طراحي وب سايت
طراحي وب سايت و اپليكيشن موبايل

ما در 7 مرحله و بدون استفاده از هيچگونه دانش و مهارت خاصي به شما آموزش مي دهيم كه بتوانيد وب سايت فروشگاه اينترنتي مورد نظر خود را به آساني طراحي كنيد. گام هاي مشخص شده عبارتند از:

  • انتخاب يك دامنه مناسب براي وب سايت فروشگاه اينترنتي
  • انتخاب يك پلتفرم مناسب
  • طراحي فروشگاه اينترنتي
  • تنظيمات پرداخت ها
  • اضافه كردن محصولات
  • تست و بررسي سبد خريد
  • بررسي و تجزيه و تحليل سئو

ما كار هاي ساده اي انجام داده ايم كه بتوانيم علاوه بر طراحي سايت فروشگاهي، آن را به يك ماشين فروش مناسب تبديل كنيم. براي اين امر بايد از مراحل زير پيروي نماييد:

انتخاب يك دامنه مناسب براي وب سايت فروشگاه اينترنتي

آيا وب سايت فروشگاه اينترنتي شما به يك نام دامنه اختصاصي احتياج دارد؟ اگر شما قصد فروش محصولات متعدد و ساخت يك نام تجاري را داريد، لازم است كه يك دامنه سفارشي تهيه كنيد. در غير اين صورت مي توانيد از زيردامنه هاي وب سايت هاي ارائه دهنده خدمات فروشگاه اينترنتي استفاده نماييد. يك دامنه سفارشي مزاياي زير را براي كسب و كار شما دارد:

  • نام تجاري قابل تشخيص كه متعلق به شما است.
  • استفاده از يك آدرس ايميل حرفه اي مرتبط با دامنه خود كه مردم مي توانند با شما تماس بگيرند.
  • مزاياي سئو و بهينه سازي موتورهاي جستجو

دامنه سايت 

انتخاب يك پلتفرم مناسب

قطعا شما به دنبال يك فروشگاه اينترنتي هستيد كه انعطاف پذير باشد و بتوان به راحتي از آن استفاده نمود. اغلب كارفرمايان و صاحبان كسب و كار هاي اينترنتي نياز به يك پلت فرم دارند كه به آساني با سايت آن ها ادغام شود. در پليتفرم انتخابي، مي توانيد به راحتي دكمه هاي خريد، ويدجت ها يا فروشگاه ساده را به هر صفحه اي در سايت خود اضافه كنيد. همچنين مي توانيد با استفاده از ابزار وردپرس براي وب سايت خود يك فروشگاه اينترنتي راه اندازي كنيد.

طراحي فروشگاه اينترنتي

حال وقت آن رسيده است تا فروشگاه خود را طراحي كنيد. يك پلتفرم فروشگاه ساز مناسب به شما اين امكان را مي دهد تا صفحات، محصولات، پست هاي وبلاگ، تصاوير، متن، فيلم ها و موارد ديگر را به فروشگاه آنلاين خود اضافه كنيد تا مشتريان شما احساس راحتي داشته باشند. اطمينان حاصل كنيد كه موضوعي را كه انتخاب مي كنيد، نشان تجاري شما را نشان مي دهد و به شما امكان مي دهد كه محصولات خود را در بهترين شرايط ممكن نمايش دهيد.

تنظيمات پرداخت ها

دو جنبه كليدي پرداخت براي وب سايت فروشگاه اينترنتي شما وجود دارد: چگونه مشتريان به شما پرداخت مي كنند و چگونه مي خواهيد اين پرداخت ها را به حساب بانكي خود انتقال دهيد. معمولا فروشگاه شما بايد امكانات زير را براي پرداخت ها داشته باشد:

  • پردازش پرداخت امن
  • استفاده از SSL
  • قبول پرداخت از همه جا
  • پرداخت از طريق PayPal يا به حساب بانكي خود
  • ادغام با فروشگاه اينترنتي وردپرس

اضافه كردن محصولات

در مرحله بعدي شما بايد محصولات مورد نظر خود را به فروشگاه اينترنتي اضافه كنيد. براي منظور ابتدا بايستي نوع محصول (فيزيكي، ديجيتال يا خدماتي) را انتخاب كنيد. سپس نام محصول و توضيحات آنرا اضافه كنيد. قيمت و مقادير موجود براي فروش را تنظيم كنيد. همچنين شما بايد يك پيش نمايش از محصول خود ايجاد كنيد.

تست و بررسي سبد خريد

استفاده نكردن از سبد خريد يكي از بزرگ ترين مشكلاتي است بايد هنگام طراحي فروشگاه اينترنتي خود از آن اجتناب كنيد. اطمينان حاصل كنيد كه وب سايت فروشگاهي شما از جمله صفحه سبد خريدتان در انواع تلفن هاي همراه به خوبي نمايش داده مي شود. به مردم اجازه دهيد كه بتوانند چندين آيتم را به صورت يكجا از فروشگاه اينترنتي شما خريداري كنند و اگر ميتوانيد خدمات ارسال كالا به صورت رايگان و يا با تخفيف ارائه دهيد. امروزه يكي از گزينه هاي رايج پرداخت PayPal است كه در بيشتر فروشگاه هاي اينترنتي بزرگ دنيا مورد استفاده قرار ميگيرد.

بررسي و تجزيه و تحليل سئو

يكي از مهم ترين نكاتي كه در طراحي فروشگاه اينترنتي بايد به آن توجه ويژه داشت، سئو و بهينه سازي است. شما بايد عملكرد فروشگاه اينترنتي خود را به خوبي تجزيه و تحليل كنيد تا بتوانيد درك بهتري از بازاريابي محصولات خود داشته باشيد. اين به شما كمك خواهد كرد صفحات سايت و محصولات را نظارت كنيد تا بتوانيد آنها را براي فروش، دسترسي و كارآيي بيشتر بهبود دهيد.

سئو وب سايت 

كتاب آموزش طراحي وب سايت فروشگاه اينترنتي 

با توجه به اهميت طراحي وب سايت و فروشگاه اينترنتي براي كسب و كار هاي امروزي، در اين قسمت يك راهنماي ساده براي طراحي وب سايت فروشگاه اينترنتي قرار داده ايم كه مي توانيد آن را دانلود كرده و استفاده نماييد. اين كتاب به زبان انگليسي بوده و مي تواند يك راهنماي مناسب براي شروع كسب و كار اينترنتي شما باشد.

دانلود كتاب: creating-ecommerce-website.pdf [2.57 MB]

طراحي فروشگاه اينترنتي

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۲۹:۰۳ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

چه چيزي در يك وب سايت جديد بايد انجام شود تا رتبه بندي يك آن را در موتورهاي جستجو  بهتر سازد ؟ در اين مقاله چند نكته براي وب سايت هاي تازه كار جهت به دست آوردن رتبه بهتر در موتورهاي جستجو و نكاتي در رابطه با سئو گرد آوري كرده ايم . با ما همراه باشيد .

بيشتر اوقات به نظر مي رسد كه گوگل سايت هاي جديد را در ۶ ماه اول يا شايد هم بيشتر ناديده بگيرد . الگوريتم هاي پيچيده و مخفي گوگل جهت جلوگيري از بالا رفتن وب سايت هاي جديذ در رتبه بندي طراحي شده اند و اين موضوع به عنوان sandboxing شناخته مي شود .

پس چه چيزي به صاحبان وب سايت هاي جديد در برطرف ساختن اين مشكل كمك مي كند و مي تواند رتبه بندي سايت آنها را بهبود ببخشد ؟

راهنمايي وب سايت هاي جديد در بالا بردن رتبه بندي موتورهاي جستجو

راهنمايي وب سايت هاي جديد در بالا بردن رتبه بندي موتورهاي جستجو

چگونه وب سايت هاي جديد رتبه هايشان بهبود مي يابد ؟

دقيقا مشخص نيست كه گوگل با وب سايت هاي جديد چه مي كند اما معمولا مشاهده شده است كه يك وب سايت جديد ؛

  • براي مدت ۶ ماه تا يك سال كمتر در ليست موتورهاي جستجو نشان داده مي شود .
  • در يك مدت زمان كوتاه به رتبه هاي بالايي دست مي يابد .
  • به طور متناوب از ليست موتور جستجو ظاهر يا پنهان خواهد شد .

منظور از وب سايت جديد ، يك وب سايت با يك دامنه و نام تجاري جديد است . بنابراين يك طراحي وب سايت جديد و با راه اندازي مجدد سايت به اين بحث مرتبط نيست .

مواردي كه در رتبه بندي سايت هاي جديد تاثير دارند

گوگل توضيح نمي دهد كه چه مواردي در رتبه بندي تاثير دارند اما به نظر مي رسد موارد زير در نظر گرفته مي شوند :

  • وب سايت هاي جديد در ۲۴ ساعته شبانه روز مي آيند و مي روند ( بنابراين آنها در يك دوره ي آزمايشي قرار مي گيرند ) . در هر حال منطقي است اگر سايت هاي جديد براي اثبات خودشان كمي زمان بگذارند .
  • سايت هاي جديد توسط گوگل به عنوان يك بازار آزمايشي در نظر گرفته مي شوند . در صورتي كه بازديد كنندگان آنها را به صورت متناوب دوست داشته باشند ، گوگل آنها را بيشتر بر جسته مي كند .
  • وب سايت هاي قبلي از حركت نايستاده اند – آنها به طور فعال در جهان مجازي در حال حركت اند .
  • برخي از تجارت ها و يا كلمات كليدي بسيار رقابتي تر از ديگر كلمات هستند و احتمالا بهبود رتبه هاي موتور جستجو خيلي سخت تر خواهد بود .

قوانيني كه در واقع هستند روشن مي كند كه چرا سايت هاي جديد نتايج متفاوت و غير قابل پيش بيني در ليست موتورهاي جستجو دارند . واضح است كه سايت هايي كه سالهاست ايجاد شده اند و محتواي خوب با بروز رساني منظم دارند ، موقعيت عالي در موتورهاي جستجو خواهند داشت .

راهنمايي وب سايت هاي جديد در بالا بردن رتبه بندي موتورهاي جستجو

راهنمايي وب سايت هاي جديد در بالا بردن رتبه بندي موتورهاي جستجو

در سايت هاي جديد چه نكاتي سبب موفقيت خواهند شد ؟

  • طراحي سايت را به كمك تيمي حرفه اي انجام دهيد و آن را به اجرا در آوريد . اين بدان معنا نيست كه صفحه ي ساده را بارگزاري كنيد . بلكه بايد صفحات ريسپانسيو و جذاب توسط تيمي مجرب طراحي شود .
  • اطمينان حاصل كنيد كه محتواي وب سايت شما در يك موضوع متمركز باشد – منحصر به فرد باشد ( گوگل هيچ ارزشي براي محتواي كپي شده از سايت هاي ديگر قائل نيست .)
  • در اسرع وقت وب سايت خود را ارتقا دهيد و اجرا كنيد. متأسفانه اين بدان معنا نيست كه هر چيزي يا يك صفحه برگزاري ساده را پرتاب كند – به اين معني است كه ديگر نيازي به ارسال پيام غلطي به گوگل نيست.
  • محتواي شما بايد براي مخاطبان مورد نظر مفيد و آموزنده باشد – به طور كلي اين به اين معني است كه محتواي شما بايد بر اساس آنچه مخاطبان شما ميخواهند بدانند، به جاي آنچه فكر ميكنيد  بايد بگوييد.
  •  اهميت كلمات كليدي را بياموزيد – محتواي خود را بر اساس كلمات كليدي بنويسيد .
  •  اصول بهينه سازي موتورهاي جستجو و چگونگي هدف گذاري بر كلمات كليدي را ياد بگيريد ، مطمئن شويد كه طراحي وب سايت شما دوستدار موتور هاي جستجو است و محتواي شما به صورت مفهومي كد گذاري شده است، بنابراين گوگل مي تواند محتواي شما را ارزيابي كند.
  • اساسا كلمات كليدي آن چيزي است كه مردم براي جستجو استفاده مي كنند – بنابراين براي رتبه خوب شما بايد محتواي خود را بر اساس كلمات كليدي بنويسيد، با استفاده از كلمات مورد نظر مخاطبان شما در هنگام جستجو
  • از كلمات كليدي كم رقابت استفاده كنيد . وب سايت هايي وجود دارند كه به وسيله ي كلمات كليدي كم رقابت در عرض چند هفته به گوگل مي آيند و در باين كلمات رقابت سختي وجود ندارد.
  • كلمات كليدي وسيعي را جهت افزايش شانس خود براي رسيدن به رتبه هاي بالا انتخاب كنيد .
  •  عنوان SEO، URL صفحه وب و Meta Description خود را با دقت طراحي كنيد . اين موارد همان چيزي است كه در صفحه ي نتايج گوگل مشاهده مي شود .
  •  اطمينان حاصل كنيد كه google مي داند كه سايت شما وجود دارد – يك راه خوب براي انجام اين كار گرفتن يك لينك از وب سايت هاي ديگر است .همچنين Google Analytics (نظارت بر بازديدكنندگان سايت و غيره) و Google Search Console ( مشكلات سايت خود و غيره  را با آن چك كنيد) را به سايت خود اضافه كنيد.
  •  محتواي خود را به طور منظم تغيير دهيد ( ترجيحا با اضافه كردن محتواي جذاب بيشتر ) به اين صورت شما سعي مي كنيد به گوگل نشان دهيد كه يك سايت ديناميك و پويا داريد كه ارزش ديدن را دارد .
  • لينك هاي مرتبط با وب سايت خود را بسازيد، اما مراقب باشيد – لينك هاي بد، شبكه هاي پيوند نامناسب، لينك هاي خريداري شده نا مناسب مي توانند به وب سايت شما آسيب برسانند .
  • از رسانه هاي اجتماعي براي تبليغ كسب و كارتان استفاده كنيد و بازار هدف خود را گسترده تر سازيد.

شركت طراحي سايت وب افرا با بهره گيري از كادري متخصص آماده ارائه خدمات سئو و بهينه سازي وب سايت به مشتريان گرامي مي باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر با ما تماس بگيريد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۴۲:۱۵ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

امروزه طراحي وب سايت ها پيچيده تر از گذشته شده است و معمولا طوري نيست كه شخص بتواند بدون داشتن مهارت كافي در زمينه طراحي سايت اين كار را انجام دهد. نكته اي كه بسيار اهميت دارد اين است كه مطمئن شويد وب سايت شما متناسب با اهداف تجاري و كسب و كار شما طراحي شده است و تجربه كاربري مناسبي را براي بازديدكنندگان ايجاد خواهد نمود. 

يكي از راه هاي اطمينان از كار تيم در هنگام طراحي قسمت هاي مختلف وب سايت، ايجاد سبك طراحي وب سايت است. استفاده از مستندات طراحي براي يكپارچه سازي تجربه در صفحات مختلف وب سايت سودمند مي باشد. همچنين به شما كمك مي كند تا اطمينان پيدا كنيد كه آيا اين طراحي از دستورالعمل هاي برند پيروي مي كند و به عنوان بخشي از برند كلي شناخته مي شود با خير!

در ادامه مي خواهم نگاه دقيق تري به چگونگي ايجاد سبك طراحي سايت براي پروژه هاي شما داشته باشم.

راهنماي سبك چيست؟

راهنماي سبك مجموعه اي از عناصر طراحي شده، گرافيك و قوانين است كه طراحان و يا توسعه دهندگان بايد اطمينان حاصل كنند كه قطعات جداگانه وب سايت سازگار و يك تجربه ي منسجم در انتها ايجاد گرديده است.

سبك طراحي وب سايت 

اهميت ايجاد سبك طراحي در چيست؟

نكته اي كه بايد به ان توجه داشت اين است كه وقتي طراحان مختلفي بر روي وب سايت يا برنامه وب كار مي كنند بايد اطمينان حاصل شود كه آن ها بيش از حد تفسير نمي كنند و سبك ها را بر اساس اولويت شخصي خود تغيير نمي دهند يا اصلاح نمي كنند. در توسعه، با تعريف عناصر وب سايت، توسعه دهندگان براي استفاده مجدد از اين عناصر راحت هستند. علاوه بر اين، مي توانند آن را ساده تر كنند، زيرا آن ها عناصري را كه بايد كد گذاري كنند، دريافت مي كنند.

براي راحتي بيشتر كار برنامه نويسان، وظيفه طراحان اين است كه تمام حالت هاي احتمالي مانند كليك، بازديد و غيره را براي دكمه ها، عناوين، لينك ها و غيره در نظر بگيرند.

ايجاد سبك طراحي

بررسي نام برند تجاري

در ابتدا، شما بايد نام برند تجاري خود را بررسي كنيد تا بدانيد كه چه چيزي براي آن تعريف مي شود. مطلع شدن از داستان هاي پشت نام تجاري، مشاهده تيم، ماموريت و ارزش هاي شركت، مهم است. پس بايد به بررسي نام تجاري بپردازيد تا راهنماي سبكي كه توليد مي كنيد به خوبي نمايانگر برند تجاري شما باشد.

اگر شما يك طراحي هستيد كه از كدنويسي اطلاعاتي نداريد. به راحتي فتوشاپ خود را باز كرده و براي سند خود يك عنوان و يك توضيحات كوتاه از آن چه كه انجام داده ايد را ايجاد نماييد. اگر هم كدنويسي مي كنيد اين كار را با استفاده از html انجام دهيد.

تعريف تايپوگرافي

به گفته اوليور ريك اشتاينشتاين، تايپوگرافي 95 درصد از طراحي وب سايت است. 

شما بايد تايپوگرافي خوبي را ايجاد كنيد زيرا اين يكي از مهمترين ابزار هاي ارتباطي بين بازديدكنندگان و وب سايت شماست. در تعيين سلسله مراتب و شناسايي آن ها به مواردي مانند، انواع تگ هاي هدر: h1، h2، h3، h4، h5 و h6، تغييرات حرفه اي و كلاسيك براي سفارشي كردن طراحي لينك ها، متن شروع، ارائه خانواده فونت، وزن و رنگ و غيره فكر كنيد.

طراحي سايت 

رنگ ها در طراحي

اين باور نكردني است كه چگونه انسان رنگ و رنگ هاي مرتبط با مارك هاي معروف را درك مي كند. مثلا كوكا كولا، مطمئن هستنم كه شما الان ببينيد قرمز است. 

رنگ هاي اوليه براي راهنماي سبك وب سايت خود را متناسب با قالب سايت تنظيم نماييد، رنگ هاي غالب بايد شامل بيش از سه سايه باشد. با اين حال، در برخي موارد، به منظور نشان دادن رابط كاربري نياز به رنگ هاي ثانويه و حتي گرم تري داريد، همچنين مطمئن شويد كه آنها را نيز تعريف مي كنيد. رنگ هاي خنثي مثل سفيد، خاكستري و سياه را بعنوان رنگ هاي اصلي نام تجاري براي برجسته سازي بيشتر انتخاب كنيد.

رنگ ها در طراحي 

صدا ها در طراحي

در طراحي وب سايت شما صدا ها مي توانند اثر بخشي خوبي داشته باشند. اين مي تواند يك صداي ساده براي استقبال از كاربران باشد يا يك هشدار براي خطاي 404 سايت شما. مثلا به جاي اعلام "خطاي 404" شما مي توانيد بگوييد: "متاسفانه شما با خطاي 404 مواجه شده ايد".

آيكون ها

آيكون ها از هزاران سال پيش وجود داشته و بزرگتر از متون و كلمات هستند. سعي كنيد از آيكون ها در پروژه هاي خود استفاده نماييد زيرا آنها يك بازديد فوري براي بازديدكنندگان ارائه مي دهند كه چه اتفاقي مي افتد و چه اتفاقي خواهد افتاد. انتخاب آيكون هاي مناسب، محتواي بيشتري نسبت به پالت هاي رنگ يا گرافيك ارائه مي دهد. هنگام استفاده از آيكون، اطمينان حاصل كنيد كه در مورد مخاطب هدف، مذهب و تاريخ او فكر كرده ايد. بنابراين از تصورات غلط و سوء تفاهم جلوگيري خواهد شد. يكي ديگر از موارد مهم اين است كه در مورد نام تجاري و ارزش آن فكر كنيد.

آيكون در طراحي سايت 

Iconfinder يك ابزار عالي براي پيدا كردن آيكون بسيار جذاب براي پروژه هاي شما است.

تصاوير

تصاوير هزاران كلمه را بيان مي كنند. اطمينان حاصل كنيد كه وب سايت شما شامل تصاويري باشد كه سبك و جهت وبسايت شما را تعريف مي نمايند. بار ديگر، در مورد ارزش هاي نام تجاري و وظايف آن فكر كنيد. به عنوان مثال، يك سازمان خيريه از تصاوير قابل توجهي برخوردار است كه داراي احساسات قوي و تماس با احساسات انساني است تا آن ها بتوانند كالاهاي ضروري زندگي مانند آب، غذا، برق و آموزش و پرورش را به دست آورند.

تصاوير در طراحي سايت 

فرم ها

فرم ها همان چيزي هستند كه باعث مي شوند وب سايت شما تعاملي تر و پويا شود، تا كاربر بتواند داده ها را وارد كند و پس از آن ميتوانيد آن را دستكاري كنيد و كارهاي مختلفي را انجام دهيد. بنابراين اطمينان حاصل كنيد كه يك سلسله مراتب را ايجاد كرده ايد كه شامل بازخورد احتمالي از فرم ها باشد. مثل خطا، پيام هاي هشدار دهنده و پيام موفقيت آميز، مواردي نظير رمز عبور بسيار ضعيف، ايميل معتبر و پيغام هاي موفقيت ساده مانند "ايميل فرستاده شد".

دكمه ها

دكمه ها تركيبي از پالت رنگ، فرم ها و صدا ها هستند. با استفاده از اين امكاناتي كه قبلا ايجاد شده براي ساخت دكمه هاي ثابت و كاربردي با طرح هاي مختلف استفاده نماييد.

فاصله ها

چگونه مي توان فاصله را در راهنماي سبك قرار داد؟ بسيار مهم است كه فاصله را ذكر كنيد. اين مي تواند به صورت يك شبكه براي طرح استفاده شود؛ مي توان فاصله بين سرصفحه، دكمه ها، تصاوير، فرم ها و عناصر ديگر را تعريف كرد. استفاده منظم از فاصله ها باعث مي شود كار شما ساختار يافته و حرفه اي باشد.

بايد ها و نبايد ها

يك بخشي از بايد ها و نبايد ها براي طراحي ايجاد كنيد. اين قسمت شبيه به يك FAQ مي باشد. در اين قسمت مي توانيد شايع ترين مشكلات را بررسي كنيد و براي حل آن ها تصميم درست را اتخاذ نماييد.

بهترين نمونه هاي سبك طراحي

در اين جا برخي از بهترين نمونه هاي راهنماي سبك طراحي را قرار داده ايم. به ياد داشته باشيد كه اين راهنمايي ها به شدت تحت تأثير تنظيم سازمان، ديد، مأموريت و ارزش ها قرار مي گيرند و برخي از تصميمات ممكن است در ارتباط با آنچه كه انجام مي دهيد، بي اهميت يا غير منطقي باشد، بنابراين كوركورانه چيزهايي را كه در آنجا انجام مي شود دنبال نكنيد.

Spotify 

Spotify

Dropbox

Dropbox

 راهنماي طراحي Kickstarter

 راهنماي طراحي  

نتيجه گيري

شما بايد درباره برندي كه قصد ايجاد راهنماي سبك طراحي مطالعه نماييد و اطمينان حاصل نماييد كه قسمت هاي مختلف طراحي شما به درستي با هم ارتباط دارند، راهنماي سبك هماهنگ است و شامل تمام سناريوهاي ممكن است.

اميدوارم اين مقاله براي شما مفيد واقع شده باشد. در صورتي كه فكر مي كنيد نكته اي را فراموش كرده ايم يا نظر و پيشنهادي داريد در زير براي ما نظر خود را ارسال كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۵:۵۱:۵۴ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

طراحي وب سايت با وردپرس و توسعه ي آن

تيم ما ارائه دهنده طراحي و توسعه وب سايت وردپرسي كامل است كه شامل نام تجاري، بهينه سازي موتور جستجو و تمركز بر روي افزايش بازديد كنندگان است.

تيم طراحي ما از تكنولوژي و كدها استفاده مي كند و همچنين بر روي جذب مشتري و تجربه كاربر از سايت تمركز مي كند . پروژه هاي طراحي وب ما در صفحه نتايج موتور جستجو از طريق محتوا سازي و بهينه سازي صفحه بالا مي آيد . تيم ما با طراحي سايت مشتري محور به شما كمك مي كند درامد دلخواه خود را بدست آوريد .

مواردي كه براي طراحي يك وب سايت جذاب ضروري است .

اگر طرحي منحصر به فرد داريد كه مي خواهيد ايجاد كنيد، ما يك وب سايت سفارشي را  طراجي خواهيم كرد كه انواع پست هاي سفارشي، طبقه بندي ها، API ها و / يا پلاگين هايي را كه براي الزامات پروژه شما طراحي شده و كد گذاري شده را داشته باشد.

تمام طرح هاي طراحي وب سايت و توسعه پروژه در امتداد يك فرايند ساختاري است كه به ما كمك مي كند پروژه شما را در زمان و با بودجه موردنظرتان اجرا كنيم. هر پروژه توسط يك مدير پروژه متخصص رهبري مي شود كه وظيفه ي مديريت تيم پروژه شامل  يك كارشناس جستجوگر، طراح گرافيك، مدير محتوا و تيم coding front و backend را بر عهده دارد .

تيم طراحي وب افرا به مزاياي بهينه سازي موتورهاي جستجو معتقد است ، بنابراين اطمينان حاصل خواهيم كرد كه  بهينه سازي موتور هاي جستجو بخشي جدايي ناپذير از پروژه شما باشند . تحقيقات رقابتي و انتخاب كلمات كليدي مناسب ، ساخت نقشه  سايت و بهينه سازي صفحات ، و در آخر ايجاد يك وب سايت كه موتورهاي جستجو را جذب كند و ترافيك سايت شما را بالا ببرد تا منجر به كسب درامد شما بشود ؛ از جمله فعاليت هاي تيم طراحي وب سايت وب افرا است .

طراحي وب سايت با وردپرس

طراحي وب سايت با وردپرس

ويژگي هاي پروژه هاي طراحي وب سايت وردپرس سفارشي با تاكيد بر بهينه سازي موتورهاي جستجو

  • موضوع و اهداف بازاريابي
  • موضوع و اهداف وب سايت جديد
  • ارائه محصول يا خدمات در وب سايت جديد
  • شناسايي مخاطبان هدف و شخصي كه بازديد كننده وب سايت خواهد بود .
  • جهت و اهداف نام تجاري
  • معرفي وب سايت هاي قبلي
  • وب سايت هاي الهام بخش (وب سايت هايي كه دوست داريد وب سايتتان شبيه آن ها باشد )
  • كلمات كليدي متمركز براي بالا بردن سئوي سايت
  • كليد واژه براي نقشه برداري محتواي سايت
  • بهبود و بهينه سازي وب سايت مورد نياز
  • سنجش كارايي و پيشرفت وب سايت
  • ارائه ي محتوا مناسب
  • نتايج مورد نظر ترافيك وب سايت
طراحي وب سايت با وردپرس

طراحي وب سايت با وردپرس

وب سايت هاي وردپرس وب افرا با آخرين تكنولوژي ساخته مي شوند 

  • تم هاي وردپرس ما ريسپانسيو هستند، به اين معني كه آنها به طور خودكار با دستگاه هاي تلفن همراه مانند اپل و iPads سازگار هستند . طراحي وب پاسخگو (همچنين به عنوان RWD شناخته مي شود) يك رويكرد طراحي وب است كه امكان مشاهده مطلوب را در طيف وسيعي از دستگاه ها فراهم مي كند. يك وب سايت ريسپانسيو  مي تواند در لپتاپ ها ، رايانه هاي خانگي، تبلت ها و موبايل ها  نمايش داده شود . اين موجب صرفه جويي در زمان مي شود و هزينه هاي تعمير و نگهداري را نيز كاهش مي دهد.
  • كارايي يك نگراني كليدي در تيم ما است ، بنابراين نياز نيست شما در مورد آن نگران باشيد . با Genesis ما مي توانيم بسياري از گزينه هاي كاربردي و كد ها را بدون تحت تاثير قرار دادن كارايي وب بهبود ببخشيم .
  • پروژه هاي ما وب سايت يا وبلاگ شما را در موتورهاي جستجو بالاتر مي رسانند و وظايف سئو مانند متا را با ملايمت توصيف مي كنند .
  • تيم ما وب سايت وردپرسي امن را ارائه مي دهد و شما با دانستن اين موضوع راحت مي توانيد با وب سايت خود كار كنيد .
  • به راحتي با استفاده از ويجت ها، ستون ها و طرح بندي هاي چندگانه  سايت خود را آپديت يا سفارشي كنيد. جهان دائما در حال تكامل است و وب سايت شما نيز بايد باشد.
  • تمام وبسايت ها و تم هاي جديد با HTML5 ساخته مي شوند كه به اين معني است كه وب سايت يا وبلاگ شما سريع و انعطاف پذير است .

اگر قصد ايجاد يك وب سايت وردپرسي را داريد، سفارش طراحي سايت با وردپرس خود را ثبت كنيد . كارشناسان ما در كمترين زمان ممكن با شما تماس خواهند گرفت .


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۳۰:۴۵ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

اگر چه دنياي اينترنت به يك مكان عمومي براي خريد و فروش كالا ها در فروشگاه هاي اينترنتي تبديل شده است اما همچنان عدم تعامل شخصي بين مصرف كنندگان و شركت ها وجود دارد. در بسياري از موارد پاسخ ندادن اوپراتور هاي فروشگاه اينترنتي به مشتريان سبب سرخوردگي و نگراني مشتريان خواهد شد. زمان پاسخگويي به مشتريان از اهميت بالايي برخوردار است. تحقيقات اخير نشان داده است كه از هر 5 مشتري فروشگاه هاي اينترنتي 3 نفر به خاطر پاسخگويي نامناسب و با تاخير خريد خود را كامل نكرده اند. در حالي كه براي جذب همين مقدار مشتري جديد شما بايد هفت برابر مشتريان فعلي خود هزينه كنيد تا مشتريان جديد جايگزين شوند. ارائه خدمات عالي به مشتريان نه تنها باعث افزايش فروش و سود مي شود، بلكه به شركت ها كمك مي كند تا در بازار جايگاه و موقعيت فروشگاه اينترنتي خود را تثبيت نمايند. در زير به بررسي موارد ويژه اي مي پردازيم كه از آن ها به عنوان كليد رشد فروشگاه اينترنتي ياد مي شود.

سياست هاي بازگشت محصول

بازگشت محصول فروشگاه 

يكي از مهم ترين مواردي كه مشتريان يك فروشگاه اينترنتي با آن مواجه هستند، بازگشت محصول است. معمولا 15 تا 30 درصد از كالاهايي كه به صورت آنلاين خريداري مي شوند، بازگشت داده مي شوند. بنابراين يك سياست ساده و آسان براي بازگشت محصول در نظر بگيريد. سياست هاي بازگشت محصول و مراحل مورد نياز آن، بايد در صفحات متعدد سايت شما و ايميل خريد نشان داده شود. استفاده از يك فرآيند شفاف و دقيق اعتماد به نفس مشتريان را براي خريد از فروشگاه اينترنتي شما افزايش خواهد داد. به گفته دكتر توماس لمبو، صاحب Samurai Insoles "اگر شما خط مشي بازگشت آسان را ارائه دهيد، مشتريان بيشتري از شما خريد خواهند كرد".

شخصي سازي فروشگاه اينترنتي

شخصي سازي فروشگاه اينترنتي مي تواند نام تجاري يا همان برند كسب و كار شما را از دنياي رقابت جدا كند. در واقع، آمار نشان مي دهد كه بيش از 70 درصد از مصرف كنندگان آمريكايي بر شخصي سازي فروشگاه اينترنتي تاكيد دارند. اين شخصي سازي مي تواند شامل داشتن حساب كاربري، اطلاعات پرداخت مانند آدرس ارسال كالا و انتخاب اقلام و كالا هاي مختلف باشد. دريافت ايميل هاي شخصي كاربران در پنل كاربري يك راه عالي براي ايجاد ارتباط با مشتريان است. 

بسياري از فروشگاه هاي اينترنتي خدمات منحصر به فردي را بر اساس مشخصات مشتري ارائه مي دهند(مثلا طراحي يك لباس سفارشي بر اساس مشخصات مشتري)، كه از اين مورد نيز مي توانيد براي قرار گرفتن در بالاي سر رقباي خود استفاده نماييد.

دريافت انتقادات و پيشنهادات مشتريان فروشگاه اينترنتي

اغلب مشتريان و كاربران سايت ها نظر و پيشنهاد خود ارائه نمي دهند، مگر اين كه از آن ها بخواهيد. شما مي توانيد يك ايميل پيگيري ارسال كنيد و از آنها بخواهيد تا تجربه خود را از فروشگاه اينترنتي شما توصيف كنند. بررسي انتقادات و پيشنهادات مشتريان براي فروشگاه هاي اينترنتي ضروري است زيرا باعث مي شود صاحبان فروشگاه اينترنتي متوجه شوند كه چه چيزي به درستي كار مي كند و چه چيزي خوب كار نمي كند! پي بردن به اشتباهات هميشه بد نيست و باعث مي شوند شما آن ها را اصلاح كنيد و كاركرد فروشگاه اينترنتي خود را افزايش دهيد.

چت زنده با مشتريان

چت زنده 

براي مشتريان امروز فروشگاه اينترنتي زمان اهميت زيادي دارد. اين به اين معني است كه اگر آن ها يك سوال داشته باشند، يك پاسخ را مي خواهند. اگر شما نتوانيد به درستي آن ها را راهنمايي كنيد، تنها با يك كليك وب سايت شما را ترك خواهد كرد و به سراغ فروشگاه ديگري مي روند. با توجه به اينكه 83 درصد از خريداران آنلاين نيازمند كمك براي تكميل سفارش هستند، چت زنده (با افراد واقعي و نه ربات ها) ضروري است. استفاده از چت زنده مي تواند نگراني هاي شما را حل كند، يك تجربه عالي ارائه دهد و در نتيجه يك فروش براي فروشگاه شما به دست آورد.

ارائه خدمات از طريق رسانه هاي اجتماعي

رسانه هاي اجتماعي 

رسانه هاي اجتماعي جايي هستند كه مردم از آن براي اشتراك گذاري و تبادل اطلاعات خود استفاده مي نمايند. پس مي توانيد از اين رسانه ها نيز براي پاسخ گويي به سوالات و تماس با مشتريان استفاده نماييد.  تحقيقات موسسه Bain & Company نشان مي دهد كه شركت هايي كه با مصرف كنندگان ارتباط برقرار مي كنند و به درخواست هاي خدمات مشتريان در رسانه هاي اجتماعي پاسخ مي دهند، 20 تا 40 درصد فروش بيشتري كسب مي كنند.

فروش به خدمات وابسته است

ارائه خدمات مناسب به مشتريان و ايجاد تجربه كاربري مناسب گامي مهم براي سبقت گرفتن از ساير رقباي فروشگاه اينترنتي شما مي باشد. بهتر اس يك بار به چشم يك خريدار به وب سايت خود نگاه كنيد و بررسي كنيد كه آيا وب سايت فروشگاهي شما دوستانه، راحت و كاربرپسند هست يا خير؟


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۴۳:۵۰ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

حتماً يكي از پايه‌ترين ابهامات شما اين است كه براي طراحي سايت به چه گزينه‌هايي نياز داريم؟ بسته به اينكه هدف شما از طراحي سايت چه باشد، مطمئناً بايد از فناوري‌هاي خاصي استفاده كنيد و بسته به نوع فناوري‌ها نيازهاي شما با هم فرق مي‌كنند. اما هميشه براي هر كاري يك دسته نيازها هستند كه مشتركند، هر چند ممكن است همان‌ها هم اندكي با هم تفاوت داشته باشند. در اين مقاله به نيازهاي مشترك طراحي هر نوع سايتي اشاره مي‌كنم كه اطلاعات خوبي به تازه‌كارها خواهد داد.

 

احتياجات راه اندازي سايت

احتياجات طراحي سايت

ما اگر خواسته باشيم احتياجات طراحي سايت را به صورت فهرستي نام ببريم، بايد به موارد زير اشاره كنيم:

علاقه و انگيزه

در اولين قدم شما بايد پي به علاقه‌ي خود به كار طراحي سايت ببريد. علاقه‌ي به كار كه وجود داشته باشد، انگيزه ايجاد مي‌گردد و اين انگيزه باعث مي‌شود كه به راحتي دست از كار نكشيد. اما اين را بدانيد كه اگر صرفاً به دليل اينكه ديديد فلان سايت بازديد و درآمد بالايي دارد، شما هم مي‌خواهيد مثل آن سايت راه‌اندازي كنيد، بدون اينكه علاقه‌اي به انجام چنين كاري داشته باشيد، مطمئناً با شكست روبرو خواهيد شد! دليل اصلي اين موضوع اين است كه شما با مشكلات كار آشنا نيستيد و پس از مدتي كه به نتيجه‌ي دلخواه نرسيديد، نا اميد مي‌شويد و دست از كار مي‌كشيد. اما اگر علاقه به كار وجود داشته باشد، قضيه شكل ديگري به خود خواهد گرفت. اين از اولين نياز.

فضاي ميزباني

مي‌رسيم به مسائل فني كه لازمه‌ي راه اندازي سايت به حساب مي آيند. فضاي ميزباني يا هاست از مهم ترين اين احتياجات فني است. تنها با يك هاست شما قادر به طراحي سايت خود هستيد، هر چند شايد براي آدرس دهي سايت اندكي با مشكل مواجه شويد. اما در هر صورت اين شدني است. اما بدون هاست يا فضاي ميزباني شما هيچ كار نمي‌توانيد بكنيد. هاست مثل يك زمين است كه روي آن شروع به ساخت خانه مي كنيد. اگر اين زمين نباشد ساختماني هم در كار نيست.

براي تهيه‌ي هاست بايد به شركت هاي ارائه دهنده‌ي خدمات ميزباني مراجعه كنيد كه به پرداخت مبلغي آنها فضايي را با مشخصاتي خاص همچنين به همراه يك كنترل پنل هاست به شما اجاره مي‌دهند. در اين مدت مي‌توانيد پرونده‌ها و اطلاعات سايت خود را روي آن فضا قرار داده تا بازديد كنندگان سايت بتوانند آنها را دريافت كنند و اصطلاحاً از سايت شما بازديد به عمل آورند.

دامنه سايت

اما مي رسيم به دامنه كه همان نشاني اينترنتي سايت شماست. اگر اين نشاني نباشد، درست است كه شايد ديگران بتوانند سايت شما را پيدا كنند؛ اما پايدار نخواهد بود. مثلاً با IP هم مي توان يك سايت را باز كرد. اما اين IP ممكن است پس از مدتي تغيير كند كه كل فعاليت هاي سايت به هم خواهد ريخت! چرايي اين موضوع را در مقالات آموزشي ديگر وبنولوژي جستجو كنيد. دامنه را هم هنگام ثبت سفارش فضاي ميزباني مي توانيد خريداري كنيد. دامنه ها هم به صورت ساليانه اجاره داده مي شوند و شما بايد قبل از سررسيد انقضا آن را تمديد كنيد. هر كسي مي تواند براي خود يا ديگران دامنه ثبت كند كه باز هم براي اطلاعات بيشتر شما را به آموزش هاي ديگر سايت ارجاع مي دهم.

ما هاست و دامنه رايگان هم داريم. كه بايد توجه كنيد تحت چه شرايطي اين خدمات به شما رايگان داده مي شوند. در خيلي از مواقع هاستي كه به شما به رايگان داده مي شود، كيفيت لازم را ندارد يا داراي ابزارهاي استاندارد نيست! پس كار شما را بسيار سخت مي كنند. در ضمن طراحي سايت روي هاست هاي رايگان ممكن است به از دست رفتن اطلاعات شما منجر شود، كه فكر نكنم ايده آل كسي باشد! چون شخصي كه به شما هاست رايگان مي دهد، در ازاي دادن خدمات به شما هيچ تضميمي براي كيفيت ارائه نخواهد كرد. پس براي شروع جدي سعي كنيد اندكي هزينه كنيد تا خيال خودتان را راحت كنيد.

نرم افزار سايت ساز

شما براي ساخت سايت به دو قسمت اصلي يعني هاست و دامنه نياز داريد. يعني اگر اين دو تا را داشته باشيد، كار تمام است. اما در خيلي از مواقع شما نياز به يك نرم افزار سايت ساز هم داريد. كه اين نرم افزارها به انواع مختلفي تقسيم مي شوند. مثلاً نوع ميزكار آنها كه شما بايد آن نرم افزارها را روي رايانۀ خود نصب كنيد و سايت را بسازيد و سپس روي فضاي ميزباني بارگذاري كنيد. از اين دست نرم افزارها مي توان به Dream Weaver اشاره كرد. افراد خيلي كمي هستند كه از اين روش براي طراحي سايت خود استفاده كنند. يا اگر هم اين كار را بكنند، يك سايت پويا با زبان هاي برنامه نويسي خواهند ساخت.

اما بيشتر افراد به سراغ نرم افزارهاي مديريت محتوا مي روند. نرم افزارهايي مثل وردپرس و جوملا كه امكان راه اندازي سايت در كمترين زمان را به هر شخصي مي دهند. حتي افرادي كه اطلاعات فني زيادي راجع به طراحي سايت ندارند هم مي توانند در عرض چند دقيقه سايت خود را بسازند و شروع به مديريت آن كنند. در همين سايت هم در بخش آموزش وردپرس مقالات خوبي راجع به اين مبحث نوشته شده است.

پس نرم افزار سايت ساز و همچنين نحوۀ كار كردن با آن هم يكي ديگر از احتياجات امر طراحي سايت به شمار مي رود. البته نبايد زياد نگران اين بخش باشيد. چرا كه هم هزينه‌اي شما را تهديد نخواهد كرد هم اينكه ياد گرفتن اين گونه نرم افزارها كار سختي نيست. همچنان با ما همراه باشيد تا به طور كامل قادر به ساخت و طراحي سايت خود شويد.

منبع: سايت وبنولوژي


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۰۵:۴۷ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

تعريف پروتكل htps

در طراحي سايت، پروتكل htps مانند پروتكل http پروتكلي است براي استفاده از وب سايت ها اما تفاوت htps با http در اين است كه https ميان كلاينت كاربر و سرور وب اطلاعات را رمز نگاري مي كند و اين رمز نگاري توسط certificate اي كه آن سايت به شما مي دهد اتفاق مي افتد . اما در صورت استفاده از پروتكل http ديتاي تبادل شده ي شما به سرور وب به صورت plain text تبادل شده و اگر شخصي ميان كلاينت شما و به طور مثال مودم اينترنت شما مي تواند isp و … باشد ) واقع شود و شروع به عمليات arp poisoning نمايد ( در اين روش مهاجم آدرس مك gateway شما رو جاي مك آدرس كارت شبكه ي خودش جا ميزند و به اصلاح شروع به sniff كردن ميكند بعني تمامي ترافيك اي كه قرار است به سمت مودم اينترنت برود ابتدا به سمت اين شخص مهاجم مي رود و سپس پكت ها از سيستم هكر به سمت gateway واقعي روانه مي شوند . به اين نوع حمله man in themiddle( mitm ) attack
مي گويند مي تواند پكت هاي ارسالي شما به سرور وب را ديده و اگر اين ديتا ها رمز نگاري نباشند خواندن محتوي آنها براي هكر كار بسيار بسيار راحتي مي شود ، براي همين امر است كه در طراحي اكثر وب سايت هاي مهم ( مانند سرويس دهنده گان ايميل و با اينترنت بانك ها و يا … ) حداقل هنگامي كه به صفحه ي لاگين و ورود نام كاربر و رمز عبور مي رسيم از پروتكل https استفاده مي كنند . اين نكته را اضافه مي كنيم كه به صادر كنند هاي CA ) CertificateAuthority ) مي گويند و هر شخصي كه بخواهد در وب سايت خودش از certificate استفاده نمايد بهتر است از ca هاي شناخته شده certificate بخرد و در وب سايت خودش قرار دهد.Related image

برخي از اين ca هاي معروف

verisign- godaddy – … حال اين سوال مطرح مي شود كه مگر نمي شود ما خودمان ca باشيم ؟! در پاسخ بايد گفت كه بله اين امكان هست اما اگر certificate مورد استفاده ي ما توسط ca هاي متفرقه صادر شده باشد كلاينت هنگامي كه مي خواهد صفحه ي https ما را browse كند browser آن به او هشدار مي دهد كه certificate مورد استفاده در اين وب سايت valid نيست! پس اين نكته را بايد بدانيم كه سيستم عامل ها و browser ها از قبل به تعداد مشخص و معيني ca اطمينان دارند و زماني كه صفحه اي كه از certificate استفاده مي كند ( ssl page ) را باز نماييم ممكن است كه مشاهده كنيم در محيط url بالاي صفحه ي مرورگر به رنگ سبز رنگ در آيد و اين به معني اطمينان داشتن سيستم ما به certificate مورد استفاده در آن سايت است و اگر محيط url مرورگر به رنگ قرمز درآمد اين بدين معني است كه سيستم ما به آن certificate مورد استفاده اطمينان ندارد ( كه دلايل آن را كاملا در ادامه شرح مي دهيم ) پس مي بينيم كه اگر براي طراحي وب سايت مان كه قرار است در محيطي عمومي publish شود از ca معتبري استفاده نكنيم كاربران هنگام ورود به صفحه ي اين سايت ما هشدار valid نبودن cerfitiface را مي گيرند و احتمالا به آن trust نميكنند. اطلاعات مربوط به Certificate را مي تواند در همان url در قسمت cerfiticate information ديد كه صادر كننده ي اين certificate كيست ؟ براي كجا صادر شده و در چه بازه ي زماني اي valid است . اين نكته را نيز اضافه ميكنيم كه ما ميتوانيم certificate هر cdl را روي سيستم خود در ليست trust ها قرار دهيم تا سيستم ما به آن certificate و صادر كننده ي اطمينان داشته باشد ( اما هنگام add كردن Certificate در trust هاي سيستم بايد دقت داشته باشيم و ca مزبور را بشناسيم ). در بالا اشاره كرديم كه اگر هنگام باز كردن صفحه ي ssl محيط url امان به رنگ قرمز درامد يعني كه اين Cerfiticate مورد اطمينان سيستم ما نيست ، حال ميخواهيم دلايل اين مورد را بررسي نماييم :

  • ممكن است تاريخ سيستم عامل ما تاريخ روز نباشد براي مثال ممكن است تاريخ سيستم ۳ سال اختلاف داشته باشد و certificate مورد استفاده در بازه ي زماني ۲ ساله valid باشد.
  • ممكن است صاحب سايت از certificate متفرقه اي استفاده كرده باشد ( كه در بالا اشاره كرديم اگر آن سايت و ca آن را مي شناختيم مي توانيم آن را در ليست trust هاي خود add نماييم
  • ممكن است مورد حمله ي MITM واقع شده باشيم و شخصي دارد پكت هاي ما را sniff ميكند و اين بدين معني است كه ممكن است شخص يك certificate جعلي را به ما بدهد تا بتواند پسورد و ساير اطلاعات مهم ما را بدست آورد . پس بايد دقت كنيم كه هر certificate اي رو در trust هاي سيستم خود قرار ندهيم كه چه بسا ممكن است آن Certificate مربوط به يك هكر اي باشد كه ميان ما و اينترنت واقع شده است.

از موارد بالا موارد ۳ و ۱ و ۲ به ترتيب مي توانند بيشتر براي ما اتفاق رخ دهند پس خيلي خيلي بايد به مورد ۳ دقت داشته باشيم ! و توصيه براي كاربران عادي اين است كه اگر در محيط url خود ديدند كه certificate مورد اطمينان نيست ( به اصطلاح failed ميشود و در صورتي كه از تاريخ سيستم خود اطمينان دارند كه به روز است بدون اين كه پسورد و نام كاربر خود را وارد كنند آن صفحه را ببندند . و اگر به اشتباه لاگين كردند سريعا از آن محيط sign out كنند و از محيطي كه اين مشكل را ندارد مجددا لاگين كرده و تمامي پسورد ها و ايميل هاي recovery و … را تعويض كنند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۴۴:۰۷ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

آزار دادن مشتريان سايت هاي فروشگاهي يكي از سريع ترين مسير هاي از دست دادن شهرت برند كسب و كار مي باشد. اگر شما سريعا با اين مشكلات برخورد نكنيد امكان رشد كسب و كار وب سايت شما بسيار سخت خواهد شد. در ادامه قصد داريم اين مدل مشكلات كه مي توانند سبب نابودي سايت فروشگاه اينترنتي و كسب و كار آنلاين شما شوند را بررسي كنيم.

روش هاي حمل كالا

حمل و نقل كالا 

اغلب مشتريان سايت هاي فروشگاهي هرگز متوجه نمي شوند كه سفارش دادن يك محصولات از كشور ها و مناطق دور دست چقدر پيچيده خواهد بود. آن ها فقط از بسته بندي و نحوه حمل محصول با خبر هستند. اما شما بايد اطلاعات كاملي از قوانين حمل و نقل محصولات بين المللي داشته باشيد. زيرا هر كشوري قوانين و مقررات منحصر به فرد خود را دارد. هزينه هاي ماليات و گمرك از جمله موارد مهمي است كه بايد در نظر گرفته شود.

زمان ديگر عامل با اهميت است. اغلب خريداران كالا هاي اينترنتي توقع اين را ندارند كه محصول خود در عرض مدت زماني كوتاه دريافت نمايند، اما شما بايد يك برنامه زماني مناسب از ارسال و تحويل كالا به آن ها ارائه دهيد. 

مشكلات غير منتظره ديگر عاملي است كه مي تواند به اعتبار سايت فروشگاه اينترنتي شما صدمه وارد كند. هميشه در وب سايت خود درباره اين اتفاقات غير منتظره سلب مسئوليت كنيد و مشتريان را مطلع نماييد. مثلا ممكن است در زمان ارسال كالا كشور شما ارتباطات خود را با كشوري كه محصول براي آن ارسال شده است، قطع نمايد و با ممنوعيت حمل كالا به آن كشور مواجه شويد. سعي كنيد هميشه براي اين مدل مشكلات برنامه ريزي هاي مناسبي را انجام دهيد.

گم شدن كد پيگيري كالا يا كد پيگيري اشتباه

كد هاي پيگيري كالا شايد كوچك به نظر برسند اما براي مشتريان فروشگاه اينترنتي شما يك تفاوت بزرگ محسوب مي شوند. امروزه اغلب خريداران محصولات اينترنتي دوست دارند اعلان هايي را درباره وضعيت حمل كالا و محصول مورد نظرشان دريافت كنند. مردم كد هاي پيگيري را دوست دارند و اين مورد سبب افزايش اعتماد آن ها به سايت فروشگاهي شما مي شود. 

يكي ديگر از مشكلات رايج در كد هاي پيگيري استفاده از كد هاي پيگيري اشتباه مي باشد. اگر كد پيگيري محصول مورد نظر اشتباه باشد، مشتري شما بيشتر از هر زمان ديگري نگران و خشمگين خواهد شد و احتمال زياد آن مشتري را از دست خواهيد داد. به همين جهت از نحوه كار سيستم فروشگاه اطمينان پيدا كنيد و به دقت آن را آناليز نماييد.

صدمه ديدن كالا

صدمه ديدن كالا همان گونه كه در عكس بالا مشاهده مي كنيد مشتري يك محصول را سفارش داده و در اين بين از تمام مراحل ارسال باخبر بوده است، اما كالا دريافتي آسيب ديده است. مشتري چه كسي را مقصر مي داند؟ شما نمي توانيد به مشتري ثابت كنيد كه كالا سفارش داده شده توسط او در طي مراحل حمل و نقل دچار آسيب شده است. در نتيجه اين مشتري را از دست خواهيد داد مگر اين كه يك كار فوق العاده براي او انجام دهيد.

چگونه در اين شرايط رضايت مشتري را به دست آوريم؟ 

محصول را به سريعا جايگزين كنيد، هزينه هاي حمل آن را متحمل شويد، تخفيفاتي براي سفارش هاي آينده ارائه دهيد و حتي عذر خواهي كنيد. به دست آوردن رضايت مشتري در صورت صدمه ديدن محصول او سخت و پر هزينه خواهد بود. استفاده از بسته بندي مناسب و مستحكم براي كالا ها و همچنين آموزش دادن به كاركنان براي حمل آن ها از جمله مواردي است كه مي تواند درصد آسيب ديدن محصولا فروشگاه اينترنتي شما را كاهش دهد. 

فراموشي سئو و بهينه سازي سايت فروشگاه اينترنتي

سئو 

خريداران و بازديد كنندگان از وب سايت فروشگاهي شما انتظار دارند كه محصولات را به خوبي به آن ها نشان دهد و توضيحات درست و دقيقي از كالا ها ارائه شود. همين توضيحات در موتور هاي جستجو مانند گوگل براي رتبه بندي وب سايت شما مورد استفاده قرار مي گيرند. ايجاد محتواي مناسب به رتبه بندي وب سايت شما در مورتور هاي جستجو كمك خواهد كرد. سئو مي تواند مهم ترين مهره بازاريابي اينترنتي براي محصولات فروشگاه اينترنتي شما باشد پس به همين جهت شما بايد براي سئو و بهينه سازي وب سايت خود در مورتور هاي جستجو از بهترين منابع و ابزار ها استفاده كنيد تا به استراتژي درست دست يابيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۲۵:۲۵ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

به عنوان يك طراح وب سايت، ضروري است كه هنگام طراحي سايت بين كسب و كار و هنر يك تعادلي ايجاد نماييد. هنگام ايجاد وب سايت توجه به نظرات مشتريان اهميت بالايي دارد و ارتباط آن تيم بايد مناسب باشد. اغلب طراحان حرفه اي زمان انجام يك پروژه را مي دانند و به همين جهت وب سايت هاي مشتريان را به موقع تحويل مي دهند. براي تبديل شدن به يك طراح وب حرفه اي نياز به مهارت هايي داريد كه ممكن است از افراد مختلفي به دست بيايد. اين ها همان مهارت هايي است كه به شما اجازه مي دهد تا بالاتر از بقيه بمانيد تا يكي از موفق ترين طراحان وب شناخته شويد!

ويژگي طراحان وب سايت 

طراحي وب سايت 

طراحي وب سايت با توجه به سئو

به گفته متخصصان سئو زمان بارگذاري سايت اهميت بالايي در سئو سايت دارد. همچنين نحوه كدنويسي وب سايت و نحوه قرار دادن متا تگ ها و توضيحات از ديگر عوامل تاثير گذار در سئو و بهينه سازي وب سايت ها مي باشد. به همين جهت توجه به گزينه هاي مختلف طراحي وب سايت مانند انيميشن ها، حركات و يا حتي مقدار رنگ ها يا عناصر اهميت بالايي دارد. در نتيجه بهتر است هنگام طراحي وب سايت از عناصر طراحي مناسب استفاده نماييد.

اطلاع از اصول اصلي

اين يكي از اولين اصولي است كه هر طراح وب سايت حرفه اي بايد از آن ها اطلاع داشته باشد و در برنامه هاي كاري خود استفاده نمايد. اغلب اصول طراحي وب سايت ذاتي نيستند، به اين معني كه هميشه بايد در حال ياد گرفتن آن ها باشيد و اطلاعات بيشتري كسب كنيد.

ساخت محتوا مناسب و مرتبط

تلاش كنيد در وب سايت خود اطلاعات غلط، لينك هاي نامناسب، صفحات خالي و محتوايي كه هيچ ارتباطي با ساير قسمت ها ندارد، قرار ندهيد. همچنين بايد اين نكته را بدانيد كه استفاده از محتوا تكراري تاثير منفي روي سئو سايت شما خواهد داشت.

هر روز نكات جديد ياد بگيريد

بهترين طراحان وب سايت، متخصصان سئو، هكر ها، بازارياب ها هر روز در حال يادگيري مطالب جديد هستند. آن ها هر روز روش هاي مختلفي را بررسي مي كنند تا ببينند كدام يك برايشان موثر است و كداميك نيست.

پيدا كردن راه حل ها

هميشه طراحان و مديران پروژه هاي مختلف با مشكلاتي رو به رو مي شوند. اما طراحان حرفه اي هميشه به دنبال يافتن راه حل اصلي هستند نه جايگزين كردن آن. اگر شما يك طراح وب هستيد، بايد هميشه به دنبال راه حلي براي مشكلات خود باشيد.

به طور منظم با مشتريان ارتباط داشته باشيد

برنامه اي براي برگزاري جلسات هفتگي با مشترياني كه پروژه فعالي نزد شما دارند، داشته باشيد. اين به شما كمك مي كند تا بازخورد مناسب را از مشتريان دريافت كنيد و مهم تر از همه اين كه مسير درست پروژه را مشخص كنيد.

تمرين مهارت هاي ارتباطي

همه طراحان وب بزرگ مي توانند با تيم خود ارتباط برقرار كنند و افكار و ايده هاي خود را بيان كنند يا تغييراتي در حوزه يك پروژه يا كار خاص ايجاد نمايند. وب سايت ها پروژه هاي بزرگي هستند و يك طراح حرفه اي بايد بتواند ديدگاه خود را بيان كند تا ديگران بتوانند آن را اجرا كنند. 

شناختن بازار

هنگامي كه شما كاملا از بازار كار خود اطلاعات داشته باشيد، مي توانيد يك طرح طراحي كنيد كه كاملا مناسب مخاطبان هدف باشد. يكي از موانعي كه مانع پروسه طراحي مي شود، عدم شناخت كافي از صنعتي است كه طراح روي آن كار مي كند.

تفكري خلاقانه داشته باشيد

رويكرد هر پروژه بايد با ذهنيتي خلاقانه و تفكر انتقادي از نظر UI و طراحي گرافيك باشد. هميشه سعي كنيد ايده هاي خود را به جلو ببريد و به دنبال كشف مرزهاي جديد باشيد.

شرح و داستان پروژه

هر پروژه اي را كه شما انتخاب مي كنيد بايد شامل يك شرح و داستان به صورت بصري يا شفاهي باشد. اگر شما يك وب سايت براي يك مركز تهيه غذاي آنلاين طراحي نموده ايد، بايد وب سايت شما پيام مناسب را براي مشتريان در بر داشته باشد. وب سايت ها يك رسانه ارتباطي هستند، بنابراين مشتريان مي خواهند بدانند وب سايت شما چه پيامي را به آن ها انتقال مي دهد.

هماهنگي و شخصيت كاري

به دنبال طراحي باشيد كه براي كار خود تعهد و شور و شوق را داشته باشد و بتوانيد به راحتي با او صحبت نماييد. شما براي مدت طولاني با اين شخص كار مي كنيد، بنابراين بايد با هم هماهنگ باشيد.

مشاركت و ايده پردازي

از همكاران خود بپرسيد آيا همه چيز به همان خوبي كه در ذهن شما هست پيش رفته است يا نه! تكرار كردن ايده هاي يكديگر در طول فرايند طراحي باعث مي شود طراحي وب سايت بهبود پيدا كند و به هدف نهايي نزديك تر شويد.

فعال باشيد

شما به مشكلي برخورد كرده ايد يا نمي توانيد طرحي را درست كنيد؟ نگران باشيد، حتي حرفه اي ترين طراحان وب سايت هم هر روزه با اين مدل مشكلات مواجه مي شوند. همه اين موضوع را درك مي كنند كه شما بهترين تلاش خود را انجام خواهيد داد.

اطلاع از طراحي سايت واكنش گرا

طراحي واكنش گرا سايت شامل استفاده از گريد هاي مناسب، تصاوير قابل انعطاف و استفاده از مديا كوئري ها مي باشد كه درصورت نداشتن اطلاعات كافي از آن ها وب سايت شما با مشكلاتي در دستگاه هاي مختلف مواجه خواهد شد.

به جزئيات توجه كنيد

در بيشتر مواقع توجه مردم به نكات گرافيكي در پروژه ها باور نكردني است. توانايي ديدن جزئيات كوچك و بزرگ براي يك طراح حرفه اي ضروري است. 

به نظر شما يك طراح وب سايت حرفه اي چه ويژگي هاي ديگري را بايد داشته باشد؟ منتظر اطلاع از نظرات و پيشنهادات شما هستيم.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۳۸:۵۸ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

  مزاياي فروشگاه اينترنتي چيست؟


سؤالي كه ممكن است براي خيلي از شما پيش بيايد اين است: چرا بايد شركت سُنتي خودم را به شركت اينترنتي تبديل كنم؟ ابتدا، اجازه دهيد مطلبي را روشن كنيم. در اين مقاله، منظور ما از «شركت سنتي»، شركتي است كه در مكاني فيزيكي واقع شده و فروشش يا از طريق حضور مشتريان صورت مي‌گيرد يا از طريق ايميل و تلفن. در كل، منظور ما شركتي است كه فروش اينترنتي ندارد. البته، روز‌به‌روز از تعداد اين شركت‌ها كاسته شده و به شركت‌هاي اينترنتي اضافه مي‌شود. اگر شما هم صاحب كسب‌و‌كاري هستيد، حتما خيلي درباره‌ي مزاياي تبديل كسب‌و‌كار خود به كسب‌و‌كار الكترونيكي شنيده‌ايد. شايد اين كار به نظر خيلي از افراد خطرناك يا پيچيده باشد. اما فوايد زيادي در فروش يا فعاليت تجاري آنلاين وجود دارد. در ادامه‌ي مقاله به ۹ مورد از مهم‌ترين مزاياي فروشگاه اينترنتي اشاره خواهيم كرد.

۱. حضور در اينترنت، تصوير بهتري از شركت‌تان ارائه مي‌دهد
فقط همين دليل مي‌تواند براي راه‌اندازي يك وب‌سايت جديد و شروع فروش اينترنتي كافي باشد. بدون داشتن وب‌سايت، وبلاگ يا هر نوع حضور اينترنتي، مشتريان نمي‌توانند متوجه شوند شما چقدر در كارتان جدي هستيد. امروزه، شركت‌هاي كوچك و بزرگ در هر صنعتي كه باشند، سعي مي‌كنند حضور پُررنگي در اينترنت داشته باشند.

۲. دسترسي به خدمات شركت شما ۲۴ ساعته مي‌شود
با اينكه خيلي از فروشگاه‌ ها، پمپ‌بنزين‌ها و بيمارستان‌ها خدمات ۲۴ ساعته ارائه مي‌دهند، اما اين كار براي خيلي از كسب‌و‌كارها غيرممكن است. البته، بهتر است بگوييم اين كار بدون اينترنت غيرممكن است. يكي از مهم‌ترين مزايايفروشگاه اينترنتي اين است كه اين امكان را براي مشتريان فراهم مي‌آورد كه هر زماني از شبانه‌روز و در هر مكاني، سفارش‌هاي خود را ثبت كنند. تصور كنيد اين امر چقدر مي‌تواند براي كسب‌و‌كار شما سوددهي داشته باشد.
 
۳. مي‌توانيد خدمات بهتري به مشتريان ارائه دهيد
اينترنت به شما اين امكان را مي‌دهد تا به سؤالات مشتريان پاسخ دهيد، وبينارهايي براي فروش يا تبليغات برگزار كرده و به مشكلات مشتريان رسيدگي كنيد. همه‌ي اين كارها بدون اتلاف وقت انجام مي‌شوند. فقط كافي است يك بار ويدئويي يا ليستي از سؤالات رايج تهيه كنيد و سال‌ها مشتريان‌تان را براي دريافت پاسخ‌شان به صفحه‌ي مربوط به آنها ارجاع دهيد. با اين كار، نه تنها در وقت خود صرفه‌جويي مي‌كنيد بلكه خدمات بهتري نيز به مشتريان ارائه مي‌دهيد. مشتريان معمولا دنبال اطلاعات خاصي مي‌گردند. معمولا اطلاعاتي كه براي آنها مهم است به دو دسته تقسيم مي‌شود:

- اطلاعاتي براي تصميم‌گيري قبل از خريد
- حل مشكلي كه در هنگام فرايند خريد بروز مي‌كند

شما مي‌توانيد با ايجاد وب‌سايت، تمامي اطلاعاتي را كه مشتريان به آن نياز دارند، درست موقعي كه به آن نياز دارند در اختيارشان بگذاريد. اين يعني تماس‌هاي تلفني براي حل مشكلات كمتر مي‌شوند و فروش افزايش پيدا مي‌كند.

۴. براي راه‌اندازي استارتاپ، هزينه‌ي كمتري لازم داريد
يكي از مزاياي فروشگاه اينترنتي، كم بودن هزينه‌‌ي راه‌اندازي كسب‌و‌كار اينترنتي است. نيازي به خريد ملك، خودرو و لوازم اداري نيست و فقط به تعداد محدودي كارمند احتياج داريد. فقط كافي است سايت‌تان را آماده كرده و كسب‌و‌كارتان را راه‌اندازي كنيد. اگر قبلا شركتي سنتي داشته‌ايد، اين تغيير مي‌تواند خيلي راحت‌تر انجام شود. شما به فروش همان محصولات قبلي كه به اندازه‌ي كافي هم از آن در اختيار داريد، ادامه مي‌دهيد و اينترنتي شدن فقط باعثِ افزايش تعداد مشتريان‌تان مي‌شود.

شما مي‌توانيد با هزينه‌ي خيلي كمي وب‌سايتي طراحي و راه‌اندازي كنيد. سكوهاي آماده‌اي مانند وردپرس (self-hosted WordPress blog) در اينترنت وجود دارند كه اين امكان را به شما مي‌دهند خودتان سايت‌تان را طراحي كنيد.

۵. تمام فاصله‌ها از بين مي‌روند
يكي ديگر از مزاياي فروشگاه اينترنتي اين است كه فاصله‌‌ها را از ميان برمي‌دارد. فاصله‌ي مشتريان تا فروشگاه شما فقط به اندازه‌ي يك كليك است. از طريق اينترنت شما مي‌توانيد با مشتريان در تماس باشيد، به سؤالات آنها پاسخ دهيد و مشكلات‌شان را حل كنيد. از همه مهم‌تر اينكه، مي‌توانيد سفارش‌ها و پرداخت‌ها را مستقيما دريافت كنيد.
 
۶. مي‌توانيد در هر مكاني كه دوست داريد، كار كنيد
دوست نداريد زمستان در هواي سرد يا به خاطر آلودگي هوا از خانه خارج شويد؟ آيا از گرما و رطوبت در شهر خود كلافه شده‌ايد؟ كسب‌و‌كار اينترنتي شما را از قيد‌و‌بند مكان آزاد مي‌كند و اين امكان را براي‌‌تان فراهم مي‌آورد كه هر جا راحت هستيد كار كنيد. تا زماني كه ارتباط اينترنتيِ خوبي داريد، مي‌توانيد هر جايي از دنيا كه دوست داريد زندگي كرده و كسب‌و‌كارتان را مديريت كنيد. خيلي از مردم در يك قاره زندگي مي‌كنند ولي انبار كالاهايشان در قاره‌ي ديگري است. يكي از مهمترين مزاياي فروشگاه اينترنتي اين است كه به شما اجازه مي‌دهد كسب‌و‌كارتان را با سبكِ زندگي‌تان هماهنگ كنيد و نه برعكس. البته استثناهايي هم وجود دارند. بعضي از افراد مانند جراحان، معمارها و نقاش‌ها حتما براي انجام شغل‌شان به مكان خاصي نياز دارند.

۷. هزينه‌هاي عملياتي شركت‌تان كاهش مي‌يابد
فقط انجام يك كار ساده مي‌تواند هزينه‌ها را به شدت كاهش دهد. به‌عنوان مثال، ثبت آنلاين سفارشات باعث مي‌شود ديگر نيازي به كاركنان بخش خدمات مشتريان نداشته باشيد. فروش آنلاين اين امكان را فراهم مي‌آورد كه هم سفارش‌ها و هم پرداخت‌ها را اينترنتي انجام دهيد. با اين كار از تعداد كاركنان و در نتيجه هزينه‌هاي اداري و دفتري كاسته مي‌شود.

به جز ثبت سفارش‌ها و پرداخت‌ها، بقيه‌ي فعاليت‌هاي تجاري‌تان را نيز مي‌‌توانيد به صورت اينترنتي مديريت كنيد. از اين فعاليت‌‌ها مي‌توان به پرداخت صورت‌حساب‌ها و قبوض، رديابيِ سفارشات و فرستادن كالاها نام برد. از ديگر كاربردهاي اينترنت، پاسخ‌دهي سريع و آسان به سؤالات و مشكلات مشتريان از طريق سؤالات رايج و انجمن‌هاي آنلاين است.
 
۸. مي‌توانيد بازار جهاني را هدف بگيريد
شركت‌ها و فروشگاه‌هاي سنتي فقط مي‌توانند پذيراي تعداد محدودي مشتري در زمان‌هاي خاصي باشند، بگذريم از اينكه خيلي از افراد اصلا خيلي از اين شركت‌ها را نمي‌شناسند و از وجودشان بي‌اطلاع هستند. با داشتن يك وب‌سايت خوب، در هر لحظه صدها و حتي هزاران نفر مي‌توانند از فروشگاه اينترنتي شما بازديد كنند. تصور كنيد اگر بتوانيد كالاها و خدمات خود را به تعداد نامحدودي از افراد مشتاق معرفي كنيد، تجارت شما مي‌تواند چقدر رونق بگيرد!

البته توانايي برخوردار بودن از هزاران بازديدكننده تفاوت زيادي با داشتن هزاران بازديد كننده دارد. براي برخوردار شدن از مزاياي فروشگاه اينترنتي بايد همان كارهايي را انجام دهيد كه شركت‌هاي سنتي انجام مي‌‌دهند: بازاريابي و تبليغات. بايد بياموزيد چطور مي‌توانيد ترافيك وب‌ سايت فروشگاه اينترنتي خود را افزايش دهيد. يكي از روش‌هاي مؤثر و كم‌هزينه در اين راه، استفاده از رسانه‌هاي اجتماعي براي معرفي و تبليغ وب‌سايت‌تان است.

۹. سرعت پاسخ‌دهي شركت افزايش مي‌يابد
يكي از مزاياي فروشگاه اينترنتي اين است كه به شما اجازه مي‌دهد به سفارش‌هاي خريد، پيشنهادات و ديگر نيازهاي مشتريان به سرعت و در لحظه پاسخ دهيد. فروشگاه‌هاي اينترنتي سفارش‌هاي مشتريان را ثبت و تأييد مي‌كنند. در فروشگاه‌ها يا شركت‌هاي سنتي، ثبت سفارش‌ها معمولا از طريق تماس تلفني انجام مي‌گيرد و روند ثبت و پيگيري آن توسط كارمندان انجام مي‌شود. بسته به ميزان كارهاي روزانه‌ي كاركنان، رسيدگي به سفارش ممكن است روزها طول بكشد. اما فروشگاه‌هاي اينترنتي با داشتن يك اپليكيشن مناسب به شما اين امكان را مي‌دهند كه نه تنها سفارش‌‌ها، بلكه موجودي انبار، تعداد فروش روزانه و هر چيز ديگري را كه لازم داريد، به سرعت چك كنيد. پاسخ‌دهي سريع به نيازهاي مشتريان، براي آنها رضايت به همراه دارد و براي شما كار اداري كمتر.
مطالب برگرفته از سايت فردا نيوز

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۴۱:۲۱ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 45
دیروز : 6
افراد آنلاین : 1
همه : 1806
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب