبع بزرگ آموزشي خودياد

خودياد از مجموعه سايت هاي آموزشي هست با بيش از 45 مدرس متخصص در زمينه طراحي وب، برنامه نويسي، كسب و كار، روانشناسي، طراحي سه بعدي و غيره در اين پايگاه بهترين محيط براي يادگيري فردي رو پديد آورده. آموزش هاي خودياد هم برخي رايگان و بعضي ديگه هم پوليه.

سايت منبع

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۳ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۴۶:۲۳ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

سيماي ظاهري وب سايت يكي از مهمترين جنبه هاي دست يابي شما به موفقيت است. قضاوت اوليه در مورد كالاها و خدمات شما از جلوه ظاهري سايت شما صورت مي گيرد.

سايتهاي اينترنتي ضعيف يكي از دلايل عمده ورشكستگي كسب و كار هاي كوچك اينترنتي هستند. هزاران كسب و كار اينترنتي خانگي تلاش مي كنند تا به حيات آنلاين خود ادامه دهند. بيشتر آنها يا پول كمي در مي آورند يا اصلا درآمدي ندارند و در نهايت سايت خود را در حالي كه شكست خورده اند مي بندند.

من در طول سال پيام هاي زيادي از كساني كه براي بازاريابي در اينترنت تلاش مي كنند دريافت مي كنم كه آيا مي توانم با ديدن وب سايتشان اشتباهاتي را كه در طراحي وب سايت مرتگب شده اند به انها بگويم. من مي توانم اين كار را به محض اينكه سايت انها در وب نمايان شد انجام دهم اما بيچاره طراح سايت كه مجبور است وقتي را براي يادگيري طراحي سايت صرف كند. چگونه يك وب سايت حرفه اي طراحي كند كه مشخصا براي فروش محصولات و خدمات در نظر گرفته شده است.

اگر شما واقعا قصد موفق شدن داريد بايد زمان لازم را براي يادگيري خود صرف كنيد.

● ايجاد يك قالب:
وقتي شما طراحي وب سايتتان را شروع كرديد هدف پيش رويتان بايد ايجاد قالبي باشد كه شما بتوانيد براي هر صفحه وب سايت به كار بريد. با اين كار تمام صفحات وب سايت شما ظارهري يكنواخت پيدا خواهد كرد.

در واقع قالب يك نمونه صفحه وب ساده است كه شامل صفجه شراحي شده، آرم، تصوير، لينك ، و فضايي وِيژه مطالب محتوايي مي باشد. اما قالب هاي اتخابي شما هيچگونه اطلاعات محتوايي به همراه ندارند و اين شما هستيد كه در هنگام طراحي اين مطالب را فراخور نياز به آن اضافه خواهيد كرد.

● قالب بندي صفحات:
من مصرانه توصيه مي كنم كه تمام محتواي صفحات وب خود را در داخل جدول هاي HTML بگذاريد. جدول ها به شما اين امكان را خواهد داد كه كنترل كاملي بر روي محتواي سايت و چگ.نگي نمايش آن داشته باشيد.
به عنوان مثال شما مي توانيد سه جدول براي هر بخش از مطالبتان بكشيد كه بر روي هم قرار بگيرند. و در هر يك از اين بخش ها به ترتيب از بالا به پايين عنوان مطلب، اصل مطلب و پايان مطلب را بگذاريد. رعايت دقيق قطر جداول يكسان بودن عرض آنها و... مي تواند در زيبا كردن صفحه كمك كند.

قرار دادن همه مطالب در يك جدول باعث كند شدن سرعت بارگذاري صفحه وب شما خواهد شد.
اگر شما تا به حال بدون استفاده از جدول يك صفحه وب طراحي كرده باشيد مي دانيد كه چه محدوديتهايي داريد مثلا مطالب شما چگونه نمايش داده خواهند شد. متن هاي شما به هم خواهد ريخت.مطمئنا عدم استفاده از جدول راه خوبي در طراحي يك وب سايت حرفه اي نيست.

جداول به شما اين امكان را مي دهند تا مطالب خود را در بخش هايي مجزا همچون يك صفحه روزنامه به نمايش بگذاريد، ستون ها و سطر هاي مخصوصي طراحي كنيد، و حتي جدول هايي اضافي با پس زمينه رنگي در داخل جداول مطالب محتوايي خود قرار دهيد.

● ويترين شما:
صفحه اصلي سايت ويتريني براي كسب و كار شماست و از همين رو بايد در همان نگاه اول به بازديدكنندگانتان بفهماند كه شما چه چيزي را ارائه مي كنيد.
اگر مشتريان بالقوه شما نتوانند كالا ها و خدمات شما را بيابند. به طور قطع وقت خود را براي يافتن آن بيهوده تلف كرده اند. آنها به سايت بعدي خواهند رفت و احتملا ديگر به سايت شما نخواهند بازگشت. آنها سايت شما را براي اهداف خاصي دنبال مي كنند. آنها خواستار چيزهايي هستند كه سايت شما به آنها عرضه مي كند. چيزهايي را كه آنها به دنبلش هستند را آماده كنيد در اين صورت شما سود خواهيد برد.

داشتن يك نام تجاري مي تواند نقش اصلي را در موفقيت شما بازي كند. مطمئن شويد كه لوگو و شعار سايت خود را در بالاي سمت چپ همه صفحات قرار داده ايد. اين كار به تنهايي به بازديدكنندگانتان براي به خاط سپردن سايت كمك نخواهد كرد اما گذشته از اين به صفحات شما جلوه و احساس يكساني مي دهد.
به جاي اينكه تلاش كنيد تمام مطالب خود را به نوعي در صفحه اصلي بگنجانيد، به دنبال راهي باشيد تا بخش هايي را ايجاد نماييد. اين بخش ها مي تواند شامل نكات برجسته اي باشد كه بوسيله لينك به اطلاعات بيشتر ختم مي شود.

بسيار بهتر است كه در صفحه اصلي خود عناصر ضروري زيادي بگنجانيد و آن ها را به صفحات حاوي اطلاعات جزيي تر لينك دهيد.

● پيمايش صفحات:
وقتي شروع به طراحي ضفحات مي كنيد به خاطر داشته باشيد كه بازديدكنندگان ممكن است از صفحه اي به غير از صفحه اصلي وارد سايت شما شوند. اطمينان حاصل كنيد كه در تمام صفحات لينكهاي مناسبي براي تسهيل در پيمايش بازديدكنندگان سايت قرار داده ايد. لينكهاي خود را در بالا و پايين و همچنين در دو جهت راست و چپ قرار دهيد. براي اينكه لينكها مرتب در كنار هم قرار گيرند و همچنين به صورت مطلوب سازمان دهي شوند و از ظاهر يكن.اخي برخوردار باشند از جداول استفاده كنيد.

تلاش كنيد تا تعداد كليك هاي لازم براي رفتن از صفحه اصلي به صفحه مقصد از 3 كليك و يا جداكثر 4كليك تجاوز نكند.

● قلم ها:
متن يكي از مهمترين بخش هاي صفحات وب را تشكيل مي دهد. روشي كه براي نشان دادن متن در سايت خود به كار مي بريد عامل مهمي در موفقيت شما ست

به طوري كه مي تواند سايت شما را خيلي حرفه اي و يا خيلي ساده جلوه دهد. وقتي كه متن را در صفحات وب خود جاي مي دهيد هميشه در استفاده از قلم ها ثابت عمل كنيد. به عبارت ديگر قلم هاي گوناگون را در سايت خود به كار نبريد.

قلم هاي استانداردي كه در اينترنت استفاده مي شوند ArialوVerdana هستند. اندازه استاندارد براي متن ها 2 مي باشد. ArialوVerdana به اين دليل به عنوان قلم هاي استاندارد معرفي مي شوند كه براي خواندن در صفحه نمايش كامپيوتر راحت تر هستند.
تيتر هايي كه به قلم هايي با اندازه درشت تر نياز دارند از اين نظر كمي متفاوت هستند. عامه پسند ترين قلم مورد استفاده براي تيتر ها Georgia است كه در اندازه هاي درشت تر زيبا تر هم مي شود.

● پس زمينه و رنگهاي متن:
در هنگام گزينش پس زمينه و رنگ هاي متن صفحات وب دقت لازم را صرف كنيد. پس زمينه هاي شلوغ خواندن متن را دشوار خواهد ساخت و توجه بازديدكننده را ازهدف اصلي منحرف مي سازد.

به علاوه هميشه به يكنواختي پس زمينه هاي تمامي صفحات وب سايت توجه كنيد.
رنگهاي سايت را نيز با دقت انتخاب كنيد چراكه رنگها نشان دهنده روحيات شما هستند و به خوبي مي توانند بر روي بازديدكنندگان شما اثر كنند.

رنگهاي روشن، مثل زرد و نارنجي موجب مي شود كه بازخوردي شاد و بشاش از شما نمايش دهد. رنگ هاي آبي و ارغواني اثرات آرامش بخش دارند. رنگهي تيره همچون قهوه اي و سياه اثرات غمگين كننده دارند.

منبع: سايت سرزمين دانلود

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۳۶:۵۵ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

يك طرح كسب و كار اينترنتي عوامل مختلفي را شامل مي شود كه به طراحي فروشگاه اينترنتي و رشد مداوم آن مي انجامد. مانند همه برنامه هاي تجاري، برآورد هزينه ها و پيش بيني هاي بودجه بخشي از معادله است، اما براي برخي از كسب و كارهاي اينترنتي، مديريت بودجه راه اندازي، نقش شگفت انگيزي در برنامه كلي دارد. حتي بسياري از كسب و كار هاي اينترنتي وجود دارند كه شما مي توانيد بدون هيچ هزينه اوليه آن ها را راه اندازي نماييد. شما براي راه اندازي و رشد يك فروشگاه اينترنتي نيازمند نوع ديگري از نقشه راه هستيد.

طرح كسب و كار فروشگاه اينترنتي  

عناصر يك طرح كسب و كار اينترنتي

در هنگام ساختن طرح كسب و كار اينترنتي شش عامل مهم وجود دارند. براي آغاز كار، سوالاتي وجود دارند كه به شما كمك مي كند نوع كسب و كار اينترنتي خود را تعريف كنيد. توجه داشته باشيد كه پاسخ هاي شما پايه و اساس طرح شما خواهد بود.

مدل كسب و كار شما: كدام مدل كسب و كار اينترنتي براي شما مناسب تر است؟

تجارت اينترنتي براي فروش اقلام و محصولات، درست است؟ بله، امروزه گزينه هاي فروش زيادي در تجارت الكترونيك وجود دارد. كالا هاي ذخيره شده در فروشگاه اينترنتي از طريق آيتم هاي مختلف انتخاب محصولات و سفارش و دريافت آن ها، به دست مشتريان مي رسند. توجه داشته باشيد كه تصميم گيري براي فروش، اولين گام در تعريف كسب و كار شما و ساختن طرح كسب و كار اينترنتي است.

عمليات شما: چگونه محصولات خود را به مشتريان خود تحويل خواهيد داد؟

نوع محصولاتي كه شما مي فروشيد نشان دهنده نحوه تحويل دادن آن ها به مشتريان است، اما در اين جا نيز گزينه هاي مختلفي هستند. اگر كالا هاي فيزيكي مي فروشيد، مي توانيد خودتان به فروش و تحويل كالا بپردازيد يا اين كار را به يك شركت بسپاريد. البته فروشندگان محصولات ديجيتال اين نگراني ها را ندارند. اين تصميم گيري ها در مرحله بعدي در برنامه شما تاثير مي گذارد.

كانال هاي فروش شما: چگونه محصولات خود را به صورت اينترنتي به فروش مي رسانيد؟

هنگامي كه تصميم گرفتيد چه محصولي را بفروشيد و چگونه آن را به مشتريان تحويل دهيد، وقت آن مي رسد كه روش هاي مختلف فروش محصولات اينترنتي را جستجو كنيد. فروشگاه هاي اينترنتي، وبلاگ هاي فعال در تجارت الكترونيك، بازار فروش، مزايده هاي آنلاين و رسانه هاي اجتماعي، همگي كانال هاي فروشي هستند كه بايستي در اين مرحله از طرح كسب و كار خود در نظر بگيريد.

بازاريابي شما: چگونه كسب و كار اينترنتي خود را ارتقا دهيد؟

اين مرحله يك چالش هميشگي براي كسب و كار هاي كوچك و بزرگ است. با استفاده از تكنولوژي هاي روز دنيا پياده سازي مراحل قبل آسان شده است، بنابراين تمام كسب و كار هاي اينترنتي مي توانند به سرعت آنلاين شوند و شروع به فروش محصولات خود كنند. اما اين سهولت ورود يك بازار اشباع را ايجاد مي كند و اين بازارياب هاي موفق هستند كه بالاتر از بقيه قرار مي گيرند. بنابراين بازاريابي بايد به عنوان بخشي جدايي ناپذير از برنامه تجارت الكترونيك شما باشد.

درآمد شما: آيا مي توانيد محصول خود را با سودآوري قيمت گذاري كنيد؟

براي سرمايه گذاري در يك تجارت الكترونيك سود آور، شما بايد هزينه هاي محصول، عمليات و بازاريابي را به طرح كسب و كار خود اضافه كنيد تا بتوانيد استراتژي قيمت گذاري سودمند براي محصولات خود را تعيين كنيد.

برنامه ريزي شما: چگونه هر عنصر را بسازيد و فروشگاه خود را راه اندازي نماييد؟

حال زمان آن رسيده است كه يك تصوير كلي از تجارت الكترونيك خود و استراتژي هاي قيمت گذاري سود آور در ذهن خود بسازيد. در اين جا گام هايي براي انجام يك برنامه ريزي مناسب وجود دارند:

  • محصولات: ايجاد، ساخت و يا خريد محصولات خود، يا جمع آوري مجموعه اي از كالا هابر حسب نياز مشتريان.
  • عمليات: روش هاي مختلف توزيع محصولات فروشگاه اينترنتي را تست كنيد و عمليات خود را تكميل نماييد.
  • فروش كانال ها: پلتفرم تجارت الكترونيك خود را انتخاب و راه اندازي كنيد، از محصولات خود عكس بگيريد و صفحات محصول را ايجاد كنيد.
  • بازاريابي: 2 الي 3 روش بازاريابي مانند تبليغات گوگل، تبليغات فيس بوك و ايميل را انتخاب كنيد و طرح بازاريابي 3 تا 6 ماهه را طراحي كنيد.
  • راه اندازي كسب و كار شما: عناصر فروشگاه اينترنتي و بازاريابي خود را راه اندازي كنيد، سفارشات و درآمد خود را دنبال نماييد، بازاريابي را تست كنيد و اميدوارم بتوانيد به درستي خود را در مسير رشد قرار دهيد.

نتيجه گيري

تجارت الكترونيك يك اصطلاح كليدي است كه تمام انواع كسب و كارهاي آنلاين را پوشش مي دهد. امروزه، بسياري از فروشگاه هاي اينترنتي موفق، محصولات فيزيكي را هم به فروش مي رسانند، اما نه همه آن ها. فروشگاه هاي اينترنتي، كالا هاي ديجيتالي را از طريق دانلود يا دسترسي به اينترنت، در اختيار مشتريان خود قرار مي دهند. البته بسياري از افراد ديگر هستند كه از روش هاي مختلف ديگر اقدام به كسب درآمد اينترنتي مي كنند.

برخي از برنامه هاي تجارت الكترونيك شامل هزينه هاي راه اندازي و توزيع بودجه مي شوند. در برنامه هاي ديگر مانند فروشندگان محصولات ديجيتال، با حداقل هزينه هاي عملياتي بيشتر روي كانال فروش و بازاريابي تمركز مي كنند. كسب و كار شما در هر مسيري كه باشد به يك برنامه صحيح و اساسي نيازمند است. آيا شما تا به حال يك كسب و كار اينترنتي با برنامه يا بدون برنامه راه اندازي كرده ايد؟ ما دوست داريم با افكار و نظرات شما در اين زمينه آگاه شويم.
طرح كسب و كار

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۰۵:۰۴:۴۶ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

در صورتي كه شما داراي يك وبلاگ هستيد و يا مديريت يك سايت را بر عهده داريد، بايد به اين نكته توجه كنيد كه بخش اعظمي از بازديد كنندگان، علاوه بر مطالب موجود در سايت شما به طراحي قالب و شكل ظاهري سايت، توجه زيادي ميكنند. ما نيز بدين منظور نكاتي را پيرامون هر چه بهتر طراحي سايت گردآوري نموده ايم كه در اين ترفند بازگو ميكنيم.

آنچه در زير آمده است يك ليست كوچك از چيزهايي است كه براي اكثر افرادي كه در حال گشت و گذار در اينترنت هستند رنجش آور و خسته كننده است. بنابراين اگر در حال طراحي وب سايت هستيد و يا مي خواهيد وب سايت خود را بهينه سازي كنيد حتماً به اين نكات توجه نموده و سعي كنيد آنها را رفع كنيد:

۱- گرافيكهاي با حجم خيلي زياد.
۲- گرافيكهاي با حجم فوق العاده كم.
۳- تعداد زيادي انيمشن.
۴- استفاده از كدهاي جاوا اسكريپت بي مورد.
۵- نشانه ها و لينكهايي در سايت كه به آنچه وجود نداردو در حال ساخت است اشاره مي كند.
۶- انتخاب رنگ نامناسب.
۷- اشكالات املايي و دستوري.
۸- متنهاي خيلي كوتاه.
۹- متنهاي خيلي بلند.
۱۰- صداهايي كه به طور اتوماتيك اجرا مي شوند.
۱۱- لينكهاي شكسته (لينكهايي كه به هيچ صفحه عكس يا فايلي ختم نمي شوند).
۱۲- فضاهاي خالي خيلي زياد بين قسمتهاي مختلف.
۱۳- فضاهاي خالي خيلي كوچك بين قسمتهاي مختلف.
۱۴- استفاده از اختصارات بي مورد در جمله مثلأ U براي You در قسمتهاي مختلف سايت.
۱۵- فريم هايي كه به طور افقي يك تكه از صفحه را اشغال مي كنند.
۱۶- يك صفحه طولاني بدون پاراگرافهاي لازم.
۱۷- تعداد زيادي Banner هاي تبليغاتي.
۱۸- سرعت پايين Server يا صفحه طولاني و حجيم.

اين ليست مي تواند ادامه داشته باشد و هر كسي ممكن است عقيده اي داشته باشد؛ بنابراين تجربيات خود شما در گشت گذار اينترنتي بهترين راهنماي براي شماست كه تشخيص دهيد چه اعمالي در طراحي وب سايت سبب خستگي و رنجش بازديد كنندگان سايت يا وبلاگ شما ميشود.
سخن آخر اينكه هميشه سعي كنيد بازديد كنندگان سايت خود را راضي نگه داريد تا موفقيت شما تضمين شود.

سايت منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۵۵:۰۹ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

شايد تا سال هاي پيش و قبل از دخالت الگوريتم هاي معروف گوگل مانند پاندا و پنگوئن در رتبه بندي هاي گوگل سئو و بهينه سازي وب سايت ها كار سختي نبود و گاهي با حقه هاي كلاه سياه مي توانستيم وب سايت خود را به نتايج اول موتور هاي جستجو برسانيم. اما امروزه الگوريتم هاي گوگل به دقت وب سايت شما را آناليز مي كنند و وب سايت هاي شما بايد از فيلتر هاي مختلفي عبور كنند تا عيار واقعي آن ها براي موتور هاي جستجو مشخص شود. در ادامه به معرفي ابزار هايي مي پردازيم كه در اناليز وضعيت سئو وب سايت بسيار موثرند.

ابزار هاي رايگان سئو وب سايت 

GTmetrix

اين ابزار خلاصه اي از عملكرد وب سايت شما را بر اساس شاخص هاي كليدي سرعت بارگذاري صفحات وب سايت در اختيار شما مي گذارد. با استفاده از اين ابزار سئو مي توانيد زمان بارگذاري صفحه، حجم صفحه و مجموع درخواست ها را دريافت كنيد. با استفاده از اين ابزار مي توانيد وضعيت ميانگين وب سايت خود را با وب سايت هاي آناليز شده در GTmetrix به دست آوريد.

ابزار سئو 

ديگر ابزار هاي مشابه، Pingdom ،WebPagetest و Insights PageSpeed هستند كه عملكرد مشابهي دارند اما تفاوت هايي مابين آن ها وجود دارد كه مهم ترين آن ها ارائه سرور هاي مختلفي در نقاط مختلف جهان براي تست وب سايت شما است. بهتر است براي تست، نزديك ترين مكان به مخاطبان خود را انتخاب كنيد تا از دقيق ترين وضعيت وب سايت خود آگاه شويد.

Rank Tracker

Rank Tracker يكي از بهترين و قابل اطمينان ترين پلت فرم ها براي ارزيابي رتبه بندي كلمات كليدي در سراسر وب سايت هاي مختلف و موتورهاي جستجو است. اين ابزار با بررسي كلمات كليدي وب سايت شما، تجزيه و تحليل رقباي شما و ارائه گزارشات دقيق به رشد كسب و كار اينترنتي شما كمك خواهد كرد.

ابزار سئو سايت جديد 

Backlink Watch

همه ما از تاثير لينك ها بر سئو وب سايت ها با خبريم. امروزه در دنياي سئو بيشتر تمركز بر روي توليد لينك هاي با كيفيت است. اين ابزار به شما اطلاعات دقيقي از وضعيت لينك هاي follow و nofollow وب سايت شما ارائه مي دهد. 

بك لينك woorank

WooRank يك ابزار فوق العاده براي بررسي وضعيت سئو و ديجيتال ماركتينگ وب سايت شما مي باشد. طبق ادعاي اين شركت هر روز 40،000 شركت، بازارياب و صاحبان وبسايت ها از ابزار وب سايت WooRank استفاده مي كنند. با استفاده از اين وب سايت مي توانيد به آناليز وضعيت سئو وب سايت هاي رقيب بپردازيد و يك نماي كلي از وب سايت هاي بالاتر از خود دريافت كنيد. 

ابزار سئو سايت

 moz

اين ابزار به شما اطلاعات مفيدي درباره قدرت دامنه و صفحات وب سايت شما ارائه مي دهد. نسخه PRO اين محصول نيز ابزار هاي مفيدي براي بهبود وضعيت سئو وب سايت شما در اختيارتان قرار مي دهد.

moz ابزار سئو

تمامي اين ابزار ها داراي نسخه هاي غير رايگان و PRO هستند كه مي توانيد با پرداخت هزينه از آن ها نيز بهره مند شويد اما در ادامه به مقايسه دو ابزار سئو قدرتمند مي پردازيم.

مقايسه Ahrefs و SEMrush

خريد بهترين نرم افزار سئو براي سازمان شما، كليد افزايش كارآيي شركت شما مي باشد. اما كدام يك از نرم افزار هاي Ahrefs يا SEMrush مناسب تر است؟ در زير به بررسي جزئيات بيشتر اين نرم افزار ها مي پردازيم:

ابزار سئو SEMrush

semrush

  • امتياز كاربران: 9.7
  • رضايت مشتري: 94%
  • قيمت: 69.95 دلار
  • طرح ها: اشتراك سالانه - اشتراك ماهيانه
  • زبان ها: ايالات متحده آمريكا، انگلستان، كانادا، چين، آلمان، هند، ژاپن
  • دستگاه هاي پشتيباني شده: ويندوز / آيفون / اندرويد / مك / وب
  • امكانات: رتبه بندي كلمات كليدي دامنه
    وضعيت رتبه بندي وب سايت
    مقايسه دامنه ها با كلمات كليدي
    جايگاه كلمات كليدي
    تحقيقات ارگانيك
    تحقيقات تبليغاتي
    بررسي لينك ها
    بررسي كلمات كليدي وب سايت
    موقعيت هاي آلي رقبا خود را مشاهده كنيد
    متون تبليغاتي رقبا خود را مطالعه كنيد
    كلمات كليدي بسيار طولاني را پيدا كنيد
    چندين سايت را با هم مقايسه كنيد
    پيگيري بسياري از معيارهاي كلمات كليدي مختلف
    رقباي خود را در جايي كه رتبه بندي مي كنيد مشاهده كنيد و غيره.
  • مشتريان برجسته: ShoppersChoice.com, Blinds.com, Forbes.com

ابزار سئو Ahrefs 

ابزار سئو ahrefs 

  • امتياز كاربران: 9.5
  • رضايت مشتري: 95%
  • قيمت: 99 دلار
  • طرح ها: اشتراك سالانه - اشتراك ماهيانه
  • زبان ها: ايالات متحده آمريكا، انگلستان، كانادا، بين المللي
  • دستگاه هاي پشتيباني شده: ويندوز / مك / وب
  • امكانات: سايت اكسپلورر
    بررسي محتوا سايت
    بررسي كلمات كليدي وب سايت
    هشدارها
    آناليز وضعيت رتبه بندي وب سايت
    آناليز و مقايسه دامنه سايت
    تجزيه و تحليل دسته اي
    نوار ابزار سئو
  • مشتريان برجسته: ShoppersChoice.com, Blinds.com, Forbes.com

ابزار سئو سايت نوپرداز

نوپرداز سئو يك ابزار سئو ايراني مي باشد كه براي آناليز و بهبود رتبه سئو سايت شما توسط متخصصان شركت نوپرداز تهيه گرديده است. 

بررسي موقعيت كلمات كليدي، تجزيه و تحليل رقبا وب سايت شما، بررسي رتبه الكسا و MOZ، بررسي صفحه و جايگاه كلمات كليدي از جمله مهم ترين خدمات اين ابزار سئو مي باشد.

شركت نوپرداز با ارائه ابزار آناليز نوپرداز سئو اين امكان را فرآهم آورده است تا كاربران، مديران وب سايت ها و تمامي وب مسترها بتوانند به آساني و به صورت رايگان از ابزارهاي پيشرفته شركت نوپرداز براي آناليز وب سايت مد نظر خود بهره مند گردند.

ابزار سئو نوپرداز

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۱۸:۳۶ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

براي فروش موفق تنها طراحي فروشگاه اينترنتي كافي نخواهد بود و مي بايست موارد زيادي را در نظر گرفت. اولين قدم، طراحي سايتي خواهد بود كه امكاناتي كامل در زمينه فعاليت شما را داشته باشد. شايد داشتن تمامي امكاناتي كه يك شركت طراحي به شما معرفي مي كند مناسب براي كسب و كار شما نباشد اما بايد هرآنچه براي مخاطب شما مورد نياز است را شناسايي و در فروشگاه خود داشته باشيد.

گام دوم، رعايت اصول استاندارد طراحي فروشگاه اينترنتي مي باشد. اين اصول ابتدا براي هرچه كاربردي تر بودن و سهولت استفاده تمام اقشار از سايت و در درجه بعد براي استاندارد سازي براي موتورهاي جستجو گر بايد انجام پذيرد. زيرا بعد از طراحي فروشگاه اينترنتي حتما نياز به رتبه خوب در صفحات جستجو نسبت به ساير رقبا را پيدا خواهيد كرد. اگر شما يك فروشگاه حرفه اي با تمام امكانات لازم هم داشته باشيد ولي نتوانيد اين امكانات را به مخاطبين معرفي كنيد مسلما موفق نخواهيد بود.

گام آخر و مهم تر از يك طراحي فروشگاه اينترنتي، استراتژي براي معرفي مزاياي فروشگاه اينترنتي طراحي شده و شناساندن آن به كاربران مي باشد. اين راه از طريق بازاريابي اينترنتي (ديجيتال ماركتينگ) قابل انجام خواهد بود. براي بازاريابي اينترنتي حتما برنامه ريزي داشته باشيد و از تجربه و دانش متخصصين در اين زمينه بهره مند شويد.

طراحي فروشگاه اينترنتي

 

در ادامه قصد داريم به نكاتي كه لازم است در طراحي سايت فروشگاه اينترنتي رعايت شوند، اشاره نماييم.

1-دسته بندي مناسب محصولات

سعي كنيد روال سايت كاربر پسند باشد و كاربران با تعداد كمي كليك (حداكثر 4 كليك) به محصولات مورد نظر دست يابند. در صفحه محصولات مي توانيد از فيلترهاي مناسب انتخاب محصول بر اساس رنگ، سايز، نوع محصول و غيره استفاده نماييد تا از كليك هاي اضافه و طولاني جلوگيري شود.

2- كاربري راحت سايت

يكي از نكاتي كه در ابتداي طراحي فروشگاه اينترنتي بايد مد نظر قرار دهيد دسته بندي مناسب محصولات ميباشد. يك فروشگاه اينترنتي با توجه به حجم بسيار زياد اطلاعات كه دارد، بايد ساختار قابل فهمي براي بازديد كنندگان و در نهايت مشتريان وب سايت شما داشته باشد. هر چقدر اين بخش پيچيده تر به نظر بيايد كاربران به راحتي وب سايت شما را رها نموده و وب سايت فروشگاهي ديگر را براي انتخاب كالا و خريد آن در نظر خواهد گرفت.

3- انتخاب تصاوير مناسب براي محصولات

در طراحي فروشگاه اينترنتي بايستي تصاوير مناسب و با كيفيت از محصول و رنگبندي آن نمايش داده شود. در صورتيكه قصد داريد فروش و درآمد خوبي از سايت داشته باشيد حتما از يك عكاس حرفه اي استفاده نماييد.

4- نمايش پاپ-آپ به موقع

فرض كنيد كاربران به محض ورود به سايت با تعدادي پاپ-آپ روبرو شوند چه اتفاقي مي افتد؟ قطعا بيشتر كاربران از سايت شما خارج خواهند شد. پس سعي كنيد از پاپ آپ در جاي مناسب استفاده نماييد.

5- در نظر گرفتن تخفيف جهت خريد محصول

پيشنهاد مي شود براي كساني كه عضو خبرنامه طراحي فروشگاه اينترنتي شما مي شوند درصد تخفيفي در نظر بگيريد اما توجه داشته باشيد كه اين درصد تخفيف وقتي براي كاربر مورد استفاده قرار مي گيرد كه كاربر كاملا با سايت شما آشنا شده و از چگونگي دريافت تخفيف مطلع شده باشد. در اين صورت كاربر به سايت علاقه مند شده و براي خريد بعدي به سايت شما باز مي گردد كه به اين روش ريماركت مي گويند. وقتي در وب سايت فروشگاه اينترنتي تخفيفي براي خريد كاربر در نظر مي گيريد بهترين راه اين است كه اين تخفيف در سبد خريد آن به كاربر نمايش داده شود كه سبب ترغيب در خريد خواهد شد.

6- ايجاد امنيت خريد براي مشتري

مجوز نماد اعتماد الكترونيك باعث امنيت خريد براي مشتريان مي شود، نماد اعتماد از سوي مركز توسعه تجارت الكترونيك كه زير نظر وزارت صنعت و معدن است اعطا مي گردد. در حال حاضر در كشور ما نهادهاي امنيتي، بسيار قوي عمل كرده و اطمينان خاطر كاربران را جهت خريد آنلاين از فروشگاه هاي اينترنتي فراهم نموده اند. در حال حاضر كليه وب سايت هاي فروشگاهي جهت فعاليت خود مي بايست نماد اعتماد الكترونيك را دريافت نمايند.

منبع : سايت kaspid

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۰۱:۱۴:۵۹ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

امروزه نرم افزار هاي طراحي وب سايت به قدري افزايش يافته اند كه باعث سردرگمي يك طراح وب يا كد نويس خواهد شد هر كدوم از اين نرم افزار ها ويژگي ها و امكانات خاص خودشون رو دارند اما ما در اين مقاله سعي در بررسي نرم افزار هاي طراحي وب داريم تا بتونيم بهترين و كاربردي ترين اونها رو انتخاب كنيم .

در حال حاضر تعداد اين نرم افزار ها واقعا زياد هستش كه من چندتا تا از بهترين ها رو انتخاب و سعي در بررسي نقاط ضعف و قوت اونها دارم در ضمن اين بررسي واقعا بدون تعصب هستش چون خيلي از توسعه دهندگان از سر تعصب زياد سعي در طرفداري يك نرم افزار طراحي وب سايت رو دارند كه واقعا كار اشتباهي هستش .

 

نرم افزار  Notepad ++  :

 

nootpad++

درسته اين نرم افزار اصلا اسم طراحي وب سايت روش نخورده و صرفا يك ويرايشگر ساده هستش ! اما يكي از محبوب ترين محيط هاي كد نويسي به شمار ميره اين نرم افزار فوق العاده محبوبيت واقعا زيادي بين طراحان وب سايت حرفه ايي داره و علت اون هم در سرعت بسيار بالا و امكانات تقريبا كامل هستش درسته كه اين ويرايشگر رابط كاربري زياد حرفه ايي نداره اما اصلا دليل بر قدرتمند نبودن اون نيست نوت پد ++ با وجود حجم بسيار كم و سرعت بسيار بالا داراي امكاناتي تقريبا كامل هستش . در حال حاضر نوت پد با همه امكانات خوبش رايگانه !

 

دريم ويور – DreamWeaver :

cs6dreamweaver

دريم ويور يكي از اون دسته از نرم افزار هايي هستش كه مانند فتوشاپ تبديل به يك افسانه شده و حتي كساني هم كه اصلا از وب چيزي نميدونن اما با اين نرم افزار آشنايي كامل دارند دريم ويور به معناي رويا پرداز هستش شايد باورتون نشه اما تمامي قالب هاي سايت و كلا سايت ها اول به صورت يك ايده رويايي در ذهن يك فرد يا يك گروهي بودند تا اينكه طراحي و ساخته شده اند يعني ميشه گفت سايت ها معمولا اول وجود خارجي نداشته و سپس وجود خارجي پيدا كرده اند ! چيزي كه توي طبيعت اصلا غير ممكن هستش ! در طبيعت هيچ چيزي وجود نداره كه وجود خارجي نداشته باشه ! خيلي جالبه نه ؟؟ بخاطره همين هم هستش كه نام اين نرم افزار دريم ويور يا روياپرداز شده .

حال از بحث تعريفي اون بگذريم امكانات دريم ويور تقريبا ميشه گفت كامل هستش امكانات فوق العاده ايي همچون ويرايش زنده – سيستم هوشمند خطايابي عالي و … كه دريم ويور رو به يك نرم افزار ايده عال براي طراحي وب ميكنه !  اما صبر كنيد يكي از بزرگترين مشكلات دريم ويور كه باعث ميشه اعصاب هر كاربري رو خورد كنه حجم بسيار سنگين اون بر روي سيستم عامل هستش دريم ويور با اينكه حجمي كمتر از ۴۰۰ مگابايت داره اما موقع اجرا پردازنده و رم رو به شدت درگير خودش ميكنه و قدرت سخت افزاري بالايي براي اجرا نياز داره حتي فتوشاپ هم كه از نظرم حجم از دريم ويور سنگين تر هستش اما بار محاسباتي خيلي كمتري نسبت به دريم ويور داره ميشه گفت دريم ويور اصلا گزينه مناسبي براي طراحاني كه به دنبال يك نرم افزار اديتور كم حجم و سبك ميگردند نيست چون يكي از خصيصه هاي نرم افزار هاي ويندوزي هنگ هاي نامعلوم هستش كه دريم ويور از اين مسئله مبرا نيست !
 

ساب لايم تكست – Sublime text :

 

sublime

ساب لايم با اينكه تازه وارد هستش اما به سرعت به يكي از محبوب ترين ويرايشگر هاي متن تبديل شده است دليل اون در سرعت بسيار بالا در كد نويسي به لطف پلاگين Emmet هستش كه توضيح مفصلي از قبل درباره اون داديم . ساب لايم تكست ۲ مورد تاييد چندين توسعه دهنده معتبر و فعال هستش و همچنين محبوب ترين اديتور تجاري ! ساب لايم تكست هم نسخه رايگان داره هم نسخه تجاري .


براكت – Brackets :

 

brackets

 

شركت ادوبي با اينكه غول نرم افزار هاي طراحي وب سايت يعني دريم ويور رو در اختيار داره اما به تازگي پا به عرصه رقابت در دنياي متن باز و رايگان گذاشته و براكت از نظر ساختاري كمي شبيه به ساب لايم تكست هستش اما امكانات براكت از ساب لايم كمي بيشتره نمونش قابليت ويرايش سريع Quick Edite كه براي تغيير عنصار يك كلاس نيازي به رفتن در فايل استايل نيست و باز زدن دكمه هاي تركيبي Ctrl+E به راحتي ميشه در همون سند HTML اقدام به تغيير در استايل يك كلاس يا آيدي كرد . همينطور براكت داراي UI و رابط كاربري خيلي زيبا تري هستش .

 

ويژگي فوق العاده دوم Color Picker اختصاصي هستش . همونطور كه ميدونيد در CSS براي انتخاب يك طيف رنگي سفارشي بايد كد رنگ اون حفظ بود مثلا رنگ خاكستري با كد #ccc هستش يا رنگ ارغواني #bb00e5 هستش كه ساخت اين كد هاي رنگ خيلي دشواره يا بايد از نرم افزار ها يا گجت هايي كه اين كار رو براي ما انجام ميدن استفاده كرد كه اسمون Color Picker هستش حالا براكت خودش اين قابليت رو داره فقط كافيه يك كد رنگ تايپ كنيد مثلا #ccc حالا روي كليد هاي تركيبي Ctrl+E رو بزنيد تا Color Picker باز بشه . يعني ديگه اصلا نيازي نيست از ويرايشگر متن خودتون خارج بشيد !

ويژگي فوق العاده سوم قابليت پيش نمايش زنده بدون نياز به ذخيره سازي هستش كه با مرورگر گوگول كروم كار ميكنه به اين صورت كه بدون نياز به ذخيره سازي تغييرات به صورت زنده اعمال ميشن كه معمولا يك قابليت جديدي هستش كه فقط براكت اونو ارايه كرده .

در اين مقاله من ۴ تا از بهترين ويرايشگر ها رو بهتون معرفي كردم اينكه كدام بهتره كاملا بستگي به نياز و تخصص شماست كه اغلب سليقه هم باعث انتخاب ميشه ! از نظر من براكت براي طراحي وب فرونت اند (HTML/CSS/Jquery) بهترين گزينه هستش و براي برنامه نويسي بك اند (PHP/ASP/Prel/Phyton) ساب لايم تكست ۲ يا دريم ويور بهترين گزينه هستند . براي من كه يك گرافيست و فرونت اند كار هستم براكت عاليه هم از نظر سرعت بالا هم از نظر امكانات كاربردي.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۹ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۰۱:۴۸ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 5013
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب