طراحي وب سايت
طراحي وب سايت و اپليكيشن موبايل

حتماً يكي از پايه‌ترين ابهامات شما اين است كه براي طراحي سايت به چه گزينه‌هايي نياز داريم؟ بسته به اينكه هدف شما از طراحي سايت چه باشد، مطمئناً بايد از فناوري‌هاي خاصي استفاده كنيد و بسته به نوع فناوري‌ها نيازهاي شما با هم فرق مي‌كنند. اما هميشه براي هر كاري يك دسته نيازها هستند كه مشتركند، هر چند ممكن است همان‌ها هم اندكي با هم تفاوت داشته باشند. در اين مقاله به نيازهاي مشترك طراحي هر نوع سايتي اشاره مي‌كنم كه اطلاعات خوبي به تازه‌كارها خواهد داد.

 

احتياجات راه اندازي سايت

احتياجات طراحي سايت

ما اگر خواسته باشيم احتياجات طراحي سايت را به صورت فهرستي نام ببريم، بايد به موارد زير اشاره كنيم:

علاقه و انگيزه

در اولين قدم شما بايد پي به علاقه‌ي خود به كار طراحي سايت ببريد. علاقه‌ي به كار كه وجود داشته باشد، انگيزه ايجاد مي‌گردد و اين انگيزه باعث مي‌شود كه به راحتي دست از كار نكشيد. اما اين را بدانيد كه اگر صرفاً به دليل اينكه ديديد فلان سايت بازديد و درآمد بالايي دارد، شما هم مي‌خواهيد مثل آن سايت راه‌اندازي كنيد، بدون اينكه علاقه‌اي به انجام چنين كاري داشته باشيد، مطمئناً با شكست روبرو خواهيد شد! دليل اصلي اين موضوع اين است كه شما با مشكلات كار آشنا نيستيد و پس از مدتي كه به نتيجه‌ي دلخواه نرسيديد، نا اميد مي‌شويد و دست از كار مي‌كشيد. اما اگر علاقه به كار وجود داشته باشد، قضيه شكل ديگري به خود خواهد گرفت. اين از اولين نياز.

فضاي ميزباني

مي‌رسيم به مسائل فني كه لازمه‌ي راه اندازي سايت به حساب مي آيند. فضاي ميزباني يا هاست از مهم ترين اين احتياجات فني است. تنها با يك هاست شما قادر به طراحي سايت خود هستيد، هر چند شايد براي آدرس دهي سايت اندكي با مشكل مواجه شويد. اما در هر صورت اين شدني است. اما بدون هاست يا فضاي ميزباني شما هيچ كار نمي‌توانيد بكنيد. هاست مثل يك زمين است كه روي آن شروع به ساخت خانه مي كنيد. اگر اين زمين نباشد ساختماني هم در كار نيست.

براي تهيه‌ي هاست بايد به شركت هاي ارائه دهنده‌ي خدمات ميزباني مراجعه كنيد كه به پرداخت مبلغي آنها فضايي را با مشخصاتي خاص همچنين به همراه يك كنترل پنل هاست به شما اجاره مي‌دهند. در اين مدت مي‌توانيد پرونده‌ها و اطلاعات سايت خود را روي آن فضا قرار داده تا بازديد كنندگان سايت بتوانند آنها را دريافت كنند و اصطلاحاً از سايت شما بازديد به عمل آورند.

دامنه سايت

اما مي رسيم به دامنه كه همان نشاني اينترنتي سايت شماست. اگر اين نشاني نباشد، درست است كه شايد ديگران بتوانند سايت شما را پيدا كنند؛ اما پايدار نخواهد بود. مثلاً با IP هم مي توان يك سايت را باز كرد. اما اين IP ممكن است پس از مدتي تغيير كند كه كل فعاليت هاي سايت به هم خواهد ريخت! چرايي اين موضوع را در مقالات آموزشي ديگر وبنولوژي جستجو كنيد. دامنه را هم هنگام ثبت سفارش فضاي ميزباني مي توانيد خريداري كنيد. دامنه ها هم به صورت ساليانه اجاره داده مي شوند و شما بايد قبل از سررسيد انقضا آن را تمديد كنيد. هر كسي مي تواند براي خود يا ديگران دامنه ثبت كند كه باز هم براي اطلاعات بيشتر شما را به آموزش هاي ديگر سايت ارجاع مي دهم.

ما هاست و دامنه رايگان هم داريم. كه بايد توجه كنيد تحت چه شرايطي اين خدمات به شما رايگان داده مي شوند. در خيلي از مواقع هاستي كه به شما به رايگان داده مي شود، كيفيت لازم را ندارد يا داراي ابزارهاي استاندارد نيست! پس كار شما را بسيار سخت مي كنند. در ضمن طراحي سايت روي هاست هاي رايگان ممكن است به از دست رفتن اطلاعات شما منجر شود، كه فكر نكنم ايده آل كسي باشد! چون شخصي كه به شما هاست رايگان مي دهد، در ازاي دادن خدمات به شما هيچ تضميمي براي كيفيت ارائه نخواهد كرد. پس براي شروع جدي سعي كنيد اندكي هزينه كنيد تا خيال خودتان را راحت كنيد.

نرم افزار سايت ساز

شما براي ساخت سايت به دو قسمت اصلي يعني هاست و دامنه نياز داريد. يعني اگر اين دو تا را داشته باشيد، كار تمام است. اما در خيلي از مواقع شما نياز به يك نرم افزار سايت ساز هم داريد. كه اين نرم افزارها به انواع مختلفي تقسيم مي شوند. مثلاً نوع ميزكار آنها كه شما بايد آن نرم افزارها را روي رايانۀ خود نصب كنيد و سايت را بسازيد و سپس روي فضاي ميزباني بارگذاري كنيد. از اين دست نرم افزارها مي توان به Dream Weaver اشاره كرد. افراد خيلي كمي هستند كه از اين روش براي طراحي سايت خود استفاده كنند. يا اگر هم اين كار را بكنند، يك سايت پويا با زبان هاي برنامه نويسي خواهند ساخت.

اما بيشتر افراد به سراغ نرم افزارهاي مديريت محتوا مي روند. نرم افزارهايي مثل وردپرس و جوملا كه امكان راه اندازي سايت در كمترين زمان را به هر شخصي مي دهند. حتي افرادي كه اطلاعات فني زيادي راجع به طراحي سايت ندارند هم مي توانند در عرض چند دقيقه سايت خود را بسازند و شروع به مديريت آن كنند. در همين سايت هم در بخش آموزش وردپرس مقالات خوبي راجع به اين مبحث نوشته شده است.

پس نرم افزار سايت ساز و همچنين نحوۀ كار كردن با آن هم يكي ديگر از احتياجات امر طراحي سايت به شمار مي رود. البته نبايد زياد نگران اين بخش باشيد. چرا كه هم هزينه‌اي شما را تهديد نخواهد كرد هم اينكه ياد گرفتن اين گونه نرم افزارها كار سختي نيست. همچنان با ما همراه باشيد تا به طور كامل قادر به ساخت و طراحي سايت خود شويد.

منبع: سايت وبنولوژي


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۰۵:۴۷ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

تعريف پروتكل htps

در طراحي سايت، پروتكل htps مانند پروتكل http پروتكلي است براي استفاده از وب سايت ها اما تفاوت htps با http در اين است كه https ميان كلاينت كاربر و سرور وب اطلاعات را رمز نگاري مي كند و اين رمز نگاري توسط certificate اي كه آن سايت به شما مي دهد اتفاق مي افتد . اما در صورت استفاده از پروتكل http ديتاي تبادل شده ي شما به سرور وب به صورت plain text تبادل شده و اگر شخصي ميان كلاينت شما و به طور مثال مودم اينترنت شما مي تواند isp و … باشد ) واقع شود و شروع به عمليات arp poisoning نمايد ( در اين روش مهاجم آدرس مك gateway شما رو جاي مك آدرس كارت شبكه ي خودش جا ميزند و به اصلاح شروع به sniff كردن ميكند بعني تمامي ترافيك اي كه قرار است به سمت مودم اينترنت برود ابتدا به سمت اين شخص مهاجم مي رود و سپس پكت ها از سيستم هكر به سمت gateway واقعي روانه مي شوند . به اين نوع حمله man in themiddle( mitm ) attack
مي گويند مي تواند پكت هاي ارسالي شما به سرور وب را ديده و اگر اين ديتا ها رمز نگاري نباشند خواندن محتوي آنها براي هكر كار بسيار بسيار راحتي مي شود ، براي همين امر است كه در طراحي اكثر وب سايت هاي مهم ( مانند سرويس دهنده گان ايميل و با اينترنت بانك ها و يا … ) حداقل هنگامي كه به صفحه ي لاگين و ورود نام كاربر و رمز عبور مي رسيم از پروتكل https استفاده مي كنند . اين نكته را اضافه مي كنيم كه به صادر كنند هاي CA ) CertificateAuthority ) مي گويند و هر شخصي كه بخواهد در وب سايت خودش از certificate استفاده نمايد بهتر است از ca هاي شناخته شده certificate بخرد و در وب سايت خودش قرار دهد.Related image

برخي از اين ca هاي معروف

verisign- godaddy – … حال اين سوال مطرح مي شود كه مگر نمي شود ما خودمان ca باشيم ؟! در پاسخ بايد گفت كه بله اين امكان هست اما اگر certificate مورد استفاده ي ما توسط ca هاي متفرقه صادر شده باشد كلاينت هنگامي كه مي خواهد صفحه ي https ما را browse كند browser آن به او هشدار مي دهد كه certificate مورد استفاده در اين وب سايت valid نيست! پس اين نكته را بايد بدانيم كه سيستم عامل ها و browser ها از قبل به تعداد مشخص و معيني ca اطمينان دارند و زماني كه صفحه اي كه از certificate استفاده مي كند ( ssl page ) را باز نماييم ممكن است كه مشاهده كنيم در محيط url بالاي صفحه ي مرورگر به رنگ سبز رنگ در آيد و اين به معني اطمينان داشتن سيستم ما به certificate مورد استفاده در آن سايت است و اگر محيط url مرورگر به رنگ قرمز درآمد اين بدين معني است كه سيستم ما به آن certificate مورد استفاده اطمينان ندارد ( كه دلايل آن را كاملا در ادامه شرح مي دهيم ) پس مي بينيم كه اگر براي طراحي وب سايت مان كه قرار است در محيطي عمومي publish شود از ca معتبري استفاده نكنيم كاربران هنگام ورود به صفحه ي اين سايت ما هشدار valid نبودن cerfitiface را مي گيرند و احتمالا به آن trust نميكنند. اطلاعات مربوط به Certificate را مي تواند در همان url در قسمت cerfiticate information ديد كه صادر كننده ي اين certificate كيست ؟ براي كجا صادر شده و در چه بازه ي زماني اي valid است . اين نكته را نيز اضافه ميكنيم كه ما ميتوانيم certificate هر cdl را روي سيستم خود در ليست trust ها قرار دهيم تا سيستم ما به آن certificate و صادر كننده ي اطمينان داشته باشد ( اما هنگام add كردن Certificate در trust هاي سيستم بايد دقت داشته باشيم و ca مزبور را بشناسيم ). در بالا اشاره كرديم كه اگر هنگام باز كردن صفحه ي ssl محيط url امان به رنگ قرمز درامد يعني كه اين Cerfiticate مورد اطمينان سيستم ما نيست ، حال ميخواهيم دلايل اين مورد را بررسي نماييم :

  • ممكن است تاريخ سيستم عامل ما تاريخ روز نباشد براي مثال ممكن است تاريخ سيستم ۳ سال اختلاف داشته باشد و certificate مورد استفاده در بازه ي زماني ۲ ساله valid باشد.
  • ممكن است صاحب سايت از certificate متفرقه اي استفاده كرده باشد ( كه در بالا اشاره كرديم اگر آن سايت و ca آن را مي شناختيم مي توانيم آن را در ليست trust هاي خود add نماييم
  • ممكن است مورد حمله ي MITM واقع شده باشيم و شخصي دارد پكت هاي ما را sniff ميكند و اين بدين معني است كه ممكن است شخص يك certificate جعلي را به ما بدهد تا بتواند پسورد و ساير اطلاعات مهم ما را بدست آورد . پس بايد دقت كنيم كه هر certificate اي رو در trust هاي سيستم خود قرار ندهيم كه چه بسا ممكن است آن Certificate مربوط به يك هكر اي باشد كه ميان ما و اينترنت واقع شده است.

از موارد بالا موارد ۳ و ۱ و ۲ به ترتيب مي توانند بيشتر براي ما اتفاق رخ دهند پس خيلي خيلي بايد به مورد ۳ دقت داشته باشيم ! و توصيه براي كاربران عادي اين است كه اگر در محيط url خود ديدند كه certificate مورد اطمينان نيست ( به اصطلاح failed ميشود و در صورتي كه از تاريخ سيستم خود اطمينان دارند كه به روز است بدون اين كه پسورد و نام كاربر خود را وارد كنند آن صفحه را ببندند . و اگر به اشتباه لاگين كردند سريعا از آن محيط sign out كنند و از محيطي كه اين مشكل را ندارد مجددا لاگين كرده و تمامي پسورد ها و ايميل هاي recovery و … را تعويض كنند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۴۴:۰۷ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

آزار دادن مشتريان سايت هاي فروشگاهي يكي از سريع ترين مسير هاي از دست دادن شهرت برند كسب و كار مي باشد. اگر شما سريعا با اين مشكلات برخورد نكنيد امكان رشد كسب و كار وب سايت شما بسيار سخت خواهد شد. در ادامه قصد داريم اين مدل مشكلات كه مي توانند سبب نابودي سايت فروشگاه اينترنتي و كسب و كار آنلاين شما شوند را بررسي كنيم.

روش هاي حمل كالا

حمل و نقل كالا 

اغلب مشتريان سايت هاي فروشگاهي هرگز متوجه نمي شوند كه سفارش دادن يك محصولات از كشور ها و مناطق دور دست چقدر پيچيده خواهد بود. آن ها فقط از بسته بندي و نحوه حمل محصول با خبر هستند. اما شما بايد اطلاعات كاملي از قوانين حمل و نقل محصولات بين المللي داشته باشيد. زيرا هر كشوري قوانين و مقررات منحصر به فرد خود را دارد. هزينه هاي ماليات و گمرك از جمله موارد مهمي است كه بايد در نظر گرفته شود.

زمان ديگر عامل با اهميت است. اغلب خريداران كالا هاي اينترنتي توقع اين را ندارند كه محصول خود در عرض مدت زماني كوتاه دريافت نمايند، اما شما بايد يك برنامه زماني مناسب از ارسال و تحويل كالا به آن ها ارائه دهيد. 

مشكلات غير منتظره ديگر عاملي است كه مي تواند به اعتبار سايت فروشگاه اينترنتي شما صدمه وارد كند. هميشه در وب سايت خود درباره اين اتفاقات غير منتظره سلب مسئوليت كنيد و مشتريان را مطلع نماييد. مثلا ممكن است در زمان ارسال كالا كشور شما ارتباطات خود را با كشوري كه محصول براي آن ارسال شده است، قطع نمايد و با ممنوعيت حمل كالا به آن كشور مواجه شويد. سعي كنيد هميشه براي اين مدل مشكلات برنامه ريزي هاي مناسبي را انجام دهيد.

گم شدن كد پيگيري كالا يا كد پيگيري اشتباه

كد هاي پيگيري كالا شايد كوچك به نظر برسند اما براي مشتريان فروشگاه اينترنتي شما يك تفاوت بزرگ محسوب مي شوند. امروزه اغلب خريداران محصولات اينترنتي دوست دارند اعلان هايي را درباره وضعيت حمل كالا و محصول مورد نظرشان دريافت كنند. مردم كد هاي پيگيري را دوست دارند و اين مورد سبب افزايش اعتماد آن ها به سايت فروشگاهي شما مي شود. 

يكي ديگر از مشكلات رايج در كد هاي پيگيري استفاده از كد هاي پيگيري اشتباه مي باشد. اگر كد پيگيري محصول مورد نظر اشتباه باشد، مشتري شما بيشتر از هر زمان ديگري نگران و خشمگين خواهد شد و احتمال زياد آن مشتري را از دست خواهيد داد. به همين جهت از نحوه كار سيستم فروشگاه اطمينان پيدا كنيد و به دقت آن را آناليز نماييد.

صدمه ديدن كالا

صدمه ديدن كالا همان گونه كه در عكس بالا مشاهده مي كنيد مشتري يك محصول را سفارش داده و در اين بين از تمام مراحل ارسال باخبر بوده است، اما كالا دريافتي آسيب ديده است. مشتري چه كسي را مقصر مي داند؟ شما نمي توانيد به مشتري ثابت كنيد كه كالا سفارش داده شده توسط او در طي مراحل حمل و نقل دچار آسيب شده است. در نتيجه اين مشتري را از دست خواهيد داد مگر اين كه يك كار فوق العاده براي او انجام دهيد.

چگونه در اين شرايط رضايت مشتري را به دست آوريم؟ 

محصول را به سريعا جايگزين كنيد، هزينه هاي حمل آن را متحمل شويد، تخفيفاتي براي سفارش هاي آينده ارائه دهيد و حتي عذر خواهي كنيد. به دست آوردن رضايت مشتري در صورت صدمه ديدن محصول او سخت و پر هزينه خواهد بود. استفاده از بسته بندي مناسب و مستحكم براي كالا ها و همچنين آموزش دادن به كاركنان براي حمل آن ها از جمله مواردي است كه مي تواند درصد آسيب ديدن محصولا فروشگاه اينترنتي شما را كاهش دهد. 

فراموشي سئو و بهينه سازي سايت فروشگاه اينترنتي

سئو 

خريداران و بازديد كنندگان از وب سايت فروشگاهي شما انتظار دارند كه محصولات را به خوبي به آن ها نشان دهد و توضيحات درست و دقيقي از كالا ها ارائه شود. همين توضيحات در موتور هاي جستجو مانند گوگل براي رتبه بندي وب سايت شما مورد استفاده قرار مي گيرند. ايجاد محتواي مناسب به رتبه بندي وب سايت شما در مورتور هاي جستجو كمك خواهد كرد. سئو مي تواند مهم ترين مهره بازاريابي اينترنتي براي محصولات فروشگاه اينترنتي شما باشد پس به همين جهت شما بايد براي سئو و بهينه سازي وب سايت خود در مورتور هاي جستجو از بهترين منابع و ابزار ها استفاده كنيد تا به استراتژي درست دست يابيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۲۵:۲۵ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

به عنوان يك طراح وب سايت، ضروري است كه هنگام طراحي سايت بين كسب و كار و هنر يك تعادلي ايجاد نماييد. هنگام ايجاد وب سايت توجه به نظرات مشتريان اهميت بالايي دارد و ارتباط آن تيم بايد مناسب باشد. اغلب طراحان حرفه اي زمان انجام يك پروژه را مي دانند و به همين جهت وب سايت هاي مشتريان را به موقع تحويل مي دهند. براي تبديل شدن به يك طراح وب حرفه اي نياز به مهارت هايي داريد كه ممكن است از افراد مختلفي به دست بيايد. اين ها همان مهارت هايي است كه به شما اجازه مي دهد تا بالاتر از بقيه بمانيد تا يكي از موفق ترين طراحان وب شناخته شويد!

ويژگي طراحان وب سايت 

طراحي وب سايت 

طراحي وب سايت با توجه به سئو

به گفته متخصصان سئو زمان بارگذاري سايت اهميت بالايي در سئو سايت دارد. همچنين نحوه كدنويسي وب سايت و نحوه قرار دادن متا تگ ها و توضيحات از ديگر عوامل تاثير گذار در سئو و بهينه سازي وب سايت ها مي باشد. به همين جهت توجه به گزينه هاي مختلف طراحي وب سايت مانند انيميشن ها، حركات و يا حتي مقدار رنگ ها يا عناصر اهميت بالايي دارد. در نتيجه بهتر است هنگام طراحي وب سايت از عناصر طراحي مناسب استفاده نماييد.

اطلاع از اصول اصلي

اين يكي از اولين اصولي است كه هر طراح وب سايت حرفه اي بايد از آن ها اطلاع داشته باشد و در برنامه هاي كاري خود استفاده نمايد. اغلب اصول طراحي وب سايت ذاتي نيستند، به اين معني كه هميشه بايد در حال ياد گرفتن آن ها باشيد و اطلاعات بيشتري كسب كنيد.

ساخت محتوا مناسب و مرتبط

تلاش كنيد در وب سايت خود اطلاعات غلط، لينك هاي نامناسب، صفحات خالي و محتوايي كه هيچ ارتباطي با ساير قسمت ها ندارد، قرار ندهيد. همچنين بايد اين نكته را بدانيد كه استفاده از محتوا تكراري تاثير منفي روي سئو سايت شما خواهد داشت.

هر روز نكات جديد ياد بگيريد

بهترين طراحان وب سايت، متخصصان سئو، هكر ها، بازارياب ها هر روز در حال يادگيري مطالب جديد هستند. آن ها هر روز روش هاي مختلفي را بررسي مي كنند تا ببينند كدام يك برايشان موثر است و كداميك نيست.

پيدا كردن راه حل ها

هميشه طراحان و مديران پروژه هاي مختلف با مشكلاتي رو به رو مي شوند. اما طراحان حرفه اي هميشه به دنبال يافتن راه حل اصلي هستند نه جايگزين كردن آن. اگر شما يك طراح وب هستيد، بايد هميشه به دنبال راه حلي براي مشكلات خود باشيد.

به طور منظم با مشتريان ارتباط داشته باشيد

برنامه اي براي برگزاري جلسات هفتگي با مشترياني كه پروژه فعالي نزد شما دارند، داشته باشيد. اين به شما كمك مي كند تا بازخورد مناسب را از مشتريان دريافت كنيد و مهم تر از همه اين كه مسير درست پروژه را مشخص كنيد.

تمرين مهارت هاي ارتباطي

همه طراحان وب بزرگ مي توانند با تيم خود ارتباط برقرار كنند و افكار و ايده هاي خود را بيان كنند يا تغييراتي در حوزه يك پروژه يا كار خاص ايجاد نمايند. وب سايت ها پروژه هاي بزرگي هستند و يك طراح حرفه اي بايد بتواند ديدگاه خود را بيان كند تا ديگران بتوانند آن را اجرا كنند. 

شناختن بازار

هنگامي كه شما كاملا از بازار كار خود اطلاعات داشته باشيد، مي توانيد يك طرح طراحي كنيد كه كاملا مناسب مخاطبان هدف باشد. يكي از موانعي كه مانع پروسه طراحي مي شود، عدم شناخت كافي از صنعتي است كه طراح روي آن كار مي كند.

تفكري خلاقانه داشته باشيد

رويكرد هر پروژه بايد با ذهنيتي خلاقانه و تفكر انتقادي از نظر UI و طراحي گرافيك باشد. هميشه سعي كنيد ايده هاي خود را به جلو ببريد و به دنبال كشف مرزهاي جديد باشيد.

شرح و داستان پروژه

هر پروژه اي را كه شما انتخاب مي كنيد بايد شامل يك شرح و داستان به صورت بصري يا شفاهي باشد. اگر شما يك وب سايت براي يك مركز تهيه غذاي آنلاين طراحي نموده ايد، بايد وب سايت شما پيام مناسب را براي مشتريان در بر داشته باشد. وب سايت ها يك رسانه ارتباطي هستند، بنابراين مشتريان مي خواهند بدانند وب سايت شما چه پيامي را به آن ها انتقال مي دهد.

هماهنگي و شخصيت كاري

به دنبال طراحي باشيد كه براي كار خود تعهد و شور و شوق را داشته باشد و بتوانيد به راحتي با او صحبت نماييد. شما براي مدت طولاني با اين شخص كار مي كنيد، بنابراين بايد با هم هماهنگ باشيد.

مشاركت و ايده پردازي

از همكاران خود بپرسيد آيا همه چيز به همان خوبي كه در ذهن شما هست پيش رفته است يا نه! تكرار كردن ايده هاي يكديگر در طول فرايند طراحي باعث مي شود طراحي وب سايت بهبود پيدا كند و به هدف نهايي نزديك تر شويد.

فعال باشيد

شما به مشكلي برخورد كرده ايد يا نمي توانيد طرحي را درست كنيد؟ نگران باشيد، حتي حرفه اي ترين طراحان وب سايت هم هر روزه با اين مدل مشكلات مواجه مي شوند. همه اين موضوع را درك مي كنند كه شما بهترين تلاش خود را انجام خواهيد داد.

اطلاع از طراحي سايت واكنش گرا

طراحي واكنش گرا سايت شامل استفاده از گريد هاي مناسب، تصاوير قابل انعطاف و استفاده از مديا كوئري ها مي باشد كه درصورت نداشتن اطلاعات كافي از آن ها وب سايت شما با مشكلاتي در دستگاه هاي مختلف مواجه خواهد شد.

به جزئيات توجه كنيد

در بيشتر مواقع توجه مردم به نكات گرافيكي در پروژه ها باور نكردني است. توانايي ديدن جزئيات كوچك و بزرگ براي يك طراح حرفه اي ضروري است. 

به نظر شما يك طراح وب سايت حرفه اي چه ويژگي هاي ديگري را بايد داشته باشد؟ منتظر اطلاع از نظرات و پيشنهادات شما هستيم.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۳۸:۵۸ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

  مزاياي فروشگاه اينترنتي چيست؟


سؤالي كه ممكن است براي خيلي از شما پيش بيايد اين است: چرا بايد شركت سُنتي خودم را به شركت اينترنتي تبديل كنم؟ ابتدا، اجازه دهيد مطلبي را روشن كنيم. در اين مقاله، منظور ما از «شركت سنتي»، شركتي است كه در مكاني فيزيكي واقع شده و فروشش يا از طريق حضور مشتريان صورت مي‌گيرد يا از طريق ايميل و تلفن. در كل، منظور ما شركتي است كه فروش اينترنتي ندارد. البته، روز‌به‌روز از تعداد اين شركت‌ها كاسته شده و به شركت‌هاي اينترنتي اضافه مي‌شود. اگر شما هم صاحب كسب‌و‌كاري هستيد، حتما خيلي درباره‌ي مزاياي تبديل كسب‌و‌كار خود به كسب‌و‌كار الكترونيكي شنيده‌ايد. شايد اين كار به نظر خيلي از افراد خطرناك يا پيچيده باشد. اما فوايد زيادي در فروش يا فعاليت تجاري آنلاين وجود دارد. در ادامه‌ي مقاله به ۹ مورد از مهم‌ترين مزاياي فروشگاه اينترنتي اشاره خواهيم كرد.

۱. حضور در اينترنت، تصوير بهتري از شركت‌تان ارائه مي‌دهد
فقط همين دليل مي‌تواند براي راه‌اندازي يك وب‌سايت جديد و شروع فروش اينترنتي كافي باشد. بدون داشتن وب‌سايت، وبلاگ يا هر نوع حضور اينترنتي، مشتريان نمي‌توانند متوجه شوند شما چقدر در كارتان جدي هستيد. امروزه، شركت‌هاي كوچك و بزرگ در هر صنعتي كه باشند، سعي مي‌كنند حضور پُررنگي در اينترنت داشته باشند.

۲. دسترسي به خدمات شركت شما ۲۴ ساعته مي‌شود
با اينكه خيلي از فروشگاه‌ ها، پمپ‌بنزين‌ها و بيمارستان‌ها خدمات ۲۴ ساعته ارائه مي‌دهند، اما اين كار براي خيلي از كسب‌و‌كارها غيرممكن است. البته، بهتر است بگوييم اين كار بدون اينترنت غيرممكن است. يكي از مهم‌ترين مزايايفروشگاه اينترنتي اين است كه اين امكان را براي مشتريان فراهم مي‌آورد كه هر زماني از شبانه‌روز و در هر مكاني، سفارش‌هاي خود را ثبت كنند. تصور كنيد اين امر چقدر مي‌تواند براي كسب‌و‌كار شما سوددهي داشته باشد.
 
۳. مي‌توانيد خدمات بهتري به مشتريان ارائه دهيد
اينترنت به شما اين امكان را مي‌دهد تا به سؤالات مشتريان پاسخ دهيد، وبينارهايي براي فروش يا تبليغات برگزار كرده و به مشكلات مشتريان رسيدگي كنيد. همه‌ي اين كارها بدون اتلاف وقت انجام مي‌شوند. فقط كافي است يك بار ويدئويي يا ليستي از سؤالات رايج تهيه كنيد و سال‌ها مشتريان‌تان را براي دريافت پاسخ‌شان به صفحه‌ي مربوط به آنها ارجاع دهيد. با اين كار، نه تنها در وقت خود صرفه‌جويي مي‌كنيد بلكه خدمات بهتري نيز به مشتريان ارائه مي‌دهيد. مشتريان معمولا دنبال اطلاعات خاصي مي‌گردند. معمولا اطلاعاتي كه براي آنها مهم است به دو دسته تقسيم مي‌شود:

- اطلاعاتي براي تصميم‌گيري قبل از خريد
- حل مشكلي كه در هنگام فرايند خريد بروز مي‌كند

شما مي‌توانيد با ايجاد وب‌سايت، تمامي اطلاعاتي را كه مشتريان به آن نياز دارند، درست موقعي كه به آن نياز دارند در اختيارشان بگذاريد. اين يعني تماس‌هاي تلفني براي حل مشكلات كمتر مي‌شوند و فروش افزايش پيدا مي‌كند.

۴. براي راه‌اندازي استارتاپ، هزينه‌ي كمتري لازم داريد
يكي از مزاياي فروشگاه اينترنتي، كم بودن هزينه‌‌ي راه‌اندازي كسب‌و‌كار اينترنتي است. نيازي به خريد ملك، خودرو و لوازم اداري نيست و فقط به تعداد محدودي كارمند احتياج داريد. فقط كافي است سايت‌تان را آماده كرده و كسب‌و‌كارتان را راه‌اندازي كنيد. اگر قبلا شركتي سنتي داشته‌ايد، اين تغيير مي‌تواند خيلي راحت‌تر انجام شود. شما به فروش همان محصولات قبلي كه به اندازه‌ي كافي هم از آن در اختيار داريد، ادامه مي‌دهيد و اينترنتي شدن فقط باعثِ افزايش تعداد مشتريان‌تان مي‌شود.

شما مي‌توانيد با هزينه‌ي خيلي كمي وب‌سايتي طراحي و راه‌اندازي كنيد. سكوهاي آماده‌اي مانند وردپرس (self-hosted WordPress blog) در اينترنت وجود دارند كه اين امكان را به شما مي‌دهند خودتان سايت‌تان را طراحي كنيد.

۵. تمام فاصله‌ها از بين مي‌روند
يكي ديگر از مزاياي فروشگاه اينترنتي اين است كه فاصله‌‌ها را از ميان برمي‌دارد. فاصله‌ي مشتريان تا فروشگاه شما فقط به اندازه‌ي يك كليك است. از طريق اينترنت شما مي‌توانيد با مشتريان در تماس باشيد، به سؤالات آنها پاسخ دهيد و مشكلات‌شان را حل كنيد. از همه مهم‌تر اينكه، مي‌توانيد سفارش‌ها و پرداخت‌ها را مستقيما دريافت كنيد.
 
۶. مي‌توانيد در هر مكاني كه دوست داريد، كار كنيد
دوست نداريد زمستان در هواي سرد يا به خاطر آلودگي هوا از خانه خارج شويد؟ آيا از گرما و رطوبت در شهر خود كلافه شده‌ايد؟ كسب‌و‌كار اينترنتي شما را از قيد‌و‌بند مكان آزاد مي‌كند و اين امكان را براي‌‌تان فراهم مي‌آورد كه هر جا راحت هستيد كار كنيد. تا زماني كه ارتباط اينترنتيِ خوبي داريد، مي‌توانيد هر جايي از دنيا كه دوست داريد زندگي كرده و كسب‌و‌كارتان را مديريت كنيد. خيلي از مردم در يك قاره زندگي مي‌كنند ولي انبار كالاهايشان در قاره‌ي ديگري است. يكي از مهمترين مزاياي فروشگاه اينترنتي اين است كه به شما اجازه مي‌دهد كسب‌و‌كارتان را با سبكِ زندگي‌تان هماهنگ كنيد و نه برعكس. البته استثناهايي هم وجود دارند. بعضي از افراد مانند جراحان، معمارها و نقاش‌ها حتما براي انجام شغل‌شان به مكان خاصي نياز دارند.

۷. هزينه‌هاي عملياتي شركت‌تان كاهش مي‌يابد
فقط انجام يك كار ساده مي‌تواند هزينه‌ها را به شدت كاهش دهد. به‌عنوان مثال، ثبت آنلاين سفارشات باعث مي‌شود ديگر نيازي به كاركنان بخش خدمات مشتريان نداشته باشيد. فروش آنلاين اين امكان را فراهم مي‌آورد كه هم سفارش‌ها و هم پرداخت‌ها را اينترنتي انجام دهيد. با اين كار از تعداد كاركنان و در نتيجه هزينه‌هاي اداري و دفتري كاسته مي‌شود.

به جز ثبت سفارش‌ها و پرداخت‌ها، بقيه‌ي فعاليت‌هاي تجاري‌تان را نيز مي‌‌توانيد به صورت اينترنتي مديريت كنيد. از اين فعاليت‌‌ها مي‌توان به پرداخت صورت‌حساب‌ها و قبوض، رديابيِ سفارشات و فرستادن كالاها نام برد. از ديگر كاربردهاي اينترنت، پاسخ‌دهي سريع و آسان به سؤالات و مشكلات مشتريان از طريق سؤالات رايج و انجمن‌هاي آنلاين است.
 
۸. مي‌توانيد بازار جهاني را هدف بگيريد
شركت‌ها و فروشگاه‌هاي سنتي فقط مي‌توانند پذيراي تعداد محدودي مشتري در زمان‌هاي خاصي باشند، بگذريم از اينكه خيلي از افراد اصلا خيلي از اين شركت‌ها را نمي‌شناسند و از وجودشان بي‌اطلاع هستند. با داشتن يك وب‌سايت خوب، در هر لحظه صدها و حتي هزاران نفر مي‌توانند از فروشگاه اينترنتي شما بازديد كنند. تصور كنيد اگر بتوانيد كالاها و خدمات خود را به تعداد نامحدودي از افراد مشتاق معرفي كنيد، تجارت شما مي‌تواند چقدر رونق بگيرد!

البته توانايي برخوردار بودن از هزاران بازديدكننده تفاوت زيادي با داشتن هزاران بازديد كننده دارد. براي برخوردار شدن از مزاياي فروشگاه اينترنتي بايد همان كارهايي را انجام دهيد كه شركت‌هاي سنتي انجام مي‌‌دهند: بازاريابي و تبليغات. بايد بياموزيد چطور مي‌توانيد ترافيك وب‌ سايت فروشگاه اينترنتي خود را افزايش دهيد. يكي از روش‌هاي مؤثر و كم‌هزينه در اين راه، استفاده از رسانه‌هاي اجتماعي براي معرفي و تبليغ وب‌سايت‌تان است.

۹. سرعت پاسخ‌دهي شركت افزايش مي‌يابد
يكي از مزاياي فروشگاه اينترنتي اين است كه به شما اجازه مي‌دهد به سفارش‌هاي خريد، پيشنهادات و ديگر نيازهاي مشتريان به سرعت و در لحظه پاسخ دهيد. فروشگاه‌هاي اينترنتي سفارش‌هاي مشتريان را ثبت و تأييد مي‌كنند. در فروشگاه‌ها يا شركت‌هاي سنتي، ثبت سفارش‌ها معمولا از طريق تماس تلفني انجام مي‌گيرد و روند ثبت و پيگيري آن توسط كارمندان انجام مي‌شود. بسته به ميزان كارهاي روزانه‌ي كاركنان، رسيدگي به سفارش ممكن است روزها طول بكشد. اما فروشگاه‌هاي اينترنتي با داشتن يك اپليكيشن مناسب به شما اين امكان را مي‌دهند كه نه تنها سفارش‌‌ها، بلكه موجودي انبار، تعداد فروش روزانه و هر چيز ديگري را كه لازم داريد، به سرعت چك كنيد. پاسخ‌دهي سريع به نيازهاي مشتريان، براي آنها رضايت به همراه دارد و براي شما كار اداري كمتر.
مطالب برگرفته از سايت فردا نيوز

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۴۱:۲۱ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

باز كردن و بستن برنامه صفحه گسترده

دو روش براي باز كردن برنامه صفحه گسترده وجود دارد. هم از منوي Start ويندوز و هم از نوار ابزار Office مي توانيد استفاده كنيد.Image result for internet

براي استفاده از منوي Start ويندوز، دكمه Start را فشار دهيد تا منوي Start نمايان شود. Mouse را روي Programs برده و از منويي كه ظاهر مي شود Microsoft Excel را انتخاب كنيد. براي راه انداختن Excel از نوار ابزار Office، بايد Mouse را روي آيكون Excel برده و كليك كنيد. حالا امتحان كنيد. Excel را با استفاده از نوار ابزار Office اجرا كنيد. وقتي كارتان را انجام داديد، بايد برنامه را ببنديد. براي اينكار از منوي File گزينه Exit را انتخاب كنيد. همچنين مي توانيد روي علامت * واقع در گوشه بالا – راست پنجره كليك كنيد يا از آيكون Excel از سمت بالا – چپ استفاده كنيد و از منويي كه باز مي شود، Close را انتخاب كنيد. يادتان باشد، اگر هنوز صفحه گستردهاي بازمانده كه ذخيره نشده باشد، در هنگام خروج از شما در مورد ذخيره كردن آن سوال مي شود. اين را هم آزمايش كنيد Excel را با استفاده از آيكون Excel در گوشه بالا – چپ ببنديد.

باز كردن يك يا چند صفحه گسترده

براي باز كردن يك سند موجود، از منوي File در نوار ابزار، Open را انتخاب كنيد. با اينكار پنجره ديگري باز مي شود كه فهرست تمام فايلهاي موجود را نشان ميدهد روي فايلي كه مي خواهيد كليك كرده و Open را كليك كنيد. حالا آزمايش كنيد. گاهي لازم داريد كه با بيش از يك فايل صفحه گسترده كار كنيد. ممكن است بخواهيد اطلاعات را از يكي به ديگري منتقل كنيد براي باز كردن يك صفحه گسترده ديگر كه قبلا ايجاد شده است، باز هم از منوي Open File را انتخاب كنيد.

وقتي كادر محاوره اي باز شد. فايل مورد نظر را مشخص كرده و دوباره كليك كنيد. اگر خواستيد يك صفحه گسترده جديد باز كنيد، از منوي Open File را انتخاب كنيد. يا از نوار ابزار آيكون New Spreadsheet را كليك كنيد. براي تغيير فايل جاري، فايل مورد نظر را از نوار وظيفه ويندوز انتخاب كنيد. فراموش نكنيد كه فايل ها را قبل از بستن آنها ذخيره كنيد. حالا شما آزمايش كنيد.

ايجاد يك صفحه گسترده جديد

براي باز كردن يك سند جديد با استفاده از نوار ابزار، Mouse را روي دكمه File برده، كليك كنيد بعد روي كلمه
New رفته و كليك كنيد. با اينكار پنجره ديگري باز مي شود كه چند زبانه دارد. زبانه General را انتخاب كنيد. آيكون Workbook را كليك كنيد و Ok كنيد. حالا شما آزمايش كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۳۹:۳۰ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

بسيار خب، به نظر مي رسد كه شما در حال انتخاب يك شركت طراحي وب سايت حرفه اي هستيد. اما اين جا سوالاتي مطرح مي شود كه بايستي به آن ها توجه كنيد. چه چيزي باعث مي شود يك شركت طراحي سايت بهتر از ديگري باشد؟ چه كسي بهترين است؟ اگر شما به يك وب سايت فروشگاهي نياز داريد، از كجا مي توانيد بفهميد كه شركت مد نظرتان در كارشان حرفه اي هستند. ممكن است شما صاحب يك كسب و كاري باشيد كه نمي تواند وقت خود را صرف بررسي تخصصي دنياي اينترنت نمايد. اين مقاله براي افرادي گردآوري شده است تا سطح دانش كمي از دنياي اينترنت دارند و با مطالعه اي اين مطلب بتوانند به اطلاعات كافي درباره انتخاب بهترين شركت طراحي سايت دست پيدا كنند.

نكاتي كه هنگام انتخاب شركت طراحي سايت بايد مورد توجه قرار گيرند عبارتند از:

  • تجربه شركت طراحي سايت

  • سابقه كاري و نمونه كار ها

  • اعضاي تيم و شركت

  • مكان شركت

  • سئو و قابليت هاي بازاريابي

  • پشتيباني مشتريان و مراجعه كنندگان به شركت

  • قيمت گذاري بر روي پروژه و سايت

انتخاب يك شركت طراحي سايت مانند انتخاب يك سازنده يا بنا براي خانه شما مي باشد. شما خانه اي مي خواهيد كه قابل اطمينان باشد و متناسب با اهدافتان طراحي شده باشد. اولين قدم يافتن شركتي است كه تجربه كاري آن ها ثابت شده است و حداقل چند سالي در صنعت فعاليت داشته باشند. يكي ديگر از عوامل كليدي در هنگام جستجوي يك شركت طراحي وب، اين است كه مطمئن شويد شركت داراي يك تيم توسعه است، نه تنها يك نفر. شما هنگام ايجاد يك وب سايت، به يك طراح گرافيك، يك برنامه نويس و مدير بهينه سازي موتور هاي جستجو نياز خواهيد داشت. داشتن چندين نفر با مجموعه مهارت هاي مختلف به شما اين ضمانت را خواهد داد كه وب سايت مورد نظرتان به بهترين نحو طراحي خواهد شد. درست مانند ساخت يك خانه، وظايف و تخصص هاي مختلفي براي تكميل آن وجود دارد(برق كار، بنا، نجار و غيره).

نمونه كار هاي شركت طراحي سايت

نمونه كارهاي شركت طراحي وب سايت بهترين روش براي اثبات اين است كه آيا شركت مد نظر شما توانايي پياده سازي پروژه شما را خواهد داشت يا خير! اگر شما به دنبال يك سايت فروشگاهي هستيد، بايد بررسي كنيد كه شركت مورد نظر شما آيا تا به حال وب سايت هاي فروشگاهي طراحي كرده است و چقدر در اين زمينه حرفه اي عمل كرده است؟ آيا سبك كار آن ها با پروژه درخواستي شما شباهتي دارد؟

مكان شركت

اطمينان حاصل كنيد كه شركت انتخابي شما داراي موقعيتي است كه در صورت لزوم مي توانيد با آنها ملاقات كنيد. دانستن اين كه شركت طراحي سايت مدنظر شما كجاست، مي تواند از هر گونه تقلب و حقه جلوگيري نمايد. مثلا شخصي مي تواند در داخل خانه خود را صاحب يك شركت طراحي سايت معرفي نمايد.

پشتيباني و خدمات مشتريان

اين كه يك شركت با مشتريان خود چگونه رفتار مي كند، نشان دهنده نحوه كار آن ها و توسعه محصولاتشان است. سعي كنيد شركتي را انتخاب كنيد كه تماس هاي شما را به موقع پاسخ داده و به سرعت وب سايتتان را به روز رساني مي نمايد. اما به خاطر داشته باشيد كه برخي درخواست هاي شما ممكن است زمان زيادي نياز داشته باشد و ممكن است در اين مدت متخصصان شركت در حال تجزيه و تحليل جزئيات آن باشند. سعي كنيد هميشه با مشتريان شركت صحبت كنيد و از تجربه كاري كه با آن ها داشته اند بپرسيد. اين به شما كمك مي كند تا مطمئن شويد، شركتي كه انتخاب كرده ايد، بهترين گزينه براي وب سايت شما خواهد بود.

قيمت گذاري پروژه

اما چيزي كه مي خواهيد بيشتر از همه بدانيد اين است كه چقدر بايد براي طراحي يك وب سايت پرداخت كنيد. البته توصيه ما اين است، به جاي اين كه تمركز خود را بر روي قيمت وب سايت بگذاريد به اين فكر كنيد كه چگونه اين سايت به كسب و كار شما كمك خواهد كرد. به عنوان مثال اگر شما ده ميليون تومان هزينه صرف وب سايتي بكنيد كه باعث افزايش مشتريان كسب و كار شما مي شود، بهتر از آن است كه يك ميليون تومان صرف خريد وب سايتي بكنيد كه هيچ كمكي براي رشد كسب و كار شما نخواهد كرد.

بهتر است قبل از سفارش پروژه طراحي سايت بررسي كنيد كه وب سايت هايي كه آن ها ساخته اند از نظر موتور هاي جستجو چه رتبه هايي را كسب كرده اند و به همين جهت مي توانيد از آن ها درباره وب سايت هايي كه طراحي كرده اند و در رتبه هاي برتر مورتور هاي جستجو جاي دارند، پرسش كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۴۱:۰۹ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

چرا بايد از بهترين روش هاي سئو براي افزايش فروش فروشگاه اينترنتي خود استفاده كنيم؟

بر اساس آمارهايي كه اخيرا به دست آمده است، درآمد تبليغات در سال 2015 از 60 تا 30 ميليارد دلار براي گوگل و 8 ميليارد دلار براي فيس بوك بوده است و به همين جهت گوگل و فيس بوك بزرگترين سهم بازار آگهي هاي ديجيتال را در اختيار دارند. اين به اين معنا است كه بهينه سازي موتورهاي جستجو، رشد فروشگاه هاي اينترنتي در سال 2017 و فراتر از آن را تعيين خواهد نمود.

گزارش هايي كه از Selz جمع آوري شده است نشان دهنده اين است كه 44 درصد از فروشندگان محصولات آنلاين كار خود را با موتور هاي جستجو آغاز مي كنند. بنابراين، ناديده گرفتن سئو فروشگاه اينترنتي باعث مرگ تدريجي كسب و كار هاي آنلاين خواهد شد. فراموش نكنيد، بهينه سازي فروشگاه اينترنتي براي موتورهاي جستجو مانند Bing يا Google كمي پيچيده اما قابل دستيابي مي باشد.

فروشگاه اينترنتي 

معمولا، سئو وب سايت هاي فروشگاهي كار بررسي سايت شما را براي خزنده هاي گوگل آسان تر كرده و از اين طريق مي توانيد كلمات كليدي مد نظر خود را در صفحات اول موتور هاي جستجو به نمايش در بياوريد. اما عواملي وجود دارند كه توجه به آن ها مي تواند فروش محصولات آنلاين شما را چند برابر كند كه در ادامه به آن ها مي پردازيم:

در صفحات محصولات خود از عناوين منحصر به فرد استفاده نماييد.

يك اشتباه بزرگ در ميان فروشگاه هاي اينترنتي، استفاده از عناوين تكراري است. براي جلب توجه بيشتر موتور هاي جستجو برچسب هاي هر صفحه بايد منحصرد به فرد ايجاد گردد.

استفاده از ريدايركت 301 براي تغيير مسير URL هاي منقضي شده

استفاده از ريدايركت 301 براي تغيير مسير صفحاتي كه منقضي شده است به صفحه اي ديگر بسيار مفيد مي باشد. اين مورد براي سئو فروشگاه اينترنتي بسيار مهم است زيرا شما مي توانيد از اين طريق صفحاتي كه محتواي قديمي داشته اند و اكنون آدرس اينترنتي از آن ها وجود ندارد را به ديگر صفحات رجوع دهيد و موتور هاي جستجو براي بررسي سايت به صفحه جايگزين مراجعه نمايند. با تغيير مسير 301، تمام ويژگي هاي صفحه هدايت شده، از قبيل پيج رنك، قدرت دامنه، مقدار ترافيك، موز رنك و غيره، به صفحه جايگزين شده منتقل مي شود. در حقيقت اين مورد كمك مي كند تا صفحه قديمي را از فهرست موتورهاي جستجو حذف كنيد و آن را با يك جاي جديد جايگزين كنيد.

سئو و بهينه سازي صفحات دسته بندي با كلمات كليدي منحصر به فرد

صفحات دسته بندي محصولات به مراتب اهميت بيشتري از پست ها و صفحات ديگر دارند. اين صفحات بايد طوري سئو شوند كه به عنوان برترين نتايج موتور هاي جستجو ظاهر گردند. به عنوان مثال يك فروشگاه اينترنتي كه در زمينه فروش ساعت هاي لوكس فعاليت دارد، نبايد هر صفحه از محصولات خود را براي كلمه كليدي "ساعت هاي لوكس" بهينه سازي كند، بلكه همه اين صفحات براي كلمه كليدي "ساعت هاي لوكس" رقابت خواهند كرد. در واقع، شما بايد صفحات و پست هاي خاص خود را براي مارك ها و مدل هاي مختلف خود بهينه سازي كنيد و همه آن ها را به صفحات دسته بندي "ساعت هاي لوكس" لينك دهيد. به اين ترتيب، صفحه دسته بندي براي "ساعت هاي لوكس" رتبه بندي مي شود در حالي كه صفحات محصول مي توانند شرايط خاصي را رتبه بندي كنند.اين باعث مي شود كه صفحات دسته بندي از رقابت صفحات محصول براي يك كلمه كليدي جلوگيري كنند.

طراحي فروشگاه اينترنتي ريسپانسيو

طراحي فروشگاه اينترنتي به صورت ريسپانسيو از جمله عواملي است كه امروزه موتور هاي جستجو اهميت زيادي براي آن ها قائل هستند. از زماني كه گوگل شروع به نمايش نسخه هاي موبايل وب سايت ها نمود اطلاعات مربوط به سايت تلفن همراه شما (محتويات، سرعت صفحه، داده هاي ساختاري، متا تگ ها، و غيره) مانند نسخه دسكتاپ براي تعيين رتبه بندي موتورهاي جستجوي گوگل استفاده مي شود. 

براي اطمينان از اينكه وب سايت شما از نظر گوگل ريسپانسيو و دوستانه است، بايد ويژگي هاي زير را داشته باشد:

  • وب سايت شما بايد از نرم افزارهايي مانند فلش، كه در دستگاه هاي تلفن همراه رايج نيست، اجتناب كند.
  • متن مورد استفاده توسط وب سايت شما بايد بدون بزرگ نمايي قابل خواندن باشد.
  • محتواي وب سايت شما بايد روي صفحه نمايش داده شود تا اطمينان حاصل شود كه كاربران مجبور نيستند براي خواندن به صورت افقي اسكرول يا زوم انجام بدهند.
  • در نهايت، لينك هاي وب سايت شما بايد طوري قرار داده شوند كه بتوان به راحتي بر روي آن ها كليك كرد.

بينگ نيز مانند گوگل به وب سايت هايي كه ريسپانسيو و موبايل پسند هستند پاداش مي دهد.

استفاده از Schema براي اضافه كردن جملات مهم به صفحات محصولات

استفاده از Schema باعث افزايش ديد محصولات فروشگاه اينترنتي شما خواهد شد و جزئيات بيشتري را براي مشتريان فرآهم مي آورد تا از طريق نتايج موتور هاي جستجو كليك كرده و در نهايت درآمد بيشتري را در اختيار شما قرار دهد. Schema، موتورهاي جستجو را قادر مي سازد تا اطلاعات محصولات را درك كنند و اطلاعات مربوط به محصول را در نتايج نمايش دهند و CTR هاي صفحه محصول را افزايش دهد.

بهينه سازي پرمالينك (Permalink) و ساختار صفحات محصولات فروشگاه اينترنتي

پرمالينك URL ثابت يك صفحه از سايت است و در هر پست يا صفحه ديگري از وبسايت استفاده مي گردد. موتور هاي جستجو به طور مداوم در حال پيمايش پرمالينك ها براي بررسي محتوا وب سايت فروشگاهي شما هستند و استفاده از پرمالينك ها براي از اين جهت امر ضروري تلقي مي شود. به عنوان مثال در يك فروشگاه اينترنتي بزرگ پرمالينك هاي بايد به صورت زير ايجاد شوند:

صفحه دسته بندي محصول: https://www.webstore.com/category
صفحه زير دسته هاي محصول: https://www.webstore.com/category/sub-category
صفحه محصول: https://www.webstore.com/category-sub-category/product-name

يك ساختار ناوبري بد مي تواند به تجربه كاربري سايت فروشگاهي شما آسيب برساند، منجر به افزايش نرخ پرش بازديدكنندگان بشود و در نهايت رتبه بندي پايين تر سايت شما را در پي داشته باشد.

هنگام ساخت و يا تغيير ساختار سايت خود، سؤال هاي زير را بپرسيد:

  • چه صفحاتي بيشترين ترافيك را دريافت مي كنند؟
  • بازديدكنندگان براي بازديد از وب سايت شما از چه كلمات كليدي استفاده كرده اند؟
    به ياد داشته باشيد، موتورهاي جستجو نمي توانند درك كنند و يا خودشان ناوبري سايت شما را پيدا كنند.

سئو سايت فروشگاهي

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۴۵:۵۸ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

در حقيقت امروزه كسب و كار هاي نو ظهور بدون بهره بردن از يك وب سايت آنلاين آينده خوبي نخواهند داشت. در گذشته بسياري از شركت هاي كوچك براي طراحي وب سايت مد نظرشان مجبور بودند هزينه هاي سنگيني را بپردازند اما امروزه بسياري از ارائه دهندگان بزرگ ميزباني وب از ابزارهاي آسان براي ارائه خدمات استفاده مي كنند كه سايت هاي حرفه اي را به صورت بصري ايجاد مي كند. در اينجا، ما نگاهي به ميزبان هايي مي اندازيم كه بهترين سازندگان وب سايت را در اين صنعت در سال 2018 ارائه مي دهند.

بهترين سرويس ميزباني و طراحي وب سايت مقدماتي

طراحي نقش بسيار مهمي در موفقيت كسب و كار آنلاين دارد. راز معروف شدن برند شما در دنياي وب اين است كه مخاطبان شما اقدامات خاصي را كه شما انتظار داريد انجام دهند، مانند خريداري يك محصول، اشتراك يك سرويس يا صرفا خواندن يك مقاله. با اين حال، مشكلات متني و گرافيكي مانند ظاهر شلوغ وب سايت، فونت هاي غير قابل خواندن و نبود اطلاعات، 35 درصد كاربران وب را از انجام اقدامات مد نظر شما دور مي كند.

خوشبختانه، Wix، برترين ميزبان مد نظر ما، براي كمك به مبتديان به سرعت سايت هاي خيره كننده اي با قابليت هاي گسترده اي مي تواند بسازد كه شامل امكانات زير است:

  • بدون مهارت برنامه نويسي مورد نياز و با استفاده از قابليت كشيدن و رها كردن وب سايت خود را ايجاد كنيد.
  • 100 عدد قالب با طرح هاي صنعتي خاص
  • اضافه كردن امكانات با استفاده از ماركت ها
  • به راحتي فروشگاه اينترنتي مورد نظر خود را بسازيد
  • سايت هاي كوچك و با توجه به بودجه خود ايجاد كنيد

طراحي سايت 

بهترين سرويس ميزباني و طراحي فروشگاه اينترنتي

حدود 95 درصد از خوانندگان صفحان وب سايت ها به اين نكته توجه دارند كه طراحي چگونه سبب نمايش يك نام تجاري مي شود. اگر مشتريان بالقوه شما درباره فروشگاه اينترنتي شما نظر منفي داشته باشند، احتمالا از آن خريد نخواهند كرد. 

امروزه شركت هاي بزرگ ارائه دهنده خدمات ميزباني فروشگاه هاي اينترنتي مانند Magento، Prestashop و OpenCart در حال فعاليت هستند. از نظر ما ميزبان با بالاترين رتبه براي طراحي فروشگاه اينترنتي، SiteGround.com است كه كارآفرينان را قادر مي سازد تا راه هاي ساده اي براي ساخت صفحه هاي قانوني با بهترين تجربه هاي كاربري را ايجاد نمايند. اگر شما فقط در زمينه فروشگاه هاي اينترنتي فعاليت داريد، پيشنهاد مي شود قبل از تصميم گيري براي انتخاب يك ميزبان، از ويژگي هاي آن مانند: سبدهاي خريد مطمئن، خدمات ثبت نام دامنه و پشتيباني مشتريان اطمينان حاصل كنيد.

طراحي وب سايت 

بهترين سرويس ميزباني و طراحي وب سايت شخصي

طراحي يك وب سايت شخصي براي قرار دادن رزومه كاري و صحبت هاي شما مي تواند راهي طولاني براي تحت تاثير قرار دادن كارفرمايان آينده نگر باشد. فقط 7 درصد از كل جمعيت جهان داراي سايت هاي شخصي هستند، بنابراين ايجاد يك وب سايت مي تواند شانس شما را براي قرار گرفتن در ليست كارفرمايان افزايش دهد.

اگر تجربه توسعه وب زيادي نداريد، نگران نباشيد. با استفاده از WIX مي توانيد وبسايت شخصي خود را بصري به صورت بصري طراحي نماييد. پس از انتخاب يك قالب مي توانيد با استفاده از ويرايشگر هاي بصري نسبت به سفارشي سازي وب سايت خود اقدام نماييد.

بهترين سرويس ميزباني و طراحي وبلاگ وردپرس

محبوبيت وردپرس از آن جايي است كه حدود 30 درصد از فضاي وب را در اختيار گرفته است. يعني صد ها ميليون وب سايت از اين ابزار طراحي سايت رايگان بهره مي برند. اگر شما بخشي از اين اكوسيستم وسيع هستيد، من خبر خوبي دارم: يك راه براي استفاده از وردپرس به صورت ساده تر هم هست. 

InMotion Hosting يك پلتفرمي را ساخته است كه در بالاي وردپرس كار مي كند و كاربران را قادر مي سازد بدون نياز به كدنويسي و به سرعت وبلاگ هاي مد نظر خود را بسازند. نرم افزار BoldGrid يك محيط ساده كشيدن و رها كردن را در پلتفرم وردپرس معرفي نموده است كه به صاحبان سايت ها اجازه مي دهد عناصر سايت را در محل مورد نظرشان قرار دهند. قالب هاي زيبا را مي توان سفارشي كرد تا متناسب با نام تجاري و پيام شما باشد. از آنجا كه BoldGrid به طور خاص براي وردپرس ساخته شده است، سايت هاي BoldGrid با تمام پلاگين هاي WordPress سازگار هستند.

طراحي وبلاگ 

بهترين سرويس ميزباني و طراحي وب سايت رايگان

قيمت گذاري بر روي درك مردم از محصولي كه خريداري كرده اند، تاثير مي گذارد. در برخي موارد، محصولات ارائه شده با نرخ تخفيف و قيمت پايين تري ارائه مي شوند. اما، در دنياي ميزباني و طراحي سايت، WIX اين جنبه اساسي روانشناسي انساني را تغيير مي دهد. ميزباني رايگان Wix شامل تمام ويژگي هاي لازم براي ايجاد سايت هاي قانع كننده بوده و تقريبا قابل تنظيم براي هر هدفي است. ويرايشگر كشيدن و رها كردن و قالب هاي حرفه اي توسعه يافته WIX، نقطه شروعي كامل براي فرآيند طراحي وب سايت شما خواهد بود.از ديگر امكانات آن مي توان به 500 مگابايت فضاي ذخيره سازي، يك زير دامنه Wix.com و محيط ميزباني امن و آسان اشاره نمود. اگر به دنبال قابليت هاي بيشتري براي وب سايت خود هستيد، طرح هاي پولي Wix از 5.00 دلار در هر ماه شروع مي شود و شامل مجموعه اي از ويژگي هاي اضافي است.

بهترين سرويس ميزباني و طراحي وب سايت موبايل

تعداد افرادي كه هر ساله معاملات خود را با استفاده از تلفن هاي همراه انجام مي دهند، حدود 2 ميليارد است. اين تعداد همچنين شامل تاجراني است كه سهمي از بازار را در اختيار دارند. براي ايجاد تجربه كاربري بهتر صاحبان وب سايت ها بايد صفحات وب سايت خود را به صورت واكنش گرا و قابل نمايش در تمامي دستگاه ها طراحي نمايند. Bluehost يكي از بهترين سازندگان وب سايت هاي موبايل را ارائه مي دهد كه شامل امكانات زير مي باشد:

  • نام دامنه رايگان
  • استفاده از سايت ساز حرفه اي
  • استفاده از CDN استاندارد در همه برنامه ها
  • كسب اعتبارات تبليغاتي رايگان
  • پشتيباني آنلاين مشتريان

طراحي سايت موبايل 

قطعا طراحي وب سايت به صورت اختصاصي تفاوت زيادي با استفاده از قالب هاي آماده دارد اما شما مي توانيد در يكي از اين برنامه هاي ميزباني ثبت نام كنيد تا مشتريان شما بتوانند شما را به صورت آنلاين پيدا كنند.

ترجمه از hostingadvice


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۰۹:۳۹ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

چنانچه شما مالك يكي از اين سالن هاي آرايشي زيبايي و يا آرايشگاه باشيد ، ممكن است با وجود اينكه همه ابزارهاي تازه كسب و كار خود را خيلي پررونق و همگام با تكنولوژي روز دنيا بدانيد. ابزار هايي از قبيل دفترچه مدل ها ، قيچي و شانه هاي منحصر به فرد ، شستشو ، كرم ها و ژل هاي سر و غيره با و جود همه اين محاسن باز هم مي توانيد ترقي كنيد و اين ترقي مي تواند چندين برابر در كسب و كار شما تاثير بگذارد. با همه اينها، شما مي توانيد با طراحي وب سايت زيبايي و ارايشي براي آرايشگاه و يا سالن زيبايي تان ، از ظرفيت هاي عظيم اين شبكه جهاني بيش از قبل سود ببريد.

هيچ انساني در دنيا نمي تواند به صورت مجازي اطلاح شود و خود را در سالن هاي شكيل تصور كند ولي شما به عنوان مالك يك سالن آرايش چه مردانه و چه زنانه مي توانيد با طراحي سايت زيبايي و ارايشي بصورت كاملا شيك، پيشرفته، جذاب و گيرا  خود و هنر خودتان را بهتر و تاثيرگذارتر به مخاطب هايتان معرفي كنيد.

همين طور مي توانيد سيستم تعيين و دادن زمان به صورت انلاين را طراحي و راه اندازي كنيد تا راحت تر بتوانيد با مشتري هاي خود ارتباط برقرار كنيد. به خاطر داشته باشيد كهكاربرهايتان به اساني با اينترنت سر و كار دارند و به اساني مي توانند فعاليت هاي ارايشي و زمان ملاقات خودشان را به وسيله تلفن موبايل خود مديريت كنند.

سالن هاي آرايشي آقايان با طراحي وب سايت زيبايي و ارايشي مي توانند از انواع مدل هاي داماد، همراه داماد و غيره توضيحات به همراه تصاوير مربوطه قرار دهند. تور مجازي در سالن هاي آرايشي آقايان كاربرد خيلي مهمي در جذب مشتري دارد. استفاده از چه نوع مواد آرايشي و زيبايي و توضيحات جامع در مورد سالن آرايش و سابقه كار مي تواند شما را در كارتان خبره نشان دهد ومشتري هاي زيادي به شما اعتماد كنند.

همين طور مي توانيد در طراحي وب سايت خودتان به اموزش مسائل آرايشي و مسائل مربوط به آن بپردازيد. خود اين قسمت به علت حجم انبوه مطالبي كه در آن وجود دارد مي تواند همبراي كاربرها وب سايت مهم و مفيد و جذاب باشد و نيز در موتور جستجوي Google رتبه بالاتري پيدا خواهيد كرد. چرا كه چنانچه چنين اتفاقي بيفتد بازديد كنندگان خيلي بيشتري به سمت وب سايت شما خواهند امد و در ميزان درامد شما اثر خيلي بيشتري خواهد گذاشت.

عموما در طراحي وب سايت زيبايي و ارايشي مي توانيم سرويس ها و خدمات زير را ارايه كنيم:

  • طراحي صفحه وب گروه بندي و معرفي خدمات سالن
  • طراحي صفحه وب معرفي خدمات عروس
  • طراحي صفحه وب ثبت نمونه كارها
  • طراحي صفحه وب نكات اموزشي و هشدارها
  • طراحي صفحه وب قسمت راهنماي عروس
  • طراحي صفحه وب معرفي گواهينامه ها و اسناد آرايشگاه و سالن زيبايي
  • منبع: سايت فارسي بيس

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۲۱:۴۷ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه

لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 5013
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب