طراحي وب سايت
طراحي وب سايت و اپليكيشن موبايل

دليل طراحي سايت شركت ساختماني چيست؟ طراحي اين مدل سايت ها چه كمكي به كسب و كار هاي ساختماني خواهد كرد و چه خدماتي را به آن ها ارائه مي نمايد؟ در پاسخ بايد گفت كه امروزه بزرگ ترين شركت ها از يك وب سايت اختصاصي و حرفه اي بهره مند هستند و شايد مي توان يكي از دلايل تمايز آن ها نسبت به ساير رقبا را همين مورد عنوان كرد.

به همين جهت اغلب مديران به دنبال يافتن شركت طراحي سايت حرفه اي هستند تا خدماتي با كيفيت و در خور شان و مقام شركت آن ها را ارائه دهد. از آن جايي كه وب سايت شركت ساختماني شما نشان دهنده هويت اينترنتي شركت شما خواهد بود پس قطعا نگراني ها درباره طراحي هر چه بهتر سايت بالاتر مي رود.

طراحي وب سايت 

تمام تلاش ما در نوپرداز بر اين است كه رضايت مشتريان به صورت كامل حصول گردد و بهترين نتيجه براي شما ايجاد گردد. در ادامه به معرفي امكانات و ويژگي هاي وب سايت هاي ساختماني خواهيم پرداخت.

امكانات طراحي وب سايت ساختماني

  • ايجاد صفحه معرفي و سابقه كاري شركت
  • امكان ايجاد بخش خدمات و محصولات شركت
  • ايجاد صفحه تماس با ما و پنل مشتريان
  • امكان ثبت سفارش آنلاين
  • امكان راه اندازي بخش وبلاگ و خبرنامه
  • ايجاد گالري تصاوير شركت
  • نمايش حرفه اي نمونه كار هاي شركت
  • ايجاد باشگاه مشتريان 
  • ايجاد سيستم ارتباط با مشتريان

طراحي سايت ساختماني ريسپانسيو

امروزه يكي از مهم ترين نگراني هاي شركت ها امكان نمايش وب سايت آن ها به صورت ريسپانسيو در تمامي دستگاه هاي مختلف از جمله تلفن هاي همراه و تبلت ها مي باشد. اين خواسته و نگراني به حق است زيرا روز به روز به شمار افرادي كه از تلفن هاي همراه خود براي بررسي وب سايت ها استفاده مي كنند افزوده مي شود.

از اين رو قالب هاي طراحي شده توسط شركت طراحي سايت نوپرداز به صورت كاملا اختصاصي و ريسپانسيو مي باشد. طرح گرافيكي پس از تاييد مشتري پياده سازي خواهد شد تا تمام موارد مطابق خواست مشتري اجرا گردد. شما مشتريان گرامي مي توانيد جهت دريافت مشاوره يا سفارش طراحي با ما تماس حاصل فرماييد.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ تير ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۱۸:۱۵ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

زبان هاي برنامه نويسي اپليكيشن : در دنياي امروز اپليكيشن ها بخشي از زندگي ما شده اند. صبح كه از خواب پا ميشويم ، گوشي هوشمند خود را در دستمان گرفته و شروع به كار با اپليكيشن ها ميكنيم و حتي زماني كه به تخت خواب خود ميرويم نيز گوشي هايمان در دستانمان است. شايد با خود بگوييد ، اين يك معضل است اما اينگونه نيست.دنياي امروزي بدون اينترنت و نرم افزار ها معني ندارد و به نوعي بي معني است وبا حضور آنها رنگ و بوي خاصي ميگيرد. اما در پشت پرده اين نرم افزار ها يا اپليكيشن ها چه ميگذرد.

مسلما آنچه كه شما در صفحه تلفن يا تبلت خود ميبينيد با آنچه كه در پشت قضيه است تفاوت هاي بسياري دارد ولي اين تفاوت ها چگونه است؟ بيايد با چند زبان برنامه نويسي آشنا بشويم تا بتوانيم ديد بهتري نسبت به برنامه نويسي اپليكيشن اندرويد پيدا كنيم.

جاوا(Java):  زبان برنامه نويسي جاوا يك زبان شئ گرا بوده و براي اولين بار توسط جيمز گاسلينگ در شركت(Sun Micro System) ابداع شد. اين زبان ساختاري مانند C و C++ داشته و با امكاناتي كمتر وتوابعي آسوده تر ولي امنيت بالا محبوبيت بسياري در بين برنامه نويسان دارد. جاوا بيشترين استفاده را در بين نرم افزار هاي برنامه نويسي داشته و طبق آمارجاوا حدود۲۳% ميزان سرچ زبان هاي برنامه نويسي را به خود اختصاص داده و بعد از آن پايتون با۱۳% درصد در ردوه دوم قرار دارد. از آنجا كه سيستم عامل اندرويد خود نيز توسط زبان برنامه نويسي جاوا نوشته شده است به همين علت يادگيري آن باعث مي شود كه هر نوع اپ(App) دلخواه اندرويدي را بنويسيد. از كاربرد هاي زبان جاوا ميتوان به نوشتن برنامه هاي اندرويد، سرور وب ، برنامه هاي علمي ، بازي ها و وب سايت ها اشاره كرد.

سي شارپ (C#): سي شارپ يك زبان برنامه نويسي شئ گرا مانند جاوا بوده ولي از خانواده Cها مي باشد. زبان برنامه نويسي سي شارپ توسط مايكروسافت طراحي و توسعه يافته است. زبان برنامه نويسي سي شارپ (C#) در عين سادگي قدرت بسيار بالايي دارد . اگر سي پلاس پلاس و جاوا را بلد باشيد به راحتي ميتوانيد C# را ياد بگيريد. البته بدون فراگيري آن زبان ها نيز ميتوان سي شارپ را فرا گرفت. از سي شارپ براي برنامه نويسي اپليكيشن ويندوز ، موبايل ، بازي ، برنامه هاي تحت وب و وب سرويس ها استفاده ميكندد. اين زبان ، زباني است كه براي دات نت فريم ورك طراحي شده است. يادگيري آن آسان ولي تمرين زيادي ميخواهد.

سي پلاس پلاس (C+) : سي پلاس پلاس هم مانند زبان برنامه نويسي سي شارپ و جاوا يك زبان شئ گرا ميباشد. اين زبان توسط بي يارنه استراس تروپ (Bjarne Stroustrup) طراحي و ساخته شده است. نقطه اصلي تفاوت سي پلاس پلاس با سي در شئ گرا بودن آن است. برنامه C++ تشكيل شده از قطعه كدهايي به نام توابع و كلاس ميباشد . كتاب خانه هاي زبان سي پلاس پلاس به برنامه نويس اين امكان را ميدهد تا به بهترين شكل ممكن برنامه خود را بنويسد و به گونه اي يادگيري زبان C++ يك بحث و يادگيري كتابخانه هاي آن يك بحث ديگر مي باشد. از طريق زيانC++ به راحتي ميتوان برنامه هاي تحت وب و اپليكيشن هاي موبايلي نوشت.

پايتون (Python) :  زبان برنامه نويسي پايتون يك زبان برنامه نويسي سطح بالا، مفسر و شئ گرا مي باشد كه توسط خودو فان روسوم(Guido van Rossum) طراحي شد. وي زماني كه در تعطيلات كريسمس بود  قصد داشت مترجمي براي زبان اسكريپتي بنويسد به همين علت با رايانه شخصي خود و امكانات كم زباني جذاب براي هكر ها و انعطاف پذير براي پژوهشگران به نام پايتون نوشت. فلسفه اصلي ايجاد پايتون خوانايي برنامه هاي نوشته شده ، كوتاهي و بازدهي بالا ميباشد.پايتون انقلاب عظيم در حوزه برنامه نويسي بود به طوري كه زبان هاي اختراع شده بعد از آن به نوعي از پايتون به ارث بردند. با اين وجود زبان پايتون براي نوشت اپليكيشن موبايل مناسب نبوده اما براي برنامه هاي بيگ ديتا، دكستاپ ، وب سرور ها و.. بسيار مناسب بوده و به نوعي غول اين كارهاست.  كتابخانه هاي پايتون بسيار گسترده بوده و به نوعي با پايتون ميتوان هركاري كرد و اين زبان در عين سادگي حجمي از خدمات را كاملا پوشش ميدهد.

pythone

 

swift

سوئيف(Swift) : سوئيفت يك زبان برنامه نويسي چند شيوه اي براي توسعه Ios و Maغير مجاز مي باشد و تمام سيستم عامل هاي شركت اپل ميباشد. اين زبان برنامه نويسي توسط كريس لاتنردر شركت اپل(Apple)  طراحي و در سال ۲۰۱۴ معرفي شد تا جاي objective-c را بگيرد. سوئيفت درابتدا  قول داد كه تمامي خوبي هاي يك زبان برنامه نويسي را داشته باشد. سوئيفت سرعت كد زني برنامه نويسان را افزايش ميدهد و با محيط جذاب خود باعث راحتي برنامه نويسان شده و به نوعي از خستگي آنها جلوگيري ميكند. از ديگر قابليت هاي سوئيفت ران تايم يا ديدن لحظه اي نتيجه ميباشد. يعني دائما با نوشتن كد ها ميتوانيد نتيجه آنرا ببينيد. اما سوئيفت جنبه هاي منفي نيز دارد، يكي از آنها يادگيري اين زبان است. شما عملا با يك زبان كاملا جديد مواجه هستيد و بايد آنرا فرا بگيريد. سوئيفت براي برنامه نويسي اپليكيشن هاي ios و مك كاربرد دارد.

جاوا اسكريپت (Java Script) : زبان برنامه نويسي جاوا اسكريپت يك زبان مفسر و شئ گرا است. اين زبان هيچ ارتباطي با زبان جاوا نداشته و فقط تشابه اسمي دارند اما اين زبان برنامه نويسي بسيار شبيه به سي پلاس پلاس و جاوا مي باشد. كاربرد اصلي اين زبان در سايت و صفحات اينترنتي مي باشد و براي پويا نمايي در سمت كاربر از آن استفاده مي كنند. يكي از فريم ورك هاي مهم زبان برنامه نويسي جاوا اسكريپت جي كوئري مي باشد.

تا اينجاي كار با چند عدد از زبان هاي برنامه نويسي مهم در دنيا آشنا شديم. در مقالات بعدي با برنامه هايي براي برنامه نويسي آشنا خواهيم شد .

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ تير ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۲۷:۴۰ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

طراحي اپليكيشن موبايل يك رشته رو به رشد است و درست مانند طراحي وب، نياز مداوم به ارتقا كيفيت دارد. اكثر طراحان ايده هاي طراحان ديگر را قرض مي گيرند و انديشه هاي بسيار اندكي واقعا تازه و نو هستند و اكثرا كپي برداري است.

اما تعدادي از منابع هستند كه بهترين منبع براي طراحي اپليكيشن موبايل اند. ما در اين مقاله تعدادي از اين منابع را آورده ايم. 

Mobile Design Inspiration

 طراحي اپ 

 اين يكي از بهترين وبلاگ ها براي ايده هاي UI / UX موبايل است كه پست هاي جديد در هر هفته اضافه مي شوند. گالري آنها با صدها نمونه از رابط هاي كاربر (UI) برنامه زيبا است كه براي همه دستگاه ها قابل مشاهده است.

اكثر عكس ها روي يك دستگاه خاص، مانند يك گوشي هوشمند يا يك تبلت به عنوان يك رابط كاربر نمايش داده مي شود. اما برخي از پست ها حتي داراي انيميشن UX است مثلا منو هاي كشويي و نوار بارگذاري .

اگر به دنبال يك نماد براي برنامه هستيد، در اين سايت يك بخش خلاق در اين زمينه وجود دارد كه شما مي توانيد الگويي براي طرح هاي آرم محصول نيز پيدا كنيد.

طراحي اپليكيشن Dribbble

 طراحي اپليكيشن موبايل 

 اين يك نسبت سيگنال به نويز بزرگ است. در پيدا كردن جستجو واقعا خوب عمل مي كند، بنابراين شما مي توانيد هر تركيبي از كلمات كليدي براي طراحي اپليكيشن و رابط كاربر و ديگر چيزها به راحتي پيدا كنيد.

اين سايت فوق العاده آسان براي استفاده است و كيفيت فوق العاده دارد. اين سايت بزرگترين مخزن طرح هاي جديد در وب است.

طراحي Behance

اپليكيشن حرفه اي 

 اين سايت مثل Dribbble است و علاوه بر آن كاملا رايگان است، بنابراين هر كسي مي تواند براي يك حساب كاربري ثبت نام كند. البته اين مورد باعث كاهش كيفيت مي شود، زيرا هر كسي مي تواند هر چيزي را كه مي خواهد ارسال كند و با چنين پايگاه كاربراني بزرگي، محتواي زيادي وجود دارد.

Behance  براي جستجو فوق العاده آسان است و ويژگي هاي هزاران ايده اي از طراحي برنامه هاي تلفن همراه است.

Mobile patern (الگوهاي موبايل)

الگو موبايل 

سايت الگوهاي موبايل  از گنجينه هاي الگوها براي طراحي اپليكيشن موبايل تشكيل شده است. اين سايت يك گالري آنلاين پر از تصاوير از برنامه هاي واقعي تلفن همراه است كه توسط الگوهاي مختلف سازماندهي شده است.

شما مي توانيد با صفحه نمايش هاي آندرويد يا آيفون فيلتر كنيد، يا شما مي توانيد از طريق برچسب ها مانند صفحات ورود و يا تنظيمات براي برنامه هاي تلفن همراه جستجو كنيد.

اگر شما به دنبال ايده هاي طراحي براي صفحات خاص هستيد، سايت مدل هاي موبايل به طور باور نكردني ارزشمند خواهند بود.

Patterns (پترن)

اپليكيشن پيترن 

يكي از بهترين منابع طراحي اپليكيشن موبايل، پترن است و در چند سال گذشته، ارتقا زيادي يافته  است.

آنها داراي بزرگترين گالري طراحي برنامه هاي موبايل مي باشند كه مي توانيد در وب پيدا كنيد. شما مي توانيد از طريق بيش از 100 برچسب مختلف براي صفحات دولت خالي، چرخ دستي هاي خريد، پنجره popover و ديگر طرح هاي رابط كاربري مشابه مرور كنيد.

 از همه بهتر اينكه اين الگوها به كل صفحات محدود نمي شود. آنها بر روي عناصر فردي مورد استفاده در طراحي برنامه موبايل تمركز مي كنند.

و تمام اين نمونه ها از برنامه هاي واقعي آمده است، بنابراين شما مي توانيد الگويي از رابط برنامه هاي ملموس را داشته باشيد.

Mobile Mozaic (موبايل موزاييك)

طراحي اپليكيشن جديد 

موبايل موزاييك، يكي ديگر از منابع طراحي اپليكيشن موبايل و طراحي رابط كاربر موبايل است، و همه چيز را از برنامه هاي اساسي گوشي هاي هوشمند به بازي هاي سفارشي UI پوشش مي دهد.

بسياري از پست ها از تصاوير واقعي هستند، اما برخي از ويژگي هاي طراحي شده در مشخصات، اغراق نمايي شده است. تمامي الگوهاي UI توسط برچسب ها مانند صفحه هاي ورود به سيستم، جدول زماني، رابط هاي كاربر پيام رسان، و ديگر رابط هاي برنامه عمومي سازماندهي شده است.

اين سايت دست سرپرستي است، اما اگر شما يك برنامه يا نقشه مورد نظر را براي افزودن عكس به گالري داشته باشيد، مي توانيد تصاوير خود را ارسال كنيد. 

طراحي Collect Uv

مهم ترين طراحي 

با مجموع 6،600 طرح و شمارش، بايد بگوييم سايت جمع آوري UI مي تواند يكي از بزرگترين منابع طراحي اپليكيشن موبايل باشد.  انواع رابط براي نرم افزار دسكتاپ، وب سايت هاي پاسخگو و برنامه هاي تلفن همراه و... در اين سايت وجود دارد.

شما مي توانيد از طريق صدها برچسب بر اساس برچسب ها مانند چرخ دستي هاي خريد، پروفايل كاربر و فرم ثبت نام / ورود به سايت مرتب سازي كنيد. همه عكسها از Dribbble گرفته شده و به نويسنده اصلي پيوند دارند.

با اين حال من فكر مي كنم اين باعث مي شود كه طراحي ساده تر باشد، زيرا فقط عكس هاي با كيفيت بالا از Dribbble  در گالري پذيرفته مي شوند و شما مي توانيد براي صفحات خاص يا برچسب هايي كه هميشه نتيجه اي عالي در Dribbble ندارند، فيلتر كنيد.

وب سايت Inspired UI

روش هاي جديد طراحي اپ 

يك وب سايت از وب سايت هاي منابع طراح اپليكيشن موبايل است كه بسيار روبه رشد است. تمام عكس ها به طور مستقيم از برنامه هاي واقعي گرفته شده است، بنابراين شما مي توانيد طرح هاي رابط كاربري واقعي را ببينيد.

اين سايت، يك روش عملي براي طراحي اپليكيشن را ارائه مي دهد. شما ممكن است طرح هاي شگفت انگيز را دريافت نكنيد، اما شما مي توانيد رابط هايي را از برنامه هاي واقعي پيدا كنيد كه هر روز توسط افراد واقعي مورد استفاده قرار مي گيرد.

 

طراحي اپليكيشن UI Garage

طراحي اپليكيشن خارجي 

يكي ديگر از منابع طراحي اپيليكيشن موبايل، UI Garage است كه همچنين رابط هاي كاربردي واقعي را مي پوشاند.

اين سايت بسيار آسان فهرست مي شود و رابط ها بسيار آسان هستند و به آساني مرتب سازي مي شوند. به علاوه كل سايت به عنوان يك SPA كار مي كند بنابراين محتويات بارها به صورت پويا بر روي صفحه بارگيري مي شود.

آنها همچنين يك خبرنامه الكترونيكي با الهام از طراحي جديد دارند، اما اين براي همه مفيد نخواهد بود. بسياري از طراحان فقط مي خواهند براي پروژه فعلي خود طراحي كنند و بعد كم كم پيشرفت كنند. اما خبرنامه UI Garage  يك انتخاب با كيفيت بالا است.

اميدوارم كه اين 9 منبع بتوانند شما را به مسير طراحي بهتر رابط تلفن همراه هدايت كنند. طراحي يك برنامه عالي، علم موشك نيست كه سخت باشد اما كار ساده اي هم نيست. خوشبختانه اين سايت ها مي توانند بيش از اندازه به شما كمك كنند تا رابط كاربري تلفن همراه خود را برنامه ريزي كنيد و با اطمينان در مرحله طراحي قرار بگيريد.

ترجمه از سايت csswinner


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۵۷:۱۱ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

با افزايش گزينه هاي جذاب  طراحي وب سايت جديد، ما ميليون ها برنامه و وب سايت را مشاهده مي كنيم.  در اين برنامه  بسياري از گزينه هاي طراحي ضعيف را مي بينيم كه مانع از توسعه آن ها مي شود. از جمله محتواي ضعيف، ناوبري ناچيز و خطا هاي نا شناخته، جنبه هاي زيادي از طراحي وجود دارد كه مي تواند بهبود يابد.

اجتناب از اشتباهات رايج در طراحي برنامه هاي كاربردي

در اين مقاله قصد داريم از  ۱۰ اشتباه رايج در طراحي برنامه هاي كاربردي توسط راه حل هاي ارائه شده پرهيز كنيم.

۱ –  استفاده از طراحي پاسخگو را فراموش نكنيد

بيش از ۴۰ درصد از جستجوها در موبايل انجام مي شود، داشتن يك وب سايت كه مي تواند به درستي روي آن دستگاه نمايش داده شود براي هر كسب و كار اهميت دارد. بسياري از وب سايت هاي اين روزها با طراحي وب پاسخگو ايجاد شده اند. گوگل يك به روز رساني جستجو را معرفي كرد كه وب سايت هاي غير پاسخگو را در جستجوهاي تلفن همراه جريمه مي كند، اگر ما روي اين نكته تمركز نكنيم، مشكل بزرگي به وجود خواهد آمد.

۲ – اختلال در طراحي محتوا

محتوا در برنامه چيزي است كه مشتري توسط آن هدايت مي شود. ساختار محتوا مي تواند باعث يك موفقيت يا شكست باشد. كاربران وقت ندارند كل صفحه را بخوانند ، آنها فقط نقاط ضروري مانند عنوان ها، زير شاخه ها، گلوله ها، كلمات كليدي و غيره را اسكن مي كنند. ما بايد محتواي مهم و لينك هايي را كه كاربران هنگام كليك كردن از طريق صفحه، كليك مي كنند را برجسته كنيم.

  • محتواي غير ضروري كه صفحه را پر مي كند، در صفحه قرار ندهيد.
  • با استفاده از حاشيه ها، فاصله بين متن و تصاوير خود وب سايت را به اندازه كافي خوانا كنيد.

به روز رساني و هماهنگي : هدف از به روز رساني اين است كه محتواي جديد و يا ويژگي هاي جديد را اضافه كنيد و اشتباهات گذشته را تصحيح كنيد.

۱۰ اشتباه رايج در طراحي برنامه هاي كاربردي

۱۰ اشتباه رايج در طراحي برنامه هاي كاربردي

۳ – عناصر طراحي واقعي را فراموش نكنيد

عناصر طراحي سازگار را از طريق نرم افزار داشته باشيد.

عناصر طراحي پلت فرم (Android / iOS) را در نظر بگيريد و بر اساس آن برنامه را ايجاد كنيد. اطمينان حاصل كنيد كه عكس ها، فيلم ها و آگهي ها از محتوا پشتيباني مي كنند و طرح را متعادل مي كنند.

آيكن ها و تصاوير پشتيباني از متن به كاربر كمك مي كند به راحتي از طريق اسكن محتوا با استفاده از اين تصاوير زيبا، تجربه خوبي داشته باشند. اطمينان حاصل كنيد كه آيكون ها و تصاوير به كار رفته، از محتوا پشتيباني مي كند و مطابق با محتوا باشد.

۴ – زمان بارگيري را كنترل كنيد

در حالي كه خوب است كه انيميشن جاوا اسكريپت زيبا داشته باشيم تا توجه مشتريان را جلب كنيم اما اگر اين كار كارايي را تحت تأثير قرار دهد خوب نيست.

يك صفحه با نيمي از تصاوير با آيكون هاي مختلف و عدم وجود سلسله مراتب محتوا منجر به طراحي بد مي شود. و زمان بارگيري را كند مي كند.

هدف از طراحي خوب، ارائه راهنمايي، تمركز و يك سلسله مراتب محتوا است. با كنترل و تنظيم محتوا مي توانيد زمان بارگيري را بهبود بخشيد.

۵ – اندازه صحفه نمايش

به عنوان طراحان خوب، ما بايد يك سايت را كه متناسب با تمام اندازه صفحه نمايش است، ايجاد كنيم. ۱۰۲۴x768 پيكسل طرح بندي بهينه شده براي وب سايت ها است.

ما مي توانيم در مورد قطعنامه هاي معمولي استفاده شده از سايت هاي زير اطلاعاتي بدست آوريم:

  • گوگل آناليز:اطلاعاتي را در مورد سيستم عامل هايي كه بيشتر شامل مشتريان شما هستند و به وضوح بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرند را مي دهد. اين تاريخ بسيار زياد در تجديد نظر در وب سايت كمك مي كند. به عنوان مثال Minttra فرصتي را در اختيار مشتريان تلفن همراه قرار داده و برنامه وب را رها كرده است و اين موضوع كمك مي كند تا ميليون ها بار دانلود شوند. اما در اواخر امسال آنها با برنامه وب پشت سر مي گذارند.
  • W3 Schools Browser Stats: شما مي توانيد يك ليست از مرورگر محبوب استفاده شده توسط netizens پيدا كنيد و آنها را با توجه به محبوبيت مرتب كنيد.

 

۱۰ اشتباه رايج در طراحي برنامه هاي كاربردي

۱۰ اشتباه رايج در طراحي برنامه هاي كاربردي

۶ – نحوه ارتباط با مشتري

براي برخي از مشتريان سوالاتي پيش مي آيد كه براي پاسخ دادن به آن ها راهي بايد در پيش گذاشت. اما نمي شود كه شماره تلفن تان را روي نرم افزار قرار دهيد تا آن ها براي كوچك ترين سوال به شما زنگ بزنند بلكه بايد در يك قسمت سوالات رايج را قرار دهيم تا به سوالات مشتريان پاسخ داده شود.

۷ –   توجه به مخاطبان هدف

اين بسيار مهم است طراحي اپليكيشن بايد به گونه اي باشد كه با مخاطبان هدف سازگار باشد و نحوه استفاده از رنگ ها و طرح ها بايد مطابق با سليقه مخاطبان باشد تا آن ها از اپليكيشن لذت كامل ببرند. و فروش شما بالا برود.

۸ –  قرار دادن تبليغات در جاي اشتباه

تبليغات هسته اي براي هر نام تجاري براي توليد درآمد است، اما اگر آن را در برنامه و پر تحرك و  ناراحت كننده براي كاربران، نشان دهيد، تبليغات شما نادرست است و شما بايد استراتژي خود را از قرار دادن تبليغات تغيير دهيد.

  • تبليغات تمام صفحه را در نظر نگيريد و دكمه بستن نامرئي نباشد.
  • هرگز مطالب را با قرار دادن آگهي ها پوشش ندهيد، كه اين كار، هدف برنامه را از بين مي برد.

۹ –  فرم ثبت نام / ثبت نام پيچيده.

از اطلاعات كاربران براي ثبت نام كدام موارد را لازم داريد؟  اگر شما نياز به اطلاعات زيادي داريد، در مراحل مختلف برنامه، آن را جمع آوري كنيد، به طوري كه كاربر نگران مشاهده فرم هاي مختلف ثبت نام نباشد.

۱۰ –  ترويج مشاركت اجتماعي

شخصا با مشتريان خود ارتباط برقرار كنيد، كه هويت نام تجاري را تقويت مي كند و رابطه را تقويت مي كند.

  • پست كردن وبلاگ ها در رسانه هاي اجتماعي مي تواند رتبه هاي بالاتر در گوگل را به دست آورد.
  • Freebies كه مشتري را به استفاده از برنامه تشويق مي كند.

ترجمه از medium.com


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۳۵:۰۹ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

چگونه ميتوانم رتبه الكسا وب سايت خود را افزايش دهم؟ آيا هيچ ترفندي يا راهنمايي براي اين كار وجود دارد؟ براي بسياري از صاحبان وب سايت ها و وبلاگ نويسان جديد، ناراحت كننده است كه ترافيك كسب كنيد اما رتبه الكسا پايين تر داشته باشيد. داشتن اطلاعات كامل از مفاهيم سئو و نحو نوشتن محتوا مناسب يكي از نكات كليدي افزايش ترافيك وب سايت است. 

قبل از اين كه درباره تكنيك هاي افزايش الكسا وب سايت صحبت كنيم ابتدا اصول اوليه رو مرور مي كنيم.

الكسا و رتبه الكسا وب سايت چيست؟

الكسا (كه توسط آمازون و موسس آن يعني جف بيسوس ايجاد شده است) يك شركت است كه داده هاي ترافيكي مربوط به وب سايت ها را حفظ مي كند و اطلاعات رتبه بندي وب سايت ها نيز به رتبه الكسا معروف است.

رتبه جهاني الكسا نشان مي دهد كه سايت شما در سراسر جهان چه ميزان محبوب است و همچنين رتبه محلي الكسا محبوبيت سايت شما در كشوري را نشان مي دهد كه دامنه سايتتان در آن ثبت شده است.

رتبه الكسا خود را چگونه پيدا كنيد؟

شما مي توانيد با مراجعه به آدرس اينترنتي http://www.alexa.com/siteinfo از رتبه الكسا وب سايت خود آگاهي پيدا كنيد. همچنين شما مي توانيد با نصب برنامه افزونه Alexa Traffic در گوگل كروم از اطلاعات الكسا هر صفحه اي كه باز مي كنيد مطلع گرديد.

آيا رتبه الكسا وب سايت مهم است؟

رتبه الكسا يك ابزار بسيار مهم براي بازاريابان است، زيرا پتانسيل تبليغاتي يك سايت را نشان مي دهد. هر چقدر عدد آن پايين تر باشد به اين معنا است كه سايت شما ترافيك بيشتري را كسب كرده است.

به طور كلي دامنه هاي با عدد پايين در الكسا ارزشمند تر از دامنه هاي با رتبه الكسا بالاتر هستند.

داشتن رتبه كم الكسا مي تواند CPC را افزايش دهد كه شما از طريق تبليغات خود دريافت مي كنيد يا حتي به شما كمك مي كند كه تبليغ كنندگان بيشتري را به سمت سايت خود بكشانيد.

بنابراين، كاهش رتبه الكسا سايت شما مي تواند براي كسب و كار شما سودمند باشد.

چه عواملي بر رتبه بندي الكسا وب سايت شما موثر هستند؟

هر روز، الكسا ميانگين بازديد كنندگان روزانه و صفحات را در طي 3 ماه گذشته ارزيابي مي كند. سايت با بالاترين تركيب بازديد كنندگان و ميزان بازديد صفحات در طول 3 ماه گذشته در رتبه اول قرار مي گيرد. ما در آزمايش هايي كه انجام داديم متوجه شديم كه چندين عامل ديگر نيز در رتبه بندي سايت ها موثر هستند:

  • ترافيك دريافتي از افرادي كه از نوار ابزار الكسا استفاده مي كنند
  • تعداد بازديد هاي صفحه
  • زمان صرف شده در سايت براي هر بازديد كننده
  • ميزان بازدهي و CTR. (ياد بگيريد چگونه CTR خود را افزايش دهيد)
  • كيفيت و تنوع ديدگاه ها
  • تعداد لينك هاي داده شده به سايت
  • اشتراك گذاري در شبكه هاي اجتماعي
  • سرعت بارگذاري سايت
  • UX و UI سايت 

الكسا وب سايت 

آيا رتبه بندي الكسا بر سئو يا ترافيك سايت تاثير مي گذارد؟

بين سئو و رتبه الكسا رابطه مستقيمي وجود ندارد. با اين حال، يك رتبه پايين الكسا ممكن است مربوط به سايتي باشد كه در رتبه هاي برتر موتور هاي جستجو قرار دارد و از اين طريق ترافيك خود را دريافت كرده است. 

سايت هايي كه رتبه الكسا كمتر از ده هزار دارند، احتمالا از يك قسمت خوب بازديدكنندگان از نتايج موتورهاي جستجو لذت خواهند برد.

دريافت لينك ها از سايت هاي معتبر و قدرتمند، قدرت دامنه سايت شما را افزايش مي دهد و به شما براي رتبه بندي بهتر سايت شما كمك خواهد كرد. اين به شما كمك خواهد كرد كه ترافيك بيشتري كسب كنيد كه به نوبه خود رتبه الكسا را نيز بهبود خواهد بخشيد.

وب سايت براي اينكه به رتبه زير صد هزار الكسا برسد به چه ميزان بازديد نياز دارد؟

گوگل آنالاتيك و الكسا آمار و ارقام مختلفي را ارائه داده اند. اما يك آمار حدودي را در زير قرار داده ام:
100،000 = 100-150 نفر در روز با نصب نوار ابزار الكسا
50،000 = 250-300 بازديد كننده در روز
20،000 = 400-500 نفر در روز با نصب نوار ابزار الكسا
10،000 = 700-800 بازديد كننده در روز
كمتر از 5000 = حدود 1400-1600 بازديد كننده در روز

روش قانوني واقعي براي بهبود رتبه الكسا (به صورت رايگان)

تلاش كنيد محتوا فوق العاده اي بنويسيد و يك سئو كار حرفه اي را استخدام كنيد تا بتوانيد رتبه خوبي در گوگل داشته باشيد. اگر مي خواهيد خودتان سئو را انجام دهيد بايد به برخي نكات توجه داشته باشيد كه اينجا بازگو مي كنيم.
اگر مي خواهيد مديران وب سايت ها را جذب كنيد، شما بايد محتوياتي بنويسيد كه سئو، بازاريابي ديجيتال و غيره در ارتباط هستند.
مهم تر از همه، محتوا آن را در همه جا (فيس بوك، توييتر، رديت و غيره) به اشتراك بگذاريد.
دريافت لينك ها و ارسال پست بعنوان كاربر مهمان براي افزايش قدرت دامنه وب سايت
به طور دائم مقالات قديمي (كه ممكن است حجم ترافيك آن ها كاهش يافته باشد) را آپديت كنيد و همچنين آخرين تغييرات سئو را نيز روي آن ها اعمال نماييد.

ترفند هاي جديد براي كاهش رتبه الكسا

در اين جا مراحل ساده اي را براي كاهش رتبه الكسا قرار داده ايم:

  • نصب Alexa Toolbar را بر روي مرورگرهاي متعدد (Chrome، Safari، Firefox، و غيره)
  • اين نام مجاز نمي باشد مورد علاقه خود را نصب كنيد و به آن متصل شويد
  • براي هر مرورگر به PageReboot برويد، زمان بارگذاري مجدد هر صفحه سايت را 60 ثانيه (يا بيشتر) تنظيم كنيد.
  • به مدت 15 تا 20 دقيقه صبر كنيد
  • به اين نام مجاز نمي باشد خود بازگشته و كشور و منطقه خود را تغيير دهيد.
  • (در صورتي كه بودجه كافي را داريد) يكي از پلن هاي الكسا را بخريد و صفحه خود را ارتقاء دهيد.

اگر وب سايت شما رتبه الكسا كمتر از 100,000 داشته باشد، رتبه الكسا آن هر روز بايستي آپديت شود. در غير اين صورت به روز رساني رتبه شما ممكن است يك هفته يا بيشتر نيز زمان ببرد.

وب سايت هايي كه بيشترين رتبه الكسا را دارند

طبق اعلام الكسا سايت هايي كه بيشترين بازديد را داشته اند در زير آمده اند:

  • گوگل (Google)
  • يوتيوب (Youtube)
  • فيس بوك (Facebook)
  • بايو (Baidu)
  • ويكي پديا (Wikipedia)
  • ياهو (Yahoo)
  • رديت (Reddit)
  • Google India
  • QQ
  • آمازون (Amazon)

مزاياي داشتن الكسا پايين تر

درس صورتي كه شما به صورت قانوني رتبه الكسا سايت خود را افزايش دهيد، اين مورد مزيت هاي زيادي را براي سايت شما خواهد داشت از جمله:

  • كسب و كار شما رونق بيشتري مي گيرد. بسياري از وبلاگ نويسان به سمت سايت حرفه اي شما آمده و اعتماد مردم نيز بيشتر مي شود.
  • سايت شما بيشتر به عنوان مرجع شناخته شده و لينك هاي زيادي را دريافت خواهيد كرد.
  • شما مي توانيد ساير معيارهاي جالب در صفحه الكسا سايت خود را ببينيد. مواردي مانند آمار جمعيت بر اساس جنسيت، تحصيلات و محل سكونت و غيره.

نتيجه گيري درباره رتبه الكسا سايت

پيشنهاد من اين است كه از روش هاي قانوني و درست براي كاهش رتبه الكسا سايت خود استفاده كنيد و از اصول سئو و بهينه سازي وب سايت نيز پيروي نماييد. صادقانه به شما توصيه مي كنم كه براي اين كار از روش هاي كلاه سياه و نادرست استفاده نكنيد. به نظر من يكي از بهترين راه ها توليد محتوا با كيفيت و مناسب است. نظر شما چيست؟

برگرفته از سايت alejandrorioja.com


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۳۴:۱۵ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

از آن جا كه امروزه طراحي فروشگاه اينترنتي رشد خوبي داشته است و دز حال حاظر ميليون ها مشتري بالقوه را نيز دارد، اين يك ابزار بسيار قدرتمند براي كسب و كار هاي مختلف به حساب مي آيد. اما از طرفي طراحي اپليكيشن موبايل از جمله اپليكيشن هاي فروشگاه اينترنتي بسيار وقت گير است و نياز به يك سرمايه معيني دارد. به همين جهت لازم است تا تمام عوامل توسعه اپليكيشن را از قبل در نظر بگيريم. 

ملزومات طراحي اپليكيشن موبايل براي فروشگاه اينترنتي

براي طراحي اپليكيشن براي يك فروشگاه اينترنتي عالي، ابتدا بايد بدانيم كه ملزومات اساسي براي اين نوع محصول چيست.

امنيت: معمولا اپليكيشن هاي موبايل فروشگاهي از عمليات هاي خريد پشتيباني مي كنند. يك برنامه جايي است كه مشتريان پول خود را براي دريافت كالاها يا خدمات شركت قرار مي دهند. اين موضوع منجر به ضرورت ارائه يك سطح مناسب امنيت مي شود. همچنين، اين مهم ترين عامل براي افرادي است كه از اپليكشن هاي فروشگاه اينترنتي استفاده مي كنند. مسئله امنيت، محبوبيت اپليكيشن و شهرت شركت را نيز تحت تاثير قرار مي دهد. وجود سطح بالايي از امنيت استدلالي براي كاربران جهت شروع استفاده از يك اپليكشن است.

ارگونوميك: طراحي اپليكيشن موبايل بايد طوري باشد كه استفاده از آن آسان باشد. كاربر نبايد ساعت ها وقت صرف كند و يا راهنمايي ها را دنبال كند تا ياد بگيرد كه چگونه از برنامه شما استفاده كند. اپليكيشن شما نبايد شامل اشكال يا عناصر گيج كننده باشد. همه چيز بايد روشن و ساده باشد. تمام اطلاعات غير ضروري نيز بايد حذف شود.

ثبات و پايداري: ثبات يك اپليكيشن فروشگاه اينترنتي بسيار مهم است. يك برنامه بايد پايدار باشد، هيچ بهانه اي براي آن وجود ندارد. مشتري نبايد احساس كند كه پول خود را صرف چيزي مي كند كه در عوض آن خدمات عالي دريافت نخواهد كرد.

البته، تقريبا غيرممكن است كه يك برنامه بدون هيچ اشتباهي طراحي شود. به همين جهت تست اپليكيشن، بازخورد مشتريان، تجزيه و تحليل گزارش خطا ها، به روز رساني و رفع اشكالات منجر مي شود كه برنامه شما پايدار تر شود.

سرعت: نكته ديگري كه بايد در نظر بگيريد اين است كه چگونه يك اپليكيشن موبايل براي فروشگاه اينترنتي شما سريع كار مي كند. يك برنامه نبايد تاخير داشته باشد و بايد سريعا به دستورات كاربر پاسخ دهد. اين نكته ضروري است كه بايد زمان تأخير به حداقل برسد تا بهترين تجربه ممكن را براي كاربران ايجاد نمايد.

اگر مي خواهيد يك اپليكيشن موبايل براي IOS و اندرويد ايجاد كنيد، بايد ويژگي هاي سيستم هاي عامل و دستگاه ها را نيز در نظر بگيريد. طراحي يك برنامه كاربردي نيز اهميت دارد. يك برنامه بايد به خوبي نمايش داده شود، به طوري كه مردم دچار خستگي نشوند.

طراحي فروشگاه اينترنتي 

اجزاي پرداخت الكترونيكي در يك اپليكيشن فروشگاهي

يكي از مهم ترين موضوعاتي كه در هنگام طراحي يك اپليكيشن موبايل براي فروشگاه اينترنتي بايد مورد توجه قرار گيرد، يكپارچگي سيستم پرداخت است. براي اين منظور بايد يك دروازه و پردازنده پرداخت را به برنامه خود اضافه كنيد.

دروازه پرداخت: اين يك رابط كاربري است كه مشتري و سيستم پرداخت را به هم متصل مي كند. دروازه پرداخت بسيار مهم است، زيرا سطح امنيتي روش پرداخت را تعيين مي كند. پس از كليك بر روي دكمه "خريد"، دروازه پرداخت شروع به كار مي كند. اطلاعاتي را كه فرد ارائه مي دهد رمزگذاري مي كند: شماره كارت اعتباري، اطلاعات شخصي و اطلاعات تماس و غيره. همچنين شما مي توانيد از يك سيستم امنيتي كه از قبل وجود دارد استفاده كنيد.

پردازنده پرداخت: اطلاعات از طريق يك دروازه پرداخت به مرحله بعدي منتقل مي شوند. اين قلب سيستم پرداخت و جايي است كه روش هاي اصلي اجرا مي شوند. داده هاي ارائه شده توسط يك مشتري به يك پردازنده پرداخت منتقل مي شود. سپس، اين اطلاعات را به بانك با تمام جزئيات لازم ارسال مي كند.

بانك داده ها را پردازش مي كند و پاسخ مي دهد. يك پردازنده پرداختي از بانك پاسخ را دريافت كرده و تعيين مي كند كه آيا معامله تاييد يا رد مي شود. در صورتي كه معامله تاييد شد، روند با موفقيت به پايان رسيد. اگر تراكنش رد شد، به مشتري اطلاع مي دهد كه وجوه مالي منتقل نشده است.

پردازنده پرداخت جزء اصلي ترين ماژول هاي پرداخت يك اپليكيشن فروشگاهي محسوب مي شود، بنابراين بايد پايدار باشد. علاوه بر اين، خطاها بايد كاملا حذف شوند. چنين اجزايي بايد با دقت آزمايش شوند تا مطمئن شويم همه چيز درست كار مي كند.

سيستم پرداخت فروشگاه 

ايده هايي براي طراحي اپليكيشن موبايل فروشگاه اينترنتي

در اينجا برخي از ايده هايي را قرار داده ايم كه مي توانيد در هنگام طراحي اپليكيشن موبايل فروشگاه اينترنتي پياده سازي كنيد. اين مثال ها براي شركت هاي استارت آپي نيز كاربرد دارند.

ارائه يك طيف وسيعي از كالاها (مثل لباس)، يك ايده عالي براي طراحي اپليكيشني است شبيه به اينستاگرام نمايش داده مي شود، جايي كه مشتري نوعي "خوراك خبري" را با پيشنهادات شركت مي بيند. مشتري يك تصوير لباسي كه دوست دارد لمس مي كند و آن را به سبد خريد اضافه مي كند.

حراج. فرد مي تواند يك مزايده با پارامترهاي مشخصي از پيشنهادات را شروع كند، مانند حداكثر تعداد شركت كنندگان، قيمت شروع و غيره. بنابراين، يك اپليكيشن ممكن است مدل حراج زندگي واقعي را ايجاد نمايد.

پيدا كننده محصول. يكي ديگر از ايده ها اين است كه راه حلي ارائه دهيم كه به مردم كمك مي كند چيزي را پيدا كنند كه به دنبال آن هستند. مشتري يك عكس از محصولات را كه مشابه با يك پيشنهاد شما است (يا پيدا مي كند) مي برد و آن را به برنامه ارسال مي كند. سپس، برنامه به او كمك مي كند تا همان محصول را در فروشگاه اينترنتي خود پيدا كند.

ويرايشگر طراحي. اگر شركت شما لباس هايي با طراحي سفارشي را ارائه مي دهد، فرض كنيد كه يك اپليكيشن طراحي كنيد تا مشتريان بتوانند طراحي لباس مورد نظر خود را انتخاب كنند. اين گزينه خوبي براي ايجاد يك طرح با تصاوير است و يك ويرايشگر را نشان مي دهد كه به افراد اجازه مي دهد لباس شخصي خود را ايجاد كنند. به عنوان مثال، يك فرد مي تواند يك تي شرت سياه را انتخاب كند و تصاوير مختلفي را كه روي آن چاپ مي شود اضافه نمايد. ويرايشگر بايد داراي لايه ها و ابزارهايي باشد كه به مشتريان اجازه مي دهد رنگ عناصر را تغيير دهند.

اپليكيشن فروشگاه 

جزئياتي درباره طراحي اپليكيشن موبايل فروشگاهي

براي طراحي اپليكيشن موبايل فروشگاه اينترنتي به يك تيم نياز داريد كه شامل طراح، مدير پروژه، يك توسعه دهنده بك اند و دو برنامه نويس موبايل باشد. توجه داشته باشيد كه هر بخش از برنامه به صرف كردن مقدار مشخصي زمان نياز دارد كه بهتر است از ابتدا پروژه براي آن برنامه ريزي انجام دهيد. ويژگي هاي اصلي كه اين اپليكيشن بايد داشته باشد عبارتند از:

  • مشخصات كاربر كه شامل اطلاعات شخصي، نماد و تاريخ خريد، ليست علاقه مندي ها و غيره باشد.
  • خوراك هماهنگ شده كه در زمان واقعي به روز مي شود و شامل دسته ها و كالاها مي شود.
  • جستجو و فيلتر كردن كالاها
  • مجوز امن و حفاظت از برنامه در برابر حملات و هك شدن
  • يكپارچگي سيستم هاي پرداخت
  • بخش نظرات و پيشنهادات با پشتيباني فيدبك ها(مانند چت)
  • رديابي تحويل سفارشات
  • سيستم بازپرداخت

چگونه طراحي اپليكيشن به بهترين شكل ممكن انجام مي شود؟

طراحي اپليكيشن موبايل 

توسعه اپليكيشن هاي فروشگاهي پس از انتشار برنامه متوقف نمي شود. مهم اين است كه به كار ادامه دهيد تا كار را بهتر انجام دهيد، سريع تر كار كنيد و خطاها را براي ارائه بهترين خدمات ممكن به مشتريان بالقوه برطرف كنيد. 

تجزيه و تحليل اين كه مردم از نرم افزار شما استفاده مي كنند و بازخوردي را كه از آنها دريافت مي كنيد را مطالعه كنيد. سرويس Google Analytics يك منبع داده مفيد است. اين براي درك اينكه چگونه افراد با برنامه شما ارتباط برقرار مي كنند به شما اطلاعاتي را كه نياز داريد، ارائه مي دهد. همچنين توجه داشته باشيد كه رتبه بندي برنامه در فروشگاه هاي تلفن همراه نيز مهم است.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۴۳:۴۲ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

اغلب شما ممكن است برخي اصطلاحات طراحي سايت را شنيده باشيد، مانند طراحي سايت واكنش گرا، طراحي سايت ثابت و طراحي سايت روان. اما ممكن است شما بپرسيد معني اين ها چيست و چه تفاوتي در كسب و كار ما ايجاد خواهند كرد؟ در واقع با افزايش پيچيدگي وب سايت ميزان بازديد از سايت شما اهميت بيشتري پيدا خواهد كرد. در ادامه درباره اين موارد بيشتر توضيح خواهيم داد. 

طراحي سايت ثابت 

در طراحي سايت به صورت ثابت، سايت داراي يك عرض ثابتي بوده كه در هنگام تغيير اندازه مرورگر تغيير نخواهد كرد(فرقي ندارد كه با چه دستگاهي آن را مي بينيد). اما در دستگاه هاي كوچكتر مانند گوشي هاي موبايل و تبلت ها محتوا به سختي قابل مشاهده بوده و لازم است تا براي بررسي تمام سايت پيمايش هاي افقي را نيز انجام بدهيم. همچنين تصاوير و متن ها به خوبي تلفن هاي همراه قابل مشاهده نيستند.

طراحي سايت روان

در اين مدل طراحي سايت، هنگامي كه عرض مرورگر شما تغيير نمايد، محتوا صفحه به صورت خودكار گسترش يافته و در تمام عرض صفحه گسترش مي يابد. از اين رو به آن طراحي سايت روان مي گويند كه متناسب با عرض صفحه نمايش بزرگ خواهد شد. ستون هاي وجود در صفحات وب سايت متناسب با اندازه يكديگر كاهش يا افزايش مي يابند. طراحي سايت روان ممكن است معايبي هم داشته باشد زيرا برنامه نويس روي برخي موارد سايت تسلط كمتري دارد.

طراحي سايت ريسپانسيو

روش هاي طراحي سايت   

هدف از اين رويكرد نمايش محتوا وب سايت ها به صورتي كاربرپسند در تمامي دستگاه هاي مختلف و صفحه نمايش هايي با اندازه هاي متفاوت مي باشد. اصولا اين مدل وب سايت ها در تمامي نمايشگر هاي روميزي، تبلت ها و تلفن هاي همراه به خوبي قابل نمايش هستند. هنگام طراحي سايت به صورت ريسپانسيو، طراحان نياز به طراحي چندين فرمت مختلف براي وب سايت ندارند.

كيفيت فيلم ها و تصاوير موجود در سايت شما به سرعت اينترنت شما بستگي دارد. به عنوان مثال يك ويدئو در سايت بايستي با كيفيت هاي مختلف قابل نمايش باشد تا وقتي كه كاربر از سرعت اينترنت پاييني استفاده مي كند بتواند ويدئو مورد نظر را هرچند با كيفيت كمتر ولي ببيند. 

كدام شيوه طراحي سايت براي شركت شما مناسب است؟

شركت ها بايستي ابتدا آناليز هاي لازم را انجام دهند تا متوجه شوند مخطبان هدف آن ها، اغلب با چه دستگاه هايي به سراغ وب سايت آن ها خواهند رفت. سپس مي توانند بهترين ساختار طراحي سايت خود را تعيين كنند. مثلا اگر مشتريان شما از طريق تلفن هاي همراه وب سايت شما را مشاهده نمي كنند، لازم نيست هزينه بيشتري را صرف طراحي سايت ريسپانسيو بكنيد. اما بايد اين نكته را بدانيد كه با توجه به رشد حيرت آور استفاده از تلفن هاي همراه بهتر است سايت خود را براي نمايش در اين دستگاه ها نيز آماده نماييد.

نتيجه گيري

در طراحي سايت ثابت در واقع تمام ابعاد صفحه نمايش مشخص است و تغييري نمي كند. اما در طراحي سايت روان عرض صفحه با درصد تعيين شده و بر اساس عرض صفحه نمايش تغيير مي كند. در طراحي سايت ريسپانسيو نيز علارقم وقت هزينه بيشتري كه به دنبال دارد اما به نظر مي آيد به صرفه تر از ساير روش ها باشد.

به نظر شما كدام يك از روش هاي طراحي سايت ذكر شده مناسب تر هستند؟


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۵۹:۰۱ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

اگر به وسيله كارت عابر بانك فقط مي توان پس انداز بانكي را برداشت كرد، فروشگاه اينترنتي وسيله است كه باعث مي شود كارت عابر بانك همواره بكار بيايد و هيچ گاه بي استفاده نماند!

در واقع طراحي فروشگاه اينترنتي مستقيما باعث افزايش موجودي شما در حسابي مي شود كه به فروشگاه اينترنتي خود متصل كرده ايد.

اما آيا هر فروشگاهي و در هر شرايطي مي تواند اينگونه باعث تحرك كارت عابر بانك شود!؟

معني و مفهوم طراحي فروشگاه اينترنتي چيست

معني و مفهوم طراحي فروشگاه اينترنتي

فروش اينترنتي نتنها كار ساده اي نيست بلكه گاهي به يك آرزوي دست نيافتني براي بسياري از فروشگاه داران تبديل مي شود زيرا خريداران فقط با چند صفحه توضيحات، تعدادي تصوير و در بهترين حالت يك كليپ ويديويي مواجه هستند و نمي توانند بصورت قيزيكي كالا را لمس كنند و به سختي راضي به خريد از يك فروشگاه مي شوند.

به همين دليل علاوه بر ظرافتي كه در طراحي ظاهر فروشگاه به كار مي رود بايد نكاتي را در نظر گرفت كه بتوان اعتماد كاربران را جلب كرد. مواردي مانند:

  • قرار دادن شماره تلفن، فكس و آدرس پستي فروشگاه در معرض ديد خريداران
  • ارائه مشاوره آنلاين به خريداران در ساعات اداري
  • دريافت بازخورد خريدار چند هفته پس از تحويل گرفتن كالا
  • فراهم كردن امكان انصراف از خريد يا پس گرفتن كالاي فروخته شده

يافتن خريدار در اينترنت گاهي مهمتر از فروش اينترنتي مي باشد!

اگر خريداري وارد وب سايت نشود چگونه مي توان اعتماد او را جلب كرد و كالايي به او فروخت؟

  • اگر سرمايه كافي براي تبليغات در اختيار نداشته باشيد
  • اگر فروشگاه براي موتورهاي جستجو بهينه سازي نشده باشد
  • اگر سرور سايت از دسترس خارج شود
  • اگر فروشگاه هك شود

ميتوان اين اما و اگر ها را براي چندين صفحه ادامه داد و به همين دليل طراحي فروشگاه اينترنتي بايد با ذكاوت خاصي انجام شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۸ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۲۶:۳۴ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

طراحي سايت كار كمي پيچيده تر است. پيشنهاد ميكنم اگر علاقه شديد به دنياي اينترنت داريد ابتدا با وبلاگ و كار كردن با آن تجربه خود را افزايش دهيد و سپس به سراغ داشتن يك سايت برويد. در هر صورت براي داشتن يك سايت ابتدا بايد يك دامنه از سايتهايي كه دامنه را مي فروشند تهيه كنيد(يك دامنه همان com. و ir. و… است) بعد از آن بايد حتما اصول طراحي سايت را بلد باشيد كه در اين كتاب گنجايش صحبت آن نيست و مي توانيد از ديگر كتابهاي ما كه در دست تاليف است استفاده كنيد.

راه اندازی کسب و کار موفق طراحی وب سایت

انجام يك خريد اينترنتي

فروشگاه هاي اينترنتي در كشور ما رشد سريعي داشته اند و اين يك مزيت خوب مي باشد چرا كه با توجه به حجم سنگين ترافيك شهري و آلودگي هوا مي توان تنها با چند كليك محصول مورد نظر خود را خريداري كرد. البته بايد مراقب بود كه از هر سايتي نبايد خريد كرد چرا كه ممكن است افراد سودجو و كلاهبردار به دنبال دزديدن پول شما باشند پس قبل از خريد حتما در مورد آن سايت و فروشگان اينترنتي تحقيق كنيد. سايت هاي اينترنتي زيادي هستند كه هم معتبرند هم محصولات متنوعي را ارئه مي دهند. مانند digikala . com و ir.۵۰۴۰ و bamilo. com و fafait . com و startekar . com و بسياري ديگر، وارد هر كدام از اين سايتها كه بشويد دسته بندي محصولات را خواهيد ديد كه كار را براي شما راحتتر مي كند وقتي محصولي مورد نظرتان را پيدا كرديد مي توانيد توضيحاتي در مورد آن محصول را نيز ببينيد. سپس با زدن بر روي گزينه مي افزودن به سبد خريد با خريد اين كالا وارد صفحه پرداخت مي شويد البته در بيشتر سايتها براي خريد بايد در آن سايت ثبت نام كنيد كه معمولا خود سايت به شما نحوه ثبت نام را اموزش مي دهد. حتي مي توانيد نوع ارسال محصول خود را نيز انتخاب كنيد كه از چه طريقي برايتان ارسال شود.

نكته: محصولي كه مي خواهيد خريد كنيد را از چند فروشگاه اينترنتي ديگر نيز در مورد قيمت آن تحقيق كنيد. شايد آن سايتها قيمت كمتري را پيشنهاد داده باشند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۸ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۲۵:۴۷ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]
بحث ux يا تجربه كاربري يك اصل خيلي مهمي مي باشد كه كاربرد بسيار زيادي در طراحي سايت ها دارد.
تعريفي كه در مورد تجربه كاربري مي توان به صورت كلي بيان كرد اين چنين مي باشد:رعايت اصول در بخش هاي مختلف طراحي باعث مي شود كه كاربران به راحتي از اين بخش استفاده كنند.
وقتي كاربران بخواهند از سايت ها بازديد كنند طبيعتا در يك نگاه اول ظاهر سايت كه به نظرشان جالب باشد يازديد مي كنند كه به محتويات توجه مي كنند پس در اين مرحله تجربه كاربري هست كه به موفقيت كمك زيادي مي كند.
وقتي محتويات سايت را با رعايت قوانين رابط كاربري ايجاد كنيم باعث مي شود كه محصولات و مطالب در سايت خيلي زيبا نمايش داده شود و كاربران را جلب سايت كند.
راه اندازی کسب و کار موفق طراحی وب سایت

تفاوت رابط كاربري و تجربه كاربري

تجربه كاربري:وقتي يك طرح را ميخواهيم شروع كنيم بايد به موضوع دقت كنيم و بر اساس موضوع شروع به كار كنيم در اين مورد گرافيست ها با وجود ترفند هاي زيادي طراحي را شروع مي كنند به صورتي كه طرحي كه ارائه مي شود مورد توجه كاربران قرار مي گيرد يا نه؟

رابط كاربري

در اين زمينه با استفاده از كدنويسي صورت مي گيرد كه بايد طرحي را داشته باشيم تا بتوانيم كدنويسي را آغاز كنيم و بر روي وب سايت ها بتوانيم پياده سازي كنيم،برنامه نويسي هايي كه در اين زمينه صورت ميگيرد ابتدايي ترين آن ها كه خيلي مهم هست اچ تي ام ال و سي اس اس مي باشد البته اگر بخواهيم يك قالب خوب و حرفه اي طراحي كنيم بايد از كدنويسي هاي پيشرفته كه جاوااسكريپت و كتابخانه هاي جاوااسكريپت مي باشد استفاده كنيم.
بعد از طراحي رابط كاربري و تجربه كاربري يك اصل مهمي كه بايد توجه زيادي كرد ريسپانسيو بودن هست كه بايد توجه كرد براي ريسپانسيو كردن قالب ها در گذشته با اچ تي ام ال و سي اس اس اين كار را انجام مي دادند ولي بوت استرپ كار را در اين مورد خيلي راحت كرده هست در ضمن در كد نوبسي يوت استرپ هم بايد اچ تي ام ال و سي اس اس را بلد باشيم تا بتوانيم با كمك اين سه مورد يك سايت ريسپانسيو خوبي ارائه بدهيم.
يا رعايت كردن رابط كاربري و تجربه كاربري و بوت استرپ مي توان يك قالب بسيار زيبايي را ايجاد كرد.
برگرفته از طراحي سايت نوپرداز
 
 
 

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۶ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۵۸:۱۲ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 76
دیروز : 15
افراد آنلاین : 1
همه : 3183
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب